Monday, August 31, 2015


یورش مأموران اطلاعات رژیم به یک کلیسا در شرق تهران, دستگیری مسیحیان و انتقال آنها به مکان نامعلوم
__
مأموران اطلاعات و امنیت رژیم, جمعه شب 6شهریور به یک کلیسا در شرق تهران، در حوالی میدان سپاه یورش بردند و چند تن از مسیحیان را دستگیر کردند.
به گفته شاهدان دستگیر ‌شدگان از مسیحیان ارامنه منطقه نظام آباد تهران بودند. دستگیر ‌شدگان به مکان نامعلومی منتقل شدند.






امریکا بار دیگر خواستار آزادی شهروندان آمریکایی ایرانی‌تبار در ایران شد
http://mohabatnews.com/fa/?p=4579




در اعتراض به ادامه حبس بهاره هدایت؛ حضور جمعی از همبندیان سابق بهاره هدایت در سالن ملاقات زندان اوین


خبرگزاری هرانا ـ اردشیر کامکار گفت که کنسرت شهر مهاباد به این دلیل لغو شده که مسئولین اظهار داشته‌اند که شما مجوز سالن ۵۰۰ نفری گرفته‌اید و سالنی که می‌خواهید اجرا کنید ۵۸۰ نفری است و باید برای آن ۸۰ نفر اضافه نیز مجوز بگیرید.



خبرگزاری هرانا ـ سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، نسبت به اخراج غیر قانونی تعدادی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، از نهادهای بین المللی کارگری خواستار ثبت و پیگیری شکایت رانندگان اخراجی سندیکای خود شدند.



خبرگزاری هرانا ـ آرش صادقی می گوید روزی را که مادرش در جریان هجوم ماموران به خانه مسکونی اش برای بازداشت او دچار حمله قلبی شد و درگذشت، تا پیش از این بدترین روز زندگی اش می دانسته اما شنیدن صدای گریه های همسرش در اتاق های بازجویی بند ۲ الف سپاه در جریان بازجویی های همزمان، روزهای و لحظات بدتری را برای او رقم زده است.





دادستانی تهران همچنان از بستری شدن نرگس محمدی جلوگیری می‌کند
خبرگزاری هرانا ـ مقام‌های قضایی همچنان از بستری شدن نرگس محمدی در بیمارستان، با وجود تأکیدهای مکرر پزشک‌های متخصص “مغز و اعصاب” و “قلب و ریه” جلوگیری می‌کنند.





خبرگزاری هرانا ـ وکیل‌ مدافع اولیای‌دم روح الامینی گفت که اعتراض‌مان به رای صادره در مورد پرونده سعید مرتضوی را در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران ثبت کردیم.


Sunday, August 30, 2015



محکومیت ۲ متهم جاسوسی برای آمریکا و اسرائیل به ۱۰ سال حبس؛ دستگیری یکی از متهمان فراری سال ۸۸ در داخل کشور
خبرگزاری هرانا ـ سخنگوی قوه قضاییه از حکم ۱۰ سال حبس برای دو نفر متهم جاسوسی آمریکا و اسرائیل خبر داد و گفت که یکی از متهمان فراری معترض انتخابات سال ۸۸ که غیاباً محکوم شده بود در هفته‌های اخیر در داخل شناسایی و دستگیر شد.
ادامه مطلب>>>



خبرگزاری هرانا ـ سخنگوی قوه قضاییه از کشف حدود ۳۰ سکه طلا اعم از ربع سکه، نیم سکه و سکه‌های گرمی و یک دستگاه موبایل به‌همراه سیم‌کارت از مهدی هاشمی در زندان اوین خبر داد.



خبرگزاری هرانا – طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب که با هدف بازنگری در قوانین موجود در عرصه حجاب، افزایش ضمانت اجرای قوانین و اصلاح و تقویت مجازات‌ها درباره ممنوعیت نصب و به‌کارگیری تجهیزات ماهواره، تهیه و اعلام وصول شده است با مخالفت معاون پارلمانی رئیس جمهور مغایر با آزادیهای مدنی دانسته شده و برای بررسی به هیأت حل اختلاف قوا ارسال شد.



