Friday, May 30, 2014







توصیه اصلاح طلبان به مردم: بهترین کار، سکوت و خفه شدن است

بهزاد نبوی از رهبران "اصلاح طلب"، پس از آزادی از زندان، به عیسی سحرخیز که نگران نقض گسترده حقوق بشر و بی عملی روحانی است گفته "بهترین کار برای ما در شرایط کنونی "خفه شدن" است". محمد خاتمی نیز توصیه کرده که نباید خواهان آزادی موسوی و کروبی شد و "فکر زندگی‌شان باشیم و بگذاریم معالجه‌شان صورت بگیرد". محمد رضا خاتمی هم با طلبکاری گفته: "من نمي دانم كجا و كدام اصلاح طلب گفته است كه نظام بايد عوض شود يا ولايت فقيه برافتد؟

----------------------------------------

عیسی سرخیز که از روزنامه نگاران داخل کشور است، در مقاله ای در سایت روز می نویسد: 

"روز اول آزادی بهزاد نبوی وقتی با او تلفنی صحبت می کردم اولین توصیه و پیامش این بود که فلانی توجه داشته باشید که بهترین کار برای ما در شرایط کنونی "خفه شدن" است؛ هشدارش در زمان دیدارهای حضوری و در میان جمع هم همین بود و اشاره ای هم داشت به نامه ای که از زندان برای حسن روحانی فرستاده و در آن متذکر شده بود که شما آزادی زندانیان سیاسی را در اولویت کارهای خود قرار نده...."

سحرخیز در مقاله خود میگوید: "در یک دو ملاقات بعدی و همچنین در زمان دیدار حقوقدانان و کنشگران اجتماعی با دختران موسوی در سالگرد دوم خرداد، من هم این نکته را یادآور شدم که دیگر زندانیان سیاسی از جمله روزنامه نگاران و وب نگاران در بندهای اوین و رجائی شهر هم پیام مشابهی داشتند مبنی بر اینکه انتظار ندارند دولت تدبیر و امید اولویت کار خود را بر آزاد ساختن زندانیان در حصر و در بند قرار دهد. البته برای اینکه خیال بهزاد هم راحت شود به او گفتم که تمام ما "خفه خون" گرفته ایم و حرفی نمی زنیم و سانسور و خودسانسوری حرف اول و آخر را در فضای رسانه ای کشور می زند!"

سحرخیز ضمن اشاره به موج بی سابقه دستگیری و سرکوب که سراسر کشور را فرا گرفته ، درمورد بی عملی و بی تفاوتی دولت روحانی می نویسد: "شاید گناه از ما بوده است که به حسن روحانی پیغام داده ایم زیاد فکر زندانیان در حبس و در بند نباش و تصویب و اجرای "حقوق شهروندی" را در اولویت کارها و برنامه هایت قرار نده."

در پایان، سحرخیز خطاب به بهزاد نبوی می نویسد: "مصلحت جویانه "خفه" می شویم و محافظه کارانه "خفه خون" می گیریم و تن به "سانسور" و "خودسانسوری" می دهیم."

بهزاد نبوی و دیگر همپالکی های اصلاح طلب اش که امروز به مردم توصیه میکنند تا خفه شوند، همان کسانی هستند که قبل از انتخابات نمایشی، از داخل زندان ستاد انتخاباتی تشکیل داده و با صدوراعلامیه و نشان دادن درب باغ سبز، مردم را به شرکت در سیرک انتخاباتی دعوت میکردند.

دو هفته قبل، محمد خاتمی رئیس جمهور سابق نیز ضمن سخنرانی برای جوانان "اصلاح طلب" به آنان توصیه کرد که سقف انتظاراتشان را پائین بیاورند و بعنوان مثال، خواهان آزادی موسوی و کروبی از حصر نباشند و از اینکه ولی فقیه اجازه دارو و درمان آنها را میدهد، شکرگزار هم باشند. خاتمی در سخنرانی اش گفت:

"در مورد رفع حصر اصلا سکوت نشده بلکه احساس می‌کنیم هرچه صحبت بکنیم کار بد‌تر می‌شود تلاش واقعا صورت گرفته نمی‌دانیم چطور شد که تحقق پیدا نکرد! حالا که رفع حصر صورت نگرفته لااقل به فکر زندگی‌شان باشیم و بگذاریم معالجه‌شان صورت بگیرد."

اظهارات ذلت بار خاتمی و نبوی، و نمونه های مشابه دیگر در داخل و خارج کشور، یکبار دیگر جایگاه، نقش و عملکرد جناح معروف به اصلاح طلب در نظام ولایت فقیه را نشان میدهد. جماعتی که دغدغه اصلی شان حفظ نظام ضد انسانی و قرون وسطائی حاکم بر کشورمان است.

چندی پیش، محمد رضا خاتمی (برادر رئیس جمهور سابق) که وی نیز از رهبران اصلاح طلب است، در مصاحبه ای با روزنامه اعتماد) به همه کسانی که دچار توهم شده اند توضیح داد که اصلاح طلبان به ولایت فقیه اعتقاد دارد، از نظام دفاع میکند و هیچ زمان، اقدامی در جهت جایگزینی این نظام پلید انجام نخواهند داد. خاتمی گفت:

"من اين نكته را مي خواهم صريحا اينجا اعلام كنم و اين دندان طمع را از همه بكشم. من اعلام مي كنم كه در هيچ زماني اصلاح طلبان براي براندازي اين نظام هيچ گونه اقدامي نخواهند كرد و مخالف جدی آن هستند. اصلاح طلبان تمام تلاششان را مي كنند كه اين نظام را اصلاح كنند، اما اگر نظام اصلاح پذير نبود و اصلاح نشد وارد فاز ديگري نخواهند شد. ممكن است گوشه گيري و سكوت پيشه كنند يا به دنبال كار و زندگي خود بروند. اصلاح طلبان در عرصه سياسي كه ارتباط با حاكميت پيدا مي كند، هيچ وقت ، تاكيد مي كنم هيچ وقت وارد فاز براندازانه نخواهند شد. ما پرچم براندازي را براي هميشه در جبهه اصلاح طلبان پايين كشيده ايم. 

اصلاح طلبان بچه هاي اين انقلاب هستند، براي اين انقلاب زحمت كشيده اند، شهيد داده اند، مجروح شده اند، بسياري از اصلاح طلبان از خانواده شهدا هستند، جانباز هستند، در جنگ حضور داشته اند، در جريان هاي ضد نفاق و ضد ترور شركت داشته اند. درست است كه امروز فهميده اند بعضي از مواضعشان در باره برخي چيزها اشتباه بوده است. اما در اصل نظام هيچ ترديدي ندارند... من نمي دانم كجا و كدام اصلاح طلب گفته است كه نظام بايد عوض شود يا ولايت فقيه برافتد؟ ... ما مي خواهيم بگوييم همين نظام ولايت فقيه مي تواند يك نظام دموكراتيك باشد."

با نگاهی به رفتار و گفتار این جماعت، میتوان به درستی اظهارات موسوی تبریزی، داستان سابق انقلاب در دهه شصت از اصلاح طلبان کنونی پی برد. وی در مصاحبه ای با ایلنا گفت که نظام باید شکرگزار خدا باشد که بهترین اپوزیسیون (اصلاح طلبان حکومتی) را دارد:

"این حکومت باید آن چنان شکر خدا کند که منطقی‌ترین بی‌توقع‌ترین اپوزیسیون در این حکومت وجود دارد؛ اگر این زندانیان را بگوییم بهترین و منطقی‌ترین اپوزیسیون است، دیدیم که در‌‌ همان زندان نامه نوشتند که مردم باید در انتخابات شرکت کنند. عده‌ای از ایرانیان هم که مجبور شدند و به خارج کشور رفتند هم از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کردند؛ البته آن‌ها که به دشمنان ملحق شدند را کار نداریم اما عقلای افرادی که به خارج از کشور رفته و مستقل فکر می‌کنند، در زمان انتخابات نامه نوشتند که در انتخابات شرکت کنید؛ آدم ارزش این منتقدان منصف و خوب را نباید بداند؟ این نعمت بزرگی است."

