Sunday, November 30, 2014





پس از اینکه کارخانه ترشی سازی حریم آرامگاه کوروش را شکست اینک ساخت‌وساز مسجد دانشگاه آزاد، «مغایر» با مقررات یونسکو در «حریم درجه دو» اثر جهانی تخت جمشید!

مجموعه تخت جمشید با قدمتی در حدود دو هزار و ۵۰۰ سال در شهرستان مرودشت در ۶۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده و از شهرتی جهانی برخوردار است.

به گفته مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران، ساخت‌وساز مغایر با مقررات بین‌المللی، در حریم آثار تاریخی ثبت شده در فهرست سازمان علمی فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، این آثار را در خطر خروج از این فهرست قرار می‌دهد.

گزارش کامل در سایت رادیو فردا:


جابجایی یک ساختمان ۱۲۰ ساله در زوریخ
نابودی آثار تاریخی‌ چند هزار ساله در ایران 

لطفا این ویدیو را ببینید:



ساخت کارخانه‌ی صنعتی با تولید آلاینده‌های زیان‌بار و کارخانه‌ی ذرت خشک‌کنی در حریم درجه دو و سه مجموعه‌ی جهانی تاریخی- فرهنگی پاسارگاد کم بود، کارخانه‌ی ترشی‌سازی نیز در حریم درجه یک این یادمان با ارزش ساخته شد!

گزارش کامل در لینک زیر:


یکی‌ از هموطنان در کامنتی نوشته است: اینان دست به کار شده اند که ایران را بکلی نابود کنند و ماموريتشان همین است تا آنجا پیش میروند که تمدنی در میان نباشد اینها دست پرورده های سیاست امپریالیست و کم مايگان این قرنند اگر الان فرصتش را داشتند و میشد هرچه کتاب ادبی و فرهنگی و علمی را ميسوزاندند فقط سیاست جدید بهشان یاد داده کم کم و نا محسوس به ریشه بزنند که دیگر بار جانی برای ایران و ایرانی نماند و باورها و اندیشه های مارا از ما بگیرند و باورمان شود که عقب افتاده و منفوريم و باید منزوی شویم.



منبع : سپیده دم 


Saturday, November 29, 2014


پس از اسید پاشی به صورت زنان، حال حمله با چاقو به باسن زنان


حمله سازماندهی یافته حکومتی با چاقو به ۱۲ دختر جوان در جهرم، جو روانی شهر را متشنج کرد



پس از واقعه جنایتکارانه و فاجعه بار اسید پاشی های سازماندهی یافته حکومتی در شهر های مختلف ایران بویژه اصفهان، این بار نیرویهای چاقو کش حکومتی ۱۲ دختر جوان که گفته می شود ۵ تن از آنان دانشجو هستند را با ضربات چاقو مجروح کردند.

سایت دیگربان طی خبری گزارش داد که حمله گروهی ناشناس با چاقو به “دست‌کم شش زن” که پنج نفر از آنها دانشجو هستند در شهر جهرم استان فارس٬ جو روانی این شهر را ناآرام کرده است.

اما همین سایت طی خبر دیگری اعلام کرد که «برخی گزارش‌ها حاکی از آن دارد که تعداد زنان قربانی این حملات حدود ۱۲ نفر است که مقام‌های مسئول تاکنون این گزارش‌ها را تائید نکرده‌اند.»

یک سایت استان فارس نیز نوشته “عوامل ضدانقلاب” تلاش می‌کنند این حملات را متوجه نیرو‌های بسیج کرده و «سناریوی» اسید‌پاشی‌های اصفهان را تکرار کنند.

به گزارش سایتهای حکومتی تمامی این زنان و دختران جوان از ناحیه باسن مورد حمله قرار گرفته اند.

همزمان با انتشار این خبر یک نماینده مجلس ایران به نقل از محمدجواد ظریف،گفت که ایران در مذاکرات اتمی اخیر «اجازه» مطرح شدن دو موضوع «حقوق بشر» و برنامه موشکی ایران را «نداده است».



منبع : سپیده دم 


Friday, November 28, 2014


ارزش پول ایران در حال سقوط است



چند روز پس از پایان مذاکرات بدون توافق وین و همزمان با شکست طرح جمهوری اسلامی در اوپک، ارزش پول ایران در برابر طلا و ارزهای خارجی، همچنان در حال سقوط است.

به گزارش راديو بين المللی فرانسه بر اساس آخرین آمار منتشر شده، نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در روز پنج‌شنبه (دیروز) در بازار تهران با سه هزار و پانصد تومان افزایش نسبت به دیروز آن، یعنی روز چهارشنبه، به ۹۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

همچنین باقی سکه‌ها نیز افزایش قیمت داشت و طرح قدیم ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، نیم سکه ۴۷۱ هزارتومان، ربع سکه ۲۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان و سکه گرمی ۱۷۰ هزار تومان اعلام شد.

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار ایران ۹۶ هزار و ۵۹ تومان بود.

در همین حال، قیمت دلار آمریکا از مرز سه هزار و سیصد تومان گذشت و صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش ۳۳۱۵ تومان اعلام کردند.

یورو نیز ۴۱۶۰ تومان، پوند ۵۲۰۵ تومان و هر درهم امارات نیز ۹۰۵ تومان معامله شد.