(نظر شما چیست؟)
بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ، مردم ایران در کنار عراقی‌ها «عصبانی‌ترین» مردم جهان به شمار می‌آیند.
در نظرسنجی این موسسه آمریکایی که نتایج آن جمعه ششم شهریور در نشریه ایندیپندنت منتشر شده، این هم آمده که مردم عراق، ایران و کامبوج، دارای بالا‌ترین میزان «تجربه‌های منفی روزانه» در جهان نیز هستند.
ایرانی‌ها و عراقی‌ها «عصبانی‌ترین» مردم جهان به شمار می‌آیند. ۴۹ درصد پاسخ‌دهندگان این دو کشور گفته‌اند که به تازگی عصبانی شده بودند.
موسسه نظرسنجی گالوپ ۱۰ سال است که نظرسنجی خوشحال‌ترین و ناراحت‌ترین مردم جهان را برگزار می‌کند.
در نظرسنجی سال ۲۰۱۴ این موسسه، ۱۵۳ هزار نفر از ۱۴۳ کشور جهان به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دادند.
امسال نخستین بار است که هر ۱۰ کشور ابتدای فهرست از آمریکای جنوبی و لاتین می‌آیند.
بر این اساس، پاراگوئه خوشحال‌ترین مردم جهان را دارد. پس از آن به ترتیب مردم کلمبیا، اکوادور، گواتمالا، هندوراس، پاناما، ونزوئلا، کوستاریکا، السالوادور و نیکاراگوئه قرار دارند.
مردم سودان، تونس و بنگلادش نیز به ترتیب، ناراحت‌ترین مردم جهان با کمترین میزان تجربه‌های مثبت روزانه هستند.
در نظرسنجی سال گذشته گالوپ هم مردم ایران در کنار مردم عراق از جمله «غمگین‌ترین» مردمان جهان توصیف شده بودند.
در سال ۱۳۹۲ نیز پژوهشگران دانشگاه کوئینزلند استرالیا، مردم ایران را جزو افسرده‌ترین مردم جهان شناسایی کردند.





Saturday, August 29, 2015


پناهگاه گربه ها در آتش سوخت. بانوِ رئوفی فرشته و حامی مهربان گربه ها در آتش سوخت.... هنوز علت حادثه مشخص نشده و کارشناسان پلیس و آتشنشانی مشغول بررسی میباشند.
در گذشت این بانوِ مهربان را به خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و امیدواریم علت این حادثه دلخراش هرچه سریعتر مشخص شود.

sepehr AZADI


خبرگزاری هرانا ـ شماری از هنرمندان و فعالان فرهنگی روز جمعه با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط مصطفی عزیزی، داستان‌نویس و هنرمند زندانی، شدند.


خبرگزاری هرانا – لیست زیر اسامی تعدادی از زندانیان سیاسی زندان سنندج است که به همراه زمان بازداشت، اتهامات و سایر مشخصات در اختیار هرانا قرار گرفته است، لازم به یادآوری است که این لیست در برگیرنده تمام زندانیان سیاسی-عقیدتی زندان سنندج نیست و به مرور از سوی هرانا تکمیل خواهد شد، بدیهی است در غیاب دادرسی شفاف و اطلاع رسانی کافی ذکر اتهامات به منزله تأیید آن از سوی هرانا نیست. در صورت اطلاع می توانید با ارسال ایمیل به info@hra-news در تکمیل لیست به هرانا کمک کنید.



خبرگزاری هرانا ـ وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواست تا امیر حکمتی را آزاد کنند، حکمتی شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار، چهار سال گذشته را به اتهام ”همکاری عملی با آمریکا” در زندان سپری کرده است.


