Monday, July 28, 2014





 سعید متین‌پور پس از پنج سال زندان در مرخصی



سعیدمتین‌پور، زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین پس از پنج سال زندان، به مرخصی سه روزه اعزام شد.
متین‌پور سال ۱۳۸۶ در زنجان بازداشت و پس از نه ماه بازجویی با قرار وثیقه آزاد شد.
...
وی در سال هشتاد وهفت در شعبه پانزده دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی به اتهامات ارتباط با بیگانگان و تبلیغ علیه نظام به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد.
متین‌پور متولد ۱۳۵۴ و فارغ التحصیل فلسفه از دانشگاه تهران است و به عنوان روزنامه نگار در روزنامه‌ها و هفته نامه‌های استان زنجان فعالیت داشته است.


Saturday, July 26, 2014










تظاهرات در افغانستان در حمایت از زندانیان سیاسی ایران



جمعی از اهالی جلال‌آباد افغانستان در حمایت از "رضا شهابی، کارگر مبارز ایرانی و دیگر دگراندیشان ایرانی" مقابل کنسولگری ایران در این شهر تظاهرات کردند. معتراضن خواهان "آزادی فوری رضا شهابی" شدند.

عکس‌های بیشتر گزارش تصویری را در این لینک ببینید: http://dw.de/p/1CjGh

رفتار نژاد پرستانه مسئولین جمهوری اسلامی با اتباع افغانی مقیم ایـران

در ادامه روند اعمال محدودیت‌ها برای اتباع خارجی مقیم کشور (مهاجرین افغان)، دولت روحانی اوایل این هفته در بخشنامه جدیدی "ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه "را اعلام کرد. جهانگیری معاون روحانی در بخشنامه‌ جدیدیش ضمن اعلام ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه به وزارت کار ماموریت داده تا اسامی دستگاه‌هایی را که در این باره همکاری نمی‌کنند، اعلام کند. دولت روحانی دلایل این ممنوعیت را با توجیهاتی از قبیل بیکاری گسترده، اشغال فرصت های شغلی توسط کارگران خارجی، و از همه مهمتر"صیانت از نیروی کار داخلی و مبارزه با بیکاری اعلام کرده است".

گزارش کامل در لینک زیر:

http://goo.gl/ZxLLSu

عرصه به مهاجرین افغان در حالی‌ توسط دولت جمهوری اسلامی به شدت تنگ میشود که در کشور خود نیز با ظلم آشکار از طرف روحانیون مواجه هستند!

به گزارش ایندین اکسپرس بجای اینکه آخوند تجاوز گر را محاکمه و محکوم کنند خانواده دختری ١٠ ساله ، که قربانی شهوت ملا شده، در قندوز افغانستان قصد کشتنش را دارند تا آبروی خود را حفظ کنند!!

گزارش ایندین اکسپرس در لینک زیر:





منبع : 
Sepidedam



Wednesday, July 23, 2014




سوزاندن لب یک شهروند مسیحی به جرم روزه خواری ...

..
سوزاندن لب یک هموطن مسیحی توسط مأموران جنایت پیشه به بهانه روزه خواری در تهران ، از اتفاقاتی است که انسان را 
متاسف می کند.
بر اساس گزارشی از تهران روز دوشنبه ۲۳تیرماه در ابتدای خیابان مجیدیه جنوبی که محل اسکان اقلیت مذهبی است یکی هموطن مسیحی مورد ضرب و شتم مأموران سرکوبگر قرار گرفت و به شدت مضروب شد. یکی از مأموران جنایت پیشه آتش سیگار را بر روی لبان این هموطن مسیحی خاموش کرد و با لگد وی را مورد ضرب و شتم قرار داد.
...
این در حالی است که در شریعت اسلام چیزی به نام مقابله با روزه خواری وجود ندارد و این قانون مبارزه با روزی خواری در ملاعام ، هیچ سندیت دینی ندارد.
رژیم حاکم بر ایران معمولا در رمضان به آزار و اذیت, سرکوب شدید, و ضرب و شتم مسیحیان و دیگر اقلیت های مذهبی, مردم و جوانان در کوچه و خیابانها و در زندان‌ها می‌‌پردازد.





Tuesday, July 22, 2014






سازمان هواشناسی: پارازيت ها مانع پيش بينی توفان تهران شد

سازمان هواشناسی ايران در گزارشی به مجلس اعلام کرد که به دليل پارازيت‌ها نتوانسته توفان خرداد ماه در تهران را پيش‌بينی کند. يکی از مديران سازمان هواشناسی نيز می گويد اين سازمان قبل از وقوع توفان تاثير پارازيت‌ها در تشخيص پديده هواشناسی را به سازمان های ديربط اطلاع داده است.



یکی‌ از کاربران فیسبوک در صفحه رادیو فردا نوشته است: "همچین احتیاجی هم به پیشبینی نبود فقط کافی بود یه سر به سایتهای خارجی بزنن تا متوجه بشن .." 

و کاربر دیگری نوشته: " واسشون چه فرقی میکنه مرده یا زنده ایرانیان "

مطلبی که پس از اولین طوفان خردادماه در صفحه سپیده دم منتشر شد 

**** هشدار: توفان دیگری در راه است ****

پس از انتشار هر مطلب انتقادی مزد بگیران حکومت در فضای مجازی می‌نویسند: چه ربطی‌ به روحانی یا دولت داره آخه؟؟ 

و شب گذشته یکی‌ از آنها پس از "طوفان کم‌سابقه در تهران" و تلفات جانی آن‌ نوشت: طوفان چه ربطی‌ به حکومت داره؟؟

حال با هم ارتباط طوفان‌های شن با بی‌ کفایتی‌ دولت و نظام "ولایت مطلقه فقیه " را بررسی‌ می‌کنیم:

روز گذشته (دوشنبه ۱۲ خرداد) طوفان شدید همراه با گرد و غبار غلیظ تهران را در نوردید که اين شهر را فلج کرد و تاکنون دستكم ۴ کشته و ٢٧ زخمی برجای گذاشته است. در شماری از خیابان‌ها بر اثر سقوط تابلوهای بزرگ تبلیغاتی و داربست‌های آذین مراسم میلاد امام دوازدهم شیعیان و سالروز مرگ روح‌الله خمینی به تعدادی از خودروها خسارت وارد شده و بر حجم ترافیک سنگین خیابان‌ها افزوده است! 

- توفان تهران را در حالی درنوردید که مسولان هواشناسی هوای روز دوشنبه پایتخت را "کمی ابری" و در پاره ای نقاط با وزش باد" پیش بینی کرده بودند. مگر وظیفه مراكز پيش بيني هواشناسي این نیست که با صدور انواع اطلاعيه ها و پيش آگاهيهای مسئولين و مردم را قبل از وقوع پديده های مخرب جوی آگاه نموده و در اين راستا كمك موثری در كاهش بلايای جوی و اقليمی باشند؟ زمستان گذشته نیز عدم اطلاع‌رسانی به موقع قبل از برف سنگین در شمال کشور باعث کشته شدن دستکم شش نفر از هموطنان شد. 

