Sunday, June 7, 2015


بسیاری از آگاهان به مسائل سیاسی در ایران می‌دانند که به ندرت دیپلماتی اجازه دارد نقض حقوق بشر در ایران را به صورت جدی مورد انتقاد قرار دهد. دیپلمات هایی که در ایران کار میکنند یا اساسا از وارد شدن به این موضوع خود داری میکنند و یا اگر کسی‌ با رجوع به وجدانش از نقض حقوق بشر انتقاد نماید، مجبور به ترک ایران خواهد شد!
حال باید دید ماریچه اسخاکه سیاستمدار هلندی که پیش از این هم به ایران سفر کرده و «یاران مسعود بهنود در بی‌ بی‌ سی‌ فارسی» او را منتقد وضعیت حقوق بشر در ایران معرفی‌ می‌کنند چگونه می تواند با یک پوشش غیر متعارف با مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی دیدار نماید و آنها نیز در دفاع از این زن دیپلمات اروپایی به توجیه این قضیه بپردازند؟
حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفته "این نحوه پوشش عامدانه و از سر شیطنت نبوده و کوتاهی مسئولان امر در تفهیم موضوع رعایت حجاب کامل در دیدارها باعث شده این مسئله اتفاق بیفتد."
برای یافتن پاسخ به پرسش مطرح شده رجوع می‌کنیم به نامه‌ای که «ماريچه اسخاكه» و همكارش خانم باربارا لوخ بيهلر، نماينده حزب سبز‌های آلمان در سال ۱۳۸۹به اوری روزنتال، وزير امور خارجه هلند نوشتند كه مشكلات ميان هلند و ايران نبايد بر روابط اتحاديه اروپا با ايران تاثير بگذارد. آنها از روزنتال خواسته‌ بودند با مسئول سياست خارجي‌ اتحاديه اروپا همكاری سازنده‌ای داشته باشد! اسخاكه و همكار آلمانی خود معتقد بودند مشكلاتی كه بر سر موضوع زهرا بهرامی ( زن ایرانی - هلندی به اتهام فروش و نگهداری مواد مخدر در سال ۸۹ اعدام شد) بين هلند و ايران به وجود آمده، نبايد بر روابط بين اتحاديه اروپا و ايران تاثير بگذارد!
در ادامه اين نامه آمده بود كه ايران كشوری بسيار مهم است و نبايد ما روابط خود با اين كشور را به خطر بيندازيم! ما می بايست به هر نحوی كه شده با ايران گفت‌وگو كرده و در خصوص مسائل هسته‌ای، حقوق بشری و ثبات منطقه‌ای مذاكره كنيم!
خانواده خانم زهرا بهرامی، با رد اتهام نگهداری و فروش مواد مخدر توسط وی، این اتهامات را ساخته مقام های جمهوری اسلامی، برای توجیه بازداشت وی در جریان اعتراضات ضد حکومتی دانسته بودند.
در تصویر دوم زهرا بهرامی را به همراه دخترش می‌بینید
آنچه که موجب اعدام زهرا بهرامی شد

sepidedam


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page