Saturday, May 16, 2015



ده‌ها هزار ماهی در جزیر کیش در جنوب ایران تلف شده‌اند. سازمان محیط زیست از احتمال نقش آلودگی‌های نفتی و «کشند قرمز» در مرگ این ماهیان سخن گفته.
به گفته مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان محیط ‌زیست، با عدم رعایت مبانی توسعه پایدار در جزیره کیش، از این به بعد «فجایع بسیار بدتر از این در محیط‌ زیست دریایی» رخ خواهد داد.
داوود میرشکار، مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان محیط ‌زیست ایران، روز شنبه ۲۶ اردیبهشت به خبرگزاری مهر گفت بروز «کشند قرمز» در حوالی این منطقه و یا ریختن ماهیان فاسد شده توسط شناورهای شیلاتی و همچنین آلودگی‌های نفتی از مواردی است که به احتمال زیاد ممکن است باعث تلف شدن این ماهیان شده باشد.
«کشند قرمز» حاصل رشد و شکوفایی بیش از حد فیتوپلانکتون‌های مضر در آب است. فیتوپلانکتون‌ها موجودات ریزی هستند که گاهی با چشم غیر مسلح نیز دیده نمی‌شوند. رشد این موجودات می‌تواند باعث مرگ آبزیان و ماهی‌‌ها شود. برخی از این فیتوپلانکتون‌‌ها از خود سم ترشح می‌کنند. حضور گسترده آن‌ها اکسیژن آب را نیز به اتمام می‌رساند و باعث خفگی آبزیان دیگر می‌شود.
به گفته شاهدان عینی، ماهی‌های تلف‌شده در روزهای اخیر در سواحل شنی اطراف دهکده آبی دیده شده‌اند و تعداد تلفات آن‌ها از هفته‌ی پسش تاکنون در حال افزایش است.
این ماهی‌ها چشمانی متورم و بدنی قرمز رنگ پیدا کرده‌اند.


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page