Friday, October 30, 2015

خبرگزاری هرانا ـ روزنامه لبنانی “اللواء” روز پنجشنبه هفتم آبان از دستگیری نزار ذکا بازرگان لبنانی، نایب رییس اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات “ویتسا” و دبیرکل سازمان عربی فناوری اطلاعات و ارتباطات “اجمع” در ایران به دلایل نامعلوم خبر داده است.


خبرگزاری هرانا – افسانه بایزیدی دانشجوی بازداشت شده شهر بوکان برای اولین بار پس از بیست روز بازداشت با خانواده اش ملاقات کرد.


خبرگزاری هرانا – متن فارسی گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران در پی می آید.


خبرگزاری هرانا - بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خوزستان از چهارشنبه شب تا کنون حدود چهار هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند.
ادامه مطلب>>
https://hra-news.org/fa/?p=67134


خبرگزاری هرانا- امید علی شناس، فعال مدنی زندانی در بند هشت زندان اوین در چهاردهمین ماه بازداشت خود همچنان در وضعیت بلاتکلیف به سر می برد و هیچ زمانی نیز برای برگزاری دادگاه تجدیدنظر او اعلام نشده است.




تصویری از دریاچه ارومیه که تبدیل به یک کویر نمک شده و اثری از آب و موجهای قشنگ با کناره های نمکی نیست. یک کشتی به نمک نشسته که در حال تجزیه شدن در نمک است. 
به گفته ی عیسی کلانتری، دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با خشک شدن دریاچه ارومیه دست کم چهار میلیون نفر مجبور به مهاجرت خواهند بود. وی آذربایجان شرقی را بازنده اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه می داند و معتقد است که بیشترین آسیب ها و تخریب های خشک شدن دریاچه ارومیه متوجه این استان خواهد بود و تبریز را تبدیل به شهری متروکه خواهد کرد. وی اضافه کرد: مردم باید حقوق شهروندی خود را مطالبه کنند و اگر مردم به حقوق خود آگاه باشند، کسی نمی تواند آن ها را به دلیل حمایت از محیط زیست و درخواست احیای دریاچه ارومیه بازداشت کند.
کلانتری با بیان اینکه مدیریت آب کشور مقصر اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه است، گفت: کسی که صاحب اصلی دریاچه بوده، سازمان محیط زیست است که از آن حراست نکرده و به دنبال حق‌آبه زیست محیطی آن نرفته است. بنابراین کشاورزان قربانی از بین رفتن محیط زیست و دریاچه ارومیه هستند و اگر دریاچه احیا نشود کشاورزی و زندگی آنها از بین خواهد رفت.






مدارس شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود فضا،تجهیزات و امکانات آموزشی مواجه است به نحوی که دانش‌آموزان مجبورند برای تحصیل علم و دانش روی زمین بنشینند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، این شهر به‌علت داشتن آب و هوای مطبوع، پایتخت طبیعت ایران، مهاجرت پذیری و افزایش جمعیت دانش‌آموزی با کمبود و مشکلات آموزشی زیادی مواجه است به‌طوریکه در مدرسه پسرانه شهید افتخاری یاسوج که به‌صورت دو شیفت با مدرسه دخترانه یاسوج فعالیت دارد، دانش‌آموزان آن به‌علت کمبود امکانات و تجهیزات بر روی زمین مشغول تحصیل هستند.
جالب اینجاست، معلم این دانش‌آموزان که به آنها تعلیم و تربیت می‌آموزد و باید با آرامش خاطر رسالت خود را انجام دهد نیز میز و صندلی مناسبی ندارد.
اردشیر یاری، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در این استان مشغول تحصیل هستند.
وی افزود: “استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی و کمبودهایی در زمینه فضا، تجهیزات و امکانات آموزشی دارد اما در یاسوج مرکز استان بعلت مهاجرت پذیری و افزایش جمعیت دانش‌آموزی بیشتر و محسوس‌تر است”.
همچنین محمدرضا شریعتی – رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد- نیز در این باره گفت: “در شهرستان بویراحمد با کمبود فضای آموزشی مواجهیم اما به شکلی که جا برای تحصیل دانش‌آموزان نباشد، نیست البته بیشتر آنها فرسوده هستند”.
شریعتی با بیان اینکه با کمبود جدی فضای آموزشی مواجهیم، اظهار کرد: “مدرسه نمونه فاطمه زهرا یاسوج در ساختمانی هستند که هر لحظه احتمال ریزش آوار بر سر دانش‌آموزان دارد بسیاری از مدارس این شهرستان از جمله مدرسه کوثر، دکتر حسابی، جهادگران با این مشکل مواجهند”.
با ‫#‏شهروندیار‬ در تلگرام همراه باشید.
telegram.me/shahrvandyar
لینک منبع در هرانا: http://bit.ly/1WkAHbI
کارگاه آموزشی شهروندیار