افزایش قیمت ارز و طلا در ایران درحالی است که دیروز طرح ایران در اوپک شکست خورد و سقف تولید روزانه این سازمان در حد ۳۰ میلیون بشکه در روز ثابت ماند.

به دنبال این تصمیم اوپک، قیمت‌های جهانی نفت سقوط کرد و به کمترین سطح در چهار سال اخیر رسید.

همچنین سقوط ارزش پول ایران درحالی است که مذاکرات وین، بدون توافق جامع در زمینه پرونده هسته‌ای ایران به پایان رسید و آینده این مذاکرات نیز چندان روشن نیست.

منبع : سپیده دم 


Thursday, November 27, 2014

احتمال افزایش تورم در سال ۱۳۹۴

بنا به آمار جدید بانک مرکزی روند کاهش تورم در ایران متوقف شده و احتمالاً در سال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آینده تورم افزایش می‌یابد. دولت برای جلوگیری از ناخشنودی مردم، مصوبه خود پیرامون افزایش بهای نان را تا کنون به اجرا نگذاشته است.
بانک مرکزی ایران با انتشار آمار جدیدی اعلام کرد که به‌رغم کاهش تورم متوسط در آبان ماه، "وضعیت هشدارآمیزی در زمینه شاخص‌های تورمی" بوجود آمده است.
بر اساس این آمار، رشد سطح عمومی قیمت‌ها در آبان ماه بالغ بر ۱/ ۵ درصد بوده است. بانک مرکزی تصریح می‌کند در صورتی که این روند در ماه‌های آینده نیز ادامه یابد، "نرخ تورم به محدوده‌ی ۲۰ درصد" خواهد رسید.



پبش‌بینی بانک مرکزی
آمار منتشر شده در اصل بر این موضوع تاکید دارد که گرچه تورم متوسط در آبان ماه کاهش یافته و به حدود ۱۸ درصد رسیده، اما تورم نقطه به نقطه از ۱۴ درصد به بالای ۱۵ درصد برگشته است.
این بدین معناست که تورم ماهانه که در ماه‌های اخیر در مقایسه با سال گذشته در سطح بالاتری قرار داشته، نسبت به متوسط ماه‌های اخیر نیز افزایش یافته است.
به بیان ساده آمار جدید بانک مرکزی می‌گوید که "کاهش روند تورم متوقف شده و در صورت ادامه وضعیت موجود، اقتصاد ایران از اوایل سال ۱۳۹۴ مجدداً در مسیر افزایش تورم قرار خواهد گرفت."
افزایش ۳۰ درصدی بهای نان
هیات وزیران در ۱۴ آبان ماه امسال (۱۳۹۳) افزایش بهای نان را تصویب کرد. در مصوبه دولت آمده: «قیمت انواع نان از اول آذر ماه ۱۳۹۳، حداکثر به میزان ۳۰ درصد جهت جبران تعدیل قیمت گندم و افزایش سایر هزینه‌های دو سال اخیر کارخانجات آسیابانی و نانوایی‌ها نسبت به قیمت های رسمی و مصوب سال ۱۳۹۲ در سراسر کشور افزایش می یابد.»
به گفته ناظران اقتصادی، به دلیل نقش کلیدی گندم و نان در سبد کالایی مردم، دولت تا کنون از اجرای این مصوبه خودداری کرده است.
علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به گزارش‌های کمیته امداد و سازمان بهزیستی درباره "اهمیت نان ارزان" برای خانواده‌های مستمند اعلام کرد: «از آنجا که توان مالی این خانوارها بسیار پایین است و قدرت خرید پایینی دارند باید این مسائل در سیاست‌گذاری قیمت نان مورد توجه مسوولین اجرایی کشور قرار گیرد.»

محجوب ضمن انتقاد از افزایش بهای نان، گفت: «اختصاص ماهانه ۴ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نان برای هر نفر به خصوص خانواده‌های تحت پوشش سازمان‌های حمایتی و همچنین طبقه کارگر تنها جوابگوی تهیه دو تا سه نان در روز توسط آنان است.»

این نماینده مجلس افزایش بهای نان برای جلوگیری از "ضایعات ۳۰ درصدی نان" را رد کرد و افزود: «هیچگاه در ایران، قیمت عامل بازدارنده نبوده و بازدارندگی قیمت همواره در یک برهه زمانی محدود موثر بوده است.»


افزایش ۳۰ درصدی بهای نان به تصویب دولت رسیده است                  
وعده افزایش دستمزدها متناسب با روند تورم
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری روز چهارشنبه (۵ آذر) گفت: «با توجه به اینکه سومین سال تحریم‌های ظالمانه و به تعبیر غربی‌ها تحریم‌های فلج کننده را پشت سر می‌گذاریم، مرکز آمار ایران، آمار تورم آبان ماه را اعلام کرد و آمارها نشان می‌دهد همچنان روند کاهنده نرخ تورم ادامه دارد.»
نوبخت بی‌آنکه به توقف روند کاهش تورم و احتمال افزایش آن اشاره کند، درباره تاثیر مذاکرات اتمی بر برنامه‌ریزی اقتصاد کشور گفت: «اگر نتیجه این مذاکرات بد بود، ما سناریوی بدبینانه‌ای را که قبلا برنامه‌ریزی کرده بودیم اجرایی می‌کردیم. اگرچه وضعیت خوش‌بینانه‌ای که توافق کامل باشد نیز صورت نگرفته است. از این رو می‌توانیم بگوییم استمرار وضع موجود، هم گام رو به جلو است.»
نوبخت وعده داد که دولت سیاست مهار تورم و افزایس نرخ رشد را دنبال خواهد کرد، اما در واکنش به آمار بانک مرکزی درباره افزایش تورم در سال آینده تنها گفت: «حقوق کلیه کارمندان دولت به اندازه رشد تورم در سال ۹۴ افزایش خواهد یافت.» با توجه به تنظیم بودجه ۹۴ و تعیین درآمدهای دولت بر مبنای بهای فعلی نفت معلوم نیست که در صورت تحقق پیش‌بینی بانک مرکزی و برخی از اقتصادانان در باره افزایش تورم، دولت از چه طریقی می‌تواند حقوق کارمندان را افزایش دهد.

