Thursday, October 22, 2015



چین تنها کشور جهان است که در آن مسلمانان حق روزه گرفتن ندارند.
در بسیاری موارد مراکز آموزشی در چین مانند دانشکده پزشکی سین کیانگ، دانشجویان اویغور را مجبور کرده است که در خلال ماه رمضان روزه خود را بخورند. آنها دانشجویان را تهدید کردند اگر از این کار سرباز زنند مدرک نهایی به آنها داده نخواهد شد. http://bit.ly/1OKAJFl
این در حالی است که جمهوری اسلامی هرگز به سرکوب مسلمانان اویغور توسط دولت چین و ممنوعیت روزه داری در چین اعتراض جدی نکرده. از طرفی مقامات چینی روابط بسیار نزدیکی با هیات موتلفه اسلامی وابسته به بازاز در ایران دارند.
دكتر حسن منصور، اقتصاددان، در گفت و گو با دويچه‌وله می گوید:آ مار واردات ایران از چین در سال 88 ، ۳۹ ميليارد دلار بوده. با اين رقم چين در مقام بزرگترين كشور صادر كننده به ايران جاي گرفته است. حسن منصورمي‌گويد: «صادرات چين به ايران آنچنان بوده كه تقريبا تمامي زمينه‌هاي توليدات داخلي به ويژه توليدات سنتي را گرفته و اين در شرايطي است كه دولت با فقدان سياستي مشخص كه عملا دروازه ها را باز كرده و واردات چيني تمام توليدات ايران را به ورشكستگي تهديد مي كند.
اصل خبر:
فیروزآبادی سرلشکر فیروزآبادی در دیدار جانشین رییس ستاد ارتش چین گفت: امریکا دشمن مشترک ایران و چین است.
وی ادامه داد: از ١٠ سال قبل نگران توطئه‌های امریکا درخصوص چین بودم و سردار باقری را برای درمیان گذاشتن موضوع با مقامات چین فرستادم.
فیروزآبادی گفت: امریکا به دلیل کم‌اوردن در اعتبار و نیرو و شکست در اقدامات نظامی، به توطئه‌های شیطانی روی آورده که همان جنگ‌های نیابتی و تروریسم است.
منبع: http://www.irna.ir/fa/News/81800561/






0 comments:

Post a Comment

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page