Friday, July 17, 2015

شهروندان بوکانی در اعتراض به اسیدپاشی به چهار زن کُرد اهل بوکان تجمع اعتراضی برگزار کردند
............................
شهروندیار؛ شامگاه سه شنبه 23 خرداد، در مکانی پر رفت و آمد ( بلوار کردستانی در بوکان) به صورت چهار زن کُرد اسید پاشیده است. آیا اگر به پرونده اسیدپاشان اصفهان رسیدگی می شد ما شاهد تکرار این گونه حوادث بودیم؟ سوال اینست که چرا در ساعت پر رفت و آمد و چرا در خیابانی شلوغ؟ چرا قربانیان چهار زن بودند؟ آیا همزمان کسی با آنها خصومت شخصی داشته و چرا باز این زنان هستند که قربانی اسید پاشی می شوند نه مردان؟
....................
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، امروز پنج‌شنبه بیست و پنجم تیرماه ساعت ٢٠ به وقت تهران، شماری از فعالان فرهنگی، مدنی، زنان و شمار چشمگیری از شهروندان بوکانی تجمعی مسالمت‌آمیز را در فلکه فرمانداری این شهر در اعتراض به اسیدپاشی علیه زنان برگزار کردند.
خبرنگار کُردپا در بوکان گزارش داد: این تجمع آرام در فضایی امنیتی در مقابل فرمانداری و فلکه فرمانداری برگزار شده است.
یک منبع مطلع در این‌باره به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: نیروهای امنیتی از راه‌های مختلف درصدد ممانعت از برگزاری این تجمع بودند.
این منبع افزود: مردم از نهادهای مرتبط خواسته‌اند که در مقابل چنین حوادثی سکوت اختیار نکنند، چونکه سکوت نشانه حمایت از گسترش خشونت است.
این منبع در ادامه اظهار داشت: نیروهای لباس شخصی در این تجمع اقدام به پراکنده کردن معترضان نموده‌اند و همچنین نیروهای انتظامی خواستند که این تجمع را به خشونت بکشند.
گفته می‌شود، فرمانداری بوکان امروز پنج‌شنبه شماری از شخصیت‌های سرشناس بوکان را احضار و از آنها خواسته بود که از برگزاری این تجمع جلوگیری کنند.
شامگاه سه‌شنبه بیست و سوم تیرماه، چهار زن کُرد اهل بوکان مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفتند و در نتیجه آن به شدت مجروح شدند.
یکی از قربانیان اسیدپاشی سوسنه اسماعیل‌نژاد دانشجوی رشته عمران و از مسئولان کتابخانه "مانگ" بوده که علی اسماعیل‌نژاد فعال سیاسی و برادر سوسنه طی گفتگویی با آژانس کُردپا اعلام کرد: نهادهای امنیتی در پشت این حوادث قرار دارند.
.......................
خبرنگار کُردپا در شهر بوکان گزارش داد: این چهار زن کُرد که در بلوار کردستان (سه راه سنگینی) بوکان مشغول پیاده‌روی بوده‌اند از سوی سرنشینان یک خودروی پراید مورد این حملات قرار گرفته‌اند.
لینک به خبرهای مرتبط در آژانس خبری کردپا؛
http://www.kurdpa.net/farsi/idame/65776 

0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page