Friday, November 7, 2014


یازده تن از زندانیان محکوم به اعدام اهل ‌سنت، در زندان رجایی‌شهر کرج برای اجرای حکم به بخش اجرای احکام این زندان منتقل شدند.

اتهام این ۱۱ زندانی اهل سنت «محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی» است و بنا به همین اتهام، به اعدام محکوم شده‌اند. آن‌ها و خانواده‌هایشان بارها این اتهام را تکذیب کرده و تبلیغ مسائل اعتقادی اهل ‌سنت را دلیل بازداشت و صدور حکم اعدام دانسته‌اند.
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از جمله زندانیانی هستند که به بخش اجرای احکام زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند. این چهار زندانی پیش از این چند بار دست به اعتصاب غذا زده بودند که با واکنش نهادهای مختلف حقوق بشری از جمله دیدبان حقوق بشر و عفو بین‌الملل روبه‌رو شد.

یکی از زندانیانی که به بخش اجرای احکام زندان رجایی‌شهر منتقل شده بود به هرانا گفته است از آن‌ها سئوال‌هایی درباره متأهل بودن، تعداد فرزندان، بیمه بودن و وضعیت سکونت پرسیده شده است.

این زندانی گفته است وقتی زندانیان از مسئولان پرسیده‌اند که این سئوال‌ها برای چیست، رئیس اجرای احکام زندان گفته است می‌خواهند بدانند که اگر اعدام شوند چه کسانی خانواده‌هایشان «بیشتر بیچاره می‌شود».

فشار بر اهل سنت در ایران یکی از موارد نقض حقوق بشر در این کشور است. تنها در دو ماه اخیر ده‌ها نفر از اهل سنت در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و گلستان بازداشت شده‌اند.
بیشتر بخوانید:

......................................

منبع : رادیو زمانه 



0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page