تعدادی از جوانان منطقه هورامانات در روستای بلبر در حرکتی جالب، اعتراض خود را نسبت به ساخت سد بلبر اعلام کردند.
این جوانان در ورودی روستای بلبر تجمع کرده و اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام کردند و در اقدامی جالب در مسیر منتهی به بلبر که عملیات سد درهمین نقطه آغاز شده است تعدادی سطل و بطری‌های پر از آب و گل بر سرو روی خود ریختند.
فرزاد مهدی نیا ژیواری نماینده و سرپرست این گروه در گفتگویی اظهار داشت: تعدادی از جوانان مریوان به نمایندگی از تعداد کثیری از مردم مریوان و اورامان در اقدامی اعتراض خود را نسبت به تخریب محیط زیست و احداث سد بلبر اعلام کردیم.
وی افزود: چرا که در همایش هورامان شناسی که اخیرا برگزار شد مسئولین اعلام کردند که باید اورامان از طرف سازمان یونسکو ثبت جهانی شود و به عنوان منطقه بکر و دست نخورده باقی بماند.
وی گفت: در صورت اجرای عملیات سدسازی و پنهان کردن پوشش‌های طبیعی، ساختار طبیعت و باغ و بوستان‌های این منطقه تغییر می کند و دیگر فرصت استثنایی و گرانبهای تبدیل شدن به منطقه جهانی هورامانات از دست خواهد رفت و قطعا تاثیرات منفی بر وضعیت اقتصادی منطقه خواهد داشت.
مهدی نیا ادامه داد: در صورت ثبت جهانی شدن زبان و محیط و فرهنگ منطقه هورامانات حفظ می شود و سالانه اعتبار و بودجه ای از طرف یونسکو مثل دیگر آثار ملی ازجمله تخت جمشید و طاق بستان به هورامانات(برای حفظ و نگهداری فرهنگش) اختصاص داده می شود.
منبع: سایت زریوارخبر
http://goo.gl/c1Tfi2
..............
کارگاه آموزشی شهروندیار





خامنه‌ای در دیدار با همسر و فرزندان یک شهید:
حزب‌الهی‌ها باید زیاد بچه داشته باشند
خانم شاهزاده احمدی‌‌زاده همسر شهید «هادی کجباف» از کشته شدگان جنگ داخلی سوریه که در ایران به عنوان "مدافعین حرم" نامگذاری شده‌اند،همراه فرزندانش چندی پیش با خامنه‌ای دیدار کرده است او با اشاره به اینکه «این یک دیدار معنوی» بود گفت: آقا برای ما صحبت کردند و حرف‌هایی زدند که ما را به موقعیت و وظیفه‌مان بیشتر آگاه کرد. ایشان با تک تک بچه‌ها صحبت کردند.
وی اضافه کرد: آقا از پسرم محمد پرسیدند: آقا محمد ازدواج کرده‌ای؟ بچه داری؟ محمد در پاسخ ایشان گفت: بله یک فرزند دارم. آقا فرمودند: چرا یکی؟ بچه حزب‌الهی‌ها باید زیاد بچه داشته باشند و کلی با محمد درباره بچه صحبت کردند. دیداری که خیلی به ما آرامش داد و قلبمان را تسکین بخشید.
منبع:پارس نیوز
http://goo.gl/F۶ZGye
...................
چهار سال پیش خامنه‌ای در دیدار با هیات دولت گفته بود:«مسأله‌ افزايش نسل و اينها جزو مباحث مهمى است كه واقعاً همه‌ مسئولين كشور -نه فقط مسئولين ادارى - روحانيون، كسانى كه منبرهاى تبليغى دارند، بايد در جامعه درباره‌ آن فرهنگ‌ سازى كنند؛ از اين حالتى كه امروز وجود دارد -يك بچه، دو بچه - بايد كشور را خارج كنند. رقم صد و پنجاه ميليون و دويست ميليون را اول امام گفتند۳- و درست هم هست - ما بايد به آن رقمها برسيم»
اشاره خامنه‌ای به سخنرانی خمینی در تاریخ ۱۳۵۸/۲/۳۰ در شهر قم با موضوع توطئه بر ضد اسلام و روحانیت است.
در آن سخنرانی خمینی گفت:«مملكت ایران ۳۵ میلیون حالا می‌ گویند جمعیت دارد. وسعتش آنقدر است كه برای صد و پنجاه میلیون تا دویست میلیون جمعیت كافی است. یعنی اگر دویست میلیون جمعیت داشته باشد، در ایران به رفاه زندگی می‌ كنند».
نظر شما در این‌باره چیست؟
کارگاه آموزشی شهروندیار 


