Friday, December 11, 2015



بعد از گذشت چهار سال چرا هیچ مسئولی پاسخگو نیست؟!
با وجود اعتراف صریح مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات، چرا دادستان کشور و هیچ نماینده‌ی مجلسی پیگیر تشکیل دادگاه برای این پرونده نیست؟
با گذشت بیش از چهار سال از مرگ مظلومانه هاله سحابی، علی مطهری در سخنرانی روز ۱۶ آذر امسال خود، از نقش یکی از ماموران امنیتی در قتل هاله سحابی و اعتراف وزیر اطلاعات وقت به این موضوع در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس پرده برداشته و خواستار توضیح و عذرخواهی مسئولان از مردم و خانواده آن مرحومه شده است.
هاله سحابی فعال حقوق بشر در جریان مراسم تحلیف احمدی نژاد در ۱۴ مرداد ماه دستگیر و به جرم شرکت در تجمعات غیرقانونی و اخلال در نظم عمومی به دو سال حبس محکوم شد.پس از شدت گرفتن بیماری عزت الله سحابی، هاله سحابی برای دیدن پدر به مرخصی آمد و در حین تشییع جنازه به قتل رسید.
هاله سحابی چگونه کشته شد؟
بر اساس شهادت همراهان و شاهدان عینی، مرگ هاله سحابی پس از آن اتفاق افتاد که یکی از ماموران حاضر در صحنه برای خارج کردن قاب عکس پدرش از دست او، با وی درگیر شد و با آرنج به قفسه سینه او زد و پس از آن بود که هاله نقش بر زمین شد و دیگر برنخاست.
هرچند مقامات قضایی پس از این واقعه تلخ اعلام کردند که در اولین فرصت به این مساله رسیدگی می شود، اما پس از گذشت نزدیک به یک سال محسنی اژه‌ای در یک نشست مطبوعاتی مدعی شد که در پرونده‌های هدی صابر و هاله سحابی نتیجه‌گیری کلی انجام شده و براساس آخرین نظریات پزشکی قانونی کسی در این خصوص مقصر نیست!
ادعای سخنگوی قوه قضاییه در حالی عنوان می شد که علی مطهری، نماینده مجلس پیش از آن در جریان شهادت ستار بهشتی و لزوم عذرخواهی از خانواده های قربانیان به صراحت گفته بود: در مسئله مرگ خانم هاله سحابی در مراسم تشییع جنازه پدرش مرحوم مهندس سحابی، بنده سؤالی از وزیر اطلاعات کردم و در کمیسیون امنیت ملی به ایشان عرض کردم که این اتفاق نه خواست شما و همکارانتان و نه خواست مقامات بالاتر بوده، بلکه مأموری سهواً برخورد خشنی با او کرده و با توجه به ناراحتی قلبی و هیجانی که هاله سحابی داشته به زمین افتاده و از دنیا رفته است. چرا شما به خاطر خطای سهوی یک مأمور از خانواده سحابی و مردم عذرخواهی نمی‌کنید و واقعیت را به مردم نمی‌گویید تا علاوه بر افزایش اعتماد مردم به نظام، ‌فرصت عرض اندام از مخالفان نظام گرفته شود؟

منبع:شهروندیار


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page