منبع : دویچه وله فارسی

محمد نوریزاد چهارشنبه‌شب ۵ آذر با انتشار تصاویر یک اتومبیل له‌ شده در صفحه‌ی فیسبوک خود، و با تاکید بر این‌که "هنوز زنده است" نوشت: «صبح ساعت ده، در راه‌بندانِ میدان توحید توقف کرده بودم. یک کامیونِ ترمزبریده با سرعت از پی آمد و محکم به اتومبیل من کوفت. سرم به ستون اتاق خورد و بیهوش شدم. پانزده دقیقه‌ی بعد وقتی به هوش آمدم پلیس‌ها آمده بودند و مأموران اورژانس نیز. کامیونِ زباله بعد از در هم کوفتن اتومبیل من، به حاشیه‌ی خیابان پناه برده بود. از اتومبیل من هیچ نماند. کشان‌کشان بردیمش پارکینگ.»

یکی‌ از کاربران فیسبوک در کامنتی نوشت: تعجب است که یک خراش هم نخوردید 

و محمد نوریزاد در پاسخ نوشت: "چرا بانوی خوب. سرم شکسته. اگر این عکس را بزرگ کنید، می بینید که لبه ی پیراهنم خونی است"

و کاربر دیگری در صفحه تقاطع نوشت: " از توی ماشین له شده زیر کامیون هم بیرونت میارن بهوش میای سریع با لاشه ی ماشین سلفی میگیری ؟! خیلی خوبی تو ... "

و صبح امروز پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، محمد نوریزاد با انتشار تصاویری همچنان از «با برکت بودن» گالری خبر داد.

آقای نوریزاد، حال که شما به این سرعت سر شکسته تان مداوا شده و میتوانید به فروش «تابلو و تی‌ شرت» با قیمت‌های گزاف ادامه دهید، حتما قادر هستید به سوالاتی که ما دو روز پیش در صفحه سپیده دم منتشر نمودیم پاسخ دهید:

چند پرسش از محمد نوری زاد

آقای نوری زاد، آیا شما موافق نظام جمهوری اسلامی ایران هستید؟ اگر پاسختان مثبت است چرا در رسانه‌‌ها از شما به عنوان «روزنامه‌نگار مخالف حکومت ایران» نام میبرند؟

اما اگر به راستی‌ «مخالف حکومت ایران» هستید، آیا نخواندید که پدر مرحوم مرتضی‌ پاشائی صراحتاً در گفتگو با رسانه‌‌ها گفت: "پسرم عاشق نظام جمهوری اسلامی بود، نام پسرم را لکه دار نکنید من و خانواده‌ام همه تا پای جان ، جانمان را برای انقلاب میدهیم"

پس چرا به خواسته خانواده پاشایی احترام نمیگذارید؟ چرا هنوز شما از نام مرتضی‌ پاشائی برای رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی خودتان استفاده می‌کنید؟ همانطور که از نام ستار بهشتی استفاده می‌کنید ...

بنا به گزارش‌های رسیده قیمت تابلو هایی که در گالری سبحان به نام آقای نوری زاد به فروش می‌رسد ، و به گفته کارشناسان هنری از ارزش زیادی برخوردار نیستند، از یک میلیون تا بيش از سی میلیون تومان قیمت گذاری شده است، تی‌ شرت‌های ۱۰ هزار تومنی به اسم عشق و عاشقی ۳۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد ( هموطنانی که از قیمت‌ها اطلاع دقیقتری دارند میتوانند در کامنت‌ها به اطلاع برسانند).

راستی‌ آقای نوری زاد، هنرمندانی که حتی کوچکترین انتقادی به حکومت نکردند برای شركت در نمايشگاه ها در كشورهای خارجی می بايست برای خارج كردن «يك تابلو» از وزارت ارشاد مجوز بگیرند در غیر این صورت در فرودگاه اجازه خروج به تابلو‌ها داده نمی‌شود!

آقای نوری زاد شما به عنوان مخالف حکومت ایران که به ادعای خودتان با لگد به قفسه سینه مأموران امنیتیِ کوبیدید، چگونه مجوز خروج آن تعداد تابلو جهت فروش در یک گالری واقع در "مل رز اونیو" یکی‌ از گران قیمت‌ترین محله‌های لوس انجلس، از وزارت ارشاد جمهوری اسلامی دریافت نمودید؟؟

چگونه مجوز برگزاری نمایشگاه در داخل ایران به شما داده شد؟

و اما بازگردیم به دیدار نوریزاد با آیت الله صانعی، یکی‌ از هموطنان خارج از کشور از ما خواست این متن را جهت اطلاع مردم منتشر نماییم. حق پاسخگویی برای محمد نوری زاد محفوظ است.