منبع: فروم ایرانیان


منبع: روز آنلاین 


منبع : سپیده دم 

Thursday, May 29, 2014






یکی‌ از سفسطه‌های رایج پس انتشار مطالب افشاگرانه در صفحه سپیده دم، آن است که طرفداران حکومت در کامنت‌ها می‌نویسند: "خوب که چی‌؟ این را که همه مردم ایران می‌دانند، شما خارج نشین‌ها به دنبال چه هستید؟ می‌خواهید ایران سوریه شود؟"

حال مایلم در این رابطه خاطره‌ای تعریف کنم: حدودا ۱۰ سال پیش یک روز در تهران در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، در طول راه با یک راننده تاکسی گفتگو می‌کردم، و طبق معمول بحث به سیاست کشیده شد و جناب راننده از اخبار روز کاملا آگاه بود، از جنایت‌های سال ۷۶، قتل‌های زنجیره‌ ای، ترور‌های خارج از کشور، فساد مالی‌ خانواده رفسنجانی‌، جنایت‌های خامنه‌ای ، ... و کلا مخالف نظام جمهوری اسلامی بود ... اما آخرین جمله او مرا حیرت زده کرد وقتی‌ که گفت " اما امام خیلی‌ معصوم بود و در جریان جنایت‌های خلخالی نبود، و نمی‌گذاشتند او متوجه شود ..."

حال حکایت این روز‌های ما در مورد اخبار روز و بسیاری از وقایع تاریخی‌ است که بدانیم: همه مردم ایران از همه موضوعات خبر ندارند!

و از آنجا که سیر اتفاقات در ایران و تولید خبر بیش از هر کشور دیگری در دنیاست، عملا هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند در جریان همه امور قرار گرفته

یقیناً بسیاری از مردم ایران این سخنان " آیت الله خمینی در مورد یهود بنی قریظه و مقایسه آن با کشتارهای آیت الله خلخالی" را هرگز نشنیدند.

«ما می‌خواهیم اسلام را … چیز بکنیم، یکی از اینها آمده بود گریه میکرد که چرا بعضی از اینها را میکشند، نه این آخری‌ها را، آنهایی را که آقای خلخالی کشته اند؛ اینها باز توجه ندارند که اسلام در عین حالی که یک مکتب تربیت است، لکن آنروزی که فهمید قابل تربیت نیست، ۷۰۰ نفرشان را در یکجا در یهود بنی قریظه را میکشند، گردن میزنند به امر رسول الله. اینها همین حرفهای غربی را میزنند که ما باید اول اصلاح کنیم، اول همه را اصلاح کنیم، بعد حد بزنیم.»

ضمنا فراموش نکنیم به نظام آیت الله ها که هرکدام چند دهه را به تحصیل و تدریس علوم دینی پرداخته اند، اتهام نفمیدن اسلام را نزنیم.

در اینجا از زبان بنیانگزار جمهوری اسلام میشنویم که قتل عامهای شکل گرفته در مورد زندانیان سیاسی مانند همان قتل عام یهودیان بنی قریظه است و این مسئله از لحاظ تاریخی مقایسه ای کاملاً صحیح است.

این سخنان را میبایست در کنار سخنان سید محمد خاتمی که با همه وجود از نظام اسلامی دفاع می کند، با خمینی پیوند خانواد‌گی بسیار عمیقی برقرار کرده و او را یک دمکرات معرفی‌ می‌کند و در اواخر فروردین ۱۳۹۳ گفت: "جمهوریت در نگاه امام یک اصل بود ... " قرار دهیم.

خاتمی سال‌ها پیش نیز در جمع دانشجویان گفت: امامی که من می‌شناختم، امامی بود که کاملا به رای مردم، به استقلال مردم، به آزادی مردم و معتقد بود که اسلام با این همه سازگار است ...

محمد ملکی‌ که به گفته خودش حاضر است به خاطر رایی که به جمهوری اسلامی داده، در يک دادگاه مردمی حاضر شود و در مورد حمله وحشیانه اخیر به زندانیان سیاسی می‌گوید: بنده با تجربیاتی که دارم در این ۳۵ سال و بارها و بارها زندانیان‌های مختلف بودم و حرف‌های این آقایان را شنیده‌ام، اینها مثل ریگ دروغ می‌گویند.

من یادم است در سال ۶۰ در حالی که من خودم آویزان بودم از سقف و تمام دست وبالم زخمی شده بود و آن مشکلات و اینها… آقای خمینی می‌گفت در زندان ما اصلا‌ً شکنجه وجود ندارد. این‌ها خودشان خودشان را شکنجه می‌کنند. از این حرف‌ها زیاد است در این نظام.

حال باید در جواب سوال آن دسته از افرادی که هر روز می‌‌پرسند خوب که چی‌، اینها را که همه می‌دانند، هدفتان چیست بگوییم:

ما نه به دنبال جنگ هستیم ، و نه تجزیه، و نه دعوت از مردم برای آمدن به خیابان و اعتراض که البته طبق قانون اساسی‌ حق مسلم آنهاست ...

افزایش آگاهی‌ عمومی‌ باعث خواهد شد که دیگر از کسانی‌ که مسبب این جنایت‌ها بودند قدیس ساخته نشود، ... ما سکوت کردیم چنین فردی را امام نامیدند ، ما سکوت کردیم چندین میلیون دلار از سرمایه‌های مردم ایران را خرج ساختن بارگاه آنچنانی‌ برای خمینی کردند، اگر سکوت کنیم لابی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور حسن روحانی، کسی‌ که خمینی را برای اولین بار امام نامید و خودش نیز خواهان دار زدن مخالفین شده بود و در جریان کوی دانشگاه از کسانی‌ که فرزندان ایران را از بالکن به پایین پرت کردند تشکر کرده بود، به عنوان نامزد دریافت صلح نوبل در رسانه‌‌های بین‌المللی معرفی‌ کردند ...

حداقل فایده اطلاع‌ رسانی این است که حکومت ولایت فقیه بداند دیگر نمیتوانند مردم ایران زمین را فریب دهند.

یکی‌ از ساکنان شهر تهران که به دلایل امنیتی از ذکر نامش معذوریم برایمان نوشته است:

باراه انداختن پيج و سايت و صفحه و تو جای خلوت روسری برداشتن و ...... هيچ اتفاقی نخواهد افتاد؛ برای رهايی از خانه وخانواده و فاميل شروع کنيد؛ باتمام کسانی که به هر شکل ممکن در راستای تاييد نظام و افکار آنها حرکت ميکنند و در خدمت نظام هستند و به مساجد و نماز جمعه ميروند قطع ارتباط کنيد؛ غذايشان رانخوريد؛ خيراتشان را نگيريد؛تحريمشان کنيد تا بدانند دراقليت هستند؛ بلکه چشمهايشان بازشود وظلم و فساد را درکشور ببينند و تغييرکنند؛ اين جماعت ازمريخ نمی آيند همه آنها با ما فاميل؛ دوست و يا همسايه و بچه محل هستند؛ تحريم راشروع کنيد!

