Tuesday, November 3, 2015

موج بازداشت روزنامه‌نگاران منتقد آغاز شده است. براساس خبری که وب‌سایت سحام نیوز منتشر کرده است روز گذشته پنج روزنامه‌گار بازداشت شدند. «آفرین چیت‌ساز»، ستون‌نویس روزنامه ایران و هنرمند در میان بازداشت‌‌شدگان قرار دارد. 
سپاه پاسداران روزنامه نگاران را متهم کرده است که «باند نفوذ امریکا در مطبوعات کشور» را تشکیل داده‌اند. در خبری دیگر روز گذشته اعلام شد که «عیسی سحر‌خیز»، روزنامه‌نگار سرشناس و «احسان مازندرانی»، مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان در میان بازداشت شد‌گان هستند. همچنین طبق اخبار رسیده دو روزنامه‌نگار دیگر نیز دستگیر شده‌اند که نام آنها هنوز مشخص نیست.
آفرین چیت‌ساز در روزنامه ایران مطالبی با موضوع «سیاست خارجی» می‌نوشت و از روزنامه‌نگاران نزدیک به دولت روحانی است. وی ارتباطات نزدیکی با دولت روحانی و کابینه وی دارد و از مدافعان سیاست‌های دولت کنونی است.
وب‌سایت سحام‌نیوز در خبری دیگر اعلام کرده است که سپاه پاسداران به دنبال ایجاد رعب و وحشت میان روزنامه‌نگاران است. در این میان ۲۰ نفر از روزنامه‌نگاران به صورت جمعی روز چهارشنبه یعنی فردا مصادف با ۱۳ آبان‌ماه به خیابان صابونچی احضار شده‌اند. اتهام این روزنامه‌نگاران «تشکیل باند نفوذ آمریکا در مطبوعات کشور» اعلام شده‌ است.

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page