Sunday, August 9, 2015


در کشورهای دموکراتیک که حاکمان با رای مستقیم انتخاب می شوند، سلامت و امنیت شهروندان قابل چشم پوشی نیست زیرا رسانه ها و مطبوعات مستقل به طور دائم بر عملکرد همه ی دستگاههای مسوول نظارت دارند و قدرت یا شخصی مقدس و فرای قانون نیست اما در ایران یه نهادنظامی و یا یک فرد سیاسی ذی نفوذ میتواند مطبوعات را از پرداختن به موضوعی که با مساله مهم سلامت شهروندان سر و کار دارد، منع کند. موضوعی مهم مثل ضرر جانی و مالی پارازیت ها بر سلامت مردم:
يک مقام سازمان هواشناسی ايران با اشاره به تاثير «پارازيت‌ها» بر کار اين سازمان گفته است که «رادارهای هواشناسی توسط يک سری از امواجی که منشاء آن برای ما روشن نيست دچار اختلال می‌شوند.»
علی عابدينی، معاون توسعه و پيش‌بينی سازمان هواشناسی، جمعه ۱۶ مرداد به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) تاکيد کرده که «اين امواج که منشاء آن برای ما روشن نيست بيشتر برای رادار تهران اتفاق می‌افتد.»
به گفته اين مقام سازمان هواشناسی «يک چهارم صفحه رادار توسط اين موج‌ها پوشيده شده است و به زحمت می‌توان اطلاعات اين بخش را مشاهده کرد.»
آقای عابدينی به نقل از «کارشناسان آلمانی که اين رادارها را نصب کرده‌اند» گفته است: «آنها مدعی شدند اين موج‌ها پارازيت محيطی است. نويزها با طول موج‌هايی که رادار کار می‌کند در محيط وجود دارد و قسمت شمال صفحه ايستگاه تحت تاثير اين نويزها است.»
پيش از اين نيز رئيس سازمان هوا‌شناسی ايران گفته بود که يک سوم تصاوير هوا‌شناسی تهران «احتمالا به ‌دليل وجود پارازيت» نامفهوم است و دليل عدم پيش بينی طوفان خرداد ماه تهران نيز می‌تواند همين «نويز و نامفهومی تصاوير» باشد.
سازمان هواشناسی ايران در سال‌های اخير و به دنبال ناتوانی در پيش‌بينی چند مورد سیل و طوفان، هدف انتقادات شديدی قرار داشته است.
از جمله به دنبال سيل اخير در استان‌های تهران و البرز، اقبال شاکری، عضو شورای شهر تهران، با بيان اينکه «چگونه سازمان جهانی هواشناسی می‌تواند از آن طرف دنيا وضعيت جوی ايران را پيش‌بينی کند، اما سازمان هواشناسی کشور از اين کار عاجز است»، خواستار عذرخواهی اين سازمان از مردم شد.
ارسال پارازيت در ايران عمدتا برای جلوگيری از دسترسی شهروندان ايرانی به رسانه‌های فارسی‌ زبان خارج از کشور انجام می‌شود.
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی که تيرماه سال جاری منتشر شد، سابقه ارسال اين پارازيت‌ها را سال ۱۳۸۱ عنوان کرد.
گزارش های متعددی درباره تاثير اين پارازيت‌ها بر وقوع بيماری‌های گاها مرگبار مانند سرطان بر روی انسان نيز منتشر شده است.
....................
منبع: رادیو فردا
لینک اصلی: http://bit.ly/1IvRte0


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page