Monday, April 25, 2016

تصویر روز:
 پس از فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌آپ هم در ایران ثبت رسمی شدند
منبع: صبحانه


در آستانه آزادى؛ کاهش‌ حکم آتنا فرقدانی از بیش از ١٢ سال حبس به ١٨ ماه
خبرگزاری هرانا – شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران با نقض حکم دادگاه بدوی آتنا فرقدانی، محکومیت وی را از ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری به ۱۸ ماه حبس کاهش داد. با این حکم، این هنرمند زندانی به زودی از زندان اوین آزاد خواهد شد.
ادامه مطلب>>
فیروز نادری دانشمند ناسا، از زنجیر کردن یک فیزیکدان به تخت بیمارستان انتقاد کرد
خبرگزاری هرانا ـ فیروز نادری، یکی از سرشناس ترین دانشمندان ایرانی ساکن آمریکا، در صفحه فیسبوک خود به شدت از نحوه برخورد با امید کوکبی، فیزیکدان ایرانی که در زندان اوین تهران مبتلا به سرطان شده، انتقاد کرده و خواستار آزادی او شده است.


گزارشی از آخرین وضعیت سمکو خلقتی
خبرگزاری هرانا – سمکو خلقتی فارغ التحصیل رشته متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف، زندانی تبعیدی زندان طبس است که ماده ۱۳۴ “تجمیع احکام” همچنان در مورد وی اجرا نمی شود.


بحران آب در کشور فاجعه‌آمیز است
خبرگزاری هرانا ـ استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت که بحران آب در سطح کشورمان به حدی نگران‌کننده است که وزارت نیرو در هدایت فاضلاب قادر به انجام تعهدات و امور مرتبط نیست.


بحران دریاچه نمک برای تهران
خبرگزاری هرانا ـ دریاچه نمک حوض سلطان تا ۳۰‌سال دیگر به بحران زیست‌محیطی تهران تبدیل می‌شود، هشداری که معاون فنی و عمران شهردار تهران در ۲۵ فروردین‌ماه ‌سال جاری در دویست‌ و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران مطرح کرد و در ضمن آن تاکید داشت که تاکنون هیچ‌یک از متخصصان زیست‌محیطی به اهمیت این موضوع اشاره‌ای نکرده‌اند.


نازک افشار، زندانی سیاسی که در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد، از زندان آزاد شد.
نازک افشار، کارمند وزارت امور خارجه فرانسه در پاریس
نازک افشار، کارمند وزارت امور خارجه فرانسه در پاریس
خبرگزاری میزان شامگاه یکشنبه پنجم اردیبهشت گزارش داد که این زندانی سیاسی روز یکشنبه آزاد شده اما توضیح نداده که او به طور موقت از زندان آزاد شده است یا دائم.
در همین حال سایت کلمه نیز گزارش داد که نازک افشار با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده است.
این زندانی سیاسی چند ساعت پس از این‌که اعلام شد در دادگاه به شش سال حبس تعزیری محکوم شده، از زندان آزاد شده است. هنوز مشخص نیست که او به چه اتهامی به این مدت حبس محکوم شده است.
هفته گذشته عباس بختیاری، مدیر مرکز فرهنگی پویا در فرانسه به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته بود که نازک افشار در حین بازجویی‌ها «بار‌ها بیهوش شده» و دو روز به سلول انفرادی منتقل شده بود.

نازک افشار، کارمند فعلی وزارت امور خارجه فرانسه در پاریس و کارمند پیشین بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران که دارای تابعیت دوگانه ایرانی – فرانسوی است، روز ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ در هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه «امام خمینی» تهران بازداشت شد.
او برای عیادت از مادر بیمارش از فرانسه به تهران آمده بود که بازداشت شد.
نازک افشار پیش از این در جریان اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ بازداشت شد. در آن زمان به‌گفته خانواده خانم افشار اتهام او «اغتشاشگری و ایجاد شبکه و پناه دادن به اغتشاشگران در بخش فرهنگی سفارت فرانسه» اعلام شده بود.
افشار در یکی از دادگاه‌های دسته‌جمعی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیز حاضر شد. اما برای او کیفرخواست قرائت نشد و حکمی نیز برای او صادر نشد. او پس از آزادی از زندان ایران را به مقصد فرانسه ترک کرده بود.