آقای نوریزاد

دست از فریبکاری، ریاکاری و شیادی بر دارید. مگر این آخوند جنایتکار شق القمر کرده ؟ او از همان آغاز انقلاب جزو گروه چپی های اسلامی (اصلاح طلبان امروز) بود و طبیعی است که در ایام انتصابات ۸۸ به جانب موسوی و کروبی گرایش نشان داده باشد. این مردک کدام هنر را عرضه کرده ؟ با وقاحت تمام او را مردی از گروه خوبان می نامید. می شود دو حالت برای شما متصور شد. یا شارلاتان و شیاد هستید یا ساده لوح و فراموشکار. از آنجایی که حافظه تاریخی خوبی دارید بعید است فراموشکار باشید بلکه دروغگو و شیاد هستید. به سودتان نیست جنایات این آخوند را در سالهای ۶۱ تا ۶۴ زمانی که دادستان کل کشور بود به خاطر بیاورید.

خوشبختانه اغلب مردم هوشیار شده اند و در دام آپوزیشن سازی رژیم نمی افتند.

منبع : سیپده دم 



Wednesday, November 26, 2014


سعید مرتضوی؛ "مرد هزار چهره"

"مشارکت در قتل کشته‌شدگان کهریزک" تنها یکی از جرائم سعید مرتضوی است که به خاطر آن محکوم هم شده است. خیانت در امانت به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی و دریافت حقوق ماهیانه ۶۸ میلیون تومانی از دیگر اتهامات اوست.
  منبع : دویچه وله فارسی




زنان ایرانی؛ نابرابری و تبعیض در هفت نما


انیمیشن 1:18 دقیقه



دکتر رزم‌آرا: رضا پهلوی عقیده‌ای به مبارزه و اپوزیسیون جدی ندارد

دکتر منوچهر رزم‌آرا: رضا پهلوی عقیده‌ای به مبارزه و اپوزیسیون جدی ندارد 
پسر رفسنجانی‌ بالای یک میلیون دلار در اختیار اینها گذاشت

دکتر منوچهر رزم‌آرا وزیر بهداشت دولت دکتر شاپور بختیار آخرین نخست وزیر رژیم مشروطه سلطنتی ایران بود. وی برادر کوچکتر سپهبد حاج‌علی رزم‌آرا است و متخصص قلب و عروق می‌باشد. بعد از انقلاب و سقوط کابینه بختیار به همراه همسر فرانسوی خود در فرانسه زندگی می‌کند.

این مصاحبه در تاریخ یکشنبه ۱۶ نوامبر ۲۰۱۴ (۲۵ آبان ۱۳۹۳) ضبط شده است و جهت انطباق با محدودیت‌های فیسبوک، کمی‌ کوتاه‌تر شده است.

لینک این مصاحبه در یوتیوب:


لطفا این مطلب را تا انتها بخوانید و به هر طریق ممکن، دوستان، خانواده، همکاران، هم کلاسی‌های خود را در جریان بگذارید!

ویدیوی «یک راه حل ساده اما حیاتی در مواقع اسید پاشی» را به همراه توضیحات ارائه شده تا کنون یازده هزار نفر به اشتراک گذاشتند و حدودا یک میلیون نفر مشاهده کردند. اگر هر کدام از ما به ۱۰ نفر از دوستان و اعضای خانواده خود اطلاع دهیم، و از آنها نیز بخواهیم که به ۱۰ نفر دیگر اطلاع دهند، میتوانیم امیدوار باشیم به زودی حداقل نیمی از جمعیت ایران نسبت به خطری که زنان ایرانی‌ را تهدید مینماید آگاه شوند ...

ویدیو را میتوانید در لینک زیر مشاهده نمائید:


گاهی اوقات مردم نمي خواهند حقيقت را بشنوند ،
زيرا نمي خواهند كه اوهامشان نابود شود . . .
فردريش نيچه

حسن روحانی در سخنانی متحجرانه عصر شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹ در جمع «ایثارگران» مشهد که در سایت بی‌ بی‌ سی‌ فارسی سانسور شد تنها چند هفته قبل از آغاز موج اسید پاشی گفت: این سرزمین برای حجاب و عفت جنگید و مبارزه کرد و پیکرهای بی جان روی سنگ های مسجد گوهرشاد به زمین افتاد اما از عفافش دفاع کرد و دفاع می کند و نخواهد گذاشت آن میراث شوم خاندان جنایتکار پهلوی در این سرزمین خودنمایی کند.

همچنین حسن روحانی رئیس دولت بنفش و سخنگویش در شهریور ماه ۱۳۹۳ «بد حجابان» را مریض خطاب کردند و قول داده بودند مریض را پیش متخصص می‌بریم!

علی‌ مطهری یکی‌ از حامیان اصلی‌ حسن روحانی در انتخابات نیز در مصاحبه با شبکه سوم تلویزیون سراسری گفته بود، «اگر ما مساله حجاب را رها کنیم، این در یک حد معینی متوقف نخواهد شد، می‌شه اروپا و شما مطمئن باشید که مانند اروپا خواهد شد، مخصوصاً خانوم‌های ایرانی‌ استعداد این موضوع را هم خیلی‌ خوب دارند.»

