Friday, July 31, 2015


خبرگزاری هرانا ـ زمان قصاص فردی که در سال ۸۴ اقدام به اسیدپاشی کرده بود، ۱۰ مرداد تعیین می‌شود.


خبرگزاری هرانا – گزارش ها از بازداشت شش تن از فعالین مدنی طی روزهای اخیر خبر می دهد، این در حالی است که امسال نیز ماموران امنیتی از برگزاری مراسم سالانه قلعه بابک در استان آذربایجان شرقی جلوگیری کرده اند.

محیط های کاری ایران، به قیمت جان کارگران/ ساموئل بختیاری
خبر کوتاه و سریع منتشر شد: شهرام محمدی کارگر جوان ایذه‌ای پتروشیمی مارون ماهشهر پس از انتشار گاز خطرناک در سایت پتروشیمی برای نجات جان صدها نفر از همکارانش به سوی محل انتشار گاز شتافت تا فلکه را ببندد که به علت انفجار دچار سوختگی شد و سرانجام پس از یک هفته، درگذشت. این کارگر مجتمع پتروشیمی مارون که دچار سوختگی بیش از ۵٠ درصدی شده بود به دلیل نارسایی اندام حیاتی در بیمارستان شهید چمران تهران درگذشت.
ادامه‌ مطلب>>
http://www.peace-mark.org/52-3








خبرگزاری هرانا ـ عفو بین‌الملل روز چهارشنبه هفتم مرداد بار دیگر نسبت به خطر فوری اعدام سالار شادی‌زاده که متهم است در ۱۵ سالگی مرتکب قتل شده است هشدار داد.





خبرگزاری هرانا – با شیوع یک بیماری چند تن از زندانیان بند هشت زندان اوین به نوعی مسمومیت دچار شده اند.






شادی صدر: متهمان سیاسی، از حق دفاع مستقل بی‌بهره شدند/ سیاوش خرمگاه
اندکی پیش از آن‌که قانون جدید آیین دادرسی کیفری، در اول تیرماه اجرایی شود، تبصره‌ای به ماده‌ی ۴۸ این قانون اضافه شد که همه، خصوصاً جامعه‌ی وکالت را شوکه کرده است. این تبصره، فعالان سیاسی و مدنی را ملزم می‌کند وکلایی را اختیار کنند که توسط رئیس قوه‌ی قضاییه تعیین شده‌اند.
شادی صدر، روزنامه‌نگار و حقوقدان در این خصوص به خط صلح می‌گوید: “تغییر این تبصره، واقعاً در دقیقه‌ی ۹۰ و با فشار شورای نگهبان بود و از نظر زمانی دیگر امکانی برای اعتراض وجود نداشت.”

Thursday, July 30, 2015


دکتر ماندانا امیری عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه محقق اردبیلی موفق به دریافت جایزه باارزش "راجر تیلور" شد.
این جایزه از سال ۲۰۱۳ از طرف سه مؤسسه علمی انگلستان، سالانه به یک دانشمند که در زمینه کربن، پژوهش‌های ارزشمندی داشته باشد، اهدا می‌گردد.
ماندانا امیری که چاپ چندین مقاله علمی و شرکت در ۶۰ کنفرانس ملی و بین المللی رو در کارنامه پژوهشی خود دارد، با حضور در کنفرانس «نانو ساختار پیشرفته» در شهر سن پیترزبورگ روسیه، موفق به کسب این جایزه معتبر علمی شد.