Radio Zamaneh

Saturday, April 23, 2016

نماینده مجلس درباره ورود سالانه ۸۰۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی به جمع بیکاران هشدار داد
خبرگزاری هرانا – عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید برحمایت دولت از مشاغل خرد در راستای افزایش اشتغال، درباره افزوده شدن سالانه ۸۰۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی به جمع بیکاران کشور هشدار داد.


امام جمعه تهران؛ تمام برنامه‌های شما مورد دقت پلیس سرّی است
خبرگزاری هرانا – محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نمازجمعه این هفته تهران در سخنانی در رابطه با گشت نامحسوس ۷ هزارنفره امنیت اخلاقی در تهران، گفت که به‌ نظرم انسان‌هایی (از طریق بدحجابی) می‌خواهند با نظام و اسلام دهن‌کجی کنند، به افراد لاابالی تذکر می‌دهم که بدانید تمام برنامه‌های زشت شما مورد دقت پلیس سرّی است.



واکنش نماینده مشهد به حادثه شکنجه‌ یک زن و دخترانش؛ پیگیری وظیفه ما نیست
خبرگزاری هرانا ـ درحالیکه خبر شکنجه‌ی ۲۱ روزه یک زن به همراه دخترانش در مشهد از سوی همسرش موج گسترده‌ای در رسانه‌ها و همچنین واکنش‌های مردم را در شبکه‌های مجازی به همراه داشته است، نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی از جزئیات این حادثه اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.



شرایط غیرانسانی زندانیان تراجنسیتی در زندان اوین
خبرگزاری هرانا – زندانیان تراجنسیتی در شرایطی غیرانسانی گاها برای گذران حبس های چندین ساله، بدون تلفن، هواخوری و حتی فروشگاه در وضعیتی شبیه سلول انفرادی در «فاز یک» طبقه چهارم بند ۲۴۰ زندان اوین نگهداری می شوند.






کارآفرینی که هفت هزار نفر را سر کار گذاشت!

در دوران خطیر پسا ‫#‏برجام‬ ناگهان بلوغ انقلابی جهادگران عرصه نکیر و منکر باعث شد تا در همین ابتدای سال کارآفرین برتر سال ۹۵ کشف و به جهانیان معرفی بشود.
این کارآفرین کشف کرد بجای اینکه یک عده را بفرستند بیل بزنند، میشود همان ها را فرستاد که یک عده را با بیل بزنند.


Wednesday, April 20, 2016

پلمپ ۱۶ واحد صنفی شهروندان بهایی در قائم‌شهر/ گزارش تصویری
خبرگزاری هرانا – صبح روز چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۳۹۵ مامورین اداره اماکن در اقدامی غیرقانونی ۱۶ واحد صنفی شهروندان بهایی را در شهر قائم‌شهر پلمپ کردند. عدم فعالیت واحدهای صنفی بهاییان در اول اردیبهشت ماه، مصادف با یکی از مناسبت های مذهبی بهاییان، دلیل این پلمپ اعلام شده است.




خارج کردن کلیه امید کوکبی به علت ابتلا به سرطان در زندان
خبرگزاری هرانا ـ پزشکان کلیه راست امید کوکبی فیزیکدان زندانی ایرانی را، به علت عارضه تومور بدخیم سرطانی، به طور کامل از بدنش خارج کردند.

ادامه مطلب>>>


Monday, April 18, 2016

آملی لاریجانی: در ایران اعدام برای قتل نداریم بلکه این قصاص است
خبرگزاری هرانا - رییس قوه قضاییه در واکنش به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا از جمله ادعایی مبنی بر صدور حکم اعدام برای قتل اشاره کرد و گفت: در قوانین جمهوری اسلامی ایران اعدام برای قتل نداریم بلکه این قصاص است که نوعی حق است. بنابراین مجازات اعدام برای قتل، یک سخن سخیف است. وی همچنین به بخشهایی از گزارش مورد اشاره از جمله وجود مصونیت قضائی ناقضان حقوق بشر در ایران، مجازات اعدام برای محاربه، اعدام مجرمان مواد مخدر، مرگ و میر زندانیان در زندانهای ایران نیز پرداخت و انها را بی اساس خواند.