Wednesday, October 28, 2015

خبرگزاری هرانا ـ سیامک نمازی، مدیر ایرانی‌آمریکایی دفتر برنامه‌ریزی استراتژیک کمپانی نفتی “کرسنت”، در تهران بازداشت شد.


خبرگزاری هرانا ـ احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه پنجم آبان، نهمین گزارش سالانه این سازمان و پنجمین گزارش خود در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران را به هفتادمین مجمع عمومی ملل متحد ارائه کرد.


خبرگزاری هرانا ـ “خانه آزادی”، نهادی که آزادی‌های مدنی در جهان را رصد می‌کند، در تازه‌ترین گزارش خود خبر می‌دهد که طی سالی که گذشت بیشترین سانسور اینترنت از سوی چین انجام شده‌ است و پس از چین، سوریه و پس از آن ایران در این زمینه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


خبرگزاری هرانا ـ دادستان کل کشور از بررسی فیلترینگ نرم‌افزار پیام‌رسام تلگرام در کمیته بررسی مصادیق مجرمانه خبر داد.


خبرگزاری هرانا – دو تن از پیروان آئین یاری (اهل حق)، طی روزهای گذشته در همدان بازداشت شدند. همزمان یکی از بازداشتی های سال گذشتۀ این طریقت، از سوی اداره اطلاعات کرمانشاه احضار شد.


هنوز یک ماه از مرگ مشکوک شاهرخ زمانی، فعال کارگری در زندان نگذشته که جعفر عظیم زاده، دبیر هیئت مدیره «اتحادیه آزاد کارگران ایران» به خاطر شکایت از سعید مرتضوی و دیگر غارتگران سه هزار میلیارد تومانی از صندوق سازمان تامین اجتماعی، سازمان دادن طومار چهل هزار امضا برای افزایش دستمزدها و برپایی تجمع کارگری در روز جهانی کارگر سال ۱۳۹۳ باید شش سال به اوین برود.
به گزارش این اتحادیه، هیچ مستندی حتی یک خط و یا نیم برگ سند مبنی بر فعالیت جعفر عظیم زاده بر علیه امنیت کشور در پوشش فعالیت صنفی در پرونده وی و حکم صادره ارائه نشده است و بر اساس مستندات پرونده و بازجوئی های انجام شده از وی و مصادیق ذکر شده در برگه صدور حکم، تمام آن چیزی که منجر به بازداشت و محاکمه و محکومیت 6 ساله جعفر عظیم زاده شده است چیزی جز دفاع از حق حیات کارگران ایران و برخورداری میلیونها خانواده کارگری از یک زندگی انسانی نبوده است.
همین طورخانم «پروین محمدی» عضو هیئت مدیره اتحادیه ی آزاد کارگران هم برای پاسخ گویی به اتهامات مشابه به وزارت اطلاعات مرکز احضار شده. دستمزد حداقلی کارگران در ایران بارها زیر خط فقر است.
تعرض و بگیر و ببندها و احکام سنگین علیه کارگران به عنوان بی پناه ترین اقشار جامعه در حالی است که متهمان اختلاس های چند هزار میلیاردی که به قدرت وابسته اند، با جریمه های چند صد هزار تومانی روبرو می شوند.
شرایط اقتصادی- اجتماعی پیش رو و ادامه روند بحران کنونی اقتصادی، وضعیت فلاکت باری را برای کارگران وسایر مزدبگیران عرصه تولید وخدمات ترسیم میکند که تحمل آن فراتر ازتاب و توان یک زندگی انسانی دنیای امروزاست.
اتحادیه ی آزاد کارگران از همه ی مردم خواسته تا نسبت به این بیدادگری بی تفاوت نباشند.
آدرس تلگرام
با ‫#‏شهروندیار‬ در تلگرام همراه باشید.
telegram.me/shahrvandyar