مفتضح شدن آخوند روحانی توسط یک خبرنگار در سفر کردستان : در جریان سفر آخوند حسن روحانی به کردستان روز یکشنبه ۴ مرداد، در یک کنفرانس خبری در سنندج ، یک خبرنگار حکومتی با سوال خود از آخوند روحانی وی را در جمع مفتضح کرد .
وی از آخوند روحانی پرسید، چرا در کابینه دولت تبعیض هست و حتی یک نفر اهل سنت نیست.
خبرنگار رژیم: عرض کنم خدمتتون سؤال اولم اگر تکراری هست ناشی از دغدغه مردم استان است. من که نشسته بودم این‌جا، جواب قانع کننده‌یی نگرفتم. امروز در دوتا از سخنرانیهاتون در مورد تفرقه بین شیعی و سنی صحبت کردید، این تفرقه به‌وضوح در کابینه حضرتعالی دیده میشه، چرا؟»..
آخوند روحانی از پاسخ به این سؤال طفره رفت اما خبرنگار باز سؤال کرد.
خبرنگار: سؤال اولم را جواب نگرفتم.
روحانی: چی بود سؤال شما؟
خبرنگار: این‌که در دولت شما در بین شیعی و سنی اختلاف وجود داره؟
آخوند روحانی: خیلی حرف عجیب و غریبی شما زدید، از بس این جمله بد بود من نتوانستم جواب بدم. تفرقه یعنی چه، مگر ما در دولت گفتیم که کسی که سنی هست تو دولت ما وارد نشه، دولت مگه همان هیأت وزیرانه. تو این کشور این همه جمعیت، این همه کارمند، این همه فرماندار، این همه معاون استاندار، در سراسر کشور، این همه افرادی که ما معاون وزیر داریم از اهل سنت. من همیشه، سفیر داریم از اهل سنت، کار عظیمی در این دولت، اصلاً کلمه تفرقه خیلی کلمه بدی است.


sepehr AZADI


حسن ممدوحی٬ عضو مجلس خبرگان رهبری گفته زن و مرد نمی‌توانند وظيفه يکديگر را انجام دهند و فرستادن کودک به شيرخوارگاه و اشتغال مادر، باعث «بی‌نظمی» جامعه می‌شود.
گروهی از روحانيون حاکم بر ايران سال‌هاست که وجود مهد‌های کودک را عاملی «خطرناک» برای خانواده و جامعه می‌دانند و خواستار محدود شدن آنها هستند.
آنها همچنين با حضور گسترده زنان در جامعه و مسئوليت‌های اجتماعی مخالفند.

sepehr AZADI


این هم از عجایب روزگار است. پنجاه سال پیش در دوره‌ی رضا شاه که جمعیت ایران حتی سی میلیون هم نبود، شمارگان کتاب در این کشور بیش و کم به سه هزار نسخه نیز می رسید، اما اکنون که جمعیت ایران بیش از دو برابر و حتی سه برابر شده است ما با تیراژ یا به اصطلاح شمارگان چند صد نسخه روبروییم. قضییه چیست؟
ادامه‌ مطلب>>
http://www.peace-mark.org/51-13


