Sunday, October 5, 2014



ضرب و شتم یک خبرنگار در صحن شورای شهر! 

حسن روحانی در نيويورك گفته بود که "در ایران کسی به‌خاطر فعالیت روزنامه‌نگاری دستگیر نمی‌شود"!

صبح روز گذشته شنبه ,۱۲ مهر ۱۳۹۳ یک خبرنگار در صحن علنی شورای شهر اصفهان، مورد ضرب و شتم قرار گرفت. این اتفاق در حالی افتاد که یکی از اعضای شورای شهر اصفهان در حال سخنرانی بود.

به گزارش هرانا به نقل از ایسکانیوز، در حالی که کریم نصر، عضو شورای شهر اصفهان در حال سخنرانی در صحن علنی شورای شهر بود فردی نا‌شناس وارد صحن شد و با حضور در جایگاه خبرنگاران به ضرب و شتم یکی از خبرنگاران حاضر در شورای شهر اصفهان پرداخت. این ضرب و شتم با اعتراض رسول جزینی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر اصفهان همراه بود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که چند تن از اعضای شورای شهر اصفهان فرد ضارب را می‌شناختند. اما هنوز اطلاع دقیقی از هویت او به رسانه‌ها داده نشده است.

منبع: هرانا
***

يكي از كاربران فيسبوك در صفحه هرانا نوشته است ما اصلا خبرنگار نداریم که تازه منجر به ضرب و شتم هم بشود (توضیح: بخشی از صحبت روح‌انی در مصاحبهٔ سال دیگر) 

حسن روحانی روز ۲۶ سپتامبر (چهارم مهر) در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گفته بود که در ایران کسی به‌خاطر فعالیت روزنامه‌نگاری دستگیر نمی‌شود.

رضا معینی، مسئول ایران و خاور میانه در سازمان گزارشگران بدون مرز میگوید که در ایران سرکوب خبرنگاران قانونی است، یعنی قانون، رسماٌ به مسئولین اجازۀ سرکوب را میدهد. آقای معینی بعد از توضیحاتی در مورد قانون مطبوعات ایران، اضافه میکند که این قانون عملاٌ ضد آزادی مطبوعات است و با قوانین بین المللی در این مورد، مغایرت دارد.

منبع : سپیده دم 



0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page