Monday, September 7, 2015



در جریان سومین دوره تجلیل از کسانی که سهمی در ارتقای حقوق بشر در ایران داشته‌اند، «آتنا دائمی» از مدافعان حقوق کودکان‌کار‌ و خیابان در ایران، به عنوان یکی از برندگان جایزه حقوق‌بشری «ر‌ها» از سوی «سودویند» برگزیده شد.
«آتنا دائمی» فعال مدنی و مدافع حقوق کودکان کار و خیابان همچنان در «زندان اوین» به سر می‌برد.
نهاد غیر دولتی اتریشی «سودویند»، در قالب پروژه «همه حقوق بشر برای همه در ایران»، جایزه «رها» را برای نکوداشت کنش‌گران حقوق بشر در ایران در نظر گرفته است.
جوایز حقوق بشری «ر‌ها»، از سوی نهاد غیر دولتی اتریشی «سودویند» برای ادای احترام و تجلیل از افرادی که سهمی در حفظ و ارتقای حقوق بشر در ایران داشته‌اند، در نظر گرفته شده است. «سودویند» از نهادهای دارای مقام مشورتی سازمان ملل متحد است که در حوزه توسعه و کاهش شکاف کشورهای جنوب و شمال فعالیت می‌کند.
«آتنا دائمی» ۲۷ ساله و دارای مدرک دیپلم است او پس از تحمل نزدیک به ۴ ماه بند انفرادی و بازجویی‌های پی‌درپی، در بهمن‌ماه سال گذشته، توسط قاضی «مقیسه» به تحمل ۱۴ سال زندان محکوم شد.
«آتنا دائمی» سابقه بیماری قلبی دارد. اکنون هم وضعیت جسمی او وخیم است. شرایط جسمی و روانی او دستخوش بحران شده‌است. «سردردهای مداوم»، «دو بینی»، «ضعف چشم»، «ضعف استخوان»، «ضعف شنوایی»، «افسردگی» و «فراموشی» علایم بیماری‌های این مدافع حقوق بشر زندانی هستند.
منبع: http://goo.gl/w6Gj5j
..................
کارگاه آموزشی شهروندیار


0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page