Wednesday, July 8, 2015



کار عیب نیست، ولی صحبت این‌جاست که چه کسانی با چه سطحی از دانش، مناصب دولتی را در دست دارند. پدیده‌ی جعل مدرک در دولت، بورسیه‌های غیر قانونی و باندبازی، تحصیلکرده‌های واقعی را به حاشیه می‌رانَد. سایز دولت و دایره‌ی دخالت‌اش در شرکت‌های سودآور غیردولتی آن قدر بزرگ است که تقریبا هیچ کارافرینی نمی‌تواند بدون دخالت دولت، در این فضای تک قطبی، شغل ایجاد کند.
کار عیب نیست، ولی وقتی می‌بینید در بین ۱۵۰ نفری که اخیرا توسط بخش خصوصی "برای رفتگری و خدمات تنظیف" خرم‌آباد استخدام شده‌اند، ۲۳ نفر دارای مدرک لیسانس و حتی فوق‌لیسانس بوده‌اند، یعنی یک چیزی سر جای خودش نیست. 
اگر افراد لایقی در کشور و در لرستان شغل‌های مدیریتی را در دست داشتند، بیکاریِ فراگیر، جوانان تحصیلکرده لرستان را به رفتگری نمی‌کشاند.
هر کسی می‌تواند برای مدتی شغل‌های نامربوط به رشته‌ی تحصیلی‌اش داشته باشد و این عیب نیست و اتفاقا در کشورهای پیشرفته خیلی هم باب است. دغدغه، فضای ناکارامد مدیریتی است که آینده‌ی مبهمی برای تحصیلکرده‌ها رقم می‌زند، استعدادها را برای همیشه زمینگیر می‌کند و افراد دیگری بدون لیاقت‌های تخصصی را به منصب می‌نشانَد.
منبع خبر:
کارگاه آموزشی شهروندیار


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page