Monday, September 29, 2014


محسن امیر اصلانی و حضرت یونس




کارتون: مانا نیستانی



FOR MOHSEN AMIR ASLANI



Iranian prisoner of conscience Mohsen Amir Aslani was executed by hanging on Sept. 24 on charges of "corruption on earth and heresy in religion," including a charge of insulting the prophet Jonah.
Cartoon: Mana Neyestani


منبع :

توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران




Sunday, September 28, 2014



یادداشتی از مهدی افشار
---------------
آقای روحانی اصلا فکر نکن خلاف واقع گفتی و باید یک طوری،یک شکلی، بعدا جبران کنی( کم هم ماله کش نداری ماشالله ) آره خب، بهر رو مسعود و بهمن و آقا کیوان و احمد آقا و مرضیه و ریحانه در حکم شون ، در پرینت زندان شون جرمی به اسم روزنامه نگاری درج نشده، اصولا این جرم در قوانین کیفری ایران تعریف نشده. چون روزنامه نگاری آنچه است که کیهان رقم میزنه،رجا نیوز رقم میزنه و ماها یک مشت علاف هستیم که وزیرتان،مدیرتان،رییس ستادتان ، مسئول مهم تان،شخص مورد اعتمادتان، در اوقات انتخابات، در مواقع کسب رای اعتماد سراغ ماها میان و کارشون که تمام شد به روزنامه نگاران واقعی که در بالا ذکر شد رجوع میکنند. بعد هم قسم جلاله میخورند که "تا من هستم نمیذارم انجمن صنفی باز شود" هم شما راست میگین و هم همه اون مردان و مدیران تان. ما اصلا روزنامه نگار نیستیم. یک مشت کارگر فصلی هستیم برای دوران انتخابات. حالا به خاطرش زندان هم میریم... مهم نیست که....شما خودت را ناراحت نکن.



منبع : 
Mehdi Parpanchi 

Saturday, September 27, 2014



الناز عابدینی متولد ۱۳۶۷ در تهران است. از ۱۶ سالگی تا کنون دوره‌های صدا سازی را با محسن پورحسینی گذرانده. پس از ۳ سال دوره پیانوی کلاسیک را با سیمین کوشاتپور به مدت ۳ سال و پیانوی جَز و سلفژ را هم با رامین بهنا گذرانده و از دانشگاه علمی کاربردی در رشته موسیقی، شاخه آواز کلاسیک فارغ التحصیل شده و به مدت ۲ سال در گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران فعالیت داشته و در اجراهای متعدد با گروه‌ها و خوانندگان، همکاری داشته‌است.
الناز عابدینی در سال ۱۳۹۲ از ایران مهاجرت کرده و در ترکیه به فعالیتش ادامه می‌دهد . . .



.اجرای زیبایی از دوست هنرمندم ، الناز عابدینی 

  به امید پیروزی پی در پی برای این عزیز 


 




سخنان نژاد پرستانه مقامات جمهوری اسلامی را محکوم کنیم!


حسن روحانی در اجلاس سران سازمان ملل، در چهارمین دقیقه سخنرانی‌ اش از ترکیب نژادپرستانه «زنگی مست» استفاده کرد و گفت: «برخی از سازمان‌های اطلاعاتی، تیغ را به دست زنگی مست داده‌اند و او نیز همه را از دم تیغ می‌گذراند.»

محمد جواد لاریجانی نیز ۵ سال پیش با انتقاد از سیاست های باراک اوباما گفته بود : " زمانی که اوباما بر سر کار آمد از تعامل و گفتگو با ایران سخن گفت چه شده که امروز این "کاکا سیاه" حرف از تغییر نظام ایران می زند؟! "

معنی‌ «زنگی» در لغتنامه دهخدا: زنگی . [ زَ ] (ص نسبی )منسوب به زنگ . منسوب به قبایل سیاه پوست ساکن افریقای شرقی . زنگباری . سیاه پوست . منسوب به زنگ . مصری . حبشی و مردم سیاه رنگ و مردم بیابانی و وحشی و مردم ابله

منبع: لغتنامه دهخدا

http://goo.gl/NMCM7o

روحانی همچنین در بخشی از سخنانش در سازمان ملل با اشاره به "جهانی‌شدن تروریسم"، گفت: «از نیویورک تا موصل، از دمشق تا بغداد، از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه جهان، از القاعده تا داعش، افراطیون جهان یکدیگر را یافته‌اند و ندا سر داده‌اند که متحد شوید اما آیا ما در برابر افراطیون متحدیم؟»

یکی‌ از کاربران فیسبوک در پاسخ به این سخنان حسن روحانی می‌گوید: شما؟ خودتون سر دسته افراطی‌ها هستیدا احکام قضاییتون و رفتارتون با دگر اندیشان رو یادتون رفته؟ رفتارتون با زنها؟ حصر‌ها غیر قانونی؟! رفتارتون با مخالفین در سال ۵۷ ۶۰ ۶۷؟ نکنه اینها کار داعش بوده؟!
شما فقط منابع مالی گسترده تری دارید و نیروهای سرکوب گر بیشتری دارید نه چیزی بیشتر، و این فرصت دارید که یک کشور بی‌صاحب رو درسته بالا کشیدید و گرنه مشروعیتتون در حدی نیست که با کشوری مذاکره کنید.