مگر فعالان محیط زیست عواقب خشک شدن دریاچه ارومیه ، کارون، زاینده رود، ۱۶ تالاب کشور که بین ۹۰ تا ۱۰۰ در صد خشک شده اند را فریاد نزدند؟ مگر در مورد خشک شدن دریاچه ارومیه و تأثیر آن بر افزایش طوفان‌های گرد و غبار بارها هشدار ندادند؟

-----------------------------------------
لازم به ذكر است روحانی پیش از انتخابات به مردم قول داد دریاچه ارومیه را در دستور کار قرار دهد و گفت در مرکز مطالعات استراتژیک یک کار گروه برای دریاچه ارومیه تشکیل داده و دو نيم ميليارد دلار هزينه در بر دارد اما اكنون پس از خشک شدن دریاچه ارومیه در انتظار " كمك شرايط مساعد جوی " است!


شوربختانه این روز ها صدها نفر از اهالی رسانه‌ در خارج از کشور که خود را مستقل می‌دانند به جای آنکه وظایف دولت روحانی و قول‌های داده شده پیش از انتخابات را به او یادآور شوند، و به جای اینکه به خشک شدن دریاچه ارومیه، تخریب آثار تاریخی چند هزار ساله ،... جریمه ۱۸ میلیاردی ایران در دادگاه لاهه از جیب مردم ایران، اعتراض کنند در حال حاضر دلمشغول آزادی‌های یواشکی و حواشی آن شده اند.
-----------------------------------------
مگر دانشگاهیان، متخصصین ، محققین پیامدهای خشک شدن دریاچه ارومیه را بارها یادآوری نکردند؟ مگر نگفتند طوفان‌های گرد و غبار تهدیدی جدی برای مختل کردن بخش‌های بسیار مهم و حیاتی زندگی عمومی مردم، اقتصاد، تحصیل و آموزش، بازرگانی، سلامت و بهداشت عمومی، کشاورزی، تجارت و حمل و نقل به شمار می‌روند و در حال حاضر طوفان‌های گرد و غبار خفقان‌آور اغلب شهرهای بزرگ و همچنین شهرهای کوچک‌تر و مناطق روستایی در سراسر ایران را پوشانده است.

گزارشهای تکان دهنده از حال و روز جنگلهای ایران حاکی از آن است که در ۵۰ سال اخیر دست کم یک سوم جنگلهای ایران نابود شده اند.

آمارهای دقیق از میزان نابودی جنگلها در دست نیست و گروهی از کارشناسان و فعالان محیط زیست مسئولان را به عدم ارائه آمار دقیق متهم می کنند.

دستگاههای مسئول می دانند اگر گزارش دقیقی از وضع جنگلها ارائه شود، عملکرد آنان به زیر سوال می رود. از اینرو با عدم پاسخگوئی مسئولان مواجه هستیم.

«ناسا نتایج تحقیقاتش از وضع زمین را به کشورها گزارش می‌کند و در گزارش خود به ایران هم اعلام کرده است که هر‌ سال ۵.۱ تا ۲‌درصد از جنگل‌های کشور، از دست می‌رود.» روند تخریبی که فرستنده‌های ناسا از آسمان گزارش می‌کنند، حاکی از این است که هر‌ سال چهار برابر مساحت شهر تهران از سطح جنگل‌های کشور کم می‌شود. 

مزدک عبدیپور یکی‌ از فعالان محیط زیست که مجبور به ترک کشور شده می‌نویسد: جنایتهای خاموش قرارگاه خاتم الانبیا و طرحهای ضد ملی کە بدون رعایت استاندارداهای زیستبومی در سراسر ایران اجرا شدە و بە عنوان تنها یک نمونە از آن همه اجرای سدهای غیر اصولی است کە تنها بهانە ای برای خالی کردن خزانە کشور بە جیب نهاد روحانیت و سپاه بودە موجب بر هم زدن شرایط آب و هوایی و بیابان زایی را در کل کشور و منطقە شدە است کە این توفانهای مرگبار تنها نوک کوه یخ فاجعە است کە امروز دیدیم و بایست زودتر برای این مهم اندیشید و دولت و نظام را مجبور کرد کە بە جای دنبال کردن پروژه های بی ثمر انرژی هستە ای این هزینە سرسام آور را تا فاجعە بیشتر از این ایران را در خود غرق نکردە است در اختیار کارشناسان زیستبومی قرار دهند ...!

معترضين آذربايجانی که ديگر از بی توجهی حکومت ايران به مسئله وضعيت فاجعه آميز درياچه اورميه مايوس گشته شده بودند با نوشتن پلاکاردهايی تلاش کردند تا بطور مستقيم دقت جامعه جهانی بخصوص سازمان ملل متحد را به فاجعه عمدی زيست محيطی درياچه اورميه جلب کنند. در يکی از اين پلاکاردها که خطاب به دبير کل سازمان ملل است چنين نوشته شده بود: " آقای بان کی مون، آيا طرح خشکاندن درياچه اروميه به اندازه برنامه هسته ای ايران مصيبت بارتر نيست؟ "

اما پاسخ حکومت به فعالان محیط زیست که هدفشان جلب توجه مردم و مسوولان به لزوم مدیریت درست و هشدار در مورد عواقب خشک شدن دریاچه ها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها چه بود؟

به‌دنبال اعتراضات و تظاهرات گسترده در شهرهای آذربایجان در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه صدها نفر دستگیر، شکنجه و به زندان‌های طولانی مدت محکوم شدند. 

در اصفهان ، اهواز ، آذربایجان، ... به سوی معترضان گاز اشک آور پرتاب کردند. باتوم و ضرب و شتم پاسخ حکومت اسلامی به دغدغهء فعالان محیط زیست بود.

«حتی مأمورین در اصفهان به مرد ۴۵ ساله‌ای که کودک به دوش بود نیز امان ندادند و با باتوم وی را ضرب و شتم کردند به صورتی که کودک از بغلش بر زمین افتاد.»

این همه بی‌ توجهی‌ به مسائل زیست محیطی‌، آموزشی، فرهنگی‌، ... در حالیست که حکومت جهت برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم سالروز مرگ روح‌الله خمینی دغدغه زیادی از خود نشان میدهد و به عنوان نمونه تابلوهای بزرگ تبلیغاتی و داربست‌های آذین که در طوفان اخیر سقوطشان باعث خسارت هایی شد. 