اجباراً خانه‌ای اجاره می‌کنند تا در آن نماز بخوانند، آن را هم تخریب می‌کنند!
دیروز، چهارشنبه ۷ مرداد نماز‌خانه ‫#‏اهل‌سنت‬ واقع در منطقه ‫#‏پونک‬ تهران، توسط نیروهای شهرداری، با پشتیبانی نیروهای انتظامی و امنیتی تخریب شد.
این نمازخانه بارها قبلا پلمب شد، باز شد- بی آن که اجازه‌ی برگزاری مراسم مذهبی در آن داده شود. آخرین بار، خبرگزاری فارس در روز 28 بهمن، راست و دروغ را در توجیه پلمب نمازخانه‌ی پونک چنین به هم بافته‌ بود و اعلام کرده بود مهاجمان از چه دلخور بوده‌اند: «قرار بود در همین نمازخانه پونک به دعوت مولوی عبیدالله موسی‌زاده و توسط مولانا عبدالحمید نماز جماعت برگزار شود.... در روز جمعه و پایانی هفته وحدت در طی برنامه‌ای وحدت آفرین تمامی شرکت کنندگان در کنفراس وحدت به نماز جمعه تهران می‌روند که در این بین اعلام می‌گردد مولانا عبدالحمید قصد برگزاری نمازجمعه‌ای دیگر را دارد.... چرا با وجود آنکه تمام برادران اهل سنت به نمازجمعه تهران می‌روند مولانا عبدالحمید قصد برگزاری جداگانه نماز جمعه آن هم در یک مرکز غیر قانونی را دارند!؟» لینک منبع:http://bit.ly/1KAJHQO
سنی‌ها اجازه‌ی داشتن مسجد ندارند، آن‌ها نمازهای خود را در منازل استیجاری “نمازخانه” برگزار می‌کنند.
به گزارش برخی منابع محلی، صبح روز چهارشنبه پس از مراجعه نیروهای امنیتی به نمازخانه پونک و گرفتن تلفن “مولوی عبیدالله موسی‌زاده” امام جماعت این نمازخانه و تفتیش منزل وی، ده‌ها تن از نیروهای شهرداری اقدام به تخریب این نمازخانه کردند.
لینک منبع: http://bit.ly/1DbSU2b
..................
این موضوع اعتراض مولانا عبدالحمید را در‌ پی داشت
مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان با ارسال نامه‌هایی جداگانه به "علی خامنه‌ای" و "حسن روحانی"، نسبت به تخریب نمازخانه اهل سنت در پونک تهران اعتراض کرد.
به گزارش سایت سنی‌آنلاین، مولانا عبدالحمید در این نامه‌ها از "عدم برخورداری شهروندان اهل‌سنت تهران از مسجد" انتقاد کرده و تخریب نمازخانه اهل ‌سنت تهران را "به‌دور از انتظار جامعه اهل‌ سنت ایران" دانسته است.
وی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشته: "در شرایطی که ‫#‏افراط‌گرایی‬،‫#‏تکفیر‬، ‫#‏تفرقه‬ و ‫#‏خشونت‬ در دنیا موج می‌زند و جهان اسلام نیازمند آرامش و سعه‌صدر است، برادران و خواهران اهل‌ سنت چنین انتظاری نداشتند."
به گفته مولاناعبدالحمید، " این نوع برخوردها به دشمنان اسلام، عوامل خشونت‌طلب و افراط‌گرا فرصت می‌دهد تا به اختلافات دامن بزنند و مردم شریف و همیشه در صحنه اهل‌ سنت را مأیوس کنند."
اهل تسنن بخش بزرگی از جمعیت کشور ایران را تشکیل می‌دهند و در ۱۴ استان کشورمان زندگی می‌کنند. شمار آن‌ها در تهران بیش از یک میلیون نفر برآورد شده است.
مولاناعبدالحمید همچنین در نامه‌ای که به حسن روحانی، نوشت: "عدم تحمل یک نمازخانه معمولی و تخریب آن، در شهری‌ که اجازه ساخت مسجد به شهروندان اهل ‌سنت داده نمی‌شود و مطالبه ۳۷ ساله آن‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ناکام مانده است، تنها جریحه‌‌دار نمودن احساسات جامعه اهل‌ سنت ایران نیست، بلکه احساسات مسلمانان جهان را نیز جریحه‌دار می‌نماید."
لینک منبع: http://goo.gl/T5Tsxc
.........................
کارگاه آموزشی شهروندیار



جنگل
کاری از بهنام محمدی
به مناسبت انتخاب روز ۸ مرداد به عنوان "روز جنگل"
................
کارگاه آموزشی شهروندیار


Wednesday, July 29, 2015


هشدارنیوز - سومین روز از اعتصاب غذای سپرده گذاران موسسه میزان و اثرات خطرناک آن بر سلامت آنان، موجب اورژانسی شدن وضعیت یکی از معترضین شد






کاظم صدیقی٬ امام جمعه موقت تهران گفته روح‌الله خمینی به «حقوق بشر» اعتقادی نداشته است.

به گزارش «محبت نیوز»  صدیقی افزوده خمینی زمانی که زنده بود آمریکا را زیر پای خود «له» کرد و اعتقادی به رابطه با این کشور نداشت.
وی با تاکید بر اینکه رابطه با با آمریکا «افتخاری» ندارد٬ از برخی «ظاهر‌سازی‌ها» انتقاد کرده و گفته این پدیده می‌تواند انسان را «جهنمی» کند.
به گفته استانبان خرداد ماه سال جاری نیز احمد علم‌الهدی گفته بود معرفی روح‌الله خمینی به عنوان «یک اسطوره آزادی‌خواه تاریخی» یکی از مصادیق «تحریف» شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی است.
علم‌الهدی افزوده بود این نوع معرفی «امام» باعث می‌شود افراد هرگونه که می‌خواهند او را تفسیر کنند.




خبرگزاری هرانا ـ تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی از برخورد دادستانی تهران و مسئولان زندان اوین با همسرش که به بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا است، انتقاد کرد.