این ویدیو را در یوتیوب ببینید ولطفا به اشتراک بگذارید:

منبع : سپیده دم 

Tuesday, May 27, 2014


«دادگاه ویژه روحانیت آیت‌اله معصومی تهرانی را احضار کرد»


آیت‌اله «عبدالحمید معصومی تهرانی» طی احضاریه‌ای کتبی از سوی شعبه یک دادسرای ویژه روحانیت تهران، برای یازدهم خرداد فراخوانده شد. در متن این احضاریه علت حضور، مشتکی‌عنه عنوان گردیده.
آیت‌اله «معصومی»، یکی از روحانیون ایران روز هجدهم فروردین سال جاری، آیه‌ای از آثار «بهااله» بنیان‌گذار آیین بهایی را خطاطی و تذهیب و به بهاییان جهان اهدا و از آنان دلجویی کرد.
وی فعال مدنی، نگارگر و روحانی نواندیشی است که جسارت فراوانی در بیان نظرات جدید خود در حوزه‌های مختلف دینی و اجتماعی دارد. او تا به‌ حال سه بار توسط نیروهای امنیتی حکومت جمهوری اسلامی بازداشت شده و آخرین بار مدت ۴ ماه را در زندان اوین گذرانده است که سه ماه آن در بند ٢۴٠ و یک ماه آن در بند ٢٠٩ زندان اوین بوده است.


آیت‌اله «معصومی»، سال‌هاست که در حوزه گفت‌وگو و تعاملات احترام‌آمیز میان ادیان مختلف فعالیت می‌کند و در همین راستا تاکنون آثار نمادین هنری مختلفی را با هدف تشویق اذهان عمومی به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان خلق کرده که از آن جمله کتب مقدس تورات، زبور، انجیل و عزرا می‌باشد.
ایشان در سال ١٣٨۴ نسخه خطی از کتاب مزامیر داوود که به دو زبان فارسی و عبری خوشنویسی و تذهیب کرده بود را به منظور دل‌جویی و هم‌دردی به بازماندگان فربانیان یازدهم سپتامبر اهداء کرد که این اثر هم‌اینک در کتابخانه کنگره امریکا نگهداری می‌شود.

خبر / رادیو کوچه

Sunday, May 25, 2014




خوزستان حق دارد آب سالم و محیط زیست پاک داشته باشد

بدلیل بی کفایتی حکومت پولی که باید صرف آبادانی کارون و شهرهای خوزستان شود یا در سوریه و لبنان سوخته یا در جیب اختلاسگران رفته
کشور را رها کنید و بگذارید این مردم همچنان که خرمشهر را نجات دادند خود برای آبادانی و آسایش مملکت در سایه قانون و آزادی های انسانی و شهروندی تلاش کنند

حاکم بی کفایت، نمی خوایم
جمعی از مردم اهواز 

آقای روحانی چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است: کمک‌های جمهوری اسلامی به لبنان 

http://goo.gl/qAIIc7

لیبراسیون: ایران تاکنون ۱۷ میلیارد دلار در جنگ سوریه هزینه کرده

http://www.persian.rfi.fr/node/94821

مدرک انگلیسی یا هدیه انگلیسی؟

https://www.youtube.com/watch?v=A0CQuHvXAFE

مگر حسن روحانی پیش از انتخابات سال ۱۳۹۲ به مردم ارومیه قول نداده بود اگر بار مسئولیت اجرایی بردوشش قرار گیرد، دریاچه ارومیه در دستور خواهد بود. نتیجه چه شد؟ دو نیم میلیارد بودجه‌ای که دریافت نمود چه شد؟

لطفا این ویدیو را ببینید: 

منبع : سپیده دم







تصویری غم انگیز از دریاچه ارومیه در فاصله تنها ۱۰ سال.

تصویری غم انگیز از دریاچه ارومیه در فاصله تنها ۱۰ سال. دریاچه‌ای که صده‌ها و هزاران هزار سال پای بر جای بوده و 

هرگز چنین روزهایی را به خود ندیده. 

به قول صفحه "دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران

"هیچ تغییرات اقلیمی نمیتواند به این شدت در مدت زمان اندک دریاچه‌ای با عظمت ارومیه را بخشکاند. اینجا فقط پای مدیریت غلط اب در میان است"

کارگاه آموزشی شهروندیار

برای ثبت در تاریخ: سرانجام در میان هیاهو بر سر یک "رو بوسی" در فرانسه، دریاچه رضاییه (نگین فیروزه ای ایران) به خاطر بیکفایتی مدیریتی دولتِ روحانی که وعدهٔ احیای آن‌را داده بود، کاملا خشک شد و به کویر ارومیه تبدیل شد!

مگر حسن روحانی پیش از انتخابات سال ۱۳۹۲ به مردم ارومیه قول نداده بود اگر بار مسئولیت اجرایی بردوشش قرار گیرد، دریاچه ارومیه در دستور خواهد بود. نتیجه چه شد؟ دو نیم میلیارد بودجه‌ای که دریافت نمود چه شد؟

لطفا این ویدیو را ببینید:

منبع : سپیده دم 







مکتب دیکتاتورها و تصویر سه دیکتاتور

با دیدن این عکس و مشاهده تصویر سه دیکتاتور متوجه میشویم که : دیکتاتورها از سرنوشت مختوم دیکتاتورهای پیشین و ازعاقبت آنها درس نمیگیرند زیرا همواره خود را تافته ای جدا بافته و برتر از دیگران و دارای قدرت مطلقه و فصل الخطاب نظام و حکومت میدانند و مطلق‌العنان و تمامیّت خواه هستند و از هر چه که آنها را از قدرت جدا کند می هراسند و با سرکوب و عوامفریبی سعی می کنند تا چند صباحی بیشتر در قدرت بمانند و همانند هیتلر,صدام,قذافی و خامنه ای به گروهی که اطراف خود جمع کرده اند مینازند ومخالفان خود را تحقیر و سرکوب میکنند و آنچنان در دروغ هایی که به مردم میگویند غرق میشوند که وقتی به خود می آیند که همانند هیتلر خودکشی کرده و جسد سوخته اش از تونل زیر زمینی بیرون می آید و یا مثل صدام با حقارت از ته چاه درآورده میشود و یا همانند قذافی با خفت و خواری از کانال و لوله های فاضلاب بیرون آورده میشود.دیکتاتورها فراموش میکنند که زمین زیرپای دیکتاتورها هم می لرزد و جایگاه همه دیکتاتورها و خودکامگان اقتدارگرا از چنگیز مغول تا خامنه ای زباله دان تاریخ است.

محمد رستگار
 خرداد ۱۳۹۳

 منبع : سپیده دم


Saturday, May 24, 2014





مه‌ آفرید امیرخسروی متهم پرونده سه هزار ميليارد تومانی بدون اطلاع قبلی اعدام شد 


پرونده اختلاس سه هزار ميليارد تومانی که سال گذشته فاش شد همان پرونده‌ای است که مقامات ارشد نظام از هاشمی‌ شاهرودی، محسن رضایی و رحیم مشائی تا مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید، در اين پرونده دست داشته اند و همان پرونده اي كه علی‌ خامنه ای در سخنانی از رسانه ها خواست تا «اين قضيه را کش ندهند.»

۴ روز پیش به گزارش امید به نقل از ایسنا، وکیل‌مدافع مه‌آفرید امیرخسروی از نگارش نامه موکلش به " علی‌ خامنه ای " خبر داد. با اشاره به ملاقات روز سه‌شنبه - ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ - با موکلش در زندان اوین، اظهار کرد: موکلم نامه‌ای را به مقام معظم رهبری نوشته است.

وی ادامه داد: درخواست موکلم این است که محتوای نامه با کسب اجازه از سوی قوه قضاییه به اطلاع مسئولان و مردم برسد.

وکیل مه آفرید خسروی، متهم ردیف اول پرونده فساد ۳هزار میلیاردی می گوید که اعدام موکلش بدون اطلاع قبلی بوده است.

غلامعلی ریاحی وکیل وی دراین باره به خبرنگار «انتخاب» گفت: طبق آیین نامه، پیش از اجرای حكم اعدام باید وكیل فرد را در جریان قرار داد كه متاسفانه پیش از اجرای حكم به من اطلاعی ندادند.

