Saturday, March 28, 2015

از “من چارلی هستم” تا “ما همه فرخنده ایم” !پاسخ زندانیان سیاسی به پیام نوروزی خامنه ای!
جمعه, ۷ام فروردین, ۱۳۹۴
هشت مارس
پاسخ زندانیان سیاسی به پیام نوروزی خامنه ای!
خامنه ای در پیام نوروزی اش آرزو کرد سال ۹۴سال “پیشرفتهای اقتصادی” و “ایمان و معنویت” و “همدلی و همزبانی” بین دولت و ملت باشد. اما همه میدانند معنی واقعی این سخنان چیست. “پیشرفت اقتصادی” یعنی انباشته شدن بیشتر حسابهای بانکی آیت الله ها و خالی شدن بیشتر جیب مردم، “ایمان و معنویت” یعنی تعرض بیشتر به زنان و جوانان و کل جامعه با شمشیر مقدسات اسلامی، و “همدلی و همزبانی” کذائی هم بجز تقابل و جنگ بی امان مردم با رژیم دزد و تا مغز استخوان فاسد جمهوری اسلامی معنائی ندارد!
مردم سال گذشته در اعتراضات و مبارزاتشان علیه داعشیان حاکم در ایران همدلی و همزبانی خود را نه با حکومت سرکوبگر بلکه با یکدیگر به روشنی اعلام کردند: همدلی و همزبانی در رهائی از شر جمهوری اسلامی. این خواست مردم در آستانه سال نو در پیام نوروزی زندانیان سیاسی گوهر دشت به روشنی بیان شده است:
“آرزو می کنیم سال ۱۳۹۴ خورشیدی سال رهایی ملت ایران از دیو فقر، تنگدستی، بیکاری گرانی، تورم، تبعیض های گوناگون، سرکوب، تیره بختی تحمیلی از سوی رژیم ستمگر دیو صفت و منفعت طلب واپسگرای حاکم بر ایران باشد. …”
این جواب زندانیان سیاسی، در گوهردشت و در زندان بزرگ ایران، به پیام رهبر رژیم دیوصفت حاکم است!
از “من چارلی هستم” تا “ما همه فرخنده ایم” !
قتل فجیع فرخنده مانند حمله به دفتر هفته نامه چارلی ابدو واکنش نیروهای فوق ارتجاعی اسلامی در برابر یک جنبش وسیع ضد مذهبی است. در ماجرای ترور پاریس آزادی نقد مذهب و در ترور کابل آزادی زن مورد هجوم اسلامیون قرار گرفت و در هر دو مورد با یک حرکت تعرض توده ای پاسخ گرفت: مارش عظیم پاریس با شعار من چارلی هستم و تشییع جنازه فرخنده با شعار ما همه فرخنده هستیم.
این حرکتها صرفا اعلام حمایت با قربانیان تروریسم اسلامی نیست، بلکه اعلام کیفر خواست مردم جهان علیه مقدسات مذهبی و زن ستیزی و آزادی ستیزی اسلامی است. امروز بویژه در خاورمیانه مبارزه برای رهائی زن به یک جبهه مهم تعرض علیه دولتها و نیروهای اسلامی تبدیل شده است. از بمیدان آمدن فعال زنان کوبانی علیه داعش، تا تعرض زنان و مردان آزاده ایران علیه داعشیان اسید پاش در ایران، تا اعتراضات زنان آزادیخواه در افغانستان همه برآمدهای یک جنبش واحد علیه زن ستیزی اسلامی است. قتل فجیع فرخنده خود واکنش اسلامیون به این جنبش عظیم بود که به ضد خود تبدیل شد و مبارزات و اعتراضات نسبتا وسیعی را بدنبال خود داشت که هنوز ادامه دارد. این اعتراضات و مبارزات یک بار دیگر بر این واقعیت تاکید میکند که جنبش رهائی زن نقش تعیین کننده ای در رهائی مردم ایران و اقغانستان و همه کشورهای اسلامزده از شر حکومتها و نیروهای اسلامی ایفا میکند. بیحقوقی مفرط زنان یک رکن قوانین ومقدسات اسلامی است و مبارزه برای رهائی زن یک رکن مهم مذهب زدائی از دولت و از جامعه.


حمید تقوایی

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page