Monday, May 12, 2014




مطهری هم می‌گوید موسوی و مردم احساساتی شدند و «اشتباه» کردند / قطعا شعارهایی مانند «نه غزه نه لبنان» اشتباه بود

پس از ابراز «اشتباه کردیم» محمد و رضا خاتمی، این بار علی مطهری از «اشتباه» اصلاح‌طلبان، میرحسین موسوی و مردم در سال ۸۸ سخن گفته است. مطهری در سخنانی در دانشگاه تهران بیان داشته: «معتقدم موسوی نباید احساساتی می شدند و اینکه آن شب گفت که من رئیس جمهور هستم اشتباه بود. این داستان پاره شدن عکس امام و داستان عاشورا باید بیان شود که چگونه بوده و کار چه کسانی بوده است؟» / چند روز پیش، سخنانی از محمد خاتمی در رسانه‌ها منتشر شد که وی در جمع برخی از اصلاح‌طلبان گفته بود: ما در برخورد با بی‌حرمتی به روز عاشورا و پاره کردن عکس امام خمینی اشتباه کردیم. موسوی هم اشتباه کرد که آمد و...

ابراز «اشتباه کردیم» برادران خاتمی؛ انتشار تکذیبیه کاذب و واکنش‌ها

یک هفته پیش برخی روزنامه‌ها و وبسایت‌ها خبری را به نقل از محمد خاتمی نقل کردند که در جمعی نسبت به عملکرد خود، جریان اصلاحات و میرحسین موسوی در عاشورای ۸۸ ابراز پشیمانی کرده و گفته است: 

«ما در برخورد با بی‌حرمتی به روز عاشورا و پاره کردن عکس امام خمینی اشتباه کردیم. موسوی هم اشتباه کرد که آمد و کسانی که پرچم‌های امام حسین را روز عاشورا آتش زدند و عکس امام را پاره کردند، مردمی خداجو معرفی کرد. ما نباید سکوت می‌کردیم. ما و موسوی باید اعلام موضع می‌کردیم. خیلی از این‌ها بهایی و منافق بودند و از فضا سوءاستفاده کردند و دنبال اهداف خودشان بودند. جامعه ایران نمی‌پذیرد که یک عده خداجو بیایند و به امام حسین توهین کنند. مگر منافق خداجوست؟ همه اشتباه کردیم. مجمع روحانیون هم اشتباه کرد که در این زمینه سکوت کرد.». چند روز پیش از آن نیز رضا خاتمی در پاسخ به درخواست توبه میرحسین موسوی و مهدی کروبی توسط آیت‌الله حائری شیرازی از نزدیکان بیت رهبری (و همان كسي كه در يك برنماه تلويزيوني علنا خواهان كشتن مردم شده بود)، در نامه‌ای که در روزنامه‌ها و وبسایت‌های گوناگون انعکاس یافت، گفته بود: «انتخابات سال ٩٢ نشان داد كه عقلای قوم از هر جناح و نحله‌ای به‌خوبی از ماجرای سال ٨٨ درس عبرت گرفته‌اند. نشان دادند كه اشتباهات خود را شناسایی كرده و آن را تكرار نخواهند كرد. بنابراین من مدعی هستم هر دو طرف در عمل گفته‌اند "ببخشید ما هم اشتباه داشتیم"». انتشار سخنان محمد خاتمی، با واکنش‌های گوناگونی مواجه شد، اما با گذشت یک هفته، همچنان با سکوت محمد خاتمی و رسانه‌های اصلاح‌طلب مواجه شده است. تنها واکنش برخی از آنها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، انتشار مجدد تکذیبیه‌ای مربوط به ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ (دو سال پیش) در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ و انتساب آن به سخنان اخیر بود!

https://www.balatarin.com/topic/2014/5/6/1014738

این در حالی‌ است که پس از بستری شدن میر حسین موسوی در سی‌ سی‌ یو خواهرش می‌گوید: برادرم گفت سر بریده‌ی بچه‌ام را هم جلویم بگذارند، من ایستاده‌ام. میرحسین ایستاده است؛ توبه را کسانی باید بکنند که این کارها را کردند! 

یکی‌ از فعالین سیاسی به نام محمد ایرانی‌ می‌گوید: آقای خاتمی از خودت خجالت نکشیدی که برای خوش آمد رهبر اینهمه دروغ گفتی؟؟؟!! من و ما که روز عاشورا در خیابان بودیم اگر شما و امثال شما مشغول معاملات پشت پرده بودید!!!

و پرسش یکی‌ از اهالی رسانه‌ این است که چه شد که در روزِ «وخیم» شدن حالِ میرحسین، محمد خاتمی به تماشای نمایش " بستنی می‌خوری؟ " «بهاره رهنما» نامی رفته بود؟ اصلاح طلبان حكومتی مدام می گويند " خاتمی سرمايه اجتماعی عظيمی‌ دارد"، اما اگر بپرسی چرا اين "سرمايه عظيم اجتماعی‌" اش را خرج آت و آشغال های روحوضی‌ می‌کند، می گويند، دلش خواسته! به شما چه! رسواترين اند اينها، اگر بی شرم ترين ها نباشند ...

همزمان محمد خاتمی در "جمع زنان اصلاح‌طلب" تاکید کرد که درباره حمله به زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین "هیچ قضاوتی" نمی‌کند اما از حسن روحانی می‌خواهد تا نسبت به این اتفاق "رفع نکرانی" کند! 

خاتمی همچنین جانانه از نظام ولایت فقیه دفاع می‌کند و می‌گوید:

" اگر خدای نکرده جمهوری اسلامی را از دست دهیم وضعیت خیلی سیاهی خواهیم داشت و باید بدانیم که ما نمی توانیم این انقلاب با آن عظمتش را فراموش بکنیم، زیرا مبدأ هویت تاریخی ماست "

منبع : سپیده دم 

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page