Wednesday, April 13, 2016

حق حیات برای سگ‌ها به حاشیه رانده می‌شود
درست در آستانه برگزاری اعتراض‌های گسترده به کشتار و آزار سگ‌ها و تشکیل کارزارهای مختلف حمایتی و فرهنگی در ترویج اخلاق مهربانانه در جامعه، بار دیگر شاهد اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با کشتار سگ‌ها این فرشته‌های با وفا توسط شهرداری‌ها هستیم؛ دستگاهی که وعده سامان‌دهی و عقیم‌سازی می‌دهد اما همچنان به سود حاصل از کشتار توجه دارد.
وعده پوچ سامان‌دهی هیچ زمان جامه عمل نپوشید و تنها به بهانه‌ای برای تجهیز بیشتر ارابه‌های کشتار توسط مامورین شهرداری انجامید؛ آنچنان که گویی به جنگ با اهریمن بیگانه امده‌اند!
سازمان حفاظت محیط زیست به جای دفاع از حق حیات جانداران مبتلا به سیاسی کاری می‌شود و هیچ واکنشی نسبت به این شیوه‌های وحشیانه نشان نمی‌دهد؛ هر چند به شکل صوری از برگزاری جلسات در تبیین و تدوین قوانین حمایتی استقبال می‌کند، ولی همچنان باید گفت حق حیات برای سگ‌ها به حاشیه رانده می‌شود و ارزش وجودی آن‌ها در دستگاه خلقت نادیده گرفته می‌شود. سگ‌های مظلوم باید معدوم، کشته و سوزانیده شوند تا منافع پیمان‌کاران و مافیای سگ‌کش تامین شود.
شهرداری با این‌گونه اعمال ضمن نادیده گرفتن ثمرات مثبت فعالیت حامیان در زمینه ساما‌ندهی، تلاش دارد تا گوی قدرت و ابزار تبلیغی‌اش را در زمین سازمان حفاظت محیط زیست به حرکت در آورد تا بلکه بدین وسیله سهمی را در آینده از آن خود سازد.
قدر مسلم اینکه؛ حامیان در این مرحله تلاش خود را در توقف آئین کشتار توسط شهرداری‌ها و جایگزین شدن ساماندهی پایدار متمرکز کرده‌اند و از آن کوتاه نخواهند آمد.
سامان‌دهی تنها گفتمان کلان در بحث حمایتی است.

Tavaana: E-Learning Institute for Iranian Civil Society توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران






0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page