Tuesday, November 18, 2014





پس از دستگیری محمد علی طاهری استاد دانشگاه در سال ۱۳۹۰ (حدودا ۳ سال و چهار ماه پیش) و در پی‌ وخامت حال ایشان به دلیل اعتصاب غذا نام او را در گزارشم در شورای جانبی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به عنوان یکی از ۱۳ نخبه‌ای که حقوقشان در ایران نقض شده‌است ارائه دادم.



و چند روز بعد با مرحوم احمد قابل پژوهشگر دینی در فیسبوک مکاتبه کردم. و از ایشان پرسیدم آیا اطلاع دارید که دکتر محمد علی‌ طاهری چهل و نه روز در اعتصاب غذا هستند و در خطر اعدام قرار دارند. آیا سکوت جایز می‌باشد؟

و زنده یاد آقای احمد قابل پس از اینکه از حکم ارتداد ایشان اطلاع پیدا کردند نوشتند:

>>سلام بر شما
اگر وکیل داره، به وکیلش بگید به فتوای آیة الله منتظری استناد کنه که معتقده تغییر عقیده به تنهایی موجب هیچ حکم کیفری نیست و مصداق ارتداد هم نیست
امیدوارم همه ی مظلومان از بند ستم ازاد بشوند
موفق باشید<<

حال اکنون در آبانماه ۱۳۹۳ محمد علی طاهری که به دلیل دگر اندیشی به مفسدفی الارض متهم شده و طبق گزارش دادگاه در حال جمع آوری اسناد برای اعدام اوست، بار دیگر در اعتراض به وضعیت پرونده خود و خطر اعدام دست به اعتصاب غذا زد و هم اکنون حال او بسیار وخیم گزارش شده است!

به گفته ی سهام نیوز، سیستم امنیتی- قضایی حکومت ایران درتلاش درجهت جمع آوری مدارک برای اخذ حکم ارتداد علیه محمدعلی طاهری ست و بدین منظور شاکیان خصوصی ساختگی را فراهم کرده تا علیه وی شهادت و شکایات غیرواقعی را مطرح کنند ...


منبع : سپیده دم 


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page