Tuesday, May 5, 2015


از آخرین روزی که در خرمشهر روزنامه توزیع شد، شش ماه می‌گذرد. هیچ روزنامه‌ای، حتی یک نسخه رسانه مکتوب در شش ماه گذشته در دکه‌های روزنامه فروشی خرمشهر قرار نگرفته. شهروندان برای خرید روزنامه و نشریات مجبور‌اند به آبادان بروند.
سرپرست مجتمع مطبوعاتی حوزه جنوب خوزستان می گوید: این ماجرا برای هیچ کس قابل قبول نیست و قابل تامل تر از آن این است که هنوز مسئولان این شهر در خواب زمستانی رسانه ای هستند.
گفته می‌شود در صورت تعامل شهرداری با نماینده روزنامه ایران، قرار است هزینه ایجادیک ایستگاه مطبوعاتی رایگان برای شهروندان خرمشهری تامین شود تا شهروندان از تیتر اخبار کشورشان به صورت رایگان بهره‌مند شوند. اما معلوم نیست مردم تا کی باید برای خواندن 2 برگ روزنامه، هزینه‌ی سفر به شهرهای مجاور را تقبل کنند.
خوزستان با دارا بودن هفته نامه‌ها و روزنامه های رنگارنگ، همیشه جزو استان های پیشرو در این خصوص بوده و در این میان برخی شهرهای خوزستان به دلیل سابقه تاریخی نقش بیشتری در استقبال از خواندن و خریدن مطبوعات داشته‌اند. یکی از این شهرها، خرمشهر بوده‌است. خرمشهر در سال ۹۲ طبق آمار مرکز مطالعات مطبوعات کشور مرکز آبادان پس از اهواز، آبادان، دزفول، بهبهان و شوشتر مقام ششم سرانه روزنامه خوانی را در استان خوزستان داشت.
آیا از این خلا مطبوعاتی، پس از این در جهت دهی به طرز فکرهای خاص بهره‌برداری خواهد شد؟ یا شهروندان خواهند توانست برای گرفتن یک حق ساده، حرف خود را به کرسی بنشانند؟



0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page