به گزارش خبرگزاری ایلنا؛ محمدرضا شجریان (استاد آواز ایران) از روز پنج‌شنبه در بیمارستان کسری بستری شده است.
تا این ساعت مسئولان بیمارستان کسری از اعلام هرگونه اطلاعاتی در این‌باره خودداری کردند.
شجریان هنوز ممنوع‌الملاقات است.
http://goo.gl/uI3vN0
......................
کارگاه آموزشی شهروندیار


Thursday, August 27, 2015


نادر قاضی پور،نماینده مردم ارومیه در مجلس مدارکی در خصوص پرونده دکل گمشده منتشر کرد.
به گزارش پارسینه، ملت نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه درباره پرونده دکل گمشده، مدارکی را منتشر کرده که متن آن به نقل از خانه ملت در زیر می آید:
الف) عکس مربوط به "آ.ش " و عمر کامل آل سواده می‌ باشد که بر روی دکل گمشده یا همان دکل "شرکت دین" یا همان دکل "فورچونا" و در کشور ترکیه گرفته شده است.
دکل گمشده ایران و رباینده آن در ترکیه هستند+ تصاویر / از طریق دادگاه و مراجع بین المللی نمی توان دکل را بازگرداند!
1- آقای "ش"، کارمند اخراجی شرکت ملی حفاری (اهواز) بوده و علت اخراج ایشان، ارائه فاکتوری صوری و جعلی نسبت به خرید 10 دستگاه مخزن اسید از کارخانه مخزن‌سازی اراک،‌ به شرکت ملی حفاری (اهواز) بوده است.
ایشان مالک شرکت حفاری "سپنتا بین‌الملل" و شرکت‌های متعدد اقماری نفتی دیگر، در داخل و خارج از کشور می‌باشد.
2- جالب اینجاست که آقای "ش" در عین حال، حدود 8 سال "مشاور عالی مدیرعامل" شرکت تاسیساتی دریایی بوده‌اند! و دستور پرداخت کلیه وجوه دکل گمشده به "شرکت دین" را ایشان شخصاً صادر کرده‌اند.
3- وفق قرارداد اولیه و مطابق عرف و رویه معاملا دکل‌های نفتی دست دوم، می‌بایستی قبل از تحویل دکل، فقط 20 درصد وجه‌المعامله به شرکت فروشنده پرداخت می‌گردیده است، ولی قرارداد مزبور توسط آقای شیرانی با قرارداد دیگری که خریدار را موظف و ملزم به پراخت 100 درصد قیمت دکل در ابتدای معامله و قبل از تحویل دکل می‌نماید، تعویض گردیده است که متن هر دو قرارداد متعاقباً تقدیم خواهد گردید.
4- متاسفانه طبق اخبار واصله، رسید دریافت و تحویل دکل هم به طرف خارجی داده شده است!
فلذا احتمالاً از طریق دادگاه‌ها ون مراجع بین‌المللی نیز قادر به استرداد وجوه و یا تحویل گرفتن دکل نمی‌باشیم.
5- آقای "عمر کامل آل سواده" مدیرعامل شرکت "دین" می‌باشد که چندین بار به دعوت آقای "ش" و به صورت محرمانه به ایران آمده و مهمان ویژه و خصوصی آقای "ش" بوده است. ایشان اردنی‌الاصل می‌باشد و درست قبل از معامله دکل، "شرکت صوری دین" را گویا در انگلستان تاسیس و ثبت می‌نماید.
6- آقای عمل کامل آل سواده، سال‌ها مشاور حقوقی آقای "ش" در شرکت‌های خارجی ایشان بوده است.
7- همانطوری که ملاحظه می‌فرمایید فرم ایستادن این دو و قرابت فیزیکی خاص ایشان هنگام عکس گرفتن، حکایتی فراتر از یک رابطه تجاری سالم را به ذهن متبادر می‌نماید و از طرفی لبخند معنادار و عمیق ایشان، می‌تواند حاکی از سود سرشاری باشد که هر دو طرف را به غایت و تمامی، سیراب نموده است.
8- مبالغی که آقای "ش" دستور پرداخت آنها در وجه شرکت دین یا مدیرعامل آن را صادر نموده‌اند.
تاریخ
معادل ...... دلار
15/7/2012
17.400.000
25/12/2012
40.000.000
12/02/2013
29.600.000
جمع کل
87.000.000

