Monday, October 20, 2014





امروز مایل هستیم به یکی‌ از متداولترین سوالاتی که هر روزه در صفحه سپیده دم از ما پرسیده میشود پاسخ دهیم، اینکه اصولا چرا از مسیح علی‌ نژاد، محمد نوری زاد، ابراهیم نبوی، ... انتقاد می‌کنیم و آنها را به چالش می‌کشیم، و همه این پرسش‌های مشابه بر پایه این استدلال مطرح میشود که: آنها که حرف دل مردم را میزنند، پس مشکل چیست؟

هفته گذشته ۱۳ اکتبر ۲۰۱۴ ( ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ) امیر فرشاد ابراهیمی، یکی از بنیانگذاران و اعضای هسته اولیه انصار حزب الله و از دوستان سابق مجتبی‌ خامنه‌ای که اکنون به همراه همسرش نسرین بصیری در آلمان زندگی‌ می‌کند طی‌ پیغامی به صفحه سپیده دم نوشت:

" همین اول بسم الله بهتون بگم که بماند که شاید به خود من هم مشکوک باشید ولی در مورد نوری زاد باید بگم یا عامل نظامه یا نیست من هم واقعا اینو نمی دونم و به خیلی از این کارهاش هم با دیده شک و تردید نگاه می کنم اما مسئله اینجاست چه عامل باشه چه نباشه کارهایی که میکنه و حرفهایی که میزنه و ملتی که دنبالش راه می افتن که دیگه عامل نظام نیستن اگه یه مامور نظام هم دنبالش صد نفر راه بیفتن که نودو نه نفرشون سیاه لشگرهای اطلاعاتی باشن و یک نفرشون نباشه بازم خوبه دیگه یه نفرم ی نفره .
من با عکسهای سلفی توالت و شب میگیرن صب ول میکنن و ... کاری ندارم کل قضیه رو میگم حالا اینکه اطلاعاتی هم نباشه ولی جویای نام و شهرت هم باشه اینم هست دیگه که از نظر من اتفاقا این آخری محتمل تره " 
مخلص

در پاسخ به او نوشتیم:
اين نظر شماست و من هم كاملا ميتونم با استدلال ثابت كنم كه اشتباه است! ولي آيا مايل هستيد منتشر كنيم تا نظر افكار عمومي را در مورد اين استدلال بدونيد؟

و آقای ابراهیمی پاسخ داد:

نه والا ملت به اندازه کافی بمن مشکوک هستن و فحش هم میدنم بسمه  ولی فقط خواستم بهتون بگم بهرحال امکان اینکه مامور نباشه و قصدش بزرگ کردن خودش و کسب هویت و نام باشه هم هست حالا شما بیشتر ارتباط دارید رو اینم تحقیق کنید بد نیست . بهرحال ممنون از جوابتان

در پاسخ نوشتیم: چطور شما به عنوان يك روزنامه نگار و فعال سياسي از قضاوت افكار عمومي گريزان هستيد؟ 
ضمنا تضمين ميكنم كه با فحاشان برخورد كرده و دسترسي آنها را مسدود كنيم!

**********************
حال پاسخ ما به آقای امیر فرشاد ابراهیمی و پرسش‌های متداول در همین رابطه

اولا اینکه جناب آقای ابرهیمی، درست حدس زدید ما به خود شما هم مشکوک هستیم، چرا که سال گذشته یکی‌ از هموطنان مالباخته طی‌ تماس‌های مکرر از ما خواست تا گزارشی در سایت سپیده در مورد جنابعالی و فعالیت‌های شما منتشر نماییم. پس از چند روز تحقیق متوجه شدیم شکایت این هموطن بی‌ اساس نبوده، و افراد زیادی شکایت بر علیه شما مطرح کردند، که در این یادداشت مجالی برای توضیح کامل ماجرا نیست، اما هموطنان گرامی‌ میتوانند با جستجو این کلمات در سایت گوگل ( امیر فرشاد ابراهیمی+پناهندگان+کلاهبرداری ) در مورد سوابق شما تحقیق نمایند.