آیا حکومت نمی‌توانست به جای هزینه‌های میلیاردی که خرج بارگاه عظیم روح الله خمینی یکی از پر هزینه ترین آرامگاه‌های جهان کرده اند و هنوز هم می کنند از نابودی جنگلها، خشک شدن دریاچه‌ها، رود خانه ها ، تالاب ها ... جلوگیری به عمل آورند؟ لازم به ذکر است تنها در سال نخست ۲ میلیارد دلار بودجه برای احداث آن و مراکز فرهنگی و زیارتی کنار آرامگاه اختصاص یافت. اما هرینه‌های صورت گرفته در طی هجده سال بعد روشن نیست. هزینه‌های تبلیغات خیابانی و آذین بندی‌ها ، بیلبورد‌ها ، برنامه‌های تلویزیونی، .... مشخص نیست!

سخن آخر اینکه حکومت دینی بارها ثابت کرده که دغدغه ملی‌ ندارد، و تنها چاره کار جهت جلوگیری از نابودی کامل کشور، تغیر ساختار از حکومت ولایت فقیه به یک حکومت دموکراتیک و غیر دینی است.

لطفا این ویدیو را ببینید تا به عمق دشمنی روحانیون با ایران و فرهنگش پی‌ ببرید 

Monday, July 21, 2014







مهدی خزعلی اپوزیسیون خستگی ناپذیر در کنار دیگر اعضای اپوزیسیون در شب ٢١ ماه رمضان! 

منبع: روشنگر نسل سوخته

گفتنی است مهدی خزعلی كه خود را سرباز جان بر کف اسلام و حکومت اسلامی و خط امام خمینی می داند سابقه دوستی با سعید امامی شکنجه گر و...زارت اطلاعات را دارد و در پروژه هویت با او همکاری نزدیکی داشته و حتی کتاب اعترافات اجباری گرفته شده از روشنفکران، نویسندگان و دگراندیشان در دهه ۷۰ را نیز منتشر کرده و بر آن مقدمه ای هم نگاشته است.



Sunday, July 20, 2014




  • گروه خودخوانده دولت اسلامی «داعش» با صدور بیانیه‌ای در شهر موصل عراق، تا شنبه ۲۸ تیرماه (۱۹ ژوئیه)، به مسیحیان این شهر هشدار داد که برای زندگی در «خلافت‌ اسلامی» تنها سه راه پیش روی خود دارند: «یا مسلمان شوند، یا مالیات دینی پرداخت کنند و یا کشته می‌شوند.»

Thursday, July 17, 2014






سلفی گرفتن‌های دیپلماتیک در وین 




در حالی‌ که کمتر از یک هفته به پایان مهلت شش ماهه مذاکرات باقی‌ مانده و بنا به اظهارات خود عراقچی عضو ارشد تیم مذاکرات هسته‌ای، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه دولت "...تدبیر و امید"، در موضوعات "اساسی و جدی" هنوز پیشرفتی صورت نگرفته است ، او در جلسه مذاکرات حساس هسته‌ای در حال عکس گرفتن از جان كری و معاونش بيل برنز جهت انتشار در صفحه "اینستاگرام" خود است!!!!

سوالاتی که مطرح میشود این است که آیا بهتر نیست عراقچی به عنوان عضو ارشد تیم مذاکرات هسته‌ای در چنین جلسه‌ای بر اساس پروتکل‌ها عمل کند و از فرصت کوتاه باقیمانده استفاده نماید تا در موضوعات اساسی‌ و جدی نتیجه حاصل شود و کار اطلاع‌رسانی را به خبر نگاران واگذار نماید؟ 

وقتی‌ تصاویر این مذاکرات توسط پر مخاطب‌ترین رسانه‌‌های جهان پوشش داده میشود، آیا دوستان و فامیل‌های آقای عراقچی متوجه نخواهند شد که ایشان در مذکرات حضور داشته که لازم باشد ایشان خودشان هم با موبایل عکس بگیرند؟ یا اینکه صفحه "عضو ارشد تیم مذاکرات هسته‌ای" محلی است برای مزاح دوستان ؟ 

این در حالیست که "هدف از این مذاکرات" فراهم آوردن مقدمات دستیابی به توافق جامع نهایی‌بر سر پرونده اتمی ایران عنوان شده، میلیون‌ها نفر در اثر تحریم‌های بین المللی‌ با رنج و عذاب زندگی‌ میکنند و به عقیده کارشناسان دست نیافتن به توافق در ژوئیه روند مذاکرات را با چالش‌های بیش‌تری رو به رو خواهد کرد و می‌تواند خاورمیانه‌ی درگیر تنش و نا آرامی را به مرز ناآرامی‌های بیش‌تری برساند!


وقتي جواد ظريف گوی سبقت را در اظهار ارادت به " مقام معظم رهبری حضرت آيت الله خامنه ای " از الهام چرخنده می ربايد! 


توجیه تازه جواد ظریف درباره فیلترینگ فیسبوک و توییتر در ایران


(کارتون: صبا - منبع: خودنویس)

منبع : 

Wednesday, July 16, 2014



دستگیری همه اعضای یک خانواده بهایی در تبریز


روز یکشنبه ماموران وزارت اطلاعات با ورود به خانه فرزاد بهادری،آقای بهادری و همه خانواده ایشان را دستگیر می‌کنند.
ماموران که ۵ مرد و سه زن بودند و حکم جلب این خانواده را داشتند این خانواده بهایی را... بازداشت کردند . کتاب‌های مذهبی و تعداد سازهای موجود در خانه را نیز توقیف کردند.
اعضای این خانواده علاوه بر فرزاد باقری، همسر ایشان خانم سیمین رسولی (مادر خانواده) و دو دختر خانواده نسیم و سحر بهادری نیز بازداشت شدند.
لازم به ذکر است پیش از بازداشت آقای باقری ایشان را به محل کارش بردند و کامپیوترهای محل کار ایشان را نیز توقیف کردند.
هنوز از محل بازداشت این خانواده بهایی دستگیر شده خبری در دست نیست و تماسی با بستگانشان حاصل نشده است.

منبع :  
کمپین نه به آزار و زندان هموطنان بهایی






انتقال رضا ربانی (سیلاس ) به زندان مرکزی کرج ....

یکی از خادمین کلیسای ایران به نام رضا ربانی معروف به سیلاس که روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۱:۰۵ صبح با هجوم ۳ نفر از نیروهای وزارت اطلاعات به منزل شخصی اش بازداشت شده بود را پریروز به قرنط...ینه ندامتگاه مرکزی کرج منتقل کردند که پس از گذشت یک روز حضور در قرنطینه زندان روز گذشته وی را به سالن مربوطه منتقل کردند.