با ادامه اعتصاب غذا وضعیت جسمی امیر امیرقلی رو به تحلیل است
خبرگزاری هرانا – وضعیت جسمی امیر امیرقلی فعال دانشجویی سابق و زندانی سیاسی زندان اوین که در اعتراض به شرایط نگهداری اش در دهمین روز اعتصاب غذا به سر می برد رو به تحلیل گزارش شده است.



آغاز به کار ۷ هزار نیروی نامحسوس گشت امنیت اخلاقی
خبرگزاری هرانا ـ رییس پلیس تهران از ساماندهی بیش از ۷۰۰۰ مامور نامحسوس پلیس امنیت در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی در پایتخت خبر داد.












صدور حکم بازداشت برای یک کودک پنج ساله!


«عصر ایران» گفته است: در یکی از روزهای بهاری سال‌ جاری، دو کودک هم سن و سال بیرون از خانه مشغول تفریح بودند که ناگهان یکی از آنها در حس و حال بازی کودکانه خود به آسمان و اطرافش خاک می‌پاشد اما دست بر قضا کمی از این خاک به چشم همبازی‌اش می‌رود.

دوست «امیرمحمد» پنج ساله که خاک داخل چشمش شده بود، با مالیدن آنها باعث آسیب بیشتر می‌شود تا جایی که خانواده او مجبور می‌شوند فرزندشان را به بیمارستان منتقل کنند و تحت عمل جراحی قرار دهند.
اما این پایان یک بازی کودکانه نبود و خانواده دوست «امیرمحمد» در اقدامی شاید عجیب از این کودک پنج ساله که در اتفاقی ناخواسته و بدون هیچ قصد و غرضی باعث آسیب به چشم دوستش شده بود، شکایت می‌کنند و در اقدامی عجیب‌تر، قاضی دادگاه به اتهام ایراد صدمه بدنی غیرعمد به غیر، برای امیرمحمد پنج ساله حکم جلب صادر کرده و رأی به پرداخت دیه می‌دهد،لازم به ذکر است قاضی دادگاه بر اساس قانون جدید مجازات اسلامی حکم جلب کودک را صادر و او را محکوم به پرداخت دیه می کند.
این موضوع در جلسه هیأت مدیره ستاد دیه استان که رئیس کل دادگستری لرستان نیز حضور داشته، موضوع مطرح و در نهایت در پایان جلسه با دستور رئیس کل دادگستری از ورود این کودک پنج ساله به کانون اصلاح و تربیت جلوگیری می‌شود.
در قانون جدید مجازات اسلامی آمده است  مبنای جدیدی برای تعیین سن مسئولیت کیفری برای مجازات قصاص و حد وجود خواهد داشت و دیگر سن مسئولیت کیفری سن مطلقی (دختران ۹ و پسران ۱۵ سالگی) نخواهد بود و در هر مورد از نظرات یک کارشناس برای تشخیص سن مسئولیت کیفری استفاده خواهد شد. همچنین پزشکی قانونی به تشخیص بلوغ واقعی متهم رسیدگی خواهد کرد.
مسئولیت کیفری اطفال در تمام دنیا تقریباً از لحاظ سنی به ویژه سن مسئولیت مطلق کیفری، یک حد مشخص و مشابه دارد. مطابق کنوانسیون حقوق کودک سن مسئولیت کیفری ۱۸  سال است. بررسی های پزشکی و روانشناسی نیز تأئید کرده اند که اطفال از سن ۱۷ تا ۱۹  سالگی به تعادل جسمی و عقلی می رسند و بر همین اساس سن مسئولیت کیفری این چنین تعیین شده است.
Vocir.org خبرگزاری صدای مسیحیان ایران