Tuesday, October 27, 2015

خبرگزاری هرانا ـ احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره حقوق بشر در ایران، درباره افزایش ۲۵ درصدی اعدام‌ها در ایران هشدار داده اما در عین حال گفته که به نظر می‌آید تهران تمایل بیشتری به گفت‌وگو با سازمان ملل درباره موضوع حقوق بشر نشان می‌دهد.


خبرگزاری هرانا- سهیل بابادی، زندانی محبوس در زندان رجائی شهر از مشکلات کلیوی رنج می برد و مسئولین زندان اجازه اعزام به بیمارستان و درمان را به او نمی دهند.


خبرگزاری هرانا ـ به گفته بازپرس جنایی تهران، شش مأمور پلیس که از سبزوار برای دستگیری متهمان به قتل فراری به تهران سفر کرده بودند، ۲ مرد را اشتباهی هدف گلوله قرار داده و ناخواسته مرگ آنان رارقم زدند.


خبرگزاری هرانا ـ رعنا قربانی هفت‌ساله اسیدپاشی که امسال در جمع هم‌سالانش در روستایی کوچک در کرمان درس می‌خواند، پس از مرگ مادرش و با خاطره تلخ روز اسیدپاشی شرایط دشواری را سپری می کند.



همکلاسی های بلژیکی حمید بابایی، دانشجوی نخبه ی زندانی او را فراموش نکردند و در مراسمی خواستار آزادیش از زندان شدند. حمید بابایی، دانشجوی دکترای فایننس (امور مالی) در دانشگاه لیژ بلژیک، پس از ورود به ایران، توسط قاضی صلواتی و در دادگاه ۱۰ دقیقه‌ای به ۶ سال حبس تعزیری به اتهام جاسوسی و ارتباط با دول متخاصم، محکوم شد.
در جریان بازجویی به او پیشنهاد می‌شود با «نظارت بر دانشجویان ایرانی مقیم بلژیک» و دادن اطلاعاتی از فعالیت دانشجویان ایرانی در بلژیک با این وزارت خانه همکاری کند.
حمید بابایی که علاوه بر تحصیل در مقطع دکترا، عضو یکی از تیم‌های تحقیقاتی دانشگاه لیژ نیز هست، پس از رد این پیشنهاد بازداشت و به سلول انفرادی منتقل شد. حمید بابایی پس از انتقال به سلول انفرادی، که ۲۰ روز آن را در بند ۲۴۰ و بقیه دوره انفرادی را در بند ۲۰۹ می‌گذراند، روز ۲۷ شهریور به بند ۳۵۰ اوین منتقل می‌شود.
روز ۳۰ آذر ۱۳۹۲، بابایی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، با اتهام جاسوسی و ارتباط با دُوَل متخاصم به ۱۰ سال حبس (۶ سال تعزیری و ۴ سال تعلیقی) محکوم می‌شود. به گزارش منابع حقوق بشری، بابایی در این دادگاه که تنها ۱۰ دقیقه به طول انجامیده از داشتن وکیل محروم بوده و وکیل تسخیری او نیز در مدت دادگاه سکوت کرده است و به خود متهم نیز فرصت دفاع داده نشده است.
منبع: سحام نیوز
لینک اصلی: http://bit.ly/1WdPe95
.آدرس تلگرام
با ‫#‏شهروندیار‬ در تلگرام همراه باشید.
telegram.me/shahrvandyar
.................
‫#‏حمید_بابایی‬
‫#‏قاضی_صلواتی‬
‫#‏آزادی_زندانیان_سیاسی‬