( هموطنان بر اساس شواهد معتبر و غیر قابل انکار صفحه «آزادی‌های یواشکی زنان در ایران» توسط عوامل همان حكومتی‌ که اسید پاشی‌های زنجیره‌ ای را سازماندهی کرده گردانده ميشود و تقاضا می‌کنیم هر چه سريعتر جهت حفظ امنيت خود هرگونه ارتباط را با اين صفحه قطع كنيد. لطفا به ظاهر مطالب منتشر شده در آن‌ صفحه توجه نکنید، و پیشینه مسیح علی نژاد را به دقت مورد بررسی‌ قرار دهید.
پر واضح است اثبات هر ادعا بر عهده مدعی است. یعنی اگر کسی ادعایی داشته باشه باید شواهد و مدارکی هم برای درستی آن ارائه کند.
از این رو اعلام می‌کنیم شواهد ما در زمان مناسب جهت اثبات ادعای خود به مراجع ذیصلاح بین المللی ارائه خواهد شد.)

در لینک زیر به تفصیل در مورد "صفحه آزادی‌های یواشکی" توضیح داده شده است:


لطفا جهت آگاهی‌ بیشتر این ویدیو را ببینید:


آیا می‌توان بدون هماهنگی‌ با عوامل حکومت در بالکن وزارت خارجه جمهوری اسلامی، روپوش و روسری را از تن در آورد و به نمایش گذاشت و با بلوز بنفش عکس گرفت و برای «صفحه آزادی‌های یواشکی زنان در ایران» فرستاد؟







منبع : سپیده دم 

Tuesday, November 25, 2014


.حکم اعدام سهیل عربی به اتهام توهین به مقدسات , تایید شده است


سایت «کلمه» از تایید حکم اعدام سهیل عربی در دیوان عالی ایران به اتهام «توهین به مقدسات و سب‌النبی» خبر داده و نوشت که این حکم روز یکشنبه دوم آذر به وکیل آقای عربی ابلاغ شده است.
این سایت روز دوشنبه سوم آذر در گزارش خود، تایید حکم اعدام آقای عربی در شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست علی رازینی ظرف مدت کوتاهی از صدور حکم اولیه در دادگاه کیفری استان تهران را «غیرمنتظره و عجولانه» دانست.
بر اساس گزارش‌ها، سهیل عربی روز هشتم شهریور در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی به اعدام محکوم شده بود.
به گفته کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، آقای عربی «هشت صفحه فیسبوک به نام‌های مختلف» داشته که به دلیل نوشته‌هایش در آن صفحات متهم به چند اتهام از جمله «توهین به ائمه اطهار و پیامبر» شده است.
سهیل عربی و وکیلش با اعتراض به اتهام سب‌النبی، این اتهام را رد کرده‌اند.
«یک منبع مطلع» روز هشتم آبان به وبسایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته بود: ‌«طبق ماده ۲۶۲ قانون مجازات اسلامی اگر شخصی به پیامبر اسلام توهین کند مجازاتش اعدام خواهد بود اما ماده بعدی، ماده۲۶۴ به صراحت می‌گوید اگر متهم در دادگاه صرفا ادعا کند که حرف‌های توهین آمیز را بر اساس عصبانیت، نقل قول یا سهو قلم و سهو زده است، حکم اعدام او به مجازات ۷۴ ضربه شلاق تبدیل می‌شود».
به گفته این منبع مطلع، سهیل عربی در دادگاه چندین بار تکرار کرده که «در شرایط نامناسبی» این مطالب را نوشته و «پشیمان» است اما «بدون توجه به این سخنان» سه نفر از قضات به اعدام و دو نفر حکم به حبس داده‌اند.
بر اساس گزارش‌ها، سهیل عربی، ۳۰ ساله، متاهل و دارای یک فرزند پنج ساله است که در آبان ۱۳۹۲ توسط ماموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران به همراه همسرش بازداشت شد. همسر او چند ساعت بعد‌ آزاد شد اما او دو ماه در سلول انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران بود و پس از آن به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
به گفته کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، سهیل عربی به دلیل نوشته‌هایش در فیسبوک با دو پرونده دیگر نیز مواجه است که تاکنون حکم آن‌ها قطعی شده است.
به گفته این کمپین، او به اتهام توهین به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و غلامعلی حداد عادل، نماینده تهران در مجلس، از طریق نوشته‌هایش در فیسبوک در دادگاه ویژه کارکنان دولت به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد که این حکم در تجدید نظر عینا تایید شده است.
همچنین او به اتهام توهین به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و «تبلیغ علیه نظام» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی به سه سال حبس محکوم شده که این حکم نیز در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.
منبع : رادیو فردا




مصاحبه با کوروش لاهوتی(سخنگوی کلیسای ایران)









مقاله بیزینس اینسایدر توضیح میدهد که در حقیقت این ایران بوده است که به دنبال یک توافق هسته‌ای نبوده و این به نفع نظامیان ایران و در راستای اهداف نظامی ایران میباشد که اینگونه مذاکرات را کش بدهند. در کل به نفع روسیه و چین هم میباشد که ایران به توافقی دست نیابد. چین از ایران نفت بسیار ارزان دریافت میکند و روسیه به ایران سوخت برای راکتور‌های هسته‌ای میفروشد، ایران هم با خریدن وقت به دستیابی به بمب اتم مبادرت میورزد. در صورت توافق محدودیت‌های زیادی برای ایران به دستیابی به بمب اتم ایجاد میشود.