نیروی انتظامی تجمع برای گرامیداشت ستایش قریشی را متفرق کرد


نیروی انتظامی مانع برگزاری تجمع در مقابل سفارت افغانستان برای روشن کردن شمع و ابراز همدردی با خانواده ستایش قریشی دختر شش ساله افغان شد و تعدادی از تجمع کنندگان در پارک نزدیک سفارت از جمله تعدادی از افغان‌ها را دستگیر کرده است.
در پی فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی قرار بود که عصر روز دوشنبه ۳۰ فروردین جمعی از مردم تهران و افغان‌ها برای گرامی‌داشت یاد ستایش قریشی و روشن‌کردن شمع در برابر سفارت افغانستان در تهران تجمع کنند.
با این حال به گفته خبرگزاری ایسنا، نیروی انتظامی از برگزاری این مراسم در مقابل سفارت افغانستان در خیابان پاکستان تهران جلوگیری و افراد حاضر در این خیابان را متفرق کرده است.
پس از این اقدام نیروی انتظامی، برخی از شرکت‌کنندگان به پارک نزدیک متروی مصلای تهران رفتند و در آنجا اقدام به روشن‌کردن شمع یادبود کردند که باز هم نیروی انتظامی آنان را متفرق و تعدادی از اتباع افغان حاضر دراین مراسم را دستگیر کرده است.
بر اساس گزارش ایسنا، «درگیری‌هایی پراکنده» بین شرکت‌کنندگان در این مراسم و نیروی انتظامی رخ داده و تعدادی از ماموران «اقدام به گرفتن شمع از دست برخی شرکت‌کنندگان کردند».
در شبکه‌های اجتماعی نیز گزارش‌هایی درباره «ضرب و جرح» برخی از شرکت کنندگان دراین تجمع از سوی نیروی انتظامی منتشر شده است.
قتل دختر ستایش قریشی دختر شش ساله افغان به دست پسر همسایه ۱۷ ساله‌ ایرانی در ورامین از توابع استان تهران، فضای مجازی فارسی‌زبان در ایران و افغانستان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
بر اساس گزارش‌ها، این پسر ۱۷ ساله پس از ربودن و قتل ستایش قریشی تلاش داشته است با اسید جنازه وی را از میان ببرد که این اتفاق توسط دوست این پسر که برای از بین بردن جنازه از او کمک خواسته بود، افشا شده است.
بر اساس گزارش‌ها، برای برگزاری تجمع در مقابل سفارت افغانستان مجوزی از سوی استانداری تهران صادر نشده بود.

Radio Farda




محمدصابر ملک‌رئیسی؛ زندانی سیاسی نوجوانی که دیگر نوجوان نیست
خبرگزاری هرانا – محمدصابر ملک‌رئیسی زندانی سیاسی بلوچ است که در سن ۱۵ سالگی بازداشت و به ۱۵ سال زندان محکوم شد. «زندانی سیاسی نوجوان» عنوانی بود که برای وی در زمان دستگیری در خبرها استفاده می شد. اما او دیگر یک نوجوان نیست و هم‌اینک در هفتمین سال حبس در تبعید در زندان اردبیل نگهداری می شود و برای سال‌ها و ماه‌ها از امکان ملاقات و تماس محروم بوده و قرار است باقی سال های جوانی اش را پشت میله‌های زندان در تبعید و در سخت‌ترین شرایط بگذراند.

Friday, April 15, 2016


آفرین چیت‌ساز و نازک افشار از انفرادی به بند عمومی زنان اوین منتقل شدند
خبرگزاری هرانا ـ آفرین چیت‌ساز و نازک افشار، دو زندانی محبوس در بند زنان زندان اوین که به بند دوالف منتقل شده بودند، به بند عمومی بازگردانده شدند.