بنا بر گزارش‌‌ها آقای امیر خسروی، فرزند منصور، به اتهام ««افساد فی الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش های متقلبانه و مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجوه غیرقانونی و شرکت در پول‌شویی و پرداخت رشوه» به اعدام محکوم شده بود.

لازم به ذکر است چند هفته پس از برگزاری آخرین جلسه دادگاه پرونده‌ی اختلاس سه‌هزارمیلیارد تومانی ٬ مهرگان امیرخسروی، رییس هیات مدیره‌ی شرکت امیر منصور آریا، در دو نامه‌ی جداگانه خطاب به مصطفی پورمحمدی، رییس وقت سازمان بازرسی کل کشور (وزیر فعلی‌ دادگستری در دولت حسن روحانی) و محمود هاشمی شاهرودی، رییس پیشین قوه‌ی قضائیه جمهوری اسلامی، پرده از برخی مسایل درباره‌ی این پرونده برداشته و آن دو و دیگر مسئولان را شریک در این اختلاس معرفی کرده بود.

امیرخسروی در نامه‌ی خود خطاب به هاشمی‌شاهرودی٬‌ نوشته بود که برادرش٬ مه‌آفرید امیرخسروی٬ متهم ردیف اول پرونده‌ی اختلاس٬ به رییس وقتِ قوه‌قضاییه گفته است که برخی از کارکنان آن قوه‌ از او باج‌خواهی کرده‌اند: "برادرم در جلسه‌اى که با جناب‌عالى داشته‌اند ضمن توضیح در خصوص فعالیت مجموعه «گروه امیر منصور آریا» شما را در جریان حضور باندهاى فاسد در ارکان قدرت و باج‌خواهى از مجموعه ما به بهانه‌هاى مختلف قرار داده و شما با تکان دادن سر و لبخندى از این موضوع گذشته‌اید و این حرکت جناب‌عالى از نظر برادر اینجانب این معنا را داشت هرکسى که از شما چنین تقاضایى دارد باید بدون چون و چرا مبلغ درخواستى پرداخت گردد".

در یکی از جلسات دادگاه امير خسروی برخی از مسئولان جمهوری اسلامی را متهم کرد که در جريان کارهایش بوده و حتی خود آنها معرفی‌نامه برای او صادر می‌کردند.

او گفته بود «همه آقايان بايد بيايند و بگويند که بانک آريا را برای بحث تحريم ايجاد کرديم. جلسه بعد بايد اين آقايان يا خودشان بگويند، اصلا به بالاترين مسئولان کشور بگويند که ما بوديم دستور اين کار را داديم يا اگر اين کار را نکنند من اسامی آنها را می‌گويم و اسامی همه اين افراد را با مدارک مستند و دليل و برهان دارم؛ چرا که شرايط تحريم وجود دارد. در واقع آنها اصلا از من خواستند به دولت کمک کنم.»


اين متهم در جلسه دوازدهم دادگاه رسيدگی به اختلاس سه هزار ميليارد تومانی که روز يکشنبه برگزار شد برخی از مسوولان جمهوری اسلامی را متهم کرد که در جريان کارهای وی بوده و حتی خود آنها معرفی نامه برای وی صادر می کردند.

آقای امير خسروی در زمينه به يکی از مسوولان مجمع تشخيص مصلحت نظام با نام اختصاری «م.ر» اشاره کرد که به نظر می رسيد اشاره وی به محسن رضايی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام باشد.

به گزارش خبرگزاری ايسنا، اين متهم گفت که «آقای م.ر از مسوولان مجمع تشخيص مصلحت نظام در منزلش، پارک لويزان، دفترش و در خيابان ظفر با من ملاقات و جلسه‌هايی را داشته است. من يک هشداری را در جلسه بعد به اين افراد می ‌دهم تا خودشان به دادگاه بيايند و همه چيز را بيان کنند.»

زمانی که ناصر سراج، قاضی دادگاه، حرف او را قطع کرد و از او پرسيد که «آيا دو هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان از سيستم خارج شده است؟»، مه آفريد امير خسروی خطاب به وی گفت: «چرا وقتی اسم افراد شاخص می ‌آيد اجازه نمی ‌دهيد حرف‌ مان را تمام کنيم.»

پرونده اختلاس سه هزار ميليارد تومانی که سال گذشته فاش شد جنجال بزرگی در محافل سياسی و رسانه ای ايران برانگيخت که اين امر واکنش آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی را برانگيخت و او در سخنانی از رسانه ها خواست تا «اين قضيه را کش ندهند.»


لطفا برای آشنایی بیشتر با مه‌آفرید امیرخسروی، برنامه‌ای که سال گذشته در صفحه آخر صدای آمریکا پخش شد را ببینید

منبع : سپیده دم 




.


... اما آقای رییس جمهور، آقای رییس پارلمان، خانم صدراعظم، خانم‌ها و آقایان نماینده، میهمانان عزیز و عالیجناب سفیر جمهوری اسلامی ایران که امروز در این مکان حضور دارید، مایلم از این تریبون اعلام کنم: ۶۵ سال خیلی زیاد است، در حداکثر ۱۵ سال آینده روزی خواهد رسید که در مجلس ایران، مجلسی که نمایندگان آن آزادانه انتخاب شده باشند،یک مسیحی، یک یهودی، یک زرتشی یا یک بهایی در مناسبت مشابهی سخنرانی کند 

بخشي از سخنراني نويد كرماني در پارلمان آلمان

جواد طالعي: ترجمه روان و خوب دوست و همکارم فرهاد پایار از متن کامل سخنرانی نوید کرمانی بامداد امروز در سایت فارسی دویچه وله منتشر شد. دویچه وله تنها رسانه فارسی زبان بود که در برابر این واقعه مهم و غرورانگیز واکنش به موقع و درست نشان داد. ساعتی پس از سخنرانی خلاصه آن و امروز متن کامل آن را منتشر کرد.

متن کامل سخنرانی نوید کرمانی در پارلمان آلمان در سايت دويچه وله:

