Thursday, July 17, 2014






سلفی گرفتن‌های دیپلماتیک در وین 




در حالی‌ که کمتر از یک هفته به پایان مهلت شش ماهه مذاکرات باقی‌ مانده و بنا به اظهارات خود عراقچی عضو ارشد تیم مذاکرات هسته‌ای، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه دولت "...تدبیر و امید"، در موضوعات "اساسی و جدی" هنوز پیشرفتی صورت نگرفته است ، او در جلسه مذاکرات حساس هسته‌ای در حال عکس گرفتن از جان كری و معاونش بيل برنز جهت انتشار در صفحه "اینستاگرام" خود است!!!!

سوالاتی که مطرح میشود این است که آیا بهتر نیست عراقچی به عنوان عضو ارشد تیم مذاکرات هسته‌ای در چنین جلسه‌ای بر اساس پروتکل‌ها عمل کند و از فرصت کوتاه باقیمانده استفاده نماید تا در موضوعات اساسی‌ و جدی نتیجه حاصل شود و کار اطلاع‌رسانی را به خبر نگاران واگذار نماید؟ 

وقتی‌ تصاویر این مذاکرات توسط پر مخاطب‌ترین رسانه‌‌های جهان پوشش داده میشود، آیا دوستان و فامیل‌های آقای عراقچی متوجه نخواهند شد که ایشان در مذکرات حضور داشته که لازم باشد ایشان خودشان هم با موبایل عکس بگیرند؟ یا اینکه صفحه "عضو ارشد تیم مذاکرات هسته‌ای" محلی است برای مزاح دوستان ؟ 

این در حالیست که "هدف از این مذاکرات" فراهم آوردن مقدمات دستیابی به توافق جامع نهایی‌بر سر پرونده اتمی ایران عنوان شده، میلیون‌ها نفر در اثر تحریم‌های بین المللی‌ با رنج و عذاب زندگی‌ میکنند و به عقیده کارشناسان دست نیافتن به توافق در ژوئیه روند مذاکرات را با چالش‌های بیش‌تری رو به رو خواهد کرد و می‌تواند خاورمیانه‌ی درگیر تنش و نا آرامی را به مرز ناآرامی‌های بیش‌تری برساند!


وقتي جواد ظريف گوی سبقت را در اظهار ارادت به " مقام معظم رهبری حضرت آيت الله خامنه ای " از الهام چرخنده می ربايد! 


توجیه تازه جواد ظریف درباره فیلترینگ فیسبوک و توییتر در ایران


(کارتون: صبا - منبع: خودنویس)

منبع : 

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page