آیا در کشوری که زیر شدیدترین فشار سانسور قرار دارد، از پارازیت‌های ماهواره‌ای گرفته تا فیلتر شدن سایت‌های مختلف، جمعیت حدودا ۷۷ میلیونی در تهران، شهر‌های کوچک و بزرگ، روستاها،... همگی‌ به اطلاعات درست دسترسی‌ دارند؟

اگر سوالات و مطالبی که در مورد عملکرد رسانه‌‌ای مسیح علی‌ نژاد، محمد نوری زاد، امیر فرشاد ابراهیمی، ... منتشر نمودیم، بر اساس اطلاعات غلط اشتباه است که می‌توان با دلیل و برهان ثابت نمود، و در نهایت افکار عمومی‌ هم قضاوت خواهد نمود، و به دانش و آگاهی‌ همه ما افزوده خواهد شد.

و اکنون ما هم مانند آقای ابراهیمی فرض کنیم، آقای نوریزاد عامل حکومت دیکتاتوری مذهبی‌ هستند و به طور مثال هنوز با حسین شریعتمداری در ارتباط است. آیا با این شرایط سانسور و سرکوب این موضوع را همه ۷۷ میلیون نفر جمعیت ایران می‌داند؟ اگر بر اساس فرض شما ۹۹ نفر سیاهی لشگر اطلاعاتی‌ ایشان را همراهی میکنند و تنها یک نفر شهروند عادی و از همه جا بی‌ خبر ایشان را همراهی کند، چه تضمینی وجود دارد، اسرار محرمانه‌ای که آن‌ یک نفر در اختیار آقای نوریزاد قرار میدهد، محرمانه بماند و به بقیه ۹۹ نفر ماموران اطلاعاتی‌ و یا به حسین شریعتمداری انتقال داده نشود؟ آیا اگر آن‌ یک نفر قبل از گفتگو، تماس تلفنی، تماس در فیسبوک، ... کاملا اطلاع داشته باشد که آقای محمد نوریزاد، مسیح علی‌ نژاد، ... به همراه ۹۹ نفر سیاهی لشگر ، همگی‌ عامل حکومت هستند، احتیاط بیشتری نخواهد کرد؟ 

آیا عوامل حکومت مذهبی‌، حقوق دریافت میکنند که در جهت منافع کارفرمای خود کار کنند یا در جهت برقراری عدالت، دموکراسی و تحکیم موازین حقوق بشر؟ چنین افرادی آیا اگر تا حدودی حرف دلم مردم را نزنند، و از ابتدا خود را به عنوان عامل حکومت معرفی‌ کنند آیا میتوانند اعتماد مردم را جلب نمایند؟

آیا اگر فرض کنیم، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌ بیشتر باعث حفظ امنیت جانی حتی یک نفر از هموطنان ما شود، آیا میبایست سکوت کنیم؟ آیا اگر همهٔ افرادی که تصاویر و اطلاعات شخصی‌ خود را برای صفحه آزادی‌های یواشکی ارسال میکنند، از اهداف و پشت پرده گردانندگان آن‌ صفحه خبر داشته باشند، خودشان و خانواده آنها با آسوده گی‌ خاطر اقدام نخواهند کرد؟

آیا اگر افرادی که قبل از خروج از کشور ، در مورد فردی که قرار است کار پناهندگی آنها را رسیدگی نماید، به دقت تحقیق کنند و حداقل در گوگل نام آنها را جستجو کنند، امنیت جان و مال آنها افزایش نخواهد یافت؟

آقای امیر فرشاد ابراهیمی، چرا نگران بودید که نظر شما را به قضاوت افکار عمومی‌ بگذاریم؟ آیا این کار باعث خواهد شد، که نام شما در گوگل جستجو شود؟

به عنوان نمونه مطالبی که در مورد آقای نوریزاد و یا خانم علی‌ نژاد منتشر نمودیم ، برگرفته از مصاحبه‌های تلویزیونی و نوشته‌های خود این افراد است. به هیچ وجه هیچگاه نه توهین کردیم و نه وارد حیطه زندگی‌ خصوصی آنها شدیم.

حال باز میگردیم به استدلال و فرض آقای امیر فرشاد ابرهمیمی که نوشتند: " ملتی دنبالش راه می افتن که دیگه عامل نظام نیستن اگه یه مامور نظام هم دنبالش صد نفر راه بیفتن که نودو نه نفرشون سیاه لشگرهای اطلاعاتی باشن و یک نفرشون نباشه بازم خوبه دیگه یه نفرم ی نفره"


منبع : سپیده دم 





0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page