Tuesday, January 13, 2015

در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب

«پرونده مهدیه گلرو به قاضی صلواتی سپرده شد»





پرونده «مهدیه گلرو» که روز چهارم آبان‌ماه و در پی تجمع مسالمت‌آمیز به منظور اعتراض به اسیدپاشی به زنان اصفهان در مقابل مجلس ایران بازداشت شده بود به قاضی صلواتی در دادگاه سپرده شد.
وب‌سایت «کانون شهروندی زنان»، بنابه اخبار رسیده از وکیل مدافع «مهدیه گلرو» گزارش داده است، پرونده خانم «گلرو» از شعبه دوم بازپرسی مستقر در زندان اوین، به شعبه ١۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارسال شده است.
«مهدیه گلرو»، از فعالان حقوق زنان و عضو «کانون شهروندی زنان» است که روز چهارم آبان ماه، و در پی تجمع مسالمت آمیز و قانونی فعالان زن در برابر مجلس شورای اسلامی که به منظور اعتراض به اسیدپاشی به زنان اصفهان انجام گرفته بود، بازداشت شد. وی از آن زمان تاکنون در بند ٢ الف زندان اوین به سر می برد.


دو روز پس از دستگیری «مهدیه گلرو»، کانون شهروندی زنان طی اطلاعیه‌ای، بازداشت عضو خود را محکوم و خطاب به مسئولان، خواهان آزادی مهدیه گلرو، و بازداشت اسیدپاشان اصفهان شد.
سه هفته پس از آن نیز کانون شهروندی زنان با جمع آوری سیصد امضاء، نامه‌ای سرگشاده را برای رسیدگی به وضعیت «مهدیه گلرو» و آزادی وی تهیه و برای ریاست جمهوری ارسال کرد که به‌رغم پیگیری‌های اعضای کانون، این درخواست‌ها، هنوز از سوی رییس جمهور و همکاران ایشان در معاونت امور زنان ریاست جمهوری، پاسخ مشخصی نگرفته است.
«مهدیه گلرو»، اکنون بیش از دو ماه و نیم است که به‌رغم اتمام بازجویی‌هایش در سلول انفرادی بند امنیتی سپاه (همراه با یک هم‌سلولی) در بازداشت به سر می‌برد.

خبر / رادیو کوچه



0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page