Saturday, August 22, 2015




امام جمعه بر کنسرت‌ها در قزوین مهر پایان زد.
به گزارش «محبت نیوز» امام جمعه قزوین آب پاکی را بر دستان اهالی موسیقی استان ریخت. «عبدالکریم عابدینی» صریحن گفت با برگزاری کنسرت در قزوین مخالف است: «نمی شود با یک دست سینه زد و با یک دست رقصید».
به گزارش پایگاه اینترنتی پیام خرداد، عابدینی این سخنان را در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت و با انتقاد از برگزاری کنسرت همراه با اختلاط جمعیت از احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خواست که تکلیف را روشن کند؛ «یا برای عرفا بزرگداشت بگیرد یا کنسرت موسیقی برگزار کند!»
مخالفت نماینده ولی فقیه با برگزاری کنسرت‌های موسیقی در قزوین مسبوق به سابقه است. نزدیک به دو سال پیش، زمانی که محمد حسین شفیعی‌ها، مدیرکل راست‌گرای اداره کل ارشاد بر سر کار بود مخالفت با برگزاری کنسرت از سوی عابدینی، امام جمعه موقت آن روزها و انتقاد تند از برگزاری کنسرت فرزاد فرزین در قزوین سر و صدای زیادی کرد. تا جایی که شفیعی‌ها مجبور به واکنش و انتقاد از امام جمعه موقت شد. او با «فرهیخته» و «عالم» خطاب کردن عابدینی، از وی خواست تا موضوعی را که بر آن اشراف کامل ندارد در نمازجمعه مطرح نکند. بخشی از اشاره شفیعی‌ها به این انتقاد عابدینی بود که در آن از برگزاری موسیقی توسط اداره کل ارشاد، انتقاد شده بود. انتقادی که از نگاه شفیعی‌ها وارد نبود؛ چرا که برگزار کننده‌های موسیقی، بخش خصوصی بودند و ارشاد تنها صادر کننده مجوز بود.
حال که نزدیک به دو سال از آن کنش عبدالکریم عابدینی و واکنش شفیعی‌ها می‌گذرد، شرایط کمی متفاوت‌تر شده است. عابدینی در جایگاه آیت‌الله باریک بین به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفته و شفیعی‌ها نیز جای خود را به موسی احمدی داده است. اما با این‌همه داستان تفاوتی نکرده است؛ عابدینی هم‌چنان با برگزاری کنسرت موسیقی مخالف است و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم کاری از دست اش بر نمی آید.


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page