Thursday, May 22, 2014




به دلیل روبوسی با رییس جشنواره فیلم کن

«شکایت جمعی از دختران دانشجوی ایران از لیلا حاتمی»



جمعی از دختران دانشجوی ایرانی متعلق به تشکلی با عنوان دانشجویان حزب‌اله با ارسال نامه‌ای به دادسرای فرهنگ و رسانه از لیلا حاتمی شکایت کردند.
خبرگزاری «تسنیم» روز چهارشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه، گزارش داده است، جمعی از دختران دانشجو متعلق به تشکلی با عنوان دانشجویان حزب‌اله با صدور نامه‌ای به ریاست دادسرای فرهنگ و رسانه از لیلا حاتمی شکایت کردند. متن شکوائیه به شرح زیر است:
«احترامن به استحضار می‌رساند همان‌طور که اطلاع دارید، لیلا حاتمی هنرپیشه زن فعال در سینمای جمهوری اسلامی ایران که در شصت و هفتمین دوره جشنواره کن در فرانسه به عنوان داور حاضر بوده است در اقدامی علنی و عامدانه، برای دست دادن و بوسیدن رییس مرد اجنبی این فستیوال پیش‌قدم شده و فعل حرام یاد شده را مرتکب گردیده است. این در حالی که این اقدام 
گستاخانه در انزار[انظار] عمومی اتفاق افتاده و نام برده به انتشار قطعی تصاویر قبیحه عمل ارتکابی خود عالم بوده است.»



هفته گذشته، در حاشیه جشنواره کن «لیلا حاتمی»، بازیگر سینمای ایران که به عنوان یکی از اعضاء هیات داواران جشنواره امسال در این دوره از رقابت‌ها حضور یافته در دیداری با «ژیل ژاکوب»، رییس جشنواره، با او روبوسی می‌کند که با واکنش مقامات ایران روبرو شد.
پس از گذشت چند روز از این مسئله و بازتاب آن در رسانه‌های داخلی و خارجی، سرانجام «ژیل ژاکوب»، رییس جشنواره کن، در صفحه توییتر خود نسبت به این مسئله و عکس‌العمل مقامات ایرانی واکنش نشان می‌دهد.
ژاکوب می‌نویسد: این جنجال‌ها بی‌اساس است چون این مسئله (روبوسی یک آقا با یک خانم) در فرهنگ غرب کاملن عادی است.
وی می‌افزاید: این من بودم که برای بوسیدن خانم حاتمی پیش‌قدم شدم، در آن لحظه، او برای من نماینده سینمای ایران بود.

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page