تنها مردم ایران هستند که زندگی زیر فقر برایشان عادی میشود، ولی خوب جمکران و مشهد و کربلا و مکه و ترانه‌های غمگین و نوحه‌های زیادی هم است که مردم با آنها سرگرم خواهند شد

Here's The Depressing Reason Why Iran May Have Rejected A Generous Nuclear Deal


منبع : سپیده دم




پیکر محسن خشخاشی، دبیر فیزیک بروجرد که با ضربات چاقوی دانش‌آموز خود به‌ قتل رسیده است، با حضور ۳ هزار نفر از مردم این شهر تشییع و خاکسپاری شد. 
مدارس شهرستان بروجرد روز دوشنبه به حالت نیمه‌تعطیل درآمدند.






پیکر معلم بروجردی که براثر ضربات چاقوی دانش‌آموزش کشته شده بود، بامداد دوشنبه (۳ آذر، ۲۴ نوامبر) با حضور نزدیک به ۳ هزار نفر از مردم این شهرستان تشییع شد. جنازه این معلم با دخالت پلیس به‌صورت مستقیم از خانه به آرامگاه دارالاسلام انتقال یافت.

محسن خشخاشی، دبیر فیزیک دبیرستان پسرانه حافظی در بروجرد بود که حدود ساعت ۱۱ صبح روز شنبه (اول آذر، ۲۲نوامبر) در سر کلاس درس و بر اثر ضربه چاقوی دانش‌آموز ۱۵ ساله‌اش به گلو به شدت مجروح شد. وی پس از انتقال به بیمارستان بر اثر خونریزی شدید و جراحات وارده درگذشت.

جمع زیادی از مردم شهرستان بروجرد، برای تشییع پیکر این معلم مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرستان تجمع کرده بودند. پلیس هم در این تجمع حضور پرشماری داشت و تلاش می‌کرد مردم را متفرق کند. مردم حاضر مقابل اداره آموزش و پرورش پس از اطلاع از انتقال جنازه به دارالسلام به سمت این آرامگاه که در شمال شهر بروجرد واقع شده است حرکت کردند.

به‌گزارش ایلنا، بیش از یکصد معلم که در مراسم تشییع جنازه مرحوم خشخاشی شرکت کرده بودند، به مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان بروجرد رفته و نسبت به نحوه برگزاری مراسم تشییع جنازه این معلم اعتراض کردند.

سعید پیوندی: مبارزه علیه خشونت باید با اراده جمعی شکل بگیرد

سعید پیوندی، جامعه‌شناس در گفت‌وگو با دویچه‌وله با بیان این‌که آمار دقیقی از خشونت در مدارس‌وجو ندارد گفت: «خشونت در مدارس پدیده بسیار رایجی است و هرسال خبرهایی در این زمینه منتشر می‌شود اما آمار رسمی و مستندی در این زمینه وجود ندارد. خشونت معلم علیه دانش‌آموز و دانش آموزعلیه معلم، هردو در این تعریف قرار می‌گیرند، اما وزارت آموزش و پرورش و حتی جامعه هم حساسیت چندانی نسبت به این موضوع نشان نمی‌دهند.»

به گفته سعید پیوندی، در نخستین قانون آموزش و پرورش که در سال ۱۲۹۰ شمسی تصویب شده، تنبیه بدنی از سوی معلم نسبت به دانش‌آموز ممنوع اعلام شده است، اما تنبیه بدنی همچنان در مدارس رواج دارد.


سعید پیوندی، جامعه شناس
سعید پیوندی، جامعه شناس
پیوندی با بیان این‌که ممنوعیت تنبیه بدنی در آئین‌نامه‌های آموزش و پرورش وجود دارد، افزود: «خشونت در مدارس را درهیچ جای دنیا نمی‌توان از کل جامعه جدا دانست. این خشونت منبعث از شرایط جامعه به‌وجود می‌آید که در مدارس هم به اشکال دیگری تکرار می‌شود.»

این جامعه‌شناس ساکن پاریس، معلم و دانش آموز را جزئی از جامعه می‌داند و معتقد است برخوردهای خشونت آمیز، در ایران و حتی صدا و سیما بسیار پیش پا افتاده معرفی می‌شوند. در نتیجه اشکال مختلف خشونت در مدرسه به دلیل فضای جامعه باز تولید می‌شوند و باید اراده جمعی در کل جامعه برای مبارزه علیه خشونت شکل بگیرد.

نمره پایین، دلیل مرگ دبیر فیزیک

قربانی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان لرستان با تشریح حادثه حمله دانش‌آموز سال اول دبیرستان به معلمش، گفت: «این دانش‌آموز پس از مشاهده نمره فیزیک خود، نسبت به پایین بودن آن اعتراض و با چاقو به معلم فیزیک حمله کرد. این دانش‌آموز پسر به همراه پدرش برای گرفتن مرخصی به مدرسه مراجعه می‌کند. در همین روز نمرات دانش‌آموز به پدرش اعلام می‌شود که وی در برخی دروس مانند درس فیزیک نمره خوبی نداشته است.»

