Sunday, November 8, 2015



پخش یک برنامه ی تلویزیونی از شبکه ی دو صدا و سیما موجب اعتراضات بسیاری در میان هموطنان ترک ایرانی ما شده است. این اعتراضات تنها به شهروندان محدود نشد. سخنگوی شورای شهر تبریز و استاندار آذربایجان شرقی هم به شدت نسبت به ارائه ی چهره ای نامناسب از ترکهای ایرانی در شبکه ی دو سیما معترض شدند. 
عضو شورای شهر تبریزبا انتقاد شدید ازمسوولین صداوسیمای جمهورای اسلامی نسبت به ساخت برنامه های توهین آمیز درخصوص برنامه ” فتیله ” گفت: این عناوین و توهین‌ها به مردم شریف ترک زبان ایران نمی‌چسبد. وی اظهار داشت: برنامه فتیله درهفته اخیر ترک زبانها را افرادی معرفی کرد که فرق فرچه دستشویی با مسواک را نمی دانند ودر این برنامه علنا بیشترین توهین به شهروندان ترک زبان شد ومتاسفانه تا کنون هیچ توضیحی نیز از سوی صداوسیما در این مورد اعلام نشده است.
عضوشورای شهر تبریزافزود: تاکنون چندین بار شاهد چنین برنامه‌هایی از صداوسیما بوده‌ایم که نسبت‌هایی نادرست و عناوین زشت را به ترک زبان ها نسبت می‌دهند و جا دارد که صداوسیما تمسخر دیگران و القای نسبت‌های دروغ وزشت قومیتی را اسباب خنده قرار ندهد بلکه حرمت قومیت‌ها در تمام برنامه‌ها رعایت شود.
استاندار آذربایجان شرقی هم تصریح کرد: از برنامه پخش شده از شبکه دوم صداوسیما، بسیار متاسف و متاثر شدم، لذا در اولین فرصت، موضوع به معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور و نیز به معاونت سیاسی وزارت کشور منعکس گردید و طی نامه ای رسمی، وزیر کشور را در جریان ماوقع قرار دادیم.
شما در مورد پخش چنین برنامه هایی در صدا و سیما چه فکر می کنید؟
لینک این برنامه را می توانید در زیر ببینید:
https://www.youtube.com/watch?v=bvLxn9ioeoM
منبع: http://bit.ly/1kC2oeO


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page