Wednesday, May 7, 2014



غرفه انتشارات نصیرا با یورش ماموران در نمایشگاه کتاب تعطیل شد

یکی‌ از هموطنان به نام م.خ در تماس با سایت سپیده دم می‌گوید:

آقای خبرنگار "آزادی" چه نشسته ای که هنوز می ریزند در نمایشگاه و هنوز می پاشند دفتر دستک انتشارات "آوانگارد" را. . . .
هنوز "مرغ آمین" هایی هستند و هنوز "لباس شخصی" هایی هم وجود دارند که با داد و هوار کار پیش ببرند.
هنوز از "دولت بنفش" تدبیر و امید صدای "عالیجنابان سرخ پوش و خاکستری" می آید و هنوز کسانی هستند که دم از "آزادی بیان و عقیده" و "نشر بی سانسور" بزنند و در روز روشن بریزند و مجموعه های ما را از روی غرفه جمع کنند و "غرفه را گِل بگیرند."
اگر حقیقتا شما صدای آزاد مردم ایران هستید، اگر در واقع شما همان زبان رهای نسل روشن فکر ایرانی هستید، به فریاد این جماعت برسید که "21 سال" است به جانشان "سو قصد" می شود و جانشان را می گیرند و به "اتوبوس" هاشان "سعید امامی" ها سرازیر می شوند و چاپخانه هاشان به "آتش" کشیده می شود و دست آخر به هزار اسم بهتان کتابشان از نمایشگاه "جمع می شود."
اگر در حقیقت شما همان چیزی هستید که نشان می دهید، به فریاد این جماعت برسید. لطفاً.

غرفه انتشارات نصیرا در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حکم هیات رسیدگی به تخلفات ناشران مسدود و تعطیل شد.

به گزارش ایرنا، احمد کمالی نژاد مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگاران همچنین افزود هیات رسیدگی به تخلفات ناشران در رای اعلامی خود علت تعطیلی غرفه این ناشر را عرضه کتب مغایر با ضوابط نشر و فروش هشت عنوان کتاب بدون برگه اعلام وصول عنوان کرده است.

یکی‌ از علاقمندان به کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارت نصیرا می‌گوید:

اگر تعطیلی نصیرا در حد یک پروژه سیاسی-ادبی فروکاسته شود، ناشر و شاعران این نسل، دچار یک شکست تاریخی تمام عیار خواهند شد. واقعیت این است که بسیاری از شعرها و شاعران نصیرا، متفاوت با آنچه تا کنون در شعر فارسی دیده بودیم، بودند، و شاید همین امر موجبات وحشت قدرتمندان شده باشد. اما اگر به راحتی از کنار اصل آثار، متون، تفاوت شعر و پروژه های نوی شعری شاعران این نسل بگذریم و تنها و تنها به ابعاد توقیفات و بستنها پرداخته شود، اینهمه سال زحمت مولفان و صدالبته ناشر، در حد یک پروژه سیاسی-ادبی فروکاسته خواهد شد، در شرایطی که اصل ماجرا نه یک تحول سیاسی، بلکه آغاز یک رنسانس ادبی در تاریخ این مملکت است... نمیدانم باید تا چه میزان به آینده امیدوارم باشم؟ نمیدانم رسانه هایی که امروز تعطیلی نصیرا را در بوق و کرنا کرده اند، تا چه میزان شاعران این نسل را مورد تحلیل و نقد اصولی قرار خواهند داد؟ اما میدانم که به نفع قدرتمندان است که تعطیلی نصیرا را در حد یک پروژه سیاسی-ادبی فرو بکاهند، زیرا این آتش زود خاموش میشود... آنچیزی که استوار و ماندگار خواهد بود به اعتقاد من، بررسی ، خوانش و یافتن تفاوتهای این نسل است... چیزی که در ابتدا ناشر با هوش خودش آن را کشف نمود و امروز دیگر نوبت مخاطبان و منتقدان است تا دست بکار شوند. امیدوارم رسانه ها از خواب خرگوشی بیدار شوند و دست از سر مرده های ادبی بردارند... امروز فقط زمان نوشتن و خواندن و تحلیل کردن و گفتگوست... مدیران نصیرا هم که خوشبختانه رفته اند تا قفسه کتابفروشیها را فتح کنند، پس بهتر است بیش از آنکه به ابعاد سیاسی قضیه بپردازیم، جوانب شعری اش را نیز در نظر بگیریم...

sepidedam

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page