خبرگزاری هرانا ـ رییس مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت که ۱۶۴ بیمار مبتلا به مالاریا از ابتدای امسال تاکنون در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.


خبرگزاری هرانا ـ نمازخانه اهل‌سنت واقع در منطقه پونک تهران، صبح امروز توسط برخی نهادها و ارگان‌های دولتی تخریب شد.
ادامه مطلب>>>




خبرگزاری هرانا – امین انواری مجددا از سوی دادگاه انقلاب احضار شد و باید صبح شنبه به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مراجعه کند.


زیر آسمان این شهر زن و کودک ۵ ساله‌ای زندگی می‌کنند که به دلیل بیماری و ناتوانی مالی هر شب را با ترس تخلیه زیرزمین ۴۰ متری‌شان صبح می‌کنند.
وقتی وارد خانه می‌شویم پسرک را کنار مشتی دارو در خوابی عمیق می‌بینیم، زهرا خانم می‌گوید: داروهای اعصابش آنقدر قوی است که وقتی می‌خورد تا ساعت‌ها خواب است.
کنارشان می‌نشینم و از قصه زندگی‌اش سوال می‌کنم، لبخند تلخی می‌زند و می‌گوید: زمین خوردم!
بغضش را می‌خورد و می‌گوید: ۷ سال پیش پسرم به دام اعتیاد افتاد و در همان دوران هم عاشق دختری شد که از بد روزگار او هم معتاد بود، آن دختر خانواده درستی نداشت و از ازدواج قبلی‌اش صاحب ۴ فرزند شده بود که یکی‌شان را مادر دختر فروخت و 3 تای دیگر هم به بهزیستی سپرده شدند.
وی ادامه داد: هرکاری کردم حریف پسرم نشدم، آنقدر از من دور شد که دیگر هیچ خبری از او نداشتم تا اینکه چند وقت بعد فهمیدم با همان دختر کنار یک پارک کارتن خواب شد‌ه‌اند، بعد از مدتی هم فهمیدم که سجاد در راه است.
چشمانش خیس می‌شود و می‌گوید: سجاد ۱۰ روزه بود که در سرمای زمستان گوشه پارک پیدایش کردم، دختر بی‌رحم در همان جا زایمان کرده بود و بعد از اینکه بندناف بچه را با موچین بریده بود، او را رها کرده و با پسرم از آنجا رفته بودند، وقتی بچه را به بیمارستان رساندم دکترها قطع امید کرده بودند اما خدا خواست و این بچه زنده ماند و از همان زمان هم بیماری تنفسی‌اش آغاز شد.
زهرا خانم ادامه داد: من خودم تا چندسال پیش در یک رستوران کار می‌کردم اما وقتی به دلیل دیسک حاد،‌ درد گردن و کمرم زیاد شد دیگر توان کار را از دست دادم، الان هم دکتر گفته باید فورآً گردن و کمرم را عمل کنم اما متأسفانه پولی ندارم و هرچه به دستم می‌رسد خرج این بچه می‌کنم، چون اگر سجاد اسپری‌اش تمام شود یا داروهای اعصابش را نخورد معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد. سجاد مدام ترس این را دارد که از خانه بیرونمان کنند...
احساس خفگی می‌کنم، نفس عمیقی می‌کشم و از زهرا خانم می‌خواهم صاحب‌خانه را صدا کند، آقای «م» بعد از چند لحظه وارد زیرزمین ۴۰ متری می‌شود که محل سکونت زهرا خانم و نوه کوچکش‌است، حدود نیمی از کرایه عقب افتاده را که از طریق کمک خیرین جمع شده به صاحب خانه می‌دهم و مهلتی می‌گیرم تا جای مناسبی برای سجاد و مادربزرگش پیدا کنیم.
از سایت خانه امن، به نقل از خبرگزاری فارس
شهروندیار




اول درختانِ قدیمی را خشک می‌کنند، بعد چوبشان را از مجموعه خارج می‌کنند.
 کجا؟ محوطه مجموعه آزادی
خبرگزرای تسنیم نوشت:
مسئولان فضای سبز ورزشگاه آزادی بخش اعظمی از ‫#‏درختان‬ ۳۰ تا ۴۰ ساله داخل ‫#‏ورزشگاه‬ آزادی تهران را از دستور آبیاری خارج کردند و هر هفته درختانی را که بر اثر بی آبی خشک می‌شوند را می برند و چوب آنها را از مجموعه خارج می‌کنند...


