Tuesday, May 5, 2015

نرگس محمدی بازداشت شد
نرگس محمدی فعال حقوق بشر که یکشنبه گذشته برای پاسخ‌ به چند اتهام در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حضور یافته بود، امروز با هجوم ماموران امنیتی به خانه‌اش، بازداشت شد.
نرگس محمدی فعال نایب رییس و سخن‌گوی کانون مدافعان حقوق بشر روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت با هجوم ماموران امنیتی به خانه‌اش، بازداشت شد.
به گزارش سحام نیوز، خانم محمدی ابتدا حاضر نشد تا در منزل را باز کند اما با تهدید ماموران مبنی بر شکستن در مواجه شد. بر اساس این گزارش، هنگام بازداشت نرگس محمدی، گوهر عشقی مادر ستار بهشتی نیز در خانه وی حضور داشته و به همراه محمد نوری‌زاد برای تحصن مقابل زندان اوین، به سمت این زندان حرکت کرده‌اند.
تقی رحمانی همسر خانم محمدی که در پاریس ساکن است، در مصاحبهبا دویچه‌وله فارسی خبر بازداشت وی را تایید کرده است.
نرگس محمدی پیشتر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود؛ حکمی که در دادگاه تجدید نظر به ۶ سال حبس تعزیری تبدیل شد. «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌ها یا جمعیت‌هایی که با هدف بر هم زدن امنیت کشور فعالیت می‌کنند» از اتهامات این فعال حقوق بشر بود. او پس از گذراندن ۵ ماه از محکومیت ۶ ساله‌اش به دلیل وخامت وضعیت جسمی با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.
این فعال حقوق بشر روز یکشنبه گذشته (۱۳ اردیبهشت) در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حضور یافت، اتهامات علیه او از سوی مدعی‌العموم مطرح شد اما جلسه دادگاه به تعویق افتاد. وی در این باره گفته بود به دلیل اتهاماتی به دادگاه فراخوانده شده که پیشتر بابت آن‌ها محاکمه و محکوم به زندان شده است: «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و عضویت درلگام (کارزار لغو گام به گام اعدام)»، از اتهام‌های وی بودند.



0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page