Wednesday, April 13, 2016

حق حیات برای سگ‌ها به حاشیه رانده می‌شود
درست در آستانه برگزاری اعتراض‌های گسترده به کشتار و آزار سگ‌ها و تشکیل کارزارهای مختلف حمایتی و فرهنگی در ترویج اخلاق مهربانانه در جامعه، بار دیگر شاهد اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با کشتار سگ‌ها این فرشته‌های با وفا توسط شهرداری‌ها هستیم؛ دستگاهی که وعده سامان‌دهی و عقیم‌سازی می‌دهد اما همچنان به سود حاصل از کشتار توجه دارد.
وعده پوچ سامان‌دهی هیچ زمان جامه عمل نپوشید و تنها به بهانه‌ای برای تجهیز بیشتر ارابه‌های کشتار توسط مامورین شهرداری انجامید؛ آنچنان که گویی به جنگ با اهریمن بیگانه امده‌اند!
سازمان حفاظت محیط زیست به جای دفاع از حق حیات جانداران مبتلا به سیاسی کاری می‌شود و هیچ واکنشی نسبت به این شیوه‌های وحشیانه نشان نمی‌دهد؛ هر چند به شکل صوری از برگزاری جلسات در تبیین و تدوین قوانین حمایتی استقبال می‌کند، ولی همچنان باید گفت حق حیات برای سگ‌ها به حاشیه رانده می‌شود و ارزش وجودی آن‌ها در دستگاه خلقت نادیده گرفته می‌شود. سگ‌های مظلوم باید معدوم، کشته و سوزانیده شوند تا منافع پیمان‌کاران و مافیای سگ‌کش تامین شود.
شهرداری با این‌گونه اعمال ضمن نادیده گرفتن ثمرات مثبت فعالیت حامیان در زمینه ساما‌ندهی، تلاش دارد تا گوی قدرت و ابزار تبلیغی‌اش را در زمین سازمان حفاظت محیط زیست به حرکت در آورد تا بلکه بدین وسیله سهمی را در آینده از آن خود سازد.
قدر مسلم اینکه؛ حامیان در این مرحله تلاش خود را در توقف آئین کشتار توسط شهرداری‌ها و جایگزین شدن ساماندهی پایدار متمرکز کرده‌اند و از آن کوتاه نخواهند آمد.
سامان‌دهی تنها گفتمان کلان در بحث حمایتی است.

Tavaana: E-Learning Institute for Iranian Civil Society توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران






به این دو تصویر نگاه کنید. یکی قبل از زندان است و دیگری بعد از زندان و هر دو متعلق به علیرضا رجایی.
او پس از پایان دوران محکومیت امروز آزاد شد. همسر علیرضا رجایی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است:
«بعدازپنج ماه معالجه‌ی كيست وتومور چركی
اگر انتظار داشته باشی كه حالا يه عكس درست از همسرت ببينی وبعد اين عكس رو برات بفرستن! چي بايد بگی كه شايد كمی آروم بشی ... كه به چه دليل؟ به چه جرمی؟؟
فقط به جرم فكر كردن و دانستن و دلسوز ملت ومملكت بودن.»

Tavaana: E-Learning Institute for Iranian Civil Society توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران



آماری از کودکان کار وجود ندارد
خبرگزاری هرانا ـ مدیرعامل انجمن حامیان کودکان کار و خیابان با بیان اینکه آمار مشخصی از تعداد کودکان کار وجود ندارد، گفت: هم اکنون در مدارس تهران در حال شناسایی کودکانی هستیم که در سطح دبستان به علت مشکلات خانگی در حال ترک تحصیل هستند تا بتوانیم آن ها را حمایت کنیم.


آخرین جلسه دادگاه تجدیدنظر سهیل بابادی برگزار شد
خبرگزاری هرانا – پس از چهارسال، آخرین جلسه دادگاه تجدیدنظر «سهیل بابادی» زندانی محبوس در زندان رجائی‌شهر کرج، روز گذشته به ریاست قاضی پورعرب برگزار شد.


Monday, April 11, 2016

اولین گفت‌وگوی تلفنی نرگس محمدی با فرزندان خردسالش پس از ده ماه
خبرگزاری هرانا ـ مقام‌های مسئول در قوه قضاییه پس از گذشت ده ماه به نرگس محمدی اجازه دادند تا برای اولین مرتبه با فرزندان خردسالش به‌ صورت تلفنی صحبت کند.



گزارشی از آخرین وضعیت صدیقه مرادی در آستانه ششمین سال حبس
خبرگزاری هرانا – صدیقه مرادی زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین در آستانه ششمین سال حبس خود منتظر اعاده دادرسی است. وی از مشکلات جسمی در رنج است.


تایید حکم ۵ سال حبس برای محمد شجاعی
خبرگزاری هرانا – حکم محمد شجاعی، زندانی امنیتی زندان اوین پس از اعتراض توسط شعبه هم عرض مورد بررسی مجدد قرار گرفت و نهایتا حکم سابق مبنی بر تحمل «۵ سال حبس تعزیری، ۵ سال حبس تعلیقی و ۵ سال ممنوعیت خروج از کشور» تایید شد.


Saturday, April 9, 2016





شماری از معترضان به واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی، شنبه ۲۱ فروردین، مقابل این موزه تجمع کردند.

Radio Zamaneh






Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page