Saturday, October 17, 2015





ایران رتبه ی اول فرار نخبگان در جهان را دارد. ده ها دانشجو در سالهای اخیر تنها به دلیل ابراز عقیده و انتقاد از فضای دانشگاهها یا عقیده مذهبی از دانشگاه اخراج شدند.در سالهای گذشته بسیاری از اساتید ممتاز دانشگاه به اتهامات متعدد از حضور در کلاسهای درس محروم شدند. 
در چنین وضعیتی، رهبر جمهوری اسلامی از استعدادهای برتر علمی کشور خواست به جای آنکه "خود را در هاضمه بی‌رحم و آزمند جوامع بیگانه" قرار دهند در ایران بمانند. او می‌گوید دل‌سرد کردن این جوانان "خیانت به کشور و ناموس ملی" است.وی در دیدار با شرکت‌کنندگان در نهمین همایش "نخبگان فردا" هشدار داد که جریانی به‌دنبال شناسایی نخبگان علمی کشور و هدایت آنان به خارج است.
علی خامنه‌ای صبح چهارشنبه، ۲۲ مهر همچنین به وجود "عناصر و افرادی" اشاره کرد که به گفته‌ی او با استفاده از "روزنامه‌ها و مجلات و تریبون‌ها، دائماً در حال دل‌سرد کردن مردم و جوانان و نفی پیشرفت‌های علمی و دست‌آوردهای بزرگ کشور" هستند.
خامنه‌ای می‌گوید کسانی که در پی دل‌سرد کردن نسل جوان نسبت به حال و آینده هستند، "مرتکب خیانت به کشور و ناموس ملی" می‌شوند.
وی به نخبگان جوانی که در فکر "رفتن به کشورهای بیگانه با برخی ذهنیت‌های رفاهی" هستند توصیه کرد در ایران بمانند.
او در ادامه گفت: «به‌جای آنکه خود را در هاضمه بی‌رحم و آزمند جوامع بیگانه، قرار دهید، سازنده هندسه صحیح سلامت کشور و تضمین کننده مغز و سلسله اعصاب و استخوان‌بندی جامعه خود باشید.»
خامنه‌ای می‌گوید اگرچه غربی‌ها در مسائل علمی و فناوری پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند اما جوانان ایرانی که "توانایی بالقوه بسیار بالایی دارند" نباید مرعوب این موضوع شوند.
او "احساس تافته‌ی جدا بافته بودن" را یک بیماری شخصیتی خواند و از نخبگان جوان خواست جلوی رشد این بیماری در خود را بگیرند.
او تنها راه مقابله با این بیماری را تقویت "روحیه جهادی" دانست و ضمن انتقاد از برگزاری اردوهای دانشجویی در کشورهای اروپایی خواستار شرکت جوانان نخبه در "اردوهای جهادی" شد.
امنه‌ای اعزام دانشجویان به اردوهای اروپایی را "یکی از غلط‌ترین کارها" خواند و گفت: «اردوهای جهادی بسیار بهتر و شرافتمندانه‌تر از برگزاری چنین اردوهایی است!.»
‫#‏فرار_نخبگان‬
‫#‏ایران‬
‫#‏اردوهای_جهادی‬
‫#‏نخبه‬
‫#‏علی_خامنه_ای‬
کارگاه آموزشی شهروندیار




0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page