Tuesday, September 22, 2015



روز اول مدرسه شاید یکی از زنده‌ترین و جالب‌ترین خاطرات‌مان باشد.
یک لحظه تصور کنیم اگر آن روز بدون کیف، مداد و دفتر بودیم چه می‌شد؟!
وقتی نگاه‌هایمان به کیف‌ها و لوازم‌التحریر دیگر بچه‌ها می‌افتاد، چه حسی به ما دست می‌داد؟!
برای ما الان خریدن یک کیف، چند مداد وُ دفتر شاید سنگین نباشد، مهمان‌های کوچکی در کشورمان دارند به مدرسه می‌روند، آنها نه کیفی دارند نه مدادی و نه دفتری!
پدران مهاجر و اکثراً کارگرشان اگر بتوانند روپوش مدرسه‌ را یا کفش پایشان را تهیه کنند کاری بزرگ برای شادی این کوچولوها انجام داده‌اند.
ما چگونه می‌توانیم این دل‌های کوچک را شاد کنیم؟
...................
امسال بهار تحصیلی در شهر مشهد به خصوص در بین مهاجرین افغانستانی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته می‌باشد و این تفاوت به خاطر،"شکُفتن جشن شکوفه‌هاست".
جشن شکوفه ها، نام کمپینی است که از سوی تعدادی از فعالان فرهنگی مهاجر به منظور دادن هدیه به دانش‌آموزان افغانستانی در آستانه‌ی سال جدید تحصیلی راه‌اندازی شده است.
سید جمال الدین سجادی؛ از فعالان فرهنگی افغانستانی است که این کار را پایه‌ریزی کرده‌است و همراه با دوستان فرهنگی و هنرمندش آن را اجرا می‌کند.
وی در گفتگو با خبرگزاری آوا در مشهد از این کمپین به عنوان یک حرکت نو یاد کرد که از دو هفته پیش گام‌های اولیه آن برداشته شد.
سجادی ارزش معنوی این هدیه‌ها را بی‌شمار خواند و گفت: برای هر دانش آموز کلاس اولی، یک بسته هدیه در حدود هشتاد هزار تومان، در نظر گرفته شده که شامل یک عدد کیف، لوازم التحریر و برخی از لوازم شخصی می باشد.
وی در عین حال گفت که بر اساس بررسی کمیته این کمپین سی دانش‌آموز که بنا به دلایلی از تحصیل باز مانده‌بودند، شناسایی و زمینه ادامه تحصیل آنها فراهم گردیده‌است.
هنرمندان و فعالان دیگری که در این کار مشارکت دارند از آقایان جعفر واعظی(شاعر و عکاس)،محمد خاوری و خانم‌ها علیزاده و احمدی می‌توان نام برد.
سجادی در پایان از تمامی علاقه‌مندان به شرکت در این اقدام انسان‌دوستانه خواست تا هدایای مالی خود را به شماره حساب ذیل واریز کرده و یا جهت اطلاعات بیشتر با این شماره‌ها تماس بگیرند.
شماره کارت برای کمک های نقدی:
بانک صادرات به نام جمال‌الدین سجادی: 6037691512880048
00989359622964: سجادی
00989361995897: خاوری
00989335462966: واعظی
منبع خبر: خبرگزاری صدای افغان
http://goo.gl/62WqVL
.................
کارگاه آموزشی شهروندیار


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page