دفاع شیخ معتدل از سرکوب و اعدام

https://www.facebook.com/video.php?v=10152538154143954



Thursday, September 25, 2014


محسن امیراصلانی به اتهام تفسیر متفاوت از قرآن اعدام شد

محسن امیراصلانی زنجانی، زندانی عقیدتی که از سال ۱۳۸۵ در زندان بود، سحرگاه روز چهارشنبه، دوم مهرماه در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شد. این حکم که دو بار لغو شده بود سرانجام با تایید رئیس قوه قضائیه اجرا شد.

محسن امیراصلانی، زندانی عقیدتی که تا ۲۴ ساعت پیش از اعدامش، هیچ یک از رسانه‌ها خبری از او منتشر نکرده بودند، سحرگاه روز چهارشنبه‌، دوم مهر (۲۴ سپتامبر) در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شد. پیکر او در آرامگاه "بهشت سکینه" کرج به خانواده‌اش تحویل داده شد.
یکی از نزدیکان خانواده امیر‌اصلانی روز چهارشنبه (۲ مهر) در گفت‌وگو با دویچه‌وله ضمن اعلام این خبر گفت که پیکر او پس از تحویل در "بهشت سکینه" به خواست خانواده، به "بهشت زهرا"ی تهران منتقل شده تا در آنجا دفن شود.
محسن امیراصلانی زنجانی (متاهل و ۳۷ ساله) در سال ۱۳۸۵ به اتهام "بدعت در دین" دستگیر شد. فردی که با دویچه‌وله گفت‌وگو کرد گفت، او روانشناس بود و مشاوره میداد اما چون فردی مذهبی بود، مراجعانش را با تفاسیر قرآن و احکام دینی مورد مشاوره قرار می‌داد و به همین دلیل هم میان مراجعه‌کنندگانش بسیار محبوبیت داشت.
به عنوان مثال وی در تفسیر سوره یونس معتقد بوده که یونس پیامبر از دل نهنگ بیرون نیامده و همین امر باعث شد تا به او اتهام "توهین به حضرت یونس" را نیز وارد کنند.
"ارتباط با امام زمان"
ادعای "ارتباط با امام زمان" اتهام دیگری بود که به امیراصلانی وارد شده بود.
به گفته یکی از نزدیکان خانواده امیراصلانی، در ابتدای دستگیری، اولین قاضی پرونده برای او قرار منع تعقیب صادر می‌کند ولی به اصرار دادستان وقت این قرار به دستگیری تغییر می‌کند.
در دادگاه اولیه وی به اتهام بدعت در دین به چهار سال حبس محکوم می‌شود و این حکم در دادگاه تجدید نظر به دو سال و چهارماه کاهش پیدا می‌کند.
اما در طی مسیر دادرسی، اتهامات جدیدی مثل روابط نامشروع و جرایم دینی به او وارد می‌شود و پرونده به دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی معروف به قاضی صلواتی فرستاده می‌شود. قاضی صلواتی نیز برای او حکم اعدام صادر می‌کند.
با اعتراض وکلا، پرونده به دادگاه تجدید نظر می‌رود و دادگاه تجدید نظر صلاحیت دادگاه انقلاب برای رسیدگی به این پرونده را نقض و آن را به دادگاه کیفری استان تهران می‌فرستد. این دادگاه با حضور پنج قاضی برگزار می‌شود که دو تن از آنها حکم به بی‌گناهی متهم می‌دهند و سه تن برای او حکم اعدام صادر می‌کنند.
نقض حکم در دیوان عالی و اصرار قاضی بر اعدام
پرونده به دیوان عالی کشور می‌رود. دیوان حکم را نقض می‌کند. دوباره پرونده به دادگاه کیفری استان می‌رود و اعدام تایید می‌شود. بار دوم که پرونده به دیوان عالی برمی‌گردد، دیوان حکمی ۱۲صفحه‌ای می‌نویسد که به گفته یکی ازنزدیکان خانواده امیر‌اصلانی، "خواندن این حکم به طور کامل اجحاف در این پرونده را مشخص می‌کند."
در بخشی از این حکم با وارد کردن ایراد به حکم دادگاه کیفری این پرسش مطرح شده که چطور دو اتهام با هم تلفیق شدند، در حالی که یکی از آنها امر مختومه است و مجازاتش را هم کشیده و دیگری هم هنوز اثبات نشده و هیچکدام ادله قانونی ندارد و "فاقد وجاهت قانونی می‌باشد".
در این مرحله پرونده قاعدتا باید به هیأت عمومی دیوان عالی کشور می‌رفت اما رئیس دادگاه کیفری استان تهران خود تقاضای اعمال ماده ۱۸ کرده و پرونده را نزد رئیس قوه قضائیه می‌فرستد. رئیس قوه قضائیه هم با استناد به حکم چندین سال پیش آقای صلواتی، اعدام را تایید می‌کند.
اصرار قاضی صلواتی بر اعدام متهم
یکی از نزدیکان خانواده امیراصلانی می‌گوید: «قاضی صلواتی در حکمش در معرفی متهم نوشته: وی که دانشجوی انصرافی، سرباز فراری و فرزند ساواکی بوده. یعنی از ابتدا تصویرسازی از یک متهم کرده که هیچ‌کدام صحیح نیست. محسن دوسال سرباز نیروی دریایی جمهوری اسلامی بوده و پدرش هم الان از سازمان بازنشستگی کشوری حقوق می‌گیرد و دانشجوی انصرافی هم نیست».