آقای رضا ربانی(سیلاس) از خادمین کلیسای کرج می باشد،همچنین در بهمن ماه سال گذشته نیز آقای ربانی توسط یکی از بازجویان وزارت اطلاعات با نام مستعارخلج ، تحت بازجویی قرار گرفت .
سیلاس از پاسخ دادن به سوالهایی که جنبه تفتیش عقاید داشت خودداری نمود که با برخوردهای خشن، توهین آمیز و تهدیدات شخص نامبرده مواجه گردید. بازجو، آقای ربانی را تحت فشار و تهدید قرار داد که او می بایست از اعتقادات خویش که مسیحیت است فاصله بگیرد که با مخالفت ایشان مواجه گردید. بازجو خلج وقتی که متوجه شد قادر به پیش بردن اهداف غیر انسانی خویش نیست شروع به توهین و تهدید آقای ربانی و خانواده اش نمود . 

در مجموع ۳۳ سال حکم حبس برای ۹ نوکیش مسیحی از اعضای کلیسای ایران صادر شده است و تعداد ۵ نفر دیگر نیز به زندان فراخوانده شده اند.


منبع : 
اخبار اقلیتهای مذهبی



Tuesday, July 15, 2014








دفاع شیخ معتدل از سرکوب و اعدام 



دروغ آشكاری كه حسن روحانی در سومین مناظره های انتخاباتی سال ٩٢ با وقاحت تمام در مقابل چشم ميليون ها بيننده تلويزيونی گفت و به کمک بی‌ بی‌ سی‌ فارسی گروهی از مردم حرفهايش را باور كردند! 

سخنان حسن روح...انی در ۲۳ تیر ۱۳۷۸ که مورد استقبال بسیجیان حاضر در دانشگاه تهران قرار گرفت. او ضمن شرور خواندن معترضان گفت: 

«...در دادگاه‌های صالحه ما محاکمه خواهند شد و به عنوان محارب و مفسد مورد مجازات قرار خواهند گرفت» 

در انتها می گوید که مردم این عناصر اوباش را "تکه تکه" و "قطعه قطعه" می کردند.

بابک یکی‌ از کاربران بالاترین می‌گوید: روحانی یک فاشیسته که بی‌بی سی بجای کبوتر صلح به ایرانیان قالبش کرد!

این در حالی است که حسن روحانی که در مناظره‌های انتخاباتی در خرداد ۱۳۹۲، خود را حقوق‌دان معرفی می‌کرد، در سال ۷۸ پیش از انجام هرگونه محاکمه‌ای، حکم محاربه را برای معترضان بازداشت شده صادر کرده بود.

روحانی در تیرماه ۱۳۵۹ نیز پیش از محاکمه، خواستار دار زدن افسران درگیر در کودتای نوژه، در محل برگزاری نماز جمعه شده بود: «تقاضای دیگر من این است که توطئه‌گرها را هنگام برگزاری نماز جمعه در حضور مردم به دار آویزان کنند تا تاثیر بیشتری داشته باشد.»

دروغ آشكاری كه حسن روحانی در سومین مناظره های انتخاباتی سال ٩٢ با وقاحت تمام در مقابل چشم ميليون ها بيننده تلويزيونی گفت و گروهی از مردم حرفهايش را باور كردند! 

لطفا برای درك بهتر ميزان وقاحت اين فرد كه سالها در شورای عالی امنيت ملی به علی خامنه ای خدمت كرده رجوع كنيد به روايت هاله سحابی از فاجعه ١٨ تير و سپس بگوييد به نظر شما چه كسی خطرناكتر است؟ سعيد جليلی كه ١٧ سال از اين آخوند امنيتی كمتر تجربه دارد و چهره راديكال خود را پشت خنده هاي فريبنده و وعده های
دلنشين پنهان نكرد!

حسن روحانی خطاب به شهردار كنونی: «آقای قالیباف دلم نمی‌خواست بگویم. آن‌جا بحث این بود شما می‌گفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم و کار را تمام می‌کنیم. ما می‌گفتیم راه این نیست که مجوز بدهیم بعد گاز انبری آن‌ها را دستگیر کنیم، راه این است که از ابتدا به آن‌ها بگوییم یا مجوز نیست یا اگر هست بیایند کار خودشان را انجام دهند، تظاهرات کنند و مبدأ و انتها نیز معلوم باشد».

این ادعاهای روحانی درحالی‌است که او ۱۸ تیر سال ۷۸ دانشجویان معترض را متهم کرد که به اموال عمومی خسارت زده‌اند و خواستار محاکمه آنان به‌عنوان دشمنان حکومت شد.

دوسال پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، سردار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و فرمانده سابق کل سپاه پاسداران در مصاحبه‌‌ای از بخش دیگر اتفاقات آن سال و نقش روحانی در سرکوب‌های ۱۸ تیر پرده برداشت.

او گفت: «در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که دبیر آن آقای دکتر حسن روحانی بود، یک برخورد لفظی بین ما پیش آمد و آقای روحانی به نفع سپاه رای داد و گفت: سپاه باید بیاید؛ برای دفع فتنه تهران».

---

دو روایت از فاجعه ۱۸ تیر، یکی‌ از راویان در خرداد ۱۳۹۰ توسط نیرو‌های امنیتی کشته و در "تاریکی‌ شب" به خاک سپرده شد ، دیگری در خرداد ۱۳۹۲ به عنوان رئیس جمهور "اعتدال گرا" انتخاب شد! 

نوشته هاله سحابی در مورد فاجعه ۱۸ تیر: این همه نفرت و دشمنی از کجا برخاسته است؟

چند ساعت قبل از این تهاجم مدیریت کوی دانشگاه از نیروهای موسوم به ضد شورش به صراحت درخواست «چند دقیقه» وقت برای مذاکره با دانشجویان و تضمین توقف تظاهرات را کرده بود، ولی خود وی نیز با خشونت دستگیر شد!
این دلیل آشکاری بود برای اثبات این فرض که مهاجمان نه قصد مهار تظاهرات را داشتند و نه آرام‌سازی فضای متشنج دانشجویی را …

منبع: سایت ملی‌ مذهبی‌



در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ خورشیدی، هاله سحابی که مشغول تشییع جنازه پدرش، عزت‌الله سحابی بود، در پی هجمه و درگیری همراه با خشونت از طرف نیروهای امنیتی دچار «ایست قلبی» شده و کشته شد. بنا به گفته نزدیکان وی علت سکته قلبی، ضربه نیروهای امنیتی به ناحیه ریه و شکم بوده‌است.

بخشی از سخنرانی‌ حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در رابطه با سرکوب دانشجویان:

" اینها پست‌تر از آن هستند که برانداز نام گیرند در کجای دنیا حرکت‌های آشوب‌طلبانه تحمل می‌شود؟
لازم می‌دانم از نیروی انتظامی به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی‌اش در این چند روز، از نیروی عزیز و قهرمان بسیج و همچنین پرسنل بیدار وزارت اطلاعات تشکر، سپاسگزاری و قدردانی نمایم که تلاش و فعالیت فوق‌العاده‌ای در این چند روز داشته‌اند."

