Monday, September 14, 2015



محمود بهشتی لنگرودی، عضو ارشد هیات مدیره‌ی “کانون صنفی معلمان ایران که دوسال را در جنگ ایران و عراق شرکت کرده، درست یک شب بعد از گفتگو با مسوولین در مورد شرایط معلمان بازداشت شد.
از دیگر بازداشتی ها، محمد رضا نیک نژآد، مهدی بهلولی،دو عضو دیگر این کانون از جمله اعضای جوان‌تر و در عین حال فعال “کانون صنفی معلمان” هستند که پس از بازداشت و زندانی شدن فعالان قدیمی‌تر این کانون، در سازمان‌دهی اعتراضات صنفی معلمان در ماه‌های گذشته نقش مهمی داشتند.
اسماعیل عبدی، علی‌اکبر باغانی، علی‌رضا هاشمی، و رسول بداقی، چهار معلم دیگری هستند که به خاطر فعالیت‌های صنفی‌شان در زندان به سر می‌برند.
“کانون صنفی معلمان” پیش‌تر در روز پنج‌شنبه (۱۲ شهریور) با صدور بیانیه‌ای در محکومیت تازه‌ترین موارد بازداشت اعضایش، دولت حسن روحانی را دولتی «هم‌چون پیشینیان خود» توصیف کرده بود که «به رغم شعارهای پرطمطراق، در عمل، تحولی بنیادین را در هیچ یک از بخش‌های زیرمجموعه‌ی پراشکال خود دنبال نمی‌کند».
این کانون هم‌چنین تاکید کرده بود که «بازداشت و زندانی نمودن افرادی این‌چنین خوش‌نام در میان معلمان، تنها حقانیت این جنبش را آشکار‌تر می‌سازد و هواداران آن را بیشتر می‌نماید؛ برخلاف میل کوتاه‌اندیشان».

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page