http://www.dw.de/متن-کامل-سخنرانی-نوید-کرمانی-در-پارلمان-آلمان/a-17656135

منبع : سپیده دم 

Friday, May 23, 2014



جزئیات بازداشت جوانان کلیپ فارل؛ از لخت کردن و کلاغ پر تا تهدید با اسلحه
تهدید با اسلحه، لخت کردن، اجبار به کلاغ‌پر و پرینت گرفتن از عکس های خصوصی، نمونه‌هایی از برخوردهای صورت گرفته با جوانان سازنده کلیپ فارل بوده تا مجبور به اعتراف مقابل دوربین‌های تلویزیون شوند.
یک منبع آگاه در گفت‌و گو با ایران وایر جزئیات نحوه دستگیری وبرخوردهای صورت گرفته با سازندگان کلیپ فارل را توضیح می‌دهد: «سه روز پیش ماموران به خانه ریحانه طراوتی می‌ریزند. آن‌ها دست‌شان را روی چشمی آیفون قرار می‌دهند تا افراد خانه نتوانند تشخیص بدهند که چه کسانی پشت در هستند. پس از بازشدن در ماموران نیروی انتظامی با اسلحه و دوربین وارد خانه می‌شوند. وسایل زیادی را از بین برده و فیلم می‌گیرند. یکی دیگر از بچه‌های گروه در خانه ریحانه مهمان بوده.»
این منبع آگاه درباره دستگیری دیگر بچه‌های گروه می‌گوید: «ریحانه و دوست دیگرش با اسلحه تهدید می‌شوند که با دیگر بچه‌ها تماس بگیرند و به دروغ به آن‌ها بگویند ریحانه مریض است وبه این بهانه دیگر افراد گروه را به آنجا بکشانند.»
در مدت حضور ماموران نیروی انتظامی و رسیدن دیگر اعضای گروه، این دونفر حتی اجازه دستشوئی رفتن هم نداشته‌اند. پس از رسیدن دیگر اعضای گروه، همگی به ستاد مبارزه با مفاسد اجتماعی واقع در خیابان وزرا منتقل می‌شوند: «آن‌ها در انفرادی بازجویی شده و تمام وسایل شخصی‌شان چک می‌شود. از تمامی عکس های شخصی که در موبایل بچه‌های گروه وجود داشته، پرینت گرفته می‌شود و به عنوان مدرک در پرونده آن‌ها نگهداری می‌شود.»
او درباره اعتراف جوانان کلیپ فارل مقابل دوربین‌های تلویزیونی می‌گوید: «بچه‌ها را لخت کرده و با زور اسلحه مجبور به کلاغ‌پر رفتن می‌کنند. آن ها به اجبار جلوی دوربین قرار می‌گیرند. تازه تا قبل از اعتراف تلویزیونی به آن‌ها گفته بودند که به اوین منتقل می‌شوید.»
خبر دستگیری جوانان ایرانی سازنده کلیپ فارل روز گذشته منتشر شد و فیلم اعتراف آنان به این‌که اغفال شده‌اند از صداو سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. آن‌ها در تهران برای شرکت در کمپین آهنگ «شاد» فارل، با همدیگر روی پشت‌بام یکی از خانه‌های تهران کنار کولرهای آبسال رقصیده‌اند. کلیپ این جوانان در یوتیوب قرار داده شد و بیش از 100 هزار بیننده داشت. پس از پخش فیلم اعترافات انان سردار ساجدی نیا رئیس پلیس پایتخت جوانان دیگر را تهدید کرد که در صورت انتشار فیلم‌های منافی عفت با آنان برخورد می‌کند. در حال حاضر کارگردان این گروه به زندان اوین منتقل شده اما مابقی دستگیر شدگان به قید وثیقه آزاد هستند. هنوز زمان دادگاه انان مشخص نشده و ماموران انتظامی ان ها را تهدید کرده اند که در صورت مصاحبه با رسانه‌ها بدترین احکام در دادگاهها برایشان صادر می‌شود.





در پی بازداشت شش تن از نوکیشان مسیحی فارسی زبان که به مناسبت « عید قیام مسیح» در یک کلیسای خانگی گردهم آمده بودند، با گذشت بیش از یکماه این افراد همچنان بلاتکلیف در بازداشت بسر می برند.

به گزارش « محبت نیوز» همزمان با برگزاری «عید قیام مسیح» در یک کلیسای خانگی در جنوب تهران، ماموران امنیتی ضمن یورش به آن مکان که از آن به عنوان کلیسای خانگی یاد می شده ،  اقدام به بازداشت شش تن از این افراد نمودند که با گذشت بیش از یکماه تا کنون از وضعیت این افراد اطلاع دقیقی در دست نیست.
اسامی بارداشت شدگان عبارتند از؛ " احسان صادقی، نازی ایرانی، مریم اسدی، علی ارفع، وحید صافی و امین مظلومی می باشند که از زمان بازداشت همچنان در شرایط بلاتکلیفی بسر می‌برند.
بنا به گزارش منتشره، روز جمعه ۲۹ فروردین ماه سالجاری ماموران امنیتی لباس شخصی، مجهز به بیسیم و سلاح کمری، با یورش به منزل خانم اسدی که میزبان مراسم عید پاک و نیایش نوکیشان مسیحی بود، اقدام به ارعاب ساکنین نموده و این شش نوکیش مسیحی را با دو دستگاه خودروی ون سفید رنگ به محل نامعلومی منتقل کردند.
"روز رستاخیز عیسی مسیح از مردگان (عید پاک یا قیام ) از مهمترین اعیاد مسیحیان است."
ماموران امنیتی و لباس شخصی همچنین همزمان اقدام به تفتیش و بازرسی منزل و ضبط و انتقال جزوات، کتب و برخی موارد آموزشی موجود پرداختند.
بر اساس آخرین خبر دریافتی از سوی فعالان حقوق بشر در ایران، در پی مراجعات مکرر خانواده‌های برخی از بازداشت شدگان به پلیس امنیت تهران، دفتر پیگری وزارت اطلاعات و مراجع قضایی، به آن‌ها اطلاع داده شده که این افراد توسط بخش اطلاعاتی یکی از نهادهای نظامی بازداشت شده و در اختیار‌‌‌‌ همان نهاد هستند و تنها در صورت اتمام تحقیقات و بازجویی های اولیه امکان تماس خواهند داشت. همچنین به خانواده های بازداشت شدگان تاکید شده است که از هرگونه رسانه‌ای کردن و «مصاحبه با افراد نا‌شناس» پیرامون این موضوع خودداری کنند.
گزارش رسیده حاکی از آن است که خانواده "امین مظلومی" موفق شده‌اند با فرزندشان به صورت کوتاه گفتگو کنند.
همچنین یک منبع آگاه خبر داد که دو تن از بازداشت شدگان بنامهای" وحید صافی و احسان صادقی" -طبق شواهد- از نوکیشان مسیحی تبعه افغانستان می باشند که مدتی در ایران ساکن اند.
گفتنی است با گذشت بیش از یکماه، هنوز اتهام این شش نوکیش مسیحی از سوی مقامات امنیتی بطور کامل مشخص نشده و نهادهای امنیتی تاکنون دلیل موجه ای برای تداوم بازداشت این افراد ارائه نکرده اند .
با تعطیلی و بسته شدن کلیساهای فارسی زبان در تهران و برخی از شهرستانها، نوکیشان مسیحی برای برپایی و جلسات عبادی و پرستشی از خانه های یکدیگر بعنوان کلیسا ، مکانی برای گردهم آیی استفاده می کنند.
"در حالی که در ایران مسیحیت پدیده ای در حال گسترش و طی سالهای اخیر نیز به اوج خود رسیده است ، موضوع افزایش و گسترش روز افزون کلیساهای خانگی در ایران و همینطور گرایش جوانان و خانواده ها به مسیحیت به یک نگرانی و کابوس جدی برای دستگاههای امنیتی و بویژه حاکمیت جمهوری اسلامی و دستگاه روحانیت شیعه مبدل شده است.
همچنین شماری از رسانه های تندرو در ايران از جمله خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران ، در نوشته ها و موضع گيری های خود مدعی هستند که آئین مسيحی، «امنيت ملی ايران را به خطر می اندازند و جوانان ايران را گمراه می کند.»
می توان اينگونه نتيجه گيری کرد که سياست سرکوب مسیحیان در ايران، بخشی از سياست کلی نظام جمهوری اسلامی است.