حسن روحانی، از تشکر و قدردانی‌ از نیروی انتظامی و بسیج در جریان کوی دانشگاه تا حمایت تمام قد از چماقداری به نام مسعود ده‌نمکی در سال ۱۳۹۲ 

لطفا این ویدیو را در لینک زیر ببینید:



۱۸ تیر، حادثه کوی دانشگاه در دولت اصلاحات ( سال ۱۳۷۸)

تنها بخاطر اعتراض ساده دانشجویان به بسته شدن روزنامه سلام بود که خشونتی غیر قابل تصور به وقوع پیوست. نیروهایِ فشار و لباس شخصیهایِ رژیم، شبانه به خوابگاه حمله کرده و دانشجویان در خواب را از پنجره و پله‌ها به بیرون پرتاب کردند، حتا دانشجویان غیر ایرانی نیز در امان نماندند، پولهایِ دانشجویان به غارت رفت، کتاب‌ها و جزواتشان سوزانده شد و کامپیوتر‌ها و ... شکسته شدند.

..به پیوست این جریان تهران و چند شهر دیگر شلوغ شد، خاتمی، رئیس جمهور اصلاح گرا، حمایت از رهبری را به حمایت از مردم ترجیح داد.
و معاون خاتمی، دانشجویان را به سکوت و آرام شدن دعوت نمود.


بر گرفته از : صفحه سپیده دم

Monday, July 14, 2014




محمد علی‌ ابطحی كه حتي به موسوی و كروبی هم وفادار نماند امروز ۲۲ تیرماه ۱۳۹۳ در صفحه رسمی‌ فیسبوک خود نوشت: 

" هرکس بویی ازانسانیت برده است، نمی تواند در برابر جنایت های صهیونیستها در کشتار مردم غره بی تفاوت باشد. اسراییلی ها این قدر فلسطینی ها را کشته اند که حتی خبر بیشتر از صد کشته غیر نظامی در چند روز گذشته که سازمان ملل هم تعدادش را تایید کرده، خبر مهم تلقی نمی شود. ….نه به عنوان یک ایرانی ونه به عنوان یک مسلمان، که به خاطر انسان بودن باید از کشتار غیر نظامی ها و کودکان متنفر بود. " 

حال باید از آقای ابطحی پرسید: قطعا کشتار چه در فلسطین چه در غزه چه در سوریه یا عراق یا در هر کجای دیگر دنیا محکوم است. و هر کس بویی از انسانیت برده باشد نمی‌تواند در مقابل کشتار انسان‌ها بی‌ تفاوت باشد! 

آقای ابطحی میتوانید به ما نشان دهید در مقابل کشته شدن بیش از ۱۵۰،۰۰۰ زن و مرد و کودک در سوریه شما چه واکنشی نشان دادید؟ آیا خبر ندارید همان سازمان مللی که شما نام بردید با انتشار گزارشی از كشته شدن هزاران كودك در سوريه به شدت ابراز نگرانی كرد و ادامه كشتار كودكان در سوريه را غير قابل تحمل خوانده بود؟ در آن گزارش عنوان شده كه در جنگ سوريه كودكان بيشترين هزينه را مي پردازند.

آقای ابطحی آیا خبر ندارید محققان سازمان ملل متحد در پی افزایش اسناد به دست آمده درباره جنگ داخلی سوریه بشار اسد، را متهم اصلی جنایت علیه بشریت خواندند؟ یا اینکه در نظر جنابعالی و سيد محمد خاتمی کودکان کشته شده به دست رژیم بشار اسد، نظامی محسوب می شوند و مستحق مرگ هستند؟!!!


چرا آنجا از خود واکنشی نشان ندادید؟ آیا به دلیل "روابط ویژه" سید محمد خاتمی با بشار اسد و "شکل متفاوتی از پذیرایی" او كه در خاطرات خود نوشتید، نمك گير شديد وسکوت اختيار کردید؟ آیا کشتار کودکان توسط بشار اسد خبر مهمی‌ برای شما تلقی‌ نمی‌شود؟

در سال ۱۳۹۰ ابطحی در وبلاگش نوشت: «وقتی برای شرکت در مراسم خاکسپاری حافظ اسد همراه آقای خاتمی به سوریه رفته بودم، رهبران دنیا یکی یکی به فرودگاه دمشق وارد می‌شدند و بر سر تابوت حافظ اسد حاضر می‌شدند و ادای احترام می‌کردند و از همان جا به فرودگاه بر می‌گشتند. بشار اسد هم بالای سر جنازه بود و احوالپرسی می‌کرد. اما درمورد آقای خاتمی، بشار اسد شکل متفاوتی از پذیرایی را برگزید. همراه با آقای خاتمی به اتاق بغل آمد و جلسه کوتاه گفت‌وگوی رسمی با حضور خبرنگاران برگزار کرد. این مسئله در جراید عربی به عنوان یک اتفاق قابل توجه تلقی گردید.»

این شخصیت "اصلاح‌طلب" از حمایت جمهوری اسلامی از سوریه نیز دفاع کرده و گفته است که حمایت ایران و «جنبش‌های آزادیبخش و اصیلی مثل حزب‌الله» از بشار اسد به دلیل موفقیت سیاست‌های خارجی بشار اسد است.»

ابطحی گفت که مواضع سوریه در برابر اسرائیل، «برای همه دنیا» پر اهمیت و قابل احترام است! 


آقای ابطحی آيا ميتوانيد به مردم بگوييد تواب شدن شما در زندان و اعترافات تلویزیونی در سال ۱۳۸۸ چه تأثیری بر اظهار نظر‌های سیاسی شما گذاشته است؟

لازم به ذکر است محمد علی‌ ابطحی در اولين جلسه رسيدگي به جرائم متهمان سياسي حوادث بعد از انتخابات، طي سخناني با اشاره به كيفر خواستي كه از سوي معاون دادستان تهران در ابتداي جلسه بيان شد، گفته بود: همه صحبت‌هايي كه معاون دادستان مطرح كرد، بنده قبول داشتم اما مسائلي را بايد مطرح كنم : چند نفر از دوستان مسائلي را در خصوص اصل مسئله انتخابات مطرح كردند، انتخابات واقعا فوق‌العاده بود ۴۰ ميليون نفر مسئله‌اي نبود كه بتوان از كنار آن به راحتي گذشت. 

ابطحی در اعترافات خود گفته بود: بنده شخصا از معدود كساني بودم كه در موضوع انتخابات با حضور موسوی موافق نبودم. سال ۸۴ كه وي براي حضور در انتخابات مطرح شده بود، بنده مخالفت كردم چرا كه اين مقطعي كه وي در سيستم حكومتي حضور نداشت، مي‌توانست توهماتي براي موسوي ايجاد كند كه اين توهمات به كشور آسيب مي‌زد.