شهروندیار





Tuesday, July 28, 2015

خبرگزاری هرانا ـ وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره قاچاق انسان که روز دوشنبه آن را منتشر کرد، در بخش مربوط به ایران نوشت که این کشور مبدا و مقصد قاچاق انسان از جمله برای روسپیگری است.


خبرگزاری هرانا ـ سازمان عفو بین‌الملل، با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به خطر اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام سالار شادی‌زادی هشدار داد و از مقام‌های ایران خواستار لغو فوری حکم اعدام او شد.


کارتون ماه؛ کاری از سهیل اکبرپور
http://www.peace-mark.org/cartoon51


ماهنامه الکترونیکی خط صلح



خبرگزاری هرانا – محمدصدیق کبودوند، موسس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در نهمین سال حبس خود در اوین همچنان از مرخصی و رسیدگی پزشکی مناسب محروم است.

Monday, July 27, 2015


خبرگزاری هرانا ـ دریاچه مهارلو در نزدیکی شیراز به طور کامل خشک شد و اکنون بستر دریاچه به پهنه ای باتلاقی تبدیل شده است.





خبرگزاری هرانا – نه زندانی محکوم به اعدام سحرگاه امروز در زندان ندامتگاه مرکزی کرج کرج به دار آویخته شدند.




خبرگزاری هرانا ـ رئیس سازمان سینمایی ایران در گفت‌وگویی با روزنامه آمریکایی “وال استریت جورنال” با اشاره به تلاش برای حل مشکل جعفر پناهی، اعلام کرده که بهمن قبادی برای فیلمسازی در ایران مشکلی ندارد. ‌



معصومه ابتکار گفت که بررسی عکس‌های هوایی دوره ۵٠ ساله ١٣٣۴ تا ١٣٨۶ توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نشان می‌دهد که به‌طور متوسط سالانه ٢٨۶٧ هکتار از جنگل‌های شمال ایران تخریب شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط‌ زیست، ابتکار گفت اگر این رویه ادامه پیدا کند تا ۵٠ سال آینده در بسیاری از نقاط شمال ایران آثاری از جنگل‌های بازمانده از دوران سوم زمین‌شناسی نخواهیم داشت.
منبع: رادیو زمانه
.کارتون : Arcadio Esquivel از کاستاریکا



این جراح به اتهام توهین به مامور دولت در اورژانس بیمارستان دستگیر و با دستبند به بازداشتگاه منتقل شد. در صورتی که بازپرس قصد دخالت در روند درمان و کار پزشک را داشته که با مخالفت پزشک مواجه شده و پس از آن بازپرس از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده کرده و دستور بازداشت پزشک را داد.
متاسفانه از این نوع برخوردهای دادستان‌ها، بازپرس‌ها و قضات دستگاه قضایی در سالیان گذشته بارها اخباری شنیده و منتشر شده است.
به گزارش سلامت نیوز مقارن ساعت 4 عصر دیروز یکشنبه، بیماری به علت ضربه چاقو به قفسه سینه اش به بیمارستان ممسنی منتقل می‌شود با خانم دکتر رزمجویی جراح بیمارستان تماس گرفته می شود و وی بلافاصله بر بالین بیمار حاضر و اقدامات درمانی لازم را انجام می دهد و پس از آن در ایستگاه پرستاری مشغول نوشتن پرونده بیمار بوده که بازپرس پرونده وارد اورژانس می شود و اظهار می دارد بیمار بدحال است و جراح باید بالای سر بیمار باشد.
دکتر رزمجویی به وی اطمینان می دهد که اقدامات لازم برای این بیمار انجام شده است . وقتی توضیحات دکتر رزمجویی وی را قانع نمی کند و این پزشک از بازپرس می خواهد در امور درمان بیمار دخالت نکند.
عدم اجرای دستور بازپرس توسط جراح باعث می شود وی فرمان بازداشت دکتر رزمجویی را صادر و تنها جراح این شهرستان در مقابل دیدگان بیماران و پرسنل بیمارستان با دستبند به بازداشتگاه منتقل شود.
به گفته ی منابع بیمارستانی وی تا 12 شب در بازداشت بوده و پس از آن به شرط مراجعه در روز بعد آزاد می شود.این اتفاق باعث واکنش بسیاری از پرسنل سلامت استان فارس در فضای مجازی گردیده است.
لازم به ذکر است که عده ای از پزشکان امروز در اعتراض به این بازداشت گرد هم آمدند و بدینوسیله اعتراض خود را ابراز داشتند.
.................
گزارش‌هایی مبنی بر رفتار خشن و توهین‌آمیز از طرف ماموران و به دستور بازپرس دادگستری ممسنی با این پزشک دریافت داشته‌ایم که هنوز از طرف منابع معتبر تایید نشده‌اند. در صورت دریافت اخبار تکمیلی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
کارگاه آموزشی شهروندیار



