Monday, December 22, 2014

بودجه‌ای که حسن برای حسن و شرکایش با افزایش ۸۰ درصدی برای سال ۱۳۹۴ در نظر گرفته است:
۵۲۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال ( ۵۲ میلیارد تومان ) معادل ۱۴،۸ میلیون دلار
موسسه نشر آثار امام خمینی که زیر نظر سید حسن خمینی فعالیت می‌کند با افزایش ۸۰ درصدی بودجه همراه بوده است. بودجه سال گذشته این نهاد ۱۶ میلیارد تومان اما بودجه امسال ۳۰ میلیارد تومان که علاوه بر آن ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم تحت عنوان تملک دارایی‌های سرمایه به این بودجه اضافه شده تا جمع آن در لایحه بودجه به بیش از ۵۲ میلیارد تومان برسد. ۵ میلیارد ازاین بودجه به پژوهشکده امام خمینی اختصاص دارد.
علاوه بر مرکز فرهنگی مساجد که بودجه‌ای از ارشاد می گیرد در زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی نیز مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار دارد که بودجه امسال آنها بیش از ۳۲ میلیارد تومان است و مشخص نیست که چرا باید برای یک مکان دو نهاد بودجه پیشنهاد دهند و هزینه شود ...

در روز‌های گذشته سید محمد خاتمی در جمع نمایندگان ۷۰ تشکل دانشجویی سراسر کشور گفته است:
"برای آنکه از مسیر منحرف نشوید باید خود را به نقد مجهز کنید؛ نقد خود، نقد جامعه و نقد قدرت. اگر قدرت بی‌مهار باشد و مورد نقد قرار نگیرد هم به دیکتاتوری می‌انجامد و هم به «فسادهای بزرگ». «فسادهای بزرگ» در متن قدرت‌هایی ایجاد می‌شود که دست خود را باز می‌دانند و به کسی «پاسخگو» نیستند."

حال با توجه به این سخنان، آیا ایشان حاضر هستند به سوالات زیر پاسخ دهند؟
چند درصد از مبلغ ۵۲ میلیارد تومان به حساب سید محمد خاتمی ریخته میشود؟ آیا علاوه بر این مبلغ، بودجه دیگری هم برای شخص ایشان در نظر گرفته شده است؟
آیا خمینی با آن‌ اندیشه‌های خطرناک و افکار مریضش را می‌توان با هزینه کردن میلیارد دلار ( هزینه‌های ساخت و نگهداری مرقد خمینی یکی‌ از گران‌ترین مقبره جهان را هم اضافه کنید) به عنوان مصلح اجتماعی معرفی‌ نمود؟
خاتمی در سخنرانی‌ اخیر خود با اشاره به دوره استالین که می گفتند دروغ را باید چنان بزرگ گفت که قابل باور باشد یادآوری کرد: دروغ را ممکن است در وهله اول باور کنند اما دروغ خیلی زود معلوم و برملا می شود و اعتماد افراد جامعه آسیب می بینند.
حال چگونه است که او در مورد فرد جنایتکاری مثل خمینی آن‌ چنان دروغ‌های بزرگی‌ می‌گوید که قابل باور باشد؟ آیا ترسی از برملا شدن دروغ‌هایش در عصر ارتباطات ندارد؟
واژگانی که خاتمی در خصوص ویژگیهای خمینی بکار می برد عبارتند از :
منادی اسلام عزت بخش ، مظهر عزت مردم، مرجع دینی استقلال طلب ، مدافع روحانیت اسلام و شیعه ، اهتمام ویژه به متفکران غیر حوزوی ، جوان گرا ، تاکید کننده بر وحدت و همدلی،دیندار ، در راس مهمترین حرکت انقلابی زمان قرار گرفتن ، جمع بین فلاح و آزادی ،خود باوری،پیشوای نهضت ، رسیدن به اوج آگاهی های عمیق اسلامی ، وجود اجتهاد پویا و کارساز اسلامی در بینش امام خمینی ، تاکید امام بر مردم و حضور مردم ، حکیم ، عارف ، متفکر ، باور دینی متکی بر علم و عرفان ، قیام برای تاسیس حکومت اسلامی ، نوآوری و شجاعت ، اعتماد و اهمیت به مردم ، حضور امام در راس حرکت عظیم اجتماعی ، ارادت به اهل بیت ، آمادگی امام برای فداکاری در راه دین،مصلح تاریخ اسلام ، تاکید امام بر ضرورت باز گشت به خویشتن ، تکیه امام بر عنصر زمان و مکان ، پایبندی امام به هویت ایرانی خود ، شاعر توانا و غزل سرای زبر دست ،احیا گر دین ، اصلاح گر مسلمان ، مظلومیت امام به دلیل عدم ارائه تحلیل درست و جامع از شخصیت امام ، اجتهاد پویای امام و نقش زمان و مکان در این اجتهاد ، آزادی گرا و پیشرفت طلب .

منبع : سپیده دم 


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page