رامین یزدانی روزنامه نگار مقیم آلمان خطاب به ابطحی می‌نویسد: " آخوند ابطهی؛ قاتل اصلی کودکان و زنان فلسطینی شماها هستید که ۳۰ سال است از ایجاد صلح جلوگیری می کنید، که بجای فرهنگ، زندگی، کار، غذا برای آنها موشک و خمپاره و بمب می فرستید. قاتل مردم غزه همپالگان حماسی شما هستند که با ربودن و کشتن سه نوجوان فلسطینی اسرائیل را دعوت به جنگ نمودند، چونکه آنها، شما ، تنها با برافروختن جنگ است که می توانید بر مردم حاکم بمانید. لاف زدن کافیست ای آخوند. "

یکی‌ از زنان ایرانی‌ نیز خطاب به ابطحی نوشت: آقای ابطعی اسلحه بردار برو بااسراییل بجنگ مستقیم میروی پیش حوریها

و كاربر ديگری به نام آزاده در صفحه ابطحی نوشت : 

"حاج آقا کشته شدن اسراییلی ها رو نشنیدی اعدام دگر اندیشان ایرانی را هم نشنیدید که به جرم بهایی یا مرتد اعدام میشوند ؟ حاج آقا لطفا پاسخ دهید "

و كاربري به نام احسان در صفحه سپيده دم نوشته: 

" اصلاح طلب و بسیجی همه اتون پاشید برید از فلسطین دفاع کنید خوب، نکنه انتظار دارید ما بریم از فلسطین دقاع کنیم؟ آخه ابطحی جان، یک پوف بهت گفتن دویست ساعت نوری علیه خودت و خاتمی حرف زدی حالا غیرتی شدی؟ "

برگرفته از : صفحه سپیده دم


Sunday, July 13, 2014




تهدید وزارت اطلاعات به اعضای کلیسای ایران ...


بنا به گزارش فعالین کلیسای ایران و با توجه به بازداشت ها و فشارهای سنگین وزارت اطلاعات که نسبت خادمین کلیسای ایران انجام شده است ،
درروزهای اخیر فشارهایی به نوکیشان و اعضای کلیسا هم وارد شده است که به نقل از این فعال مسیحی وزارت اطلاعات با احضار اعضای کلیسا آنها را تهدید به از دست دادن شغل هایشان و همینطور محرومیت از تحصیل کرده است.
در این گزارش آمده است که در طی بازجویی به آنها پیشنهاد شده است که برای اینکه شغل خود را از دست ندهند و یا از تحصیل محروم نشوند یا باید با دستگاه های اطلاعاتی همکاری کنند و یا اینکه توبه کنند و از ایمان مسیحی خود دست بکشند.






 دروغ های آيت الله عظما صانعى به مناسبت درگذشت محمدی گیلانی



آيت الله عظما صانعى كه مواضع سياسي اش از اوايل دهه هشتاد انتقادى بوده و همواره تصوير و اسم و رسم اش در رسانه هاى دولتى در اين سالهاى اخير محدود بوده است، در پيامى به مناسبت درگذشت محمدى گيلانى اينقدر دروغ گفته كه نه تنها از مرجعيت دينى كه بنظرم از پيش نمازى مسجد سر كوچه شان هم ساقط شده است.
فرموده اند:"ایشان [يعنى آقاي گيلاني] یکی از عالمان مجاهدی بودند که در طول دوران مبارزات و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچگاه منافع زودگذر دنیایی را بر منافع اسلام و ملّت ترجیح ندادند. ایشا...ن از معدود عارفان مبارزی بودند که هیچگاه در دفاع از بنیان گذار جمهوری اسلامی سیدنا الاستاذ امام خمینی (س) در دوران اختناق و فشار به خود تردید راه ندادند و در دوران مسئولیت خویش ضمن رعایت تقوا در گفتار و عمل از بیان حقیقت و دفاع از عدالت ولو آنکه مورد بی مهری قرار گرفتند کوتاه نیامدند «عاش سعیداَ و مات سعیداً». "
آقاى گيلانى، تفسير بردار نيست. عارف، رعايت تقوا در گفتار و عمل، تفسير نيست، صراحتا جعل واقعيت است. اگر كسى از اين عبارات براى خود آقاى صانعى مثلا استفاده كند، مى توان پذيرفت به سبب اينكه در زمانه بلوغ جامعه او هم بالغ شد و دست شست و صادقانه از وضعيت انتقاد كرد و لحظاتى هم شجاعت هايى داشت، اما گيلانى، تا همين اواخر فقط عارفانه تارومار مى كرد.

برگرفته از : صفحه فیس بوک امین بزرگیان

Saturday, July 12, 2014







بشنوید و بنگرید این بانگ فرزندان مادر مرده است
کز ستمهای شما هر گوشه زاری می کنند 
شرمتان باد ای خداوندان قدرت 
بس کنید 
بس کنید از این همه ظلم وقساوت ، بس کنــیـــــــــــــــــــــد





Friday, July 11, 2014





پیام تبریک نظام الدین كیایی (صدابردار پیشكسوت سینمای ایران) به مناسبت تولد جعفر پناهی 

روز و شب سختی ...
مثل تمام روزهای در بند بودن آزاده‌ترین هنرمند بلند آوازه این مرز پر گهر
لحظه‌ای که جعفر پناهی را به منزل آوردیم و به او به آرامی آب و... سوپ گرم دادیم...چهره‌اش رنجور ..اما غرور و اعتماد به نفسش احترام ما را به او صد چندان کرد
مردی که هنوز صندلی خالیش در معتبرترین فستیوال‌های جهان بیش از صندلی‌های پر خود نمائی میکند.......چهل و چند ساله بود که افتخار ایستادن در کنار اورا در آخرین اثر بزرگ زیبای سینمائیش که احترام جهان را به ملیت و مردم ما همراه داشت...آف ساید ....داشتم
امروز او ۵۴ ساله میشود...و افسوس چه سالهائی چهان از ساخت جدید سینمای ناب او محروم شد ...

استادم.... برای شما سینما تا صد سالگیتان با احترام ایستاده و منتظر میماند
عمرت به سلامت..... تولدت پر سعادت

بر گرفته از صفحه نظام کیایی 
۲۰ تیر ۱۳۹۳ 

ما گردانندگان " صفحه حمایت از جعفر پناهی " نیز سالروز تولد کارگردان برجسته کشورمان را تبریک میگوئیم و ضمن آرزوی 
تندرستی برای ایشان امیدوار هستیم محدودیت‌های ایجاد شده از طرف حکومت ایران برای ایشان هرچه زودتر برداشته شود.


برگرفته از : صفحه فیس بوک  جعفر پناهی ( Jafar Panahi)









Thursday, July 10, 2014





انتقال دو تن از کشیشان بازداشت شده در بندر انزلی به زندان شیراز........