1- ایستادن تنگاتنگ و حالت دستان این سه نفر و همچنین لبخند خاص آنها، حاکی از آینده‌ای به ظاهر روشن برای ایشان و به ظاهر تاریک برای بیت‌المال کشور اسلامی عزیزمان، ایران است.
گفتیم به ظاهر، چون باطن امور را عدالت رقم خواهد زد که این وعده الهی و رویه تاریخ بوده است.
2- این دو دلال، گویا مقدمات حمل دکل را به کشور مکزیک فراهم آورده‌اند، جایی که دکل خریداری شده با هزینه بیت‌المال، هم‌اکنون در آنجا مشغول به کار است!







خبرگزاری هرانا ـ مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران، خواستار دسترسی کنسولی به ایرانیان زندانی در آمریکا و آزادی آنان شد.

خبرگزاری هرانا – بازرسی های مکرر و نامتعارف بند هفت و هشت زندان اوین موجب اعتراض زندانیان سیاسی – امنیتی شده است.

بنابر قانون مصوب سال ۱۳۸۱ حداقل سن قانونی ازدواج در ایران برای پسران ۱۵ سال تمام و برای دختران ۱۳ سال است با این‌حال قانون‌گذار، ازدواج دختران و پسران پایین‌تر از سن قانونی را با رعایت سه شرط امکان پذیر کرده است:
۱- اجازه ولی ۲- رعایت مصلحت ۳- تشخیص دادگاه صالح.
این در حالی است که در کنوانسیون جهانی حقوق کودک و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی- سیاسی، ازدواج زیر سن رشد و بدون رضایت واقعی، ممنوع شده است.
این کنوانسیون سن زیر ۱۸ سال را سن کودک تعریف کرده که در آن بستن هرگونه قرارداد با کودک ممنوع است. از نظر حقوقی، ازدواج هم نوعی قرارداد است که میان زن و مرد بالغ بسته می‌شود و با کودکان زیر سن قانونی نمی‌توان چنین قراردادی بست.
به گفته بسیاری از کارشناسان، دختران خردسالی که در سنین پایین مجبور به ازدواج می شوند عموما به دلیل آنکه نتوانسته‌اند دوران کودکی و نوجوانی خود را به درستی طی کنند به مرور زمان دچار بیماری روحی و روانی شدیدی می‌شوند.
.............
تصاویر پیوست مراسم عروسی یک دختر ۱۰ ساله و پسری ۱۴ ساله را نشان می‌دهد که با وجود اینکه هر دو زیر حداقل سن قانونی ازدواج در ایران هستند، باز ازدواج‌شان ثبت گردیده است.بی‌شک یکی از سه شرط فوق اجرا شده است.
کارگاه آموزشی شهروندیار







رییس نهاد نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در دانشگاه‌های ایران روز چهارشنبه، چهارم شهریورماه، اعلام کرد که به تمام دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است که «حق برگزاری کنسرت در محیط دانشگاه را ندارند».
خبرگزاری مهر از محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی رهبر در دانشگاه‌ها، نقل قول کرده است که این نهاد برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه‌ها را «جزء سیاست‌های فرهنگی وزارت علوم» در نظر نمی‌گیرد. به گفته آقای محمدیان، دانشگاه‌ها «حق برگزاری کنسرت در محیط دانشگاه را ندارند» و این موضوع «به دانشگاه‌ها هم ابلاغ شده است». آن طور که خبرگزاری مهر در گزارش روز چهارشنبه خود نوشته است، تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی تهران در تماس با این خبرگزاری «برخی مسئولان» را به تلاش برای «برگزاری کنسرت در محیط دانشگاه» متهم کرده‌اند.
http://goo.gl/BYDqmP
.................
شهروندیار


Wednesday, August 26, 2015

خبرگزاری هرانا ـ دو سال حکم تعلیقی بهاره هدایت، زندانی سیاسی محبوس در بند نسوان زندان اوین، ۴ روز پس از اعمال ماده ۱۳۴، اجرا شد، تا وی پس از ۵ سال و نیم حبس، برای دو سال دیگر در زندان بماند.