خانم محمدی که در حال سپری کردن شش سال حبس خود در بند زنان زندان اوین تهران است، پس از چندین بار تشنج و از حال رفتن به دلیل بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی، از روز ۱۹ مهر، تحت‌الحفظ در بیمارستان بستری شده است.
گوهر عشقی (مادر ستار بهشتی)، اکرم نقابی (مادر سعید زینالی، دانشجویی که ۱۶ سال قبل، بازداشت شد و از آن زمان مفقود است) و تعدادی از فعالان مدنی و حقوق بشر روز شنبه (۲ آبان-۲۴ اکتبر) موفق شدند برای لحظاتی نرگس محمدی را در بیرون اتاق وی در بیمارستان "ایران‌مهر" تهران ببینند اما این دیدار با از حال رفتن این زندانی سیاسی در آغوش خانم عشقی نیمه‌تمام ماند و پرستاران و ماموران او را به اتاقش باز گرداندند.
یک منبع "آگاه" در گفتگو با ‫#‏تقاطع‬، وضعیت نرگس محمدی را به شدت وخیم توصیف کرده و به نقل از یکی از پرستاران بیمارستان ایران‌مهر گفته که حتی خطر مرگ وی را تهدید می‌کند.
به گفته‌ی این منبع، در جریان این دیدار، ماموران، تلفن همراه و کارت ملی هوشنگ نعمتی از حاضران در ملاقات را به دلیل عکس گرفتن از نرگس محمدی ضبط کرده و از وی خواسته‌اند تا روز یکشنبه (۳ آبان) به دادسرای امنیت در منطقه‌ی سعادت‌آباد تهران مراجعه کند.
این منبع افزود که خانم نرگش محمدی به ویژه از دیدن گوهر عشقی و اکرم نقابی بسیار خوشحال شد و به ابراز احساسات پرداخت.
خانم محمدی که در سال‌های گذشته چندین بار بازداشت و زندانی شده، آخرین بار پس از ماه‌ها بازجویی، صبح روز ۱۵ اردیبهشت با هجوم ماموران امنیتی و قضایی به منزلش بازداشت شد. این بازداشت به بهانه‌ی اجرای ادامه‌ی حکم زندان او که از سال ۱۳۹۱ متوقف شده بود، صورت گرفت. این فعال شناخته‌شده‌ی حقوق بشر، پیش‌تر در دو نوبت در فاصله‌ی ۲۱ خرداد تا ۱۰ تیرماه ۱۳۸۹، و ۳ اردیبهشت‌ تا ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ در زندان اوین تهران و زندان زنجان، مجموعا حدود ۴ ماه را در بازداشت سپری کرده بود که هر دو بار به دلیل وخامت حال ناشی از بیماری با قرار وثیقه، آزاد و به بیمارستان منتقل شده بود.
نرگس محمدی دارای دو فرزند خردسال دوقلو است که بعد از بازداشت اخیر او، ایران را ترک کرده و به پدرشان در فرانسه ملحق شده‌اند. خانم محمدی از آن زمان، اجازه‌ی گفتگوی تلفنی با فرزندانش را نیز پیدا نکرده است.
Taghato