به گفته، قربانی ‌پس از مشاهده نمرات، پدر دانش‌آموز تقاضای مرخصی روزانه برای پسرش می‌کند اما هنگام خروج از مدرسه، دانش‌آموز به سمت کلاس درس معلم فیزیک رفته و معلم را که مشغول درس دادن بود با چاقوی آشپزخانه‌ که از قبل زیر کاپشن خود پنهان کرده بود، مورد حمله قرار می‌‌دهد.

دانش‌آموز ضارب، به همراه پدرش هم‌اینک متواری و تحت تعقیب پلیس است. از خانواده این نوجوان نقل شده است که او دارای مشکلات روانی بوده است.

محمدرضا نیک‌نژاد از فعالان صنفی معلمان و از همکاران سابق دبیر بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا آقای خشخاشی را دبیری "خوش‌رو" اما "سخت گیر" به لحاظ درسی توصیف کرد.

مدارس بروجرد در حالت نیمه‌تعطیل

بسیاری از مدارس شهرستان بروجرد پس از وقوع این حادثه به دلیل اعتراض معلمان به حالت نیمه تعطیل درآمده‌‌اند. همچنین دبیرستان حافظی (دبیرستان محل وقوع حادثه) امروز تعطیل بوده است. این دبیرستان در منطقه علی آباد از مناطق حاشیه‌ای شهرستان بروجرد و در مجاورت زمین‌های کشاورزی بنا شده است.

محمدرضا نیک‌نژاد همکار پیشین آقای خشخاشی معتقد است: «سخت‌گیری یک معلم از لحاظ درسی، دلیل موجهی برای استفاده دانش آموزان از خشونت علیه او نیست، همانطور که معلم حق ندارد دانش‌آموزان خود را تنبیه بدنی کند.»

به اعتقاد وی، شلوغی کلاس‌های درس، زمینه ایجاد خشونت از سوی طرفین چه دانش آموز و چه معلم را فراهم می‌کند. نیک‌نژاد می‌گوید که وقتی دانش آموزان با شرایط نامناسب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بی‌علاقه به درس و با فشار اعصاب مجبورند ساعت‌ها پشت میز کلاس بنشینند و معلم نیز مجبور است مطابق برنامه‌های درسی خسته کننده وزارت آموزش و پرورش تدریس کند، چنین فجایعی از دل آن بیرون می‌آید.


Monday, November 24, 2014





هتک حرمت و آزار جسمی زندانی زن مسیحی در زندان اوین





یک زندانی زن مسیحی که برای اولین بار از زمان محکومیت خود به مرخصی آمده بود در هنگام بازگشت مجدد به زندان به طرز آزار دهنده و غیر متعارف جنسی توسط ماموران زن زندان اوین مورد بازرسی قرارگرفت، وی به دلیل این عمل وقیحانه ماموران زندان دچار ناراحتی روحی شدیدی شده است../ بیشتر بخوانید در محبت نیوز


منبع : محبت نیوز



L







چه کسانی از خشونت علیه زنان سود می برند / طلعت تقی نیا



کانون شهروندی زنان: مطلب حاضر توسط طلعت تقی نیا و به مناسبت «روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان» به نگارش درآمده که آن را با عکسی از اعتراض اش به تبعیض و خشونت علیه زنان همراه کرده است. در این روزها در تمام دنیا، خواهران مان با شیوه های گونا گون، مخالفت شان را با خشونت علیه زنان نشان می دهند. شما هم می توانید در این حرکت جهانی سهیم شوید و به هر وسیله ممکن اعتراض خود را نسبت به خشونت علیه زنان نشان دهید: 

شعار «نه به خشونت علیه زنان» در سراسر جهان شعار همیشگی ما زنان است. زنان به عنوان نیمی از جمعیت جهان قرنهاست که نادیده گرفته می شوند. تبعیض علیه زنان به دلیل جنسیت رنجی است که همواره با آن روبرو هستند. زنان به عنوان همسر, مادر, کارمند, کارگر, سالمند در خانه و محل کار و اجتماع مورد خشونت و تبعیض و نابرابری قرار می گیرند. سنت ها و قوانین اجتماعی و باورهای غلط به این خشونت ها دامن می زند و متأسفانه روز به روز بر وسعت و شدت این خشونت ها افزوده می شود. اوج خشونت لجام گسیخته را در عمل جنایت کارانه ی اسیدپاشی بر روی زنان کشورمان (در اصفهان) شاهد بودیم که موج وسیعی از نگرانی در جامعه پدید آورد. دردناک تر این است که اگر به این خشونت سازمان یافته اعتراض کنی و خواستار دستگیری خشونت گران یاشی، بازداشت و زندانی می شوی! نمونه بارز این خشونت، بازداشت و زندانی شدن «مهدیه گلرو» است که به دلیل اعتراض به اسید پاشی دستگیر و زندانی شده است. این حرکت در واقع خشونت در خشونت است. در حالی که برگزاری تجمع مسالمت آمیز طبق قانون اساسی موجود نیز از حقوق مسلّم و قانونی شهروندان است؛ و قانون برای برگزاری تجمع های مسالمت آمیز، زنانه مردانه نکرده است. اما هر جا که پای زنان در میان باشد بازداشت و حمله در میان است درحالی که زنان حرکات اعتراضی شان کاملا مدنی و به دور از هرگونه خشونت است. انگار که اعتراض فقط مختص مردان مدافع حاکمیت است و اگر زنان دست به اعتراض جمعی بزنند به حریم مردانه خدشه وارد می شود. حساسیت های امنیتی به حضور زنان معترض و تجمع های آنان، همیشگی بوده مگر به دعوت ارگانها و نهادهای رسمی صورت بگیرد!