منبع : محبت نیوز



« سیرک بزرگ روحانی »

 
طرفداران روحانی می‌گویند: یه خورده انصاف داشته باشید یه خورده غیرت و یه
خورده انسانیت!
لطفا برای آشنایی با شیوه های پروپاگاندا و حقه‌های جمهوری اسلامی در سایت‌های فارسی و همچنین رسانه‌‌های بین‌المللی این مطلب را قبل از آنکه لینک‌ها و کامنت‌ها را پاک کنند حتما ببینید.
عبدالرضا رحمانی فضلی، "وزیر کشور" در دولت حسن روحانی از نیروی انتظامی به خاطر بازداشت دختران و پسران موزیک ویدئوی «خوشحال» (Happy) حمایت کرد گفت: «از ناجا در برخورد با تولید موسیقی‌های غیرمجاز و بعضا مبتذل حمایت می‌‌کنیم.
فضلی روز گذشته پنج‌شنبه ( ۱ خرداد ۱۳۹۳ ) به خبرگزاری "نسیم"، وابسته به سپاه پاسداران گفت: «از ناجا در برخورد با تولید موسیقی‌های غیرمجاز و بعضا مبتذل حمایت می‌‌کنیم. هرکاری در کشور باید با روال قانونی انجام شود و از نیروی انتظامی در برخورد با هرنوع قانون‌شکنی حمایت می‌کنیم.»
یکی‌ از حقوق بگیران روحانی به نام محسن امین در کامنتی در زیر خبر خطاب به سپیده دم نوشت:
" شما فقط یه مشت مخالف کوچیک دولتید که کار به جایی نخواهید برد . از رحمانی فضلی میگید ولی از پیام تویتر رئیسش چیزی نمیگید؟ یه خورده انصاف داشته باشید یه خورده غیرت و یه خورده انسانیت 
"
لطفا برای دیدن این کامنت لینک زیر را باز کنید:
http://goo.gl/QImGZ3

حال با مراجعه به سایت بالاترین خواهیم دید که موضوع داغی‌ برای این خبر زده شده و گویی روحانی از رقص و شادی جوانان خشنود است و پیامی نیز در صفحه توییتر رسمی‌ خود منتشر نموده:

اما جالب اینجاست که اولا متن این توییت سال گذشته در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۱۳ منتشر شده آن هم از صفحه تویتری که محمد رضا صادق، مشاور رئیس جمهوری ایران در گفتگو با خبرگزاری دولتی فارس در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۳ گفت که حسن روحانی اصلا حساب توییتر ندارد
!
مصاحبه با رادیو بین المللی فرانسه:
http://goo.gl/yYNh5e

این خبر دروغ پس از انتشار گسترده، به سرعت به رسانه‌‌های بین‌المللی نیز راه یافت و تیلور جونز، کارتونیست آمریکایی نیز طرحی کشیده و منتشر نمود که امروز در سایت خودنویس چاپ شد.

و اینطور نشان داده شده که حسن روحانی خواهان بر خلاف میل علی‌ خامنه‌ای خواهان رقص و شادی برای جوانان است! داستان به همین مسخره گی‌!
مسلما یک رئیس جمهور سکولار، تحصیل کرده و با شخصیت از طریق کانال‌های رسمی‌ با مردم کشورش صحبت خواهد کرد و به این سیرک نیاز ندارد و این خود نشان دهنده توشههٔ خالی‌ روحانی است که روز به روز بیشتر بر همه آشکار میشود.
و هر روز نیز این شیوهٔ پروپاگاندا و انتشار اخبار کذب به شکل دیگری در حال تکرار است و رسانه‌ ها، فعالین سیاسی، روزنامه نگاران، ... را هم به خود مشغول می‌کند ... و کمتر کسی‌ هم نگران جوانانی هست که در این میا‌‌ن دستگیر میشوند و امنیت آنها به خطر خواهد افتاد ... گویا تا این حکومت به همراه نقض حقوق بشر باقیست، کسب در آمدی است برای خیلی‌ از رسانه‌ ها!
نمونه دیگر "کمپین آزادی‌های یواشکی" است که در مورد آن‌ باز هم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
منبع : سپیده دم


Thursday, May 22, 2014




به دلیل روبوسی با رییس جشنواره فیلم کن

«شکایت جمعی از دختران دانشجوی ایران از لیلا حاتمی»



جمعی از دختران دانشجوی ایرانی متعلق به تشکلی با عنوان دانشجویان حزب‌اله با ارسال نامه‌ای به دادسرای فرهنگ و رسانه از لیلا حاتمی شکایت کردند.
خبرگزاری «تسنیم» روز چهارشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه، گزارش داده است، جمعی از دختران دانشجو متعلق به تشکلی با عنوان دانشجویان حزب‌اله با صدور نامه‌ای به ریاست دادسرای فرهنگ و رسانه از لیلا حاتمی شکایت کردند. متن شکوائیه به شرح زیر است:
«احترامن به استحضار می‌رساند همان‌طور که اطلاع دارید، لیلا حاتمی هنرپیشه زن فعال در سینمای جمهوری اسلامی ایران که در شصت و هفتمین دوره جشنواره کن در فرانسه به عنوان داور حاضر بوده است در اقدامی علنی و عامدانه، برای دست دادن و بوسیدن رییس مرد اجنبی این فستیوال پیش‌قدم شده و فعل حرام یاد شده را مرتکب گردیده است. این در حالی که این اقدام 
گستاخانه در انزار[انظار] عمومی اتفاق افتاده و نام برده به انتشار قطعی تصاویر قبیحه عمل ارتکابی خود عالم بوده است.»



هفته گذشته، در حاشیه جشنواره کن «لیلا حاتمی»، بازیگر سینمای ایران که به عنوان یکی از اعضاء هیات داواران جشنواره امسال در این دوره از رقابت‌ها حضور یافته در دیداری با «ژیل ژاکوب»، رییس جشنواره، با او روبوسی می‌کند که با واکنش مقامات ایران روبرو شد.
پس از گذشت چند روز از این مسئله و بازتاب آن در رسانه‌های داخلی و خارجی، سرانجام «ژیل ژاکوب»، رییس جشنواره کن، در صفحه توییتر خود نسبت به این مسئله و عکس‌العمل مقامات ایرانی واکنش نشان می‌دهد.
ژاکوب می‌نویسد: این جنجال‌ها بی‌اساس است چون این مسئله (روبوسی یک آقا با یک خانم) در فرهنگ غرب کاملن عادی است.
وی می‌افزاید: این من بودم که برای بوسیدن خانم حاتمی پیش‌قدم شدم، در آن لحظه، او برای من نماینده سینمای ایران بود.



 سعید عابدینی، کشیش زندانی که به بیمارستان دی منتقل شده بود توسط ماموران اعزام مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به زندان عودت داده شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کشیش سعید عابدینی که در طی دو ماه گذشته در بیمارستان دی بستری بود امروز پس از ضرب و شتم در بیمارستان به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
همسر این کشیش زندانی می‌گوید: «ماموران اعزام به وی اعلام کرد تا زمان حل مشکل ما با ۵+۱ اینجا در نزد ما خواهی بود.»
خانم عابدینی می‌گوید: «مادر این زندانی عقیدتی نیز در بیمارستان دی مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفت
ماموران با استفاده از شوک الکتریکی وی را مورد حمله قرار دادند و بر اثر آن بدن وی دچار کبودی شده است، سعید عابدینی هم چنین بر اثر ضرب و شتم‌ها دچار خونریزی داخلی شده است.
همسر وی به هرانا گفت: «خونریزی داخلی در اثر ضربات وارده به وی صورت گرفته است وایشان مشکل خونریزی داخلی نداشتند.»
سعید عابدینی شهروند ایرانی- آمریکایی در اوایل مهر ماه سال ۹۱ پس از بازگشت به ایران در منزل پدری‌اش، بازداشت شد.
عابدینی در اوایل بهمن ماه ۹۱ به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد که در نتیجه اعتراض به این رای، پرونده وی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع و این شعبه نیز رای دادگاه بدوی را تایید کرد.


خبرگزاری هرانا



Wednesday, May 21, 2014



«حجاب اجباری و دست و پاگیر لیلا حاتمی در جشنواره کن 

لیلا حاتمی در مراسم فرش قرمز نمایش فیلم Still the Water ساختهٔ فیلم ساز زن ژاپنی نائومی کاواسه در فستیوال کن شرکت کرد.

و همانطور که در تصویر می‌بینید جین کمپیون رییس گروه داوری بخش رقابتی کن و کارول بوکت بازیگر فرانسوی به کمک لیلا حاتمی آمده اند.

