Tuesday, October 6, 2015



اکتبر ماه مبارزه با خشونت خانگی
آمارهای رسمی سازمان ملل متحد تایید می‌کند که یک سوم زنان جهان قربانی‫#‏خشونت‬ خانگی هستند. این آمار می‌گوید که ۱۰۲ کشور عضو سازمان ملل متحد هیچ قانونی با موضوع مقابله خشونت خانگی وضع نکرده‌اند. این در حالی است که آمار خشونت در کشورمان هم نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد زنان ‫#‏ایرانی‬نوعی از رفتار خشونت‌آمیز شامل آزار جسمی، کلامی و یا جنسی را در سال‌های زندگی مشترک تجربه‌ کرده‌اند. خبرهایی که چند ماه اخیر درباره نیلوفر اردلان، بازیکن ‫#‏فوتسال‬ و همچنین آزاده نامداری، مجری تلویزیون در سطحی وسیع منتشر شد تاییدگر خشونتی پنهان و بیان‌نشده در فرهنگ است.
شاید موارد بسیاری از رفتارهای خشونت‌آمیز در محیط‌های خانواده و در برخورد با زنان وجود داشته باشد اما به دلیل جرم شناخته نشدن آنها راهی برای مقابله و یا توقف کردنشان وجود ندارد. در چند سال گذشته تنها مسیری که توسط زنان ایرانی پیگیری شده است استفاده از فضای عمومی و بیان این موضوع در گروه‌های مختلف جامعه است. سازمان ملل متحد هم در همین راستا ماه ‫#‏اکتبر‬ را ماه مقابله با خشونت خانگی نامگذاری کرده است. هدف از این نامگذاری افزایش آگاهی و درک عمومی درباره خشونت خانگی و راه‌های مقابله با آن است.
راهنمای خشونت خانگی، عوامل و راهکارهای آن، شما را در پیدا کردن راه‌های مقابله با خشونت خانگی و افزایش آگاهی در این زمینه همراهی می‌کند:
این کتاب، دارای یک مقدمه و چهار فصل است. مقدمه نسبتا کوتاه این کتاب، نکاتی را در پیوند با سیر تاریخی خشونت، تعریف خشونت در اسناد حقوقی بین المللی و گونه‌های مختلف خشونت مطرح می‌کند. در فصل اول کتاب، نگاه مختصری به خشونت خانوادگی انداخته شده است. در فصل دوم، انواع خشونت خانوادگی در جغرافیای جامعه افغانی، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. فصل سوم به بررسی علل و عواملی که باعث بسیاری از خشونت‌های خانوادگی هستند، هر عامل با توجه به زمینه تاریخی، اجتماعی و فرهنگی افغانستان می‌پردازد. در فصل پایانی، راهکارهایی به منظور پیش گیری از خشونت خانوادگی و پاسخ گویی به آن در جامعه افغانی پیشنهاد و سفارش شده است...>>> https://goo.gl/XhNQ1b
کاریکاتور از مانا نیستانی


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page