باز هم جنایتی دیگر !
تولید خز روباه در اصفهان!
در کشورم روزگاری آمده که برای ساخت پناهگاه‌های حیوانات همه‌ی مسئولین مربوطه سنگ اندازی می‌کنند اما برای ساخت مراکز شکنجه ، آزار حیوانات و ساخت سوله‌های سگ کشی و حالا... روباه‌کشی!
همه‌ی مجوز‌ها را در اختیار این بیماران روانی قرار می‌دهند!
باز هم مجوزی دیگر برای تاسیس یک کشتارگاه حیوانات بی دفاع.
دوستان اصفهانی خواهش می کنم شماره‌ی محیط زیست شهر اصفهان رو در اختیار مردم قرار بدید تا زنگ بزنن و اعتراض کنند.
من سایت، آدرس و تلفن این شکنجه گاه رو در اختیار مردم قرار میدهم تا همگی زنگ بزنیم و اعتراض کنیم!
آدرس کشتارگاه روباه ها: اصفهان ، خیابان میرطاهری، جنب پاساژ اعتصامی
سایت کشتارگاه : http://hidefox.ir
شماره تلفن کشتارگاه روباه ها(محمدرضا امینی): 3299910 - 913 (98+)
ایمیل کشتارگاه روباه ها : jorasikma@yahoo.com
تا میتونید به اشتراک بگذارید دوستان و برای توقف این جنایت اعتراض کنید!
از صفحه فیسبوک سجاد ندیمی
................
- واحدارتباط مردمی، پیام‌گیر و نمابر روابط عمومی محیط‌زیست‌اصفهان :35555565 (پیش شماره استان اصفهان: 031)
- سامانه 1540 (پل ارتباطی سازمان حفاظت محیط زیست و مردم)
- تلفن حمید ظهرابی مدیر کل محیط زیست استان اصفهان: 35597700
کارگاه آموزشی شهروندیار