در ماههای اخیر فشار حکومت جمهوری اسلامی به خادمین کلیساها و نوکیشان مسیحی رو به افزایش نهاده است . وبا توجه به وعده های رییس جمهور جدید شرایط برای اقلیتها بهتر که نشده ، حتی فشارها و دستگیریها بیشتر هم شده است.
در روز شنبه گذشته 14 تیرماه ، ماموران لباس شخصی در بندر انزلی با هجوم به منزل مسکونی کشیش (عبدالرضا علی حق نژاد) معروف به میتاس ، که از کشیشان کلیسای ایران است ،وی را بازداشت وبه مکان نامعلومی منتق...ل نمودند.
دوتن از شبانان کلیسای شیراز به نام های سروش سرایی و محمد روغنگیر که در منزل ایشان مهمان بودند نیز بازداشت شدند. این دو شبان نیز از کشیشان کلیسای ایران هستند.
آخرین اخبار از وضعیت این دو کشیش بازداشت شده این است که آنان جهت گذراندن دوره محکومیت خود به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده اند.

منبع : اخبار اقلیتهای مذهبی








دروغ آشكاری كه حسن روحانی در سومین مناظره های انتخاباتی سال ٩٢ با وقاحت تمام در مقابل چشم ميليون ها بيننده تلويزيونی گفت و گروهی از مردم حرفهايش را باور كردند!

لطفا برای درك بهتر درجه وقاحت اين فرد كه سالها در شورای عالی امنيت ملی به علی خ...امنه ای خدمت كرده رجوع كنيد به روايت هاله سحابی از فاجعه ١٨ تير و سپس بگوييد به نظر شما چه كسی خطرناكتر است؟ سعيد جليلی كه ١٧ سال از اين آخوند امنيتی كمتر تجربه دارد و چهره راديكال خود را پشت خنده هاي فريبنده و وعده های
دلنشين پنهان نكرد!

حسن روحانی خطاب به شهردار كنونی: «آقای قالیباف دلم نمی‌خواست بگویم. آن‌جا بحث این بود شما می‌گفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم و کار را تمام می‌کنیم. ما می‌گفتیم راه این نیست که مجوز بدهیم بعد گاز انبری آن‌ها را دستگیر کنیم، راه این است که از ابتدا به آن‌ها بگوییم یا مجوز نیست یا اگر هست بیایند کار خودشان را انجام دهند، تظاهرات کنند و مبدأ و انتها نیز معلوم باشد».

این ادعاهای روحانی درحالی‌است که او ۱۸ تیر سال ۷۸ دانشجویان معترض را متهم کرد که به اموال عمومی خسارت زده‌اند و خواستار محاکمه آنان به‌عنوان دشمنان حکومت شد.

دوسال پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، سردار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و فرمانده سابق کل سپاه پاسداران در مصاحبه‌‌ای از بخش دیگر اتفاقات آن سال و نقش روحانی در سرکوب‌های ۱۸ تیر پرده برداشت.

او گفت: «در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که دبیر آن آقای دکتر حسن روحانی بود، یک برخورد لفظی بین ما پیش آمد و آقای روحانی به نفع سپاه رای داد و گفت: سپاه باید بیاید؛ برای دفع فتنه تهران».

---

دو روایت از فاجعه ۱۸ تیر، یکی‌ از راویان در خرداد ۱۳۹۰ توسط نیرو‌های امنیتی کشته و در "تاریکی‌ شب" به خاک سپرده شد ، دیگری در خرداد ۱۳۹۲ به عنوان رئیس جمهور "اعتدال گرا" انتخاب شد! 

نوشته هاله سحابی در مورد فاجعه ۱۸ تیر: این همه نفرت و دشمنی از کجا برخاسته است؟

چند ساعت قبل از این تهاجم مدیریت کوی دانشگاه از نیروهای موسوم به ضد شورش به صراحت درخواست «چند دقیقه» وقت برای مذاکره با دانشجویان و تضمین توقف تظاهرات را کرده بود، ولی خود وی نیز با خشونت دستگیر شد!
این دلیل آشکاری بود برای اثبات این فرض که مهاجمان نه قصد مهار تظاهرات را داشتند و نه آرام‌سازی فضای متشنج دانشجویی را …

منبع: سایت ملی‌ مذهبی‌



در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ خورشیدی، هاله سحابی که مشغول تشییع جنازه پدرش، عزت‌الله سحابی بود، در پی هجمه و درگیری همراه با خشونت از طرف نیروهای امنیتی دچار «ایست قلبی» شده و کشته شد. بنا به گفته نزدیکان وی علت سکته قلبی، ضربه نیروهای امنیتی به ناحیه ریه و شکم بوده‌است.

بخشی از سخنرانی‌ حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در رابطه با سرکوب دانشجویان:

" اینها پست‌تر از آن هستند که برانداز نام گیرند در کجای دنیا حرکت‌های آشوب‌طلبانه تحمل می‌شود؟
لازم می‌دانم از نیروی انتظامی به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی‌اش در این چند روز، از نیروی عزیز و قهرمان بسیج و همچنین پرسنل بیدار وزارت اطلاعات تشکر، سپاسگزاری و قدردانی نمایم که تلاش و فعالیت فوق‌العاده‌ای در این چند روز داشته‌اند."

حسن روحانی، از تشکر و قدردانی‌ از نیروی انتظامی و بسیج در جریان کوی دانشگاه تا حمایت تمام قد از چماقداری به نام مسعود ده‌نمکی در سال ۱۳۹۲ 

لطفا این ویدیو را در لینک زیر ببینید:



۱۸ تیر، حادثه کوی دانشگاه در دولت اصلاحات ( سال ۱۳۷۸)

تنها بخاطر اعتراض ساده دانشجویان به بسته شدن روزنامه سلام بود که خشونتی غیر قابل تصور به وقوع پیوست. نیروهایِ فشار و لباس شخصیهایِ رژیم، شبانه به خوابگاه حمله کرده و دانشجویان در خواب را از پنجره و پله‌ها به بیرون پرتاب کردند، حتا دانشجویان غیر ایرانی نیز در امان نماندند، پولهایِ دانشجویان به غارت رفت، کتاب‌ها و جزواتشان سوزانده شد و کامپیوتر‌ها و ... شکسته شدند.

..به پیوست این جریان تهران و چند شهر دیگر شلوغ شد، خاتمی، رئیس جمهور اصلاح گرا، حمایت از رهبری را به حمایت از مردم ترجیح داد.
و معاون خاتمی، دانشجویان را به سکوت و آرام شدن دعوت نمود

Sepidedam

.

Wednesday, July 9, 2014





دو روایت از فاجعه ۱۸ تیر، یکی‌ از راویان در خرداد ۱۳۹۰ توسط نیرو‌های امنیتی کشته و در "تاریکی‌ شب" به خاک سپرده شد ، دیگری در خرداد ۱۳۹۲ به عنوان رئیس جمهور "اعتدال گرا" انتخاب شد!


