Saturday, May 2, 2015

مصاحبه ای با یک زن مسیحی اهل سومالی مسیحی با گذشته ای اسلامی
 برگردان به فارسی  خبرگزاری صدای مسیحیان ایران 
گوتنبرگ ،سوئد :مونا والتر یک زن مسیحی اهل سومالی با گذشته ای مسلمان وی زمانی که به عنوان یک پناهجو از جنگ سومالی وارد یک کشور مدرن اروپایی وارد شده بود تنها ۱۹ سال سن داشت و زمانی که برابری حق زنان و مردان را در این کشور دید بسیار هیجان زده شده بود  مونا اکنون یک زن مسیحی و در حال انجام یک رسالت است،رسالت روشنگری در مورد آیات قران و آن چیزهایی  که مسلمانان بی اطلاع از آن پیروی میکنند هست . او می گوید اگر مسلمانان می دانستند  چه چیزی در قرآن هست به راحتی  اسلام را ترک میکردند.
مونا میگوید در سوئد من برای اولین بار بود که اسلام را ترک کردم ،در سومالی مسلمانان بدون آنکه قرآن را مطالعه کنند فقط مسلمان هستند،و زمانی که آنها  به اروپا به طور مثال سوئد وارد میشوند باید به به مسجد بروند و قرآن بخوانند وبا حجاب خود را بپوشانند،آن زمان هست که وی یک مسلمان خوب بشمار میاید،مونا در ادامه اضافه میکن که وی در سومالی در یک خانواده مسلمان بزرگ شده است ولی هیچگاه وی  قرآن را نخوانده بود.
مونا  میگوید من نمیدانستم من  چه چیز را باور دارم،من نمیدانستم محمد که بود،نمیدانستم الله که بود،به یاد میاورم زمانی که این چیزها را متوجه شدم بسیار غمگین و افسرده شدم ،بله در سوئد بود که من کشف کردم که خدا چیست و الله مروج تنفر هست و اسلام دین صلح و دوستی نیست، در نام این دین جنایت های زیادی انجام شده است و کسانی که آن را نمیپذیرفتند به قتل میرسیدند،از بی اخلاقی های محمد و این که او تشنه خون بود و یک مرد وحشتناک او اضافه کرد مسلمانان میتوانند زندگی نامه او را بدون هیچ تعصبی مطالعه کنند،با یهودیان چگونه برخورد میکرد و به زنان را چگونه مورد تجاوز قرار داد و هر کس که مخالف اندیشه های وی بود به قتل رساند.
این مسائل بود که مونا را دلسرد کرد و او به بی خدایی رو آورد تا اینکه یک روز یکی از باورمندان مسیح وی را تشویق به خواندن کتاب مقدس کرد مونا میگوید  به یاد دارم  متی باب ۵ آیه ۴۴ را خواندم که عیسی گفته بود :  اما من می گویم كه دشمنان خود را دوست بدارید، و هر كه شما را لعنت كند، برای او دعای بركت كنید؛ به آنانی كه از شما نفرت دارند، نیكی كنید، و برای آنانی كه به شما ناسزا می گویند و شما را آزار می دهند، دعای خیر نمایید. 
مسیحیت، یک چشم انداز جدید
این جمله برای من بسیار عجیب و غریب بود، دشمن خود را دوست بدار!، چون در اسلام آمده است  دشمن خود را بکش، کشتن دشمن و هر کسی که از پذیرفتن اسلام امتناع میکند، او گفت، اما عیسی مسیح همه چیز در مورد عشق و صلح و بخشش و تحمل بوده است ، و من آن چیزی بود که من نیاز داشتم و دارم.
این شد که وی به دیدار کشیش  فؤاد راشو که یک مهاجر سوریه ای و اعضای سابق گروه های اسلامی در سوئد  که وی هم اسلام را ترک کرده است برود.
کشیش  فؤاد میگوید این ملاقات اولین اعتماد و ایمان وی به عیسی مسیح بود و هنگامی که وی مسیح را به عنوان نجات دهنده خود پذیرفت به من گفت که احساس خیلی خوبی  دارد و از شادی  پر شده است.
مونا  می گوید خداوند یک رسالت برای وی تعیین کرده است ،برای مسلمانان که هنوز حقیقت را در مورد اسلام را نمی دانند،به این ترتیب او شروع به مطالعه قرآن، و کرد و  به کپی کردن آیاتی از قرآن پرداخت  و مشغول  توزیع آنها را در کوچه و خیابان به زنان مسلمان شده است.
نجات مسلمانان با حقیقت
مونا میگوید وقتی مشغول انجام این رسالت هستم گاهی اوقات آنها به حرف هایم گوش میکنند و گاهی هم آنها از من دلخور میشوند،من به آنها میگویم آیا میدانید در قرآن آمده است  شوهر شما زمانی که شما از او اطاعت نمیکند حق ضرب و شتم شما را دارد؟ و آنها در پاسخ میگویند نه وچنین چیزی گفته نشده است ،مونا در ادامه میگوید ولی در حقیقت همچین چیزی گفته شده است و اضافه میکند من فکر میکنم اگر من با زنان در مورد خشونت هایی که در قران آمده است و در مورد محمد و جنایت های وی و الله که خدای خشونت و تنفر هست و تبعیض هایی که علیه زنان در این کتاب و دین آمده است صحبت کنم میتوانم برای رهایی از اسلام و نجات آنها قدمی مثبت بردارم.
ولی گاهی اوقات وی مورد حمله هایی که در قرآن آمده هست هم میشود و همچنین مورد توهین هایی هم قرار میگیرد و وی را خود فروخته خطاب میکنند که به خاطر دریافت پول دست به فعالیت های اسلام هراسی میزند!
همچنین مونا در مورد مسلمانان بنیاد گرا در سوئد هشدار میدهد که اسلام رادیکال یک تهدید جدی در سوئد است، و می گوید جامعه سوئد باید بیشتر در مورد زنان به دام افتاده در اسلام هشیار باشد، گروه های اسلامی مانند الشباب و بوکوحرام و داعش همان چیزی را انجام میدهند که الله در کتاب قرآن به آنها گفته است.

برای مشاهده ویدئو این مصاحبهروی لینک کلیک کنید.


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page