Saturday, August 8, 2015


افراد مسلح یک اتوبوس ایرانی که از مرز بازرگان وارد خاک ترکیه شده بود را مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن یک نفر کشته و سه تن دیگر مجروح شدند. خبرگزاری آناتولی ترکیه شمار مجروحان را ۴ نفر گزارش داده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گزارش داد: این حمله صبح جمعه ١۶ مرداد، در نزدیکی چالدران، در مسیر دوغوبایزید به شهر وان ترکیه رخ داد.
حسین قاسمی، کنسول جمهوری اسلامی در ارزروم، به خبرگزاری ایرنا گفته است هنوز هویت و تابعیت فرد کشته شده مشخص نیست.
حسین قاسمی حال عمومی سایر مسافران را خوب اعلام کرده و گفته است این افراد به شهر وان ترکیه منتقل شده اند.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. اما برپایه این گزارش عملیات جستجوی نیروهای امنیتی ترکیه برای دستگیری مهاجمان مسلح در جریان است.
هفته گذشته هم دو قطار ایرانی در راه ترکیه هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند. در پی این حوادث، حرکت قطارهای ایرانی به مقصد ترکیه به حال تعلیق درآمد.
ناآرامیها در ترکیه از حدود سه هفته پیش و پس از حمله انتحاری به فعالان هوادار کرد در جنوب ترکیه و نزدیکی مرز سوریه دست کم ۳١ کشته و یکصد زخمی بر جای گذارده است.
حملات ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در مرز با عراق هم بر تنش‌های این منطقه افزوده است. در جریان ناآرامیهای اخیر، خطوط لوله‌های انتقال گاز ایران به ترکیه و انتقال نفت عراق به ترکیه، همچنین خط لوله انتقال گاز آذربایجان به ترکیه منفجر شده اند.


sepehr AZADI


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page