سه ماه است که کارگران پالایشگاه ستاره خلیج فارس بی حقوق مانده اند. می گویند. وضعیت بد غذای روزانه، خدمات خوابگاه و امکانات اوژانس پزشکی هم آنها را به جایی رسانده که راهی به جز اعتراض برایشان نمانده. این کارگران از .22 تیرماه تا دو روز دست به اعتراض زدند.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری از دور جدیدی از اعتراض و تجمع سه هزار کارگر این پالایشگاه در خیابانهای محوطه پالایشگاه خبر میدهد که منجر به درگیری با انتظامات داخلی و همچنین نیروی انتظامی شد. کارگران به قطعمدام آب و برق سایت ها و خوابگاهها در گرمای غیر قابل تحمل معترضند.
آنها زمانی محدود برای استراحت دارند اما نه چراغی هست برای روشنایی و نه کولر روشن است. کارگران در گرمای غیر قابل تحمل و در تاریکی حتی آب جهت استحمام و نظافت خودنیز محرومند.
کارگران پالایشگاه نفت و گاز ستاره خلیج بندرعباس که در شرایط بسیار بد آب و هوایی و گردوغبار مشغول به کارهستند از حداقل امکانات رفاهی و بهداشتی محرومند.
به نحوی که در ساعات گرم روز، آب مصرفی آنها در اثر گرمای زیاد هوا به حدی داغ می شود که نه تنها قابل خوردن نیست، بلکه نمی توان از آن برای شستشو استفاده کرد. پالایشگاه نفت و گاز ستاره خلیج بندرعباس نزدیک به هشت هزار کارگر دارد که از طریق شرکت های مختلف واسطه ای وپیمانکاری در این پالایشگاه به کار گمارده می شوند.
در هوای گرم و گاه بالای پنجاه درجه حتی یک یخچال جهت نگهداری مواد غذایی در این کانکس ها وجود ندارد که کارگران بتوانند از آن ها استفاده کنند. غذای کارگران بسیار بی کیفیت بوده ودسترسی به میوه و سبزیجات نیز در این اردوگاههای کار وجود ندارد.
کانکس ها فاقد تهویه بوده و به همین دلیل همواره آکنده از بوی عرق لباس کار و جوراب کارگران است. نه تنها این کانکس ها فاقد تلویزیون می باشند تا کارگران در پایان یک روز کار خسته کننده و وحشتناک حداقل بتوانند از اخبار و اتفاقات مطلع شوند بلکه کارگران حتی مجاز به استفاده از لب تاب های شخصی و وسائلی از این دست نیز نیستند.
کارگران 45 روز کار می کنند وسپس به یک مرخصی اجباری 15 روزه می روند. در شروع کار دو ماه حقوق آنها به گروگان گرفته می شود و از ماه سوم هم به طور کامل پرداخت نمی شود. تا آن جا که کارگران این پالایشگاه همواره در حدود پنج ـ شش ماه حقوق از پیمانکاران شرکت طلب کارند.
منبع: ایلنا، کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، منصور اسانلو(فعال سندیکایی)
http://bit.ly/1HQXjXg


Sunday, July 26, 2015

آخرین نوشتار محمد رضا شاه پهلوی: آرزوی من این بود که آینده ملت ایران افتخار آمیز، سعادتمند و پر رونق باشد، آینده ای فراخور تاریخ چند هزار ساله کشورم که همواره یکی از سازندگان اصلی تمدن جهانی بوده است. آرزو داشتم که در آستانه هزاره سوم، ایران کاملا نوسازی شده، اقتصادش پر رونق، جامعه اش متحول و پیشرو باشد، مردمش از یک سطح آموزش مترقی برخوردار باشند و نظام سیاسی اش حکومت بر قوام مردم یعنی بر یک دموکراسی واقعی استوار باشد. آرزو داشتم که نسلهای آینده ملتم، با سربلندی و غرور، مقام والایی را که شایسته آنان است در خانواده بزرگ انسانی بدست آورند و نقش و مسئولیت خود را در جهان ایفا کنند. امیدوار بودم سیاهی های قرون وسطائی را که در پنجاه سال پیش ایران از آنها نجات یافته بود برای همیشه از میهنم دور کنم و حکومت روشنایی و روشن بینی را که چکیده تمدن و فرهنگ ایرانی است برای همیشه پابرجا سازم. در تمام مدت پادشاهی ام، من فقط به خاطر این آرمان بزرگ زیستم و کوشیدم، آرمانی که در شرف تحقق یافتن بود. برای رسیدن به این آرمان بزرگ، به سختی کو شیدم، با دشواریها و موانع بسیار مبارزه کردم. با توطئه ها و تحریکات فراوان مواجه شدم، با شرکت های بزرگ و توانای خارجی و کارتلهای چند ملیتی ستیز کردم، حال آنکه بسیاری از مشاورانم مرا از این مبارزه بر حذر میداشتند. ممکن است من در طی دوران سلطنتم اشتباهاتی مرتکب شده باشم، اما کوششم برای عظمت و اعتلای ایران هرگز خطا نبود. هدف من از نوشتن این کتاب این است که نشان بدهم چرا در این راه تلاش و ایستادگی کردم، نشان بدهم که چرا و چگونه کوشش کردم جامعه ای بر اساس عدالت اجتماعی ، و نه منازعات طبقاتی، پی ریزی کنم، جامعه ای که در آن همه گروهها و طبقه ها بیکدیگر وابسته و همدل باشند. حسن تفاهم با همه کشورهای جهان، چه دنیای غرب، چه کشورهای سوسیالیست و چه ممالک جهان سوم به من امکان داد که در صلح و صفا، این کوشش را برای ساختن ایرانی با تمدن بزرگ انجام دهم. وظیفه خود میدانم که در این کتاب نشان دهم، چگونه اکنون برای اضمحلال ایران کوشش میشود و میخواهند آنچه را که در سایه تفضلات الهی و به شکرانه شوق و شور و کوشش صمیمانه ملت ایران بوجود آمده است بدست گروهی غیر مسئول، نابود سازند. این پاسخ من به تاریخ خواهد بود.
محمد رضا شاه پهلوی پیشگفتار کتاب پاسخ به تاریخ
محمدرضا شاه پهلوی: ما اسباب بازی هیچ کشوری از جمله ایالت متحده نیستیم
- من می توانم کسانی را که تلاش کردند مرا به قتل برسانند و حتی همسر و فرزندم را بربایند را ببخشم، اما کسانی که به میهنم خیانت کردند را هرگز