زنان جوانی که مورد خشونت اسیدپاشی قرار گرفتند زیبایی, بینایی و تمام هستی خود را با فجیع ترین شکل از دست دادند. این زنان قربانی در یک ثانیه نه تنها صورت شان تخریب شد بلکه تمام آرزوها و آینده ی زندگی شان نیز به باد رفت! معلوم نیست که این زنان به چه جرمی مستوجب این خشونت هولناک شده اند؟ آیا ما به عنوان شهروند حق نداریم بپرسیم چه عواملی و چه کسانی زمینه را برای این خشونت گران مهیا کرده اند؟ رفتارها و قوانین تبعیض آمیزی که تلاش می کند زنان را به بهانه حفظ ارزش ها از اجتماع کنار بزند در این زمینه مقصر نیستند؟ آیا به واقع فضاهای عمومی مخصوص مردان است؟ طرد خشونت آمیز زنان از اجتماع و محدود و محصور کردن آن ها به حوزه خصوصی، مصداق روشن تشدید خشونت علیه زنان نیست؟

قوانین و سیاست گذاری های تبعیض آمیز با فرهنگ عادت شده ی مردسالارانه و طبعاَ با تشدید خشونت علیه زنان ارتباط مستقیم دارد. در واقع قوانین و مقررات می توانند راه پیشرفت فرهنگی و تقویت سنت های مداراجو و انسانی را در جامعه بگشایند اما در شرایط فعلی متأسفانه شماری از قوانین طرح شده در مجلس بر ابعاد تبعیض های جنسیتی علیه زنان افزوده و به خشونت علیه زنان دامن زده است.

زنان با وجود تلاش چند صد ساله خود اما هم چنان به خاطر جنسیت شان در محیط کار، در مراکز تحصیلی، در جامعه، و در خانه مورد تبعیض قرار می گیرند و شهروند درجه دو محسوب می شوند. مشاغل مردانه، دانشگاه مردانه، جامعه مردانه و طبق یک قانون نانوشته همه چیز زنانه و مردانه تقسیم شده است. درحالی که زنان نیمه ی برابر مردانند، و اتفاقاَ تحقق برابری و رفع تبعیض، یکی از مهم ترین دغدغه های زنان در طول تاریخ معاصر بوده است.

در حال حاضر آنچه که ما زنان بر آن پافشاری می کنیم «کسب حقوق برابر» است. جامعه ی امروز ما نیازمند بینشی مترقی در تدوین، تصویب و اجرای قوانینی است که برابری حقوق زنان را مورد توجه قرار بدهد. برخورداری یکسان از فرصت های شغلی، آموزشی، مدیریتی، و حقوقی، محتاج همت و همبستگی و اراده جمعی برای تغییر است. این اراده و همبستگی اگر فعال شود می تواند نگاه واپس گرا، زن ستیز و خشونت گرا را به چالش بکشد.

زنان در ایران و سراسر جهان، چه به صورت انفرادی و یا در قالب تشکل های مدنی، سالهاست که با اعتراضات مدنی و صلح جویانه شان، مطالبات خود را طلب می کنند و از این حق خواهی هرگز ناامید نشده اند. با این حال، پرسش ما زنان این است که چه کسانی از فرودستی و انزوای اجتماعی زنان 
که خود عین خشونت است سود می برند؟





Sunday, November 23, 2014




هموطنان از این لحظه به بعد هر فردی که از حکومت مذهبی‌ ایران حمایت نماید، در بسیاری از جنایت‌های آنها از جمله کودک آزاری و اسید پاشی شریک خواهد بود! و بدون هیچ ملاحظه‌ای روابط آنها را با حکومت افشا خواهیم نمود


به گزارش دویچه وله به نقل از خبر گزاری رویترز

تنها ایران و سودان با قطعنامه "منع ازدواج کودکان" در سازمان ملل مخالفت کردند!

روز جمعه (۲۱ نوامبر/ ۳۰ آبان) سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را صادر کرد که همه‌ی کشورهای عضو را متعهد کند که ازدواج کودکان را ممنوع و قوانین لازم برای پیشگیری و مجازات متخلف را تصویب و اجرا کنند.
کمیته‌ی حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب این قطعنامه از همه‌ی کشورها خواست تا گام‌های جدی برای توقف کامل اجبار کودکان به ازدواج بردارند.

این قطعنامه قرار است در ماه دسامبر برای تصویب نهایی به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارجاع داده شود.

قطعنامه‌ی کمیته‌ی "حقوق بشر" سازمان ملل متحد در حالی با استقبال بسیار تصویب شد که جمهوری اسلامی ایران و سودان با پاراگرافی از قطعنامه مخالفت کردند.
این پاراگراف کشورها را موظف می‌کند تا از "حق زنان بر تن خود" و "حق باروری زنان" محافظت کنند. ایران و سودان ابراز نگرانی کرده و این پاراگراف را "مغایر با دین و عرف" خود دانسته‌اند.


منبع : سپیده دم



Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page