Saturday, March 19, 2016


گزارشی از بند زنان زندان اوین به همراه مشخصات زندانیان سیاسی محبوس
خبرگزاری هرانا – در بند زنان زندان اوین موسوم به بند نسوان که بسیاری از زندانیان آن مادرانی رنج کشیده هستند همچنان امکان تماس تلفنی برای زندانیان فراهم نیست، ملاقاتهای آنها محدود است و مشکلات محیطی بسیاری در این محل به چشم میخورد، گزارش پیش رو به بررسی اجمالی شرایط و اسامی ۲۶ زن زندانی سیاسی – امنیتی در این زندان اختصاص دارد.


Friday, March 18, 2016


نازک افشار به بند زنان زندان اوین منتقل شد
خبرگزاری هرانا ـ علیرغم صدور وثیقه، نازک افشار به دلیل تعطیلات پایان سال آزاد نشده و به بند زنان زندان اوین منتقل شد.


پخش قسمت سوم سری جدید خندوانه همراه با سانسور
خبرگزاری هرانا ـ قسمت سوم سری جدید برنامه خندوانه پنجشنبه ۲۷ اسفند در حالی پخش شد که بخش اجرای پژمان بازغی و علیرضا کمالی با ممیزی همراه شد.



تصویر روز: مراسم خداحافظی مردم سیلوه با روستایشان
سال ۹۵ سد سیلوه آبگیری خواهد شد و روستا به زیر آب خواهد رفت.



در ده ماه نخست سال؛ مرگ ۲۷ کارگر حین کار در همدان
خبرگزاری هرانا ـ سازمان پزشکی قانونی استان همدان اعلام کرد که در ده ماه نخست سال جاری ۲۷ کارگر در حین کار، جان خود را از دست داده‌اند.


Monday, March 14, 2016

شورای نگهبان برابری دیه زن و مرد در بیمه را تایید کرد

خبرگزاری هرانا ـ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که برابری دیه زن و مرد که پیشتر در لایحه بیمه شخص ثالث مطرح شده بود به تایید شورای نگهبان رسید.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: “برابری دیه زن و مرد پیشتر در لایحه بیمه شخص ثالث مطرح شده بود و خوشبختانه شورای نگهبان این لایحه را تأیید کرد، به عبارتی، شورای نگهبان برابری دیه زن و مرد را تأیید کرده است”.
وی افزود: “توجیه ما در باره برابری دیه زن و مرد این بود که برخی از بانوان سرپرست خانواده هستند و زمانی که دچار حادثه می‌شوند و از بین می روند،‌ بازماندگان آنها به مشکل برمی‌خورند”.
زارع تاکید کرد‌: ‌”پس از اجرای قانون بیمه شخص ثالث و با نظر شورای نگهبان، این موضوع به دولت ابلاغ می شود و ۱۵ روز پس از ابلاغ قابل اجراست”.


مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان: آب شرب همه شهرهای خوزستان غیراستاندارد است
خبرگزاری هرانا ـ مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به افزایش یک هزار واحدی شوری آب کارون طی سال های اخیر گفت که شوری آب شرب در همه شهرهای خوزستان بیش از استاندارد است.




انتقاد احمد شهید از آمار بالای اعدام و رد صلاحیت‌ گسترده در انتخابات ایران






جلسه ویژه بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران در سی و یکمین شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو برگزار شد. در این جلسه احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران بار دیگر افزایش اعدام‌ها و فشار و سرکوب بر اقلیت‌های مذهبی در ایران را محکوم کرد.
به گفته آقای شهید در سال ۲۰۱۵ حدود ۹۶۶ نفر در ایران اعدام شده‌اند که ۵۰۰ نفر از اعدام شدگان مرتبط با جرایم مواد مخدر بوده‌اند.
به گفته او آمار اعدام در ایران چندین سال است که از هر کشور دیگر عضو سازمان ملل بیشتر است و آمار اعدام نوجوانان قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست.
احمد شهید همچنین به مشارکت بالای شهروندان ایران در انتخابات اخیر اشاره کرد اما رد صلاحیت‌های گسترده را مورد انتقاد قرار داد.
آقای شهید که پنج سال است به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران منصوب شده اما اجازه حضور در ایران را پیدا نکرده است، ایران را بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران، بلاگرها و فعالان مدنی در سال‌های اخیر دانسته و بار دیگر تقاضای خود را برای حضور در ایران تکرار کرده است.
او از زندانی شدن وکلای ایرانی به دلیل دفاع از فعالان حقوق بشر و فعالان مدنی ابراز نگرانی کرد.
گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران به "قدم‌های مثبت" برداشته شده هم اشاره کرد اما گفت که برخی طرح‌ها به عنوان قانون تصویب نشده و یا این که اجرایی نشده‌اند.
 