نوشته هاله سحابی در مورد فاجعه ۱۸ تیر: این همه نفرت و دشمنی از کجا برخاسته است؟


چند ساعت قبل از این تهاجم مدیریت کوی دانشگاه از نیروهای موسوم به ضد شورش به صراحت درخواست «چند دقیقه» وقت برای مذاکره با دانشجویان و تضمین توقف تظاهرات را کرده بود، ولی خود وی نیز با خشونت دستگیر شد!...
این دلیل آشکاری بود برای اثبات این فرض که مهاجمان نه قصد مهار تظاهرات را داشتند و نه آرام‌سازی فضای متشنج دانشجویی را …


منبع: سایت ملی‌ مذهبی‌



در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ خورشیدی، هاله سحابی که مشغول تشییع جنازه پدرش، عزت‌الله سحابی بود، در پی هجمه و درگیری همراه با خشونت از طرف نیروهای امنیتی دچار «ایست قلبی» شده و کشته شد. بنا به گفته نزدیکان وی علت سکته قلبی، ضربه نیروهای امنیتی به ناحیه ریه و شکم بوده‌است.
بخشی از سخنرانی‌ حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در رابطه با سرکوب دانشجویان:

" اینها پست‌تر از آن هستند که برانداز نام گیرند در کجای دنیا حرکت‌های آشوب‌طلبانه تحمل می‌شود؟
لازم می‌دانم از نیروی انتظامی به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی‌اش در این چند روز، از نیروی عزیز و قهرمان بسیج و همچنین پرسنل بیدار وزارت اطلاعات تشکر، سپاسگزاری و قدردانی نمایم که تلاش و فعالیت فوق‌العاده‌ای در این چند روز داشته‌اند."

حسن روحانی، از تشکر و قدردانی‌ از نیروی انتظامی و بسیج در جریان کوی دانشگاه تا حمایت تمام قد از چماقداری به نام مسعود ده‌نمکی در سال ۱۳۹۲

لطفا این ویدیو را در لینک زیر ببینید:




۱۸ تیر، حادثه کوی دانشگاه در دولت اصلاحات ( سال ۱۳۷۸)
تنها بخاطر اعتراض ساده دانشجویان به بسته شدن روزنامه سلام بود که خشونتی غیر قابل تصور به وقوع پیوست. نیروهایِ فشار و لباس شخصیهایِ رژیم، شبانه به خوابگاه حمله کرده و دانشجویان در خواب را از پنجره و پله‌ها به بیرون پرتاب کردند، حتا دانشجویان غیر ایرانی نیز در امان نماندند، پولهایِ دانشجویان به غارت رفت، کتاب‌ها و جزواتشان سوزانده شد و کامپیوتر‌ها و ... شکسته شدند.

..به پیوست این جریان تهران و چند شهر دیگر شلوغ شد، خاتمی، رئیس جمهور اصلاح گرا، حمایت از رهبری را به حمایت از مردم ترجیح داد.
و معاون خاتمی، دانشجویان را به سکوت و آرام شدن دعوت نمود.

Sepidedam





Tuesday, July 8, 2014






احضار روزنامه نگار منتقد دولت به زندان جهت اجرای حکم شلاق



خبرگزاری هرانا – مرضیه رسولی روزنامه نگار منتقد برای اجرای حکم دو سال حبس تعزیری و ۵۰ ضربه شلاق احضار شده است.

به گزارش کلمه، وی با اعلام این خبر در صفحه توییتر خود گفته که فردا، سه‌شنبه، باید خود را برای اجرای حکم به دادسرای اوین معرفی کند.

اتهامات مرضیه رسولی تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات از اتهاماتی است و به گفته ی وی پیش از آن که تایید حکم اولیه در دادگاه تجدیدنظر به او ابلاغ شود، اجرای حکم به او اعلام شده است.

مرضیه رسولی روزنامه نگار منتقد دولت که دی ماه سال ۹۰ در منزل خود بازداشت شده بود، اسفند ماه همان سال پس از حدود یک ماه و نیم با تودیع وثیقه آزاد شد.

همان زمان گزارش شده بود که بر اساس گزارش ها ماموران امنیتی هنگام بازداشت مرضیه رسولی حکمی ارائه کرده بودند که در آن اتهام خانم رسولی «اقدام علیه امنیت ملی» ذکر شده بود.

مرضیه رسولی خبرنگار حوزه کتاب و موسیقی بود که سابقه کار در چندین روزنامه از جمله شرق و اعتماد را در پرونده ی 

خود دارد.

Sepidedam







Monday, July 7, 2014








حسن روحانی ، تاکید کرد که یک سال پس از دوران چهار 

ساله ریاست جمهوری او، اگر یک چهارم وعده‌های 

انتخاباتی‌اش محقق نشده باشد، از مردم عذرخواهی

 می‌کند!



سخنان روحانی عصر شنبه ۱۴ تیر، در جمع اعضای دولت و در یک مراسم افطاری بیان شده است در حالی که حدود یک ماه تا سالگرد تشکیل کابینه او زمان باقی است.

در صفحه فیسبوک رادیو فردا 



کاربران یک صدا به اظهارات فریبکارانه روحانی واکنش نشان دادند:

- به مرحله یک هشتم رسیدید لطفا کناره گیری کنید. روحانی مچکریم

- عذر خواهی به چه کار مردم میاد؟ واسشون کار میشه؟ پول میشه؟ راحتی میشه؟ ماشین ارزون میشه؟ نه واقعا عذر خواهیا که همه میتونن انجام بدن. انگار جمشید مشایخیه

- عذرخواهی و پدر مادر ماها باید بکنند که پای شماهارو به این مملکت باز کردند

- عذرخواهيتو ببريم مغازه برنج و گوشت ميده؟

- تو اين يه سال روحاني تا حالا نزديك هزار نفر اعدام شده پيشرفت خوبي داشته دولتشون

- به یک چهارم هم راضی شدین؟ چی زود؟ سه چهارم دیگشم که هیچ؟!!!!

- حرف یاوه گویی که همیشه جزو کارهایتان بوده .. حالا یک چهارمش نشه از اونور همیشه صد در صد ظلمتون کامل بوده

- نزدیک به ۲۵۰۰سال پیش داریوش بزرگ تو وصیت نامش گفته خداوندا این سرزمین را از دروغ و خشکسالی و وشمن محفوظ بدار.
دروغ جامعه ی مارو خراب کرد
مشکل ما اینه که جمهوری اسلامی با دروغ اومد سر کار هنوزم روند کارش دروغه!
مشکل ما اینه که هرچی دولت گفته مردم پذیرفتن!
مشکل ما اینه که یه حزبی تو جامعه قدرت گرفته که هیچکس نمیتونه خلاف سلیقه ی شخصیشون عمل کنه.
کاش بدونید شما با این کاراتون به کل دنیا لطمه وارد می کنید


Sepidedam



Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page