sepidedam


بچه ای نزد استاد معرفت رفت و گفت: "مادرم قصد دارد برای راضی ساختن خدای معبد و به خاطر محبتی که به کاهن معبد دارد، خواهر کوچکم را قربانی کند. لطفا خواهر بی گناهم را نجات دهید."
استاد سراسیمه به سراغ زن رفت و با حیرت دید که زن دست و پای دخترخردسالش را بسته و در مقابل در معبد قصد دارد با چاقو سر دختر را ببرد. جمعیت زیادی زن بخت برگشته را دوره کرده بودند و کاهن معبد نیز با غرور وخونسردی روی سنگ بزرگی کنار در معبد نشسته و شاهد ماجرا بود.
استاد به سراغ زن رفت و دید که زن به شدت دخترش را دوست دارد و چندین بار او را درآغوش می گیرد و می بوسد. اما در عین حال می خواهد کودکش را بکشد. تا بت اعظم معبد او را ببخشد و برکت و فراوانی را به زندگی او ارزانی دارد.
استاد از زن پرسید که چرا دخترش را قربانی می کند. زن پاسخ داد که کاهن معبد گفته است که باید عزیزترین پاره وجود خود را قربانی کند، تا بت اعظم او را ببخشد و به زندگی اش برکت جاودانه ارزانی دارد.
استاد تبسمی کرد و گفت: "اما این دختر که عزیزترین بخش وجود تو نیست. چون تصمیم به هلا کش گرفته ای. عزیزترین بخش زندگی تو همین کاهن معبد است که به خاطر حرف او تصمیم گرفته ای دختر نازنین ات را بکشی. بت اعظم که احمق نیست. او به تو گفته است که باید عزیزترین بخش زندگی ات را از بین ببری و اگر تو اشتباهی به جای کاهن دخترت را قربانی کنی. هیچ اتفاقی نمی افتد و شاید به خاطر سرپیچی از دستور بت اعظم بلا و بدبختی هم گریبانت را بگیرد!"
زن لختی مکث کرد. دست و پای دخترک را باز کرد. او را در آغوش گرفت و آنگاه در حالی که چاقو را محکم در دست گرفته بود، به سمت پله سنگی معبد دوید. اما هیچ اثری از کاهن معبد نبود!
می گویند از آن روز به بعد دیگر کسی کاهن معبد را در آن اطراف ندید!!
هیچ چیز ویرانگرتر از این نیست كه متوجه شویم كسی كه به آن اعتماد داشته ایم، عمری فریبمان داده است...
در جهان تنها یک فضیلت وجود دارد و آن آگاهی‌ و خرد است.
و تنها یک گناه و آن جهل و نادانيست.
عارف بزرگ- مولانا
خسرو فروهر: وقتی‌ من این مطالب را براتون بخونم‌ اون موقع شما در میابید که چرا محمد خاتمی بچه های این مملکت را به کشتن میده‌ و چرا مهناز افشار و خانواده شوهرش ابایی ندارند که شیر خشک فاسد و خطرناک‌ به کودکان شیر خوار این مملکت بدهند!
لطفا گزارش کامل و یکی‌ از دلایل اصلی‌ ممنوع التصویری خاتمی را در لینک زیر بخوانید: 

sepidedam


Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page