ایران خواستار پایان ماموریت شهید شد
کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر ایران که در این نشست حضور داشت، گزارش احمد شهید را رد کرد و انتصاب گزارشگر ویژه برای جمهوری اسلامی ایران را "غیرعادلانه، گزینشی و سیاسی" دانست.
او عنوان کرد که ایران به همکاری‌های خود با شورای حقوق بشر سازمان ملل ادامه خواهد داد اما خواستار پایان یافتن ماموریت گزارشگر ویژه برای جمهوری اسلامی ایران شد.
آقای غریب آبادی با "غیرمتوازن" دانستن گزارش آقای شهید، گفت که او "تصویر نادرست و غیرواقعی از وضعیت حقوق بشر در ایران" نشان داده است.
نماینده ایران، جمهوری اسلامی را نظامی مبتنی بر "مردمسالاری" دانست و به انتخابات اخیر ایران با مشارکت بالای ۶۰ درصدی استناد کرد.

VOA

Thursday, March 10, 2016


بیش از ۲۸۰ فعال مدنی خواستار پایان اعتصاب غذای سعید حسین زاده شدند
خبرگزاری هرانا – بیش از ۲۸۰ فعال مدنی، سیاسی و از جمله مادران زندانیان و جانباختگان سیاسی در بیست و یکمین روز اعتصاب غذای سعید حسین‌زاده، با نوشتن نامه‌ای از او خواسته‌اند که برای حفظ سلامتی، اعتصاب غذای خود را بشکند.
«ما صدایت را از میان هیاهوی این روزها می شنویم و بر آنیم تا اگر دست از اعتصاب نکشی ما نیز با تو همراه گردیم. لب بدوزیم و تو را فریاد کنیم. امروز پیش از رسیدن به آزادی سلامت تو را میخواهیم.»
متن کامل نامه در هرانا>>>
https://hra-news.org/fa/letters/a-122


Tuesday, March 8, 2016

پیکی از طرف اسلام ( محمد ) به ایران نزد خسرو پرویز آمد ...
پیک گفت : در دین ما پرستش خدا مهمترین چیز است
خسروپرویز گفت : ما ۱۱۰۰ سال است خدا" را میپرستیم !
پیک گفت : در اسلام زنده بگور کردن دختران حرام است !
خسروپرویز گفت : مگر اینکار را میکردید !؟؟!!؟ ننگ بر شما !!
دختران ما الهه‌های سرزمین ما هستند !
پیک گفت : در اسلام برده داری حرام است
خسروپرویز گفت : ما از زمان کورش بزرگ برده داری نکردیم !!!
پیک گفت : در اسلام همه برابرند
خسروپرویز گفت : در ایران من هم اگر اشتباه کنم به دادگاه میروم !!!
و تا آنجا بحث طول کشید که ثابت شد اسلام نه تنها چیز جدیدی برای ایران ندارد که قرن‌ها نیز از فرهنگ ایران عقب تر است !!!
واینچنین شد که ، خسروپرویز آن نامه را پاره کرد و گفت :
اگر شما الان میخواهید راه انسانیت را بما نشان بدهید ما ۱۱۰۰ سال پیش آن را یافتیم !!!
و اگر توطئه شیرویه بر قتل خسروپرویز عملی نمیشد شکست از اعراب بیابانگرد در خواب هم میسر نبود !!!
منابع :
محمدبن جریر طبری ترجمه ابولقاسم پاینده تاریخ طبری تاریخ الرسل و الملوک تهران ۱۳۷۵
احمدبن اسحاق یعقوبی ترجمه محمدابراهیم آیتی تهران ۱۳۷۴
ابن بلخی به تصحیح گای لیسترانچ و رینولد الن نیکلسون ۱۳۸۴
عبدالحسین زرینکوب تاریخ ایران بعد از اسلام ۱۳۴۳




شکایت خانواده بهاره هدایت در دادسرای انتظامی قضات در حال رسیدگی است
خبرگزاری هرانا – شکایت خانواده بهاره هدایت نسبت به حبس غیرقانونی و تخلفات قضایی در جریان پرونده، در دادسرای انتظامی قضات در حال رسیدگی است. نگهداری غیرقانونی پس از صدور حکم آزادی، عدم تجمیع جرائم و عدم اعمال صحیح و به موقع ماده ۱۳۴ قانون مجازات، از جمله تخلفات دستگاه قضایی در جریان پرونده این زندانی سیاسی عنوان شده است.


