Monday, April 27, 2015

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد دولت "اعتدال و امید": زنگ زدم به خواننده گفتم خفه می‌شی یا بیام خفت کنم؟
به گزارش وب‌سایت محلی “بوشهر ۲۴” پیروز ارجمند مدیرکل “دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی” درباره‌ی کنسرت‌های موسیقی نیز با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین “شرعی” و “عرفی” گفت: «هنرمندی در همین شهر و شهر‌های دیگر رفتارهای خلاف قانون یا خلاف عرف کرد؛ بنده به آن فرد زنگ زدم و گفتم که “در سانس دوم خفه می‌شی یا بیام خفت کنم؟” چرا؟ چون به مردم آن شهر توهین کرد.»
وی با اشاره به “آیین‌نامه” و “ضوابط” مصوب “شورای عالی انقلاب فرهنگی” درباره آثار هنری نیز گفت: «مثلا اگر ما در شعر مجوز می دهیم، عشق مثلثی نباید باشد… یا مثلا ما سبک‌هایی داریم که به اصطلاح به آن می‌گویند، شیطان‌پرستی. این‌ها نشانه‌های صوتی و تصویری دارند که امکان دارد در شعر یا طرح آلبوم یا حتی در کلیپ‌ها باشد که این‌ها همه در شورا بررسی می‌شود.»
گفتنی است از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی در بیست ماه گذشته، بیش از ۲۰ کنسرت و اجرای موسیقی با وجود اخذ مجوزهای لازم به دلایلی چون وجود خوانندگان و نوازندگان زن لغو شده که این تعداد بیشتر از کل اجراهای موسیقی لغوشده در دوران هشت‌ساله‌ی دولت محمود احمدی‌نژاد است.
در همین ارتباط، علی جنتی، وزیر “فرهنگ و ارشاد اسلامی” در خردادماه سال گذشته گفته بود که وزارتخانه تحت مدیریتش حتی به برخی کنسرت‌هایی که «هیچ مشکلی از نظر دینی و ارزش ملی کشور ندارند» نیز اجازه برگزاری نمی‌دهد.

منبع : تقاطع 


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page