لیلا حاتمی تحت فشار از طرف مقامات جمهوری اسلامی قرار دارد و مجبور است در فرانسه نیز مطابق ارزش‌های جمهوری اسلامی و وزیر ارشاد ( پسر آیت‌الله جنتی ) رفتار کند.

روز گذشته علی جنتی، وزیر ارشاد دولت بنفش به خبرگزاری آنا گفت:
«خانم حاتمی مجموعا سعیش بر این بود که نوع پوشش متینی داشته باشد و حضورش در کن منطبق با معیارهای ارزشی ما باشد. فکر می‌کنم در این قضیه ایشان غافل‌گیر شد؛ ولی به هر صورت این رفتار قابل قبول و دفاع نیست.

این رفتار قابل قبول و دفاع نیست! متاسفانه در فرهنگ نامناسبی که در آمریکا و کشورهای اروپایی شاهد هستیم علاوه بر دست دادن روبوسی هم می‌کنند و بین خانم‌ها و آقایان چنین رفتاری وجود دارد! »

یکی‌ از کاربران فیسبوک به نام نیلوفر با لحنی بسیار تند می‌گوید:
" خوب باشه بابا، ما حواسمون پرت ليلا حاتمى شد، شماها دزدى كنيد بدووييد، بيچاره ها خودتون ميدونيد داريد چرت و پرت ميگين ولي ادامه ميديد چون ميدونيد اگه بخوايد قبول كنيد ديگه بايد بريد، كنه ها، ما اين اسلام اجباری‌ و نميخايم، بابا آزادمون بزاريد، بزاريد خودمون تصميم بگيريم چه گهى ميخوايم تو زندگيمون بخوريم، ما بردهٔ شما نيستيم، مگه ما چه گناهى كرديم، كه هيچى زندگيمون مطابق ميل خودمون نباشه! آقا جون خيلى از كشوراى دنيا مسلمونن، پس چرا فقط ماها حجاب اجبارى و هزار تا كوفت و مرض ديگه داريم!!!!!! " 

حال در پاسخ به این سوال که چرا حجاب در میا‌‌ن این همه کشور مسلمان در جهان، فقط در ایران اجباریست از شما دعوت می‌کنیم به تماشای ویدیویی افشاگرانه در ارتباط با چگونگی‌ اجباری شدن حجاب توسط روحانیون طرفدار خمینی که قبل از انقلاب نه تنها حرفی‌ از حجاب اجباری نمی‌‌زدند، بلکه وعده از آزاد بودن مردم میدادند و به فاصله بسیاری کوتاهی‌ پس از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در تاریخ ۸ مارس ( ۱۷ اسفند ۱۳۵۷ ) مردان لباس شخصی با حمایت روحانیون طرفدار خمینی با سنگ و چوپ و اسلحه و با شعار « یا روسری یا توسری» به بانوان ایرانی حمله کردند ....

http://www.youtube.com/watch?v=B9NcIiOgye0SaveFrom.net

سهیل پرهیزی مدیر مسئول سایت سپیده دم در مورد صفحه آزادی‌های یواشکی می‌نویسد: به خاطر دارم حتی در اوج روز‌های جنگ ایران و عراق که پاسداران و بسیجیان از شهر‌های بزرگ گرفته تا شهرک‌های ساحلی با زنجیر به جان مردم میافتادند و می‌گفتند ما شهید ندادیم که شما با این سر و وضع به خیابان بیایید ... در همان روز هایی که روسری را با پونز روی پیشانی دختران و زنان می‌‌چسباندند، عده‌ای دیگر از زنان و دختران در گوشه‌ای از سرزمین پهناور ایران در یک خلوتگاه، یواشکی روسری خود را بر میداشتند، عکس می‌گرفتند و عکس‌ها را به دوستان و خانواده خود نشان میدادند ... با گذشت ۳ دهه از آن‌ روز‌ها زنان در ایران آزادتر نشدند و هنوز هم به شکل مداوم با خشونت، توهین و تحقیر در رابطه با حجاب خود مواجه‌اند . 

حال با این مقدمه مایلم این پرسش را مطرح نمایم با توجه به اینکه زنان حتی در اوج روز‌های سخت گیری در گوشه‌ای کشف حجاب میکردند، کمپین چند دقیقه " آزادی یواشکی" که بدون آنکه گردانندگان آن‌ به علت‌ها بپردازند و طراحان حجاب اجباری را به مردم معرفی‌ کنند، آیا آدرس غلط دادن به مردم نیست؟

با توجه به اینکه مسیح علینژاد گرداننده این کمپین در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ با آوردن مثالی برگرفته از ادبیات محمود احمدی‌نژاد، از اپوزیسیون خارج از کشور انتقاد کرده و از حجاب اجباری دفاع نمود و به نمایندگی‌ از جنبش سبز گفت: کسانی‌ که به خیابان آمدند فقط به دنبال رای خود بودند "مردم انقلاب کردند تا جمهوری اسلامی داشته باشند و حجاب را بیاورند!" 

آیا اکنون می‌توانند هدف واقعی‌ خود را از راه اندازی این کمپین به ما بگویند؟ آیا حاضر هستند طراحان حجاب اجباری را به مردم معرفی‌ کند؟ 

گرچه گردانندگان صفحه "آزادی های یواشکی زنان در ایران" برغیر سیاسی بودن آن تاکید دارند اما سخنان حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در واکنش به بی حجابی را منتشر میکنند لیکن در مورد نقش روحانیون طرفدار خمینی در اجباری کردن حجاب برای زنان سکوت میکنند. 

آیا خانم علینژاد حاضر است در آن‌ صفحه "آزادی های یواشکی" به مردم بگوید که حسن روحانی در کتابش اعتراض زنان به حجاب اجباری‌ ر ا به غر زدن تعبير کرد و علی‌ رغم نظر آقای طالقانی كه معتقد به اختیاری بودن حجاب بود گفت: در ستاد ارتش با دوستان تصمیم گرفتیم حجاب الزامی کنیم، که آغازی برای وزاتخانه‌ها و ادارات دولتی باشد ...
http://goo.gl/6V4CbG

آیا خانوم علینژاد حاضر است طراحان حجاب اجباری را به مردم معرفی‌ کنند و این ويديوی افشاگرانه در مورد چگونگی اجباری شدن حجاب در ايران را که سال گذشته در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۲ منتشر کردیم را در آن‌ صفحه به اشتراک بگذارند؟

http://www.youtube.com/watch?v=B9NcIiOgye0

آیا اگر ما برای حق انتخاب زنان و رسیدن به یک توسعه پایدار قدم برداریم تا در ایران شرایطی فراهم شود که زنان و دختران، همانطور که خانوم علینژاد در غرب حق انتخاب دارند چه زمانی‌ حجاب داشته باشند چه زمانی‌ کلاه سر کنند، یا در وقتی‌ دیگر با دکلته در خیابان قدم بزنند، آنها نیز از این آزادی برخوردار شوند، خواسته ما بر اندازی است؟ آیا بدون تغییر ساختار فعلی‌ ولایت مطلقه فقیه میتوانیم به آزادی پایدار و نه "آزادی چند دقیقه یواشکی" دست یابیم؟ اگر شما هم هدفتان آزادی واقعی‌ برای زنان در ایران هست، و اگر آنطور که ادعا می‌کنید شما مستقل هستید آیا حاضرهستید این مطلب را به همراه این ویدیو در آن‌ صفحه به اشتراک بگذارید؟ 

http://www.youtube.com/watch?v=B9NcIiOgye0

منبع : سپیده دم 





برای ثبت در تاریخ: سرانجام در میان هیاهو بر سر یک "رو بوسی" در فرانسه، دریاچه رضاییه (نگین فیروزه ای ایران) به خاطر بیکفایتی مدیریتی دولتِ روحانی که وعدهٔ احیای آن‌را داده بود، کاملا خشک شد و به کویر ارومیه تبدیل شد! 