Monday, March 7, 2016

انتقال عیسی سحرخیز به بند عمومی و اعلام پایان اعتصاب غذا
خبرگزاری هرانا ـ با انتقال به قرنطینه زندان اوین برای ورود به بند عمومی، عیسی سحرخیز اعتصاب غذای خود را شکست.


سخنگوی قوه قضاییه بازداشت هشت مدل فعال در فضای مجازی را تأیید کرد
خبرگزاری هرانا ـ سخنگوی قوه قضائیه با اعلام بازداشت ۸ مدل فعال در شبکه‌های اجتماعی، گفته است برخی از آنها جرم‌های سنگینی مانند «اشاعه فحشاء و ترویج فساد» داشته‌اند.



خبرگزاری هرانا – چهار فعال شبکه‌های اجتماعی با اتهامات سیاسی در اراک بازداشت و زندانی شده‌اند. به گفته منابع مطلع این چهار تن اواخر مهر ماه به دلیل نوشتن مطالب انتقادی در شبکه ارتباطی «لاین» بازداشت شده اند.



فاز سوم فیلترینگ هوشمند آغاز شد
خبرگزاری هرانا ـ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فاز اول و دوم فیلترینگ هوشمند اعلام کرد که فاز سوم فیلترینگ به نوعی از هفته قبل شروع شده و دیگر فیلترینگی در ورودی کشور انجام نمی‌شود.


خبرگزاری هرانا ـ پخش کننده‌ی فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» درباره‌ی پاره کردن و تعویض بیلبوردهای این فیلم در چند سینمای تهران، توضیح داد.




علی الکساندر رهبری، مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران از ایران به اتریش رفت. رهبری او حتی یک سال هم نپایید. رهبر سرشناس ارکسترهای جهانی و موسیقی‌دان برجسته ایرانی از رهبری ارکستر سمفونیک تهران استعفا داد و هنگام ترک ایران به مقصد اتریش از دلایل استعفایش پرده برداشت.
علی رهبری، رهبر مستعفی ارکستر سمفونیک تهران
علی رهبری، رهبر مستعفی ارکستر سمفونیک تهران
علی رهبری در نامه‌ای که با عنوان «خداحافظی علی رهبری» هنگام ترک ایران برای رسانه‌ها فرستاده است، مهم‌ترین دلیل استعفای خود را وابستگی ارکستر سمفونیک تهران به بنیاد رودکی و دخالت، دلالی و رویکردهای امنیتی اعضای شورای سیاستگذاری ارکستر سمفونیک تهران و ناآشنایی آنان با موسیقی کلاسیک و عدم برخورداری آن‌ها از دانش کافی در زمینه موسیقی نامید.
۱۱ اسفند رهبر ارکستر سمفونیک تهران در نامه‌ای به علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی به دلیل اختلاف با بنیاد رودکی استعفا داده بود، اما با وساطت علی مرداخانی، معاون هنری وزارت ارشاد کناره‌گیری قطعی خود را یک هفته به تعویق انداخت. در این مذاکرات بنیاد رودکی و معاونت هنری ارشاد اسلامی از علی رهبری خواسته بودند که به عنوان رهبر مهمان به کار خود ادامه دهد، اما او این پیشنهاد را  نپذیرفت.
علی رهبری، بی‌محابا و بی‌هیچ مقدمه‌ای ایران را به مقصد اتریش ترک کرده است.
علی رهبری در زمانی از رهبری و مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران استعفا می‌دهد و ایران را ترک می‌کند که علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی می‌بایست حکم بهرام جمالی، مدیر عامل بنیاد رودکی را تمدید یا او را برکنار کند.
علی رهبری در نامه‌ای که هنگام خروج شتاب‌زده‌اش از ایران برای رسانه‌ها فرستاده است از بهرام جمالی، مدیر عامل بنیاد رودکی به عنوان شخصی یاد کرده که «هیچگونه آشنایی با موسیقی کلاسیک» ندارد و با بنیان گذاشتن شورای سیاستگذاری ارکستر سمفونیک تهران زمینه‌ای فراهم کرده برای دخالت، دلالی، سودجویی و رویکردهای امنیتی و اطلاعاتی برخی از اعضای این شورا.
علی رهبری در نامه‌اش به رسانه‌ها نوشته است: «این افراد در شش ماه گذشته با بی‌سوادی و ندانم‌کاری و تصمیمات غیر حرفه‌ای تماماً غلط و با سلب آرامش مدام فعالیت را برای ارکستر سمفونیک غیر ممکن ساختند.»
او در نامه‌اش از یکی از اعضای شورای سیاستگذاری ارکستر سمفونیک تهران به عنوان «دلال ٬ مشاور هنری، اقتصادی، حقوقی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، استراتژی، داری قدرت مطلق وتو و اختیار تام در تمام موارد و دارای داشتن حق گفتن حرف آخر به همه افراد» یاد می‌کند.
با استعفای علی رهبری، اجراهای ارکستر سمفونیک تهران در اختتامیه جشنواره بین‌المللی بهاری شانگهای در چین و کنسرت افتتاحیه جشنواره بروکنر در اتریش لغو شد.
علی رهبری تحصیلاتش را در آکادمی موسیقی وین به پایان رسانده و با بیش از ۱۲۰ ارکستر بین‌المللی در سراسر جهان همکاری کرده است. «خون ایرانی» روی سل از آثار شاخص او به شمار می آید.
در اسفند ۱۳۹۳ علی رهبری با حکم علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت ارشاد اسلامی به‌عنوان مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران منصوب شد.



