Monday, March 23, 2015


پس از رخشان بنی اعتماد که ایده ی فروش جوایز هنری اش را برای ساختن یک خانه برای زنان بی خانمان تهران را داد و جوایز خود را به حراج گذاشت ، پرویز پرستوی و رضا کیانیان هم به او برای انجام این کار انساندوستانه اضافه شدند. در چند روز گذشته، هنرمندان دیگری چون فاطمه معتمدآریا ، حسین پاکدل- مجری سابق صدا و سیما- ،‌نیکی کریمی و بهمن فرمان آرا- کارگردان نامی کشور- نیز به این کار پیوستند. علاوه بر آنها ‌بازیگرانی چون عاطفه رضوی، بهرام رادان، مهناز افشار نیز به برنامه ی "سین هشتم" پیوستند. نیکی کریمی درباره حضورش در این برنامه به سایت خبرآنلاين گفت: همیشه فکر می‌کنم مهمترین موضوع آگاهی دادن است که از طریق رسانه‌های عمومی انجام می‌شود بنابراین هر امری که بتوانیم از طریق آن به این آگاهی بخشی کمک کنیم، قطعا مثبت خواهد بود. من خود همیشه دنبال این بودم که بانی چنین اقداماتی باشم زیرا این گونه فعالیت‌ها در تمام دنیا دنبال می‌شود و هنرمندان خود بانی امور خیریه می‌شوند نه اینکه صرفا مشارکت کننده باشند. وی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری جریان «سین هشتم؛ سرپناه» افزود: بسیار خوشحالم که هنرمندان خود آغازگر این حرکت شده‌اند. البته در آغاز نگران بودم که این حرکت سطحی شود ولی خوشبختانه با پیگیری‌هایی که در این مدت دیده‌ام، معلوم شد حرکتی ریشه‌ای است و قرارهم نیست یک جرقه زودگذر باشد بلکه جریانی است که می‌توانیم به بعد ملی و حتی جهانی آن امیدوار باشیم. 
بهمن فرمان آرا هم در یادداشتی که به این بهانه منتشر کرده، آورده است: "وقتی سرپناهی نداری‌، سرما و گرما فرقی نمی‌کند چون پناهی نداری. امروز اگر به اجتماعی که در آن زندگی می‌کنیم‌، نگاهی بی‌اندازیم، می‌بینیم که فاصله‌ها بین طبقات بیشتر از پیش شده و افرادی که تعدادشان کم هم نیست‌، کلا از قافله عقب مانده‌اند و در گوشه و کنار شهر ما بی‌پناه مانده‌اند.
در این روزها که همگی به دنبال اندکی شادمانی هستیم و سعی داریم در کنار فامیل و دوستان اوقات خوشی را سپری کنیم، باید یادی از این همشهریانی بکنیم که جایی ندارند که در کنار فامیل و دوستان باشند.
من به نوبه خودم سعی می‌کنم که در سال نو در این زمینه هر کمکی که برآید، انجام دهم و در کنار دوستانی مثل رخشان بنی‌اعتماد ‌، رضا کیانیان‌ و دیگر هنرمندان به این مساله بپردازم."
کارگاه آموزشی شهروندیار ضمن خرسندی از این ابتکار خانم رخشان بنی اعتماد، امیدوار است هنرمندان بیشتری به این برنامه پیوسته و مهمتر از آن آرزومند است که روزی برسد که در میهن ثروتمندمان هیچ بی سرپناهی وجود نداشته باشد.





0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page