Friday, September 11, 2015



مادر محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محکوم به اعدام در پیامی تصویری از مردم ایران و جهان خواست تا صدای او را به گوش علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برسانند و فرزندش را از مرگ نجات دهند.
عزت‌الملوک طاهری در این پیام دردمندانه، می‌گوید که پسرش از روز ۲۲ مردادماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد و «با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند».
او با ناعادلانه خواندن حکم اعدام فرزندش می‌افزاید: «چهار سال و نیم است که با تن مریض و ناتوان به هر دری زده‌ام و چندین نامه به آقای خامنه‌ای نوشتم ولی هیچ‌کس جواب من را نداده است.»
محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار گروه “عرفان حلقه”، روز ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد و پس از ماه‌ها بازجویی که با پخش اعترافات تلویزیونی وی همراه بود، از سوی دادگاه انقلاب به‌ مجموعه اتهامات “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و ارتباط نامشروع از طریق لمس نامحرم”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی” و “انتشار آثار ضالّه”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم گردید.
دادگاه در آن زمان، نسبت به اتهام “افساد فی‌الارض” در پرونده نقص گرفت و پرونده را به دادسرا باز گرداند که پس از بررسی دوباره‌ی این مورد اتهامی در دادسرا، جلسه‌ی دادگاه برای رسیدگی به آن در روز نهم اردیبهشت‌ماه امسال، برگزار شد و خبر صدور حکم اعدام برای آقای طاهری، روز ۷ مرداد از سوی خبرگزاری قوه قضاییه جمهوری اسلامی تایید گردید.
این زندانی عقیدتی نزدیک به چهار و نیم سال گذشته را در سلول‌های انفرادی و بسته گذرانده و بارها در اعتراض به وضعیتش، دست به اعتصاب غذا زده است.
منبع: Taghato 



0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page