Radio Zamaneh

Sunday, March 6, 2016

وخامت حال یک زندانی سیاسی در شانزدهمین روز اعتصاب غذا
خبرگزاری هرانا – وضعیت سعید حسین‌زاده، زندانی سیاسی، در شانزدهمین روز اعتصاب غذا “نگران‌کننده” گزارش شده است. بهداری زندان طی نامه‌ای به دادستانی تهران گفته است که با توجه به «افت قابل توجه فشار و ضربان قلب و مشکلات قلبی گذشته»، ادامه این وضعیت می‌تواند به بروز سکته قلبی منجر شود.





بابک زنجانی و دو متهم پرونده نفتی به اعدام محکوم شدند
خبرگزاری هرانا ـ سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم دادگاه انقلاب در ارتباط با پرونده نفتی خبر داد و گفت که دادگاه متهمان پرونده را “مفسد فی الارض” شناخته و به اعدام محکوم کرده است.



شناسایی ۵ هزار کودک کار در کشور
خبرگزاری هرانا ـ معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی پنج هزار کودک کار در طرح ساماندهی آنان در کشور، خبر داد و گفت که مجموعا حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد این کودکان خیابانی را اتباع بیگانه به ویژه اتباع افغانستان تشکیل می دهند.


وزیر ارشاد اسلامی بازبینی کتاب‌های مسأله‌دار را تأیید کرد
خبرگزاری هرانا ـ علی جنتی بازخوانی کتاب‌های «مسأله‌دار» را تأیید کرد. وزیر ارشاد اسلامی اما می‌گوید تعداد این کتاب‌ها از دو عنوان بیشتر نیست.


محمود علیزاده‌ طباطبایی، وکیل مدافع فاطمه هاشمی رفسنجانی از احضار موکلش به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داد.
فاطمه هاشمی رفسنجانی
فاطمه هاشمی رفسنجانی
به‌گزارش خبرگزاری تسنیم محمود علیزاده‌ طباطبایی روز یکشنبه ۱۶ اسفند ضمن اعلام این خبر گفت هنوز علت احضار فاطمه هاشمی مشخص نیست اما او فردا (دوشنبه) به دادسرا مراجعه خواهد کرد تا دلیل این احضار را بپرسد.
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران روز پنج‌شنبه اعلام جرم دادستانی علیه فاطمه هاشمی را تکذیب کرده و درباره احضار او به دادسرا به‌دلیل اظهارنظر علیه یک مقام قضایی گفته بود: «این موضوع جدیدی نیست و قضیه برای دو سال پیش است.»
فاطمه هاشمی رفسنجانی از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه است که که در سال ۱۳۷۸ به رهبری حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران تأسیس شد. او همچنین رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان پنجم است.
فاطمه هاشمی در انتخابات مجلس دهم کاندیدا شد اما شورای نگهبان صلاحیت او را رد کرد.


Radio Zamaneh

Saturday, March 5, 2016

کشته شدن یک جوان در سراوان با شلیک مستقیم
خبرگزاری هرانا ـ یک جوان در منطقه ماشکید سراوان از توابع استان سیستان و بلوچستان، در اثر شلیک مستقیم کشته شد.


دادگاه عیسی سحرخیز برگزار شد
خبرگزاری هرانا ـ دادگاه «عیسی سحرخیز» روزنامه‌نگار زندانی، پس از ۴ ماه و چند روز بازداشت، در شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.


یک دانش آموز سوم ابتدایی در اشنویه خودکشی کرد
خبرگزاری هرانا ـ یک دانش آموز ۹ ساله در شهرستان اشنویه خود را حلق آویز کرد و جانش را از دست داد.


