Saturday, August 29, 2015

تعدادی از جوانان منطقه هورامانات در روستای بلبر در حرکتی جالب، اعتراض خود را نسبت به ساخت سد بلبر اعلام کردند.
این جوانان در ورودی روستای بلبر تجمع کرده و اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام کردند و در اقدامی جالب در مسیر منتهی به بلبر که عملیات سد درهمین نقطه آغاز شده است تعدادی سطل و بطری‌های پر از آب و گل بر سرو روی خود ریختند.
فرزاد مهدی نیا ژیواری نماینده و سرپرست این گروه در گفتگویی اظهار داشت: تعدادی از جوانان مریوان به نمایندگی از تعداد کثیری از مردم مریوان و اورامان در اقدامی اعتراض خود را نسبت به تخریب محیط زیست و احداث سد بلبر اعلام کردیم.
وی افزود: چرا که در همایش هورامان شناسی که اخیرا برگزار شد مسئولین اعلام کردند که باید اورامان از طرف سازمان یونسکو ثبت جهانی شود و به عنوان منطقه بکر و دست نخورده باقی بماند.
وی گفت: در صورت اجرای عملیات سدسازی و پنهان کردن پوشش‌های طبیعی، ساختار طبیعت و باغ و بوستان‌های این منطقه تغییر می کند و دیگر فرصت استثنایی و گرانبهای تبدیل شدن به منطقه جهانی هورامانات از دست خواهد رفت و قطعا تاثیرات منفی بر وضعیت اقتصادی منطقه خواهد داشت.
مهدی نیا ادامه داد: در صورت ثبت جهانی شدن زبان و محیط و فرهنگ منطقه هورامانات حفظ می شود و سالانه اعتبار و بودجه ای از طرف یونسکو مثل دیگر آثار ملی ازجمله تخت جمشید و طاق بستان به هورامانات(برای حفظ و نگهداری فرهنگش) اختصاص داده می شود.
منبع: سایت زریوارخبر
http://goo.gl/c1Tfi2
..............
کارگاه آموزشی شهروندیار




0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page