روزنامه شرق در گزارشی با تاکید بر بهانه‌جویی فدراسیون فوتبال، از تیتر «بوی بی‌پولی و ضعف دیپلماسی به مشام می‌رسد» استفاده کرده است.
تیم ملی فوتسال زنان ایران قرار بود در تورنمنت جهانی ۲۰۱۵ در گواتمالا شرکت کند اما از ایران خبرهایی می‌رسد که نشان می‌دهد ممکن است این سفر لغو شود.
جام جهانی فوتسال بانوان در سال ۲۰۱۵ به میزبانی گواتمالا برگزار می‌شود که از تیم ملی ایران نیز بعد از قهرمانی در مسابقات آسیایی برای حضور در این تورنمنت جهانی دعوت شده است.
اما با توجه به آغاز تمرینات ملی‌پوشان، نایب‌رئیس فدراسیون اعلام کرده گرفتن ویزا از این کشور سخت است و بنابراین احتمال اعزام نشدن زنان به این مسابقات وجود دارد.
آنها سال گذشته نیز به دلیل زیاد بودن مسافت در جام جهانی به میزبانی کلمبیا شرکت نکردند.
این در حالی است که پس از آنکه تیم ملی فوتسال زنان ایران در مقابل ژاپن پبروز شد و قهرمانی نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا شد، علی کفاشیان در جمع بازیکنان اعلام کرد که تیم ملی به گواتمالا خواهد رفت. تیم ملی ژاپن که نایب قهرمان آسیا در این دور از مسابقات شده بود هم می‌خواهد به گواتمالا برود اما اعزام تیم ایران که قهرمان آسیا شده است، هنوز در ابهام است.
الهه عرب عامری، رئیس کمیته فوتبال بانوان و نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال گفته است: «گواتمالا در ایران سفارتخانه ندارد. بایستی در کشور دیگری ویزا بگیریم و تا این لحظه تسهیلات ویزا از طرف گواتمالا به ما داده نشده است.»
تاکنون تیم‌های ملی مردان در شرایط مشابه برای گرفتن ویزا به کشورهای دیگر سفر کرده‌اند و چنین چیزی مطرح نشده است.
رئیس کمیته فوتبال بانوان گفته است: «اگر ما برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کنیم اما روادید ما برای حضور در این کشور صادر نشود و نتوانیم در مسابقات حضور یابیم در آن صورت قطعا با جریمه ای از سوی فیفا مواجه خواهیم شد.»
به نظر می‌رسد مشکل فدراسیون فوتیال تامین هزینه‌های این سفر است و این فدراسیون نمی‌خواهد برای زنان فوتسالیست چنین سرمایه‌گذاری‌ای را انجام دهد: «گواتمالا برای صدور روادید اعضای تیم، قانون احراز هویت از راه انگشت نگاری را اجرا می کند و ما باید با بیش از ۲۰ ورزشکار مدتی در کشور سومی مانند مکزیک اقامت کنیم تا موفق به اخذ این روادید شویم اما متاسفانه با وجود تامین اعتبارات مورد نیاز مطمئن نیستیم که بعد از یک سفر طولانی بتوانیم روادید گواتمالا را دریافت کنیم.»
نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران هم گفته فدراسیون تمایل دارد این اعزام صورت بگیرد اما تیم باید از ایران به آلمان برود، از آنجا به مکزیک و بعد به گواتمالا پرواز کند: «باید نیم دور، کره زمین را بچرخیم.»
تیم ملی فوتسال مردان ایران سال ۲۰۰۰ برای شرکت در جام جهانی به گواتمالا رفت در حالی که این کشور در ایران سفارتخانه نداشت. در سال ۲۰۰۶ هم تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جوانان ایران به گواتمالا رفتند و در مسابقات جهانی شرکت کردند اما آن زمان سخنی از مشکلات ویزا به میان نیامد.
مسئولان ورزش زنان بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند که تیم‌های ملی زنان باید برای کسب انگیزه و تجربه در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشند اما در شریطی که تیم ملی فوتسال زنان ایران برای نخستین بار مقام قهرمانی را در رشته‌های توپی، در تاریخ ورزش زنان آسیا به دست آورده، امکان تجربه بیشتر از آنها سلب شده است.
منبع: رادیو زمانه
لینک اصلی: http://www.radiozamaneh.com/242799


Monday, October 26, 2015

فرح بخشی، مادر امین انواری، دانشجوی دربند می گوید: پسرم در بازداشتگاه اطلاعات سپاه تحت فشار برای اعتراف است



سئوال عجیب در امتحان ریاضی پنجم دبستان!
سئوال یک امتحان درباره جمع آوری اجساد حاجیان در منا




خبرگزاری هرانا – آنچه در پی می آید گزارش اجمالی و ماهیانه وضعیت حقوق بشر در ایران در دوره زمانی مهرماه ۹۴ است که به همت نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تهیه شده است، این گزارش با توجه به حجم محدود آن و نیز به دلیل عدم اجازه فعالیت گروه های مستقل مدافع حقوق بشر در ایران نمی تواند بازتاب دهنده کامل وضعیت حقوق بشر در ایران باشد.
ادامه گزارش>>>
https://hra-news.org/fa/periodical/a


خبرگزاری هرانا ـ شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور طی بیانیه ای خواستار توقف بازداشت فعالین صنفی شد، در ادامه متن بیانیه را که حقوق معلم و کارگر منتشر کرده است بخوانید:


خبرگزاری هرانا – نیروهای امنیتی به منزل یک شاعر در شهر اهواز مراجعه کرده و پس از عدم حضور او در منزل خواستار معرفی وی به ستاد خبری وزارت اطلاعات شدند.