اعتراف وزیر نیروی دولت بنفش: با افراط در سدسازی چهار دریاچه ایران را خشک کردیم!حمید چیتچیان، وزیر نیرو، روز یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت با تاکید بر مرگ دریاچه‌های هامون، ارومیه، گاوخونی و بختگان گفت: «طی سال‌های گذشته در ساخت سد افراط کردیم.» به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر نیرو در این باره اظهار داشت: «یکی از علائم بحران آبی کشور خشک شدن دریاچه‌ها است که مردم به خوبی آن را لمس می‌کنند. دریاچه‌های بختگان، گاوخونی، ارومیه و هامون خشک شد و ما اینها را با چشمان خودمان می‌بینیم.

منبع: رادیو فردا 

http://goo.gl/nExQei


به مردم ایران پاسخ دهید : " دو و نیم میلیارد دلار را کجا هزینه کردید؟ "
حسن روحانی پیش از انتخابات سال ۱۳۹۲ به مردم ارومیه قول داده بود اگر بار مسئولیت اجرایی بردوشش قرار گیرد، دریاچه ارومیه در دستور خواهد بود. او در حالی‌ که دستانش را تکان میداد با ادا اطوار خاصی‌ گفت: ما در مرکز مطالعات استراتژیک یک کار گروه برای دریاچه ارومیه تشکیل داده ایم ... او همچنین با وعده به مردم گفت که اولین بررسی‌‌ها به ما می‌گوید که باید آب دریاچه خزر به ارومیه منتقل شود ، و محاسبات اولیهٔ ما اینطور نشان میدهد که این کار "دو تا دو و نیم میلیارد دلار" خرج دارد ...

حال با توجه به اینکه دریاچه ارومیه خشک شد، و ایشان هم با رای همان مردم که بار مسئولیت اجرایی را بر دوش ایشان قرار دادند، شروع به کار کرد رئیس دولت بنفش میبایست پاسخ دهد: آیا واقعا کار گروهی تشکیل شده بود؟ چه کسانی‌ عضو آن کار گروه بودند؟ نتیجه آن‌ کار گروه در مرکز تحقیقات استراتژیک چه شد؟ اگر این صرفاً یک وعده دروغ انتخاباتی بود، فرق جنابعالی با محمود احمدی‌نژاد در چیست؟ آیا دروغ گویی و دزدی با لباس روحانیت و به نام دین، بزرگ‌ترین ضربه در درجه اول به منافع ملی‌ کشور و سپس به همان باور‌های مذهبی‌ که " انسان‌های زیادی را به خاطر آن‌ اعدام کردید" نیست؟

به مردم ایران پاسخ دهید : " دو و نیم میلیارد دلار را کجا هزینه کردید؟ "
یکی‌ از کاربران بالاترین به نام بابک می‌نویسد: تک تک رهبران انقلاب ۵۷ در این ننگ تاریخی شریک هستند. چهره‌های سیاسی باید مسئولیت نتایج اعمالشون رو بر عهده بگیرند!

در مورد دولت روحانی هم تاریخ خواهد نوشت دریاچه ارومیه به خاطر بی‌کفایتی مدیریتی جمهوری اسلامی در دوران ریاست جمهوری روحانی خشک شد.

این ویدیو را در یوتیوب ببینید:

منبع : سپیده دم 

Tuesday, May 20, 2014




رحمان جوانمردی: چرا اسلامیون میانه و یا 
بخش مسالمت آمیز اسلام، بوكو حرام، را 
حرام اعلام نمی كنند؟!
با توجه به اينكه تاکنون چند دولت و ملت با صدور پیام این اعمال بدوی تر از عصر حجر را محکوم کرده و با دولت و ملت نیجریه اظهار همدردی کرده و آمادگی برای کمک رسانی خود را اعلام کرده اند، چرا دولت جمهوري اسلامي و وزارت خارجه دولت تدبير واميد سكوت اختيار كرده اند و اين جنايت هولناك را محكوم نميكنند؟

گروهی از انسان‌های اولیه و متدین به شریعت اسلام چند هفته است ۳۰۰ دختر نوجوان هموطن نیجریه‌ای‌شان را بگروگان گرفته اند برای عرضه به بازار بردگان جنسی؛ و در تکمیل جنایت‌شان مجددا حمله کرده اند به روستاها و ۳۰۰ نفر دیگر از هموطنان‌شان را به فجیع‌ترین وضع ممکن مُثله کرده اند. و همۀ این اعمال را با بسم الله شروع کرده اند و با لااله الا لله محمد رسول الله بپایان برده اند.

رهبر بوکوحرام: دختران ربوده شده را خواهم فروخت
گروه تروریستی اسلام‌گرای بوکوحرام در نیجریه نه فقط مسئولیت ربودن ۲۷۶ دانش‌آموز دختر را برعهده گرفته، بلکه رهبر آن گفته است که قصد دارد دختران دانش‌آموز را به عنوان برده بفروشد یا به ازدواج اجباری وادارد.

«من دختران شما را ربوده‌ام. من آن‌ها را به خواست خدا در بازار خواهم فروخت.» این را ابوبکر شیکائو، رهبر بوکو حرام، در یک ویدیوی ۵۷ دقیقه‌ای گفته است. او این را درباره دخترانی گفت که سه هفته پیش از مدرسه‌ای در شیبوکدر شمال شرقی نیجریه ربوده شدند.

پیش از آن گزارش‌هایی منتشر شده بود حاکی از آن که برخی از این دختران در مرز چاد و در کامرون به مبلغ ۱۲ دلار برای ازدواج فروخته شده‌اند. ۵۳ نفر از دختران دانش‌آموز توانسته‌اند فرار کنند. اما ۲۲۳ نفرشان هنوز در اسارت بوکو حرام هستند. دانش‌آموزان بین ۱۵ تا ۱۸ ساله هستند.

بوکو حرام سا‌ل‌هاست که برای برقراری یک حکومت اسلامی در منطقه شمال شرقی نیجریه، شمال کامرون و نیجر می‌جنگد. پلیس، ادارات، مدارس و کلیساهای شمال شرق نیجریه از حملات دائمی این گروه در امان نیست. تنها در سال جاری بیش از ۱۵۰۰ نفر در حملات این گروه‌ و یا اقدامات تروریستی آن کشته شده‌اند.بیشتر بخوانید

تظاهرات مردم علیه ربودن دختران دانش‌آموز توسط بوکو حرام

دولت نیجریه علیرغم هفته‌ها جستجو هنوز موفق به یافتن ربوده شدگان نشده است. اکنون خشم مردم و خانواده دختران متوجه پلیس و رئیس جمهور گودلاک جاناتان شده است که دیروز (یک‌شنبه ۴ مه) گفت که نیروهای ارتش هنوز نتوانسته‌اند اثری از دانش‌آموزان به گروگان گرفته شده بیابند.

خانواده‌ها در هشتگی به نام «دختران مار را برگردانید» bringbackourgirls خشم و غم خود را از این اقدام به نمایش گذاشته شده‌اند. مردم از همه‌جای دنیا با این هشتگ نسبت به آدم‌ربایی بوکو حرام خشم خود را نشان داده‌اند.

همسر رئیس جمهوری نیجریه نگران از صدمه خوردن اعتبار شوهرش دستور داده است که دو تن از زنان رهبری کننده اعتراضات علیه بی‌عملی پلیس و دولت را دستگیر کنند.
این اولین بار نیست که بوکو حرام به مدارس شمال نیجریه حمله می‌کند. سال گذشته هزارن کودک از ترس حملات این گروه از رفتن به مدرسه محروم شدند.

گزارش كامل در لينك زير:

http://www.dw.de/دویچه-وله-فارسی/دانش-و-محیط-زیست/s-30761


منبع : سپیده دم

Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page