Monday, March 9, 2015





در روز 16 آذر امسال لایحه بودجه سال 94 دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و نمایندگان مجلس پس از گذشت حدود سه ماه از زمان دریافت لایحه، بالاخره دخل و خرج سال آینده ی کشور را تعیین و تصویب کردند.
اما در هفته ی گذشته گروه هایی از معلمان کشور در اعتراض به وضعیت نابسامان شغلی خود و برای افزایش حقوق و رفع ضعیف بودن بیمه و در کل بهبود وضعیت معیشتی خود در شهرهای مختلف کشور ، از جمله شیراز، شاهرود، ایلام، تهران، کرمانشاه، سقز، الیگودرز، زنجان، مریوان، مشهد، بندرعباس، اهواز، سنندج، قزوین، خرم آباد، ارومیه، پیرانشهر، جوانرود و ... به تجمع و تحصن پرداختند و در برخی شهرها از حضور در کلاس های درس امتناع ورزیدند. به گونه ای که برخي مدارس در شهرهای محل تجمع به حالت نيمه تعطيل درآمدند و مديران مدارس و کادر اداری وظيفه اداره ی مدرسه را به عهده گرفتند.
پس از این اعتراضات هماهنگ و البته گسترده، حکومت به تکاپو افتاد که به این اعتراضات پاسخ دهد و با توجه به شرایط سست حکومت، به دلایل مختلف از جمله تحریم های کمر شکن اتمی و ترس از شروع گسترده ی اعتراضات مردمی در همه ی بخش ها، تنها پاسخ چیزی جز تمکین خواسته ی معلمان نبود. پس نمایندگان خود در مجلس را موظف کرد که نسبت به افزایش بودجه ی سال بعد وزارت آموزش و پرورش برای تامین افزایش حقوق معلمان، اقدام کنند. در این بین دولت هم نسبت به پرداخت معوقات معلمان اقدام کرد.
بدین ترتیب بودجه ای که پس از ماه ها کار توسط دولت بسته شده و به مجلس فرستاده شده بود و در مجلس هم بعد از سه ماه تصویب شده بود، به دلیل اعتراضِ گسترده ی صنفی معلمان، تغییر یافت.
چرا دولت و مجلس و یا بهتر بگوییم حکومت ، پیش از این اعتراضات هیچ اقدامی برای افزایش حقوق معلمان انجام نداد؟! آیا حقوق معلمان مناسب بود؟! 
اگر مناسب بود، چرا الان و پس از اعتراض گسترده ی معلمان آنرا افزایش دادند؟! و اگر مناسب نبود چرا ابتدا در بودجه لحاظ ش نکردند؟!






0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page