خبرگزاری هرانا ـ فرمانده نیروی انتظامی گفت که پلیس فعالیت شبکه تلگرام را رصد می‌کند.


خبرگزاری هرانا ـ رئیس منابع طبیعی نکا از غیر قانونی نبودن قطع ۶۰۰ متر مربع درختان جنگلی در روستای ارم از بخش هزار جریب این شهرستان خبر داد.


محمدعلی راسخ نیا معلم ۴۰ ساله‌ای بود که در همان روزهای نخست عاشورا فیلم مربوط به جان باختن او یکی از دردناک‌ترین صحنه‌هایی بود که در اینترنت منتشر شد. این فیلم مردی را نشان می‌داد که تمام صورتش پر از خون بود و مردم کنار جسد و صورت خونین او ایستاده بودند و برخی با شیون فریاد می‌زدند که «زنده است، زنده است»، اما محمد علی راسخ‌نیا زنده نماند و تنها دو روز بعد به خانواده‌اش زنگ زدند تا جسد را تحویل بگیرند. او تنها یکی از جان‌باختگان عاشورای سال ۸۸ بود.
همسرش می‌گوید به خاطر دو فرزند خردسالش و برای اینکه معیشت و زندگی‌اش دچار مشکلات بیشتری نشود، ناگزیر شد کمتر از مردی سخن بگوید که در تمام فامیل از او به عنوان «باب الحوائج» یاد می‌کردند اما بی‌گناه در خیابان کشته و شبانه به خاک سپرده شد، بی‌آنکه دو کودک او بتوانند حتی در لحظه‌ی آخر، صورت پدرشان را ببینند.
ماجرای کشته شدن او مورد پیگیری قرار نگرفت، کسی مسئولیت این ماجرا را به عهده نگرفت، و حتا برخی کاربران گمان کردند که آن ویدیوی وحشتناک، «لابد یک تصادف بوده است»...
برگرفته از گزارش‌های جانباختگان عاشورای88
شهروندیار



Saturday, October 24, 2015


خبرگزاری هرانا ـ جعفر عظیم زاده،‌ دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، برای گذراندن حکم شش سال حبس خود به دادسرای زندان اوین احضار شد.


خبرگزاری هرانا- مهتاب محمدی، نوکیش مسیحی ساکن تهران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.


Friday, October 23, 2015



سیامک نمازی، یکی از مدیران ارشد سابق آتیه‌بهار و مدیر استراتژی شرکت کرسنت به‌وسیله سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شده است. نمازی، چهارمین ایرانی-آمریکایی زندانی حال حاضر اوین است.




خبرگزاری هرانا – یک سال از بازداشت آتنا دائمی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین در حالی سپری می شود که، همچنان در وضعیت بلاتکلیف و بازداشت موقت به سر می برد و به دلیل فشارهای عصبی در دوران طولانی انفرادی دچار بیماری های مختلفی شده و بارها به بهداری داخل زندان و بیمارستان های خارج از زندان اعزام شده است.


