Monday, May 25, 2015




پیامدهای اجباری حجاب اجباری

۹۵ درصد زنان ایران کمبود ویتامین D دارند

پوشش اجباری و حجاب اسلامی در ایران علاوه بر مشکلات روحی و روانی در زنان منجر به بروز مشکلات فیزیکی چون کمبود ویتامین D شده است. بر اساس آمار تکان دهنده‌ای که در یک کنگره بین‌المللی در ایران مطرح شده است، بیش از ۹۵ درصد زنان ایران از کمبود ویتامین D رنج می‌برند.

استفاده از نور خورشید برای تندرستی لازم است

حجاب زنان در ایران که مانعی برای رسیدن نور آفتاب به موی سر و بدن زنان شده است، علاوه بر تیرگی رنگ پوست باعث بروز بیماری‌هایی چون پوکی و نرمی استخوان، ضعف عضلانی، درد بدن، آمادگی ابتلا به MS و بیماری‌های عفونی و هم‌چنین سرطان می‌شود.

در سومین کنگره بین‌المللی «تازه‌های غدد و متابولیسم» که از ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد برگزار شد، هم‌چنین عنوان شده است که ۴۶ درصد جامعه ایران دچار کمبود ویتامین D هستند.

پزشکان در این همایش توصیه کرده‌اند که مردم ایران به طور مرتب و ماهیانه باید از قرص ویتامین D استفاده کنند.

اشرف امین‌الرعایا دبیر این کنگره بین‌المللی که با حضور جمع کثیری از کارشناسان و پژوهشگران علمی داخلی و خارجی برگزار شد، به افزایش شیوع کمبود ویتامین D در کشور اشاره و اظهار کرد: بسیاری از جوامع با کمبود ویتامین D مواجه هستند اما این کمبود در ایران و برخی کشورهای عربی به دلیل پوشش و حفاظت در برابر نور آفتاب بیشتر دیده می‌شود و دراین میان ۹۵ درصد زنان در کشورمان دچار کمبود این ویتامین هستند.

وی ادامه داد: کمبود ویتامین D منجر به اختلالاتی چون پوکی و نرمی استخوان، ضعف عضلانی، درد بدن، آمادگی ابتلا به 


MS و بیماری‌های عفونی و سرطان می‌شود.


sepehr AZADI



0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page