خبرگزاری هرانا – آسو رستمی فعال مدنی بند هشت زندان اوین در زندان سکته مغزی کرد.



خبرگزارى هرانا – بهروز آلخانى زندانى سیاسى، در زندان ارومیه به دار آویخته شد و مسئولین از تحویل جنازه خودداری می کنند.



خبرگزاری هرانا ـ کیوان مهرگان، روزنامه نگار و مستندساز، برای اجرای یک سال حبس تعزیری خود در پرونده روزنامه شرق، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.



خبرگزاری هرانا ـ شهردار تهران می گوید که توافق شد ساختمان در حال ساخت در میدان سپاه هفت طبقه روی همکف باشد.


Tuesday, August 25, 2015

خانم برومند با ساختن پناه‌گاه رُز، محلی برای نگه‌داری سگ‌های بی‌سرپرست و آسیب‌دیده در اطراف شهر ورامین فراهم آورده است که با نگه‌داری بیش از ۵۰ سگ آن‌ها را تیمارداری می‌کرده است.
این پناه‌گاه حدود سه سال است که به فعالیت مشغول است. مدت زمانی بود که برخی از اهالی روستای محل پناه‌گاه، این خانم نیکوکار را تهدید کرده بودند که به دلیل باورهای مذهبی و نجس‌بودن سگ این پناه‌گاه را تعطیل کند اما خانم برومند به این تهدیدها توجهی نکرده بود. نیمه‌شب یک‌شنبه چند نفر با قمه به داخل پناه‌گاه حمله بردند تا به سگ‌ها آسیب بزنند اما در این درگیری به خانم برومند که در این محل زندگی می‌کند آسیب رساندند. ایشان پس از آسیب‌دیدن به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شدند و امروز سه‌شنبه ظهر پس از عمل جراحی کوچکی که بر روی دستشان صورت گرفت از بیمارستان مرخص شدند.
نجس‌دانستن سگ باعث شده است که در ایران چه از جانب برخی مردم و چه از جانب حکومت با سگ‌ها رفتار ناشایسته‌ای انجام گیرد.
نیروهای نظامی و انتظامی با افرادی که سگ‌های خانگی نگه‌داری می‌کنند برخورد می‌کنند. سگ‌کُشی‌های صورت گرفته در سطح شهر با اسلحه گرم و یا با اسید هم‌واره مورد نگرانی فعالان حقوق حیوانات و بسیاری از شهروندان جامعه بوده است.









خبرگزاری هرانا – حسین موسویان، رئیس تشکیلات جبهه ملی ایران، توسط وزارت اطلاعات احضار و حدود سه ساعت مورد توقیف و بازجویی قرار گرفت. در این بازجویی ها به این فعال سیاسی اعلام شده است که جبهه ملی ایران اجازه هیچ گونه فعالیت و برگزاری جلسه را ندارد.



خبرگزاری هرانا – آنچه که در پی می آید گزارش اجمالی و ماهیانه وضعیت حقوق بشر در ایران در دوره زمانی مرداد ماه ۹۴ است که به همت نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تهیه شده است، این گزارش با توجه به حجم محدود آن و نیز به دلیل عدم اجازه فعالیت گروه های مستقل مدافع حقوق بشر در ایران نمی تواند بازتاب دهنده کامل وضعیت حقوق بشر در ایران باشد.
لازم به یادآوری است بخش آمار این تشکل بصورت سالانه گزارش مفصل تر خود را به اشکال آماری و تحلیلی از وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر می کند.

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page