روز جمعه رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس خبر کشته شدن ۱۵ عضو سپاه پاسداران طی ۲۴ ساعت را تکذیب کرد اما تایید کرد که دو عضو "سپاه انصار" به نام‌های عبدالله باقری نیارکی و امین کریمی در سوریه کشته شده‌اند.
از سوی دیگر خبرگزاری فارس نیز خبر داده که رضا خاوری از فرماندهان تیپ فاطمیون در سوریه و "در حین انجام ماموریت" کشته شده است.
رسانه‌های ایران جزئیات بیشتری از ماموریت و چگونگی کشته شدن این سه عضو سپاه منتشر نکرده‌اند. تنها در مورد آقای باقری، محافظ رئیس‌جمهوری سابق گفته شده که او ۳۴ ساله و صاحب دو فرزند دختر بوده است.
محافظان رئیس جمهوری ایران اعضای یک بخش ویژه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند که مسئولیت حفاظت سران سه قوه کشور و سایر مقامات ارشد را برعهده دارند.
همزمان خبرهای ضد و نقیضی توسط وبسایت‌های خبری ایران درباره مرگ ۱۵ ایرانی در سوریه منتشر شده است.
در روزهای اخیر انتشار اخبار کشته شدن نیروهای نظامی ایران در سوریه افزایش پیدا کرده است. روز سه‌شنبه جسد نادر حمید دیلمی، از فرماندهان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی که در سوریه کشته شده، طی مراسمی با حضور مقامات محلی وارد استان خوزستان شد.
روز دوشنبه نیز اعلام شد مسلم خیزاب، که سال‌ها مسئولیت یک گردان از لشکر ۱۴ امام حسین سپاه را در اختیار داشت، "در حال ماموریت مستشاری" در سوریه کشته شده است.
ایران که نظامیان خود در سوریه را "مدافعان حرم" می‌خواند، اعلام کرده است پاسداران ایرانی تنها به عنوان مستشار و مشاور نظامی در سوریه حضور دارند.
حسین همدانی که روز پنج‌شنبه ۱۶ مهر در حومه شهر حلب کشته شد، عالی ترین مقام نظامی ایران است که در سوریه کشته شده است.

VOA Persian صدای آمریکا


Thursday, October 22, 2015



مسئولان امنیتی فیس‌بوک می‌گویند برای مقابله با جاسوسی دولت‌ها و حراست از کاربران در برابر چنین تهدیداتی سیستم جدیدی طراحی کرده‌اند که در صورت نفوذ موفقیت‌آمیز٬ این موضوع را به اطلاع کاربران خواهد رساند.
.
بیشتر بخوانید
http://goo.gl/udUsW3




"پاوِل دورُف"، بنیان‌گذار و مدیرعامل کمپانی "تِلِگرام"، در صفحه‌ی توییتر خود اعلام کرد که "وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات" جمهوری اسلامی از این شرکت خواسته تا ابزارهای جاسوسی و سانسور اپلیکیشن "تلگرام" را در اختیار این وزارت‌خانه بگذارد.
دورُف با تاکید بر این‌که "تلگرام" این درخواست را رد کرده، نوشته که به دنبال آن، جمهوری اسلامی، دسترسی به این اپلیکشین را در ایران مسدود کرده است.
او هم‌چنین در پاسخ به یکی از دنبال‌کنندگان خود تصریح کرده که مشکل جمهوری اسلامی با ربات‌های تولیدکننده محتوای بزرگ‌سالانه نبود بلکه آن‌ها می‌خواستند قابلیت خواندن و مسدود کردن پیام‌های خصوصی را داشته باشند.
وی در توییت دیگری نیز به کاربران اطمینان خاطر داده که در جاسوسی از شهروندان ایرانی، به حکومت ایران کمک نخواهد کرد.
گفتنی است در ساعات گذشته، دسترسی به "تِلِگرام" برای بسیاری از کاربران داخل ایران، غیرممکن شده است.
منبع: تقاطع


خبرگزاری هرانا ـ دفتر سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که قرار مجرمیت متهمان پرونده آزار معلولان دریک مرکز خصوصی صادر شده است.


خبرگزاری هرانا ـ کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز از اعدام فاطمه سالبهی، متهم نوجوانی که به دلیل مرگ همسری که وی در ۱۶ سالگی وادار به ازدواج با وی شده بود اعدام شد، خشم و اندوه عمیق خود رابیان کردند.


خبرگزاری هرانا ـ در نیمه نخست سال جاری ۱۵ نفر بر اثر فقدان ایمنی در محیط کار، جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با نیمه نخست سال ۹۳ که تعداد تلفات حوادث کار ۶ نفر بود، افزایش یافته است.


Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page