Friday, March 4, 2016


هنرمندی که سه‌تارش را برای پرداخت جریمه به فروش می‌گذارد
خبرگزاری هرانا – «مهدی رجبیان، موزیسین» و نوازنده سه‌تار که به تازگی به دلیل فعالیت‌های هنری به ۶ سال حبس و ۲۰ میلیون تومان جریمه محکوم شده، اعلام کرد که برای پرداخت جریمه، ساز سه‌تارش را برای فروش می‌گذارد. «فری میوز» نهاد بین‌المللی حامی آزادی بیان در حوزه موسیقی و وبسایت «روز جهانی آزادی موسیقی» نیز از این حرکت اعتراضی حمایت کرده‌اند.


دختر حسین رفیعی: اگر پدرم دزد یا معاون رئیس‌جمهور بود می‌توانست به مرخصی بیاید
خبرگزاری هرانا ـ دختر محمدحسین رفیعی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین در نامه‌ای به حسن روحانی از ظلم‌هایی که دستگاه قضا در حق مادر بیمارش روا داشته می‌دارد نوشته و با طرح این سوال که در کشوری که داعیه حکومت عدل علی را دارد آیا چنین ظلمی رواست، از وی خواسته است که به عنوان مسئول اجرای حقوق شهروندی حقوق پایمال شده پدر و مادرش را محقق کرده و به این ظلم پایان دهد.


یونیسف، می‌گوید امیدوار است باقر نمازی آمریکائی ایرانی تبار که مدتی برای این آژانس بین المللی حمایت از کودکان کار می‌کرده، هر چه زود‌تر از زندان در ایران آزاد شود و نزد خانواده‌اش بازگردد.
باقر نمازی از دو ماه پیش، به ایران سفر کرد تا با پسرش سیامک نمازی که در ایران زندانی است، دیدار کند اما از ماه پیش، مقام های ایران، او را هم بازداشت کردند.
سیامک نمازی پیش‌تر چندین بار به ایران سفر کرده بود.
خانواده نمازی پس از انقلاب اسلامی در ایران به خارج از کشور رفتند اما مناسبات تجاری با ایران را حفظ کردند.
باقر نمازی، پدر هشتاد ساله سیامک نمازی، پیش از انقلاب اسلامی، استاندار استان نفت خیز خوزستان بود.
بنا به گزارش‌ها مقامات در ایران به وکیل مدافع خانواده نمازی اجازه دسترسی به پرونده و یا دیدار با او را نداده‌اند.


VOA Persian صدای آمریکا


ایران می‌گوید با تعیین دوباره گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر مخالف است
خبرگزاری هرانا ـ محمدجواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر ایران، اعلام کرد که جمهوری اسلامی با «تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران» مخالف است.


Wednesday, March 2, 2016


زندان و شلاق برای معترضان به برنامه تلویزیونی «فیتیله» در تبریز
خبرگزاری هرانا ـ دادگاهی در تبریز ۲۳ تن از معترضان به برنامه تلویزیونی «فیتیله» را جمعا به ۲۳ سال حبس و ۱۷۰۲ ضربه شلاق محکوم کرد.



رئیس سازمان زندان‌ها: زندانی سیاسی نداریم و تعداد ناچیزی زندانی امنیتی داریم
خبرگزاری هرانا – رئیس سازمان زندان‌ها با انکار وجود زندانیان سیاسی در کشور ادعا کرده است که تعداد ناچیزی زندانی امنیتی وجود دارند که امنیت کشور را به خطر انداخته‌اند و اخبار مربوط به اعتصاب غذای زندانیان نیز کذب است.



نامه نرگس محمدی به دادستان درباره توهین به زندانیان سیاسی زن
خبرگزاری هرانا ـ نرگس محمدی در نامه‌ای به دادستان تهران از نحوه برخورد مردی لباس شخصی در دفتر اجرای احکام زندان اوین با زنان زندانی سیاسی زندان اوین به‌هنگام رأی دادن، شکایت کرد.


نماینده ارومیه: مجلس جای زنان نیست، سرشان بلا بیاورند آبرویتان می‌رود
خبرگزاری هرانا ـ انتشار فیلمی از سخنان نادر قاضی‌پور نماینده مجلس نهم و منتخب مردم ارومیه در مجلس دهم که حاوی گفته‌های توهین آمیز به خصوص نسبت به زنان است، واکنش‌هایی را در میان فعالان مدنی و فعالان حقوق زنان برانگیخته است.


Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page