خانواده او می‌گوید، روز سه‌شنبه (اول مهرماه) از زندان با خانواده تماس گرفته شده و به آنها گفته می‌شود برای آخرین دیدار با محسن به رجایی‌شهر بروند. در این روز برای اولین بار خبر اعدام قریب‌الوقوع این زندانی عقیدتی در رسانه‌ها منتشر شد.خانواده امیراصلانی پس از تایید حکم به کمیسیون عفو و بخشودگی مراجعه کردند و در آنجا خواستار شدند که حکم دیوان عالی کشور که عالی‌ترین مرجع قضایی است مورد توجه قرار بگیرد اما متاسفانه این تقاضا پذیرفته نشد.

یکی از اعضای این خانواده که با دویچه‌وله گفت‌وگو کرده عنوان کرد، تمام تلاش خانواده بر این بوده که مسئله از مسیر حقوقی و قانونی حل شود ضمن اینکه مطمئن بوده‌اند که این زندانی اعدام نخواهد شد و پس از گذراندن حکمش آزاد خواهد شد و به همین دلیل تا کنون سکوت کرده بودند.
در نهایت سحرگاه روز چهارشنبه دوم مهر (۲۴ سپتامبر) محسن امیراصلانی زنجانی به اتهام "فساد فی الارض، بدعت در اصول و فروع دین اسلام و تفسیر جدید از قرآن" اعدام شد. وی یک فرزند دوساله دارد.
تا کنون هیچیک از رسانه‌های داخل ایران خبر اعدام این زندانی عقیدتی را منتشر نکرده‌اند.
منبع : دویچه وله


Wednesday, September 24, 2014

محمد رضا پهلوی در یکی‌ از مصاحبه هایی که در مستند "انقلاب ۵۷" نشان داده شد ميگويد: "ما حداقل در انتخباتمان وعده های دروغین نمی دهیم. آنچه که به مردم وعده می دهیم چیزی است که توانائی انجامش را داریم! آیا آنها میتوانند شما را عوض کنند؟ "

گویی این گفته های شاه خطاب به حسن روحانی و سید محمد خاتمی است. حسن روحاني كه در مشهد گفت نخواهد گذاشت اون میراث شوم "خاندان جنایتکار پهلوی" دوباره بخواهد خود نمایی کند!

اين سخنان از دهان كسي خارج شده که پیش از انتخابات گفته بود راه حلهای ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات داخلی و خارجی دارم. راه حلهایی کوتاه مدت برای حل مشکلات ومعضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش بینی شده است که با این برنامه ما می توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.
اما پس از انتخابات گفت مشكلات چند ساله در چند ماه حل نمی شوند و سپس مردم حتی در صف حقارت آميز كالا مُردند! اعدام‌ها در زمان ریاست جمهوری روحانی بطور تصاعدی افزایش یافته است. میدان‌های شهر‌ها به قرون وسطا تبدیل شده اند و گروه گروه و با عجله بیگناه و با گناه را دار میزنند و فشار‌ها و آزار‌های بیمارگونه بنام دین بیداد می کند.

و حالا روحانی بی شرمی را به آنجا رسانده که در نیویورک گفته است حمله آمریکا و متحدانش به مواضع گروه «داعش» در سوریه خلاف قوانین و حقوق بین‌الملل است چرا که از دولت بشار اسد اجازه گرفته نشده است!!!

مشاور وزیر دولت "امید و اعتدال" تجاوز ناظم مدرسه را با رضایت کودکان دانست و گفت یک «کشش دو طرفه» وجود داشته است!
حسن روحانی پیش از انتخابات گفته بود من نخواهم گذاشت مأموری بی‌نام و نشان از کسی سؤال کند، اما دولتش پس از انتخابات زنان بی‌ حجاب را "بیمار" نامید!

محمد خاتمی كه حتی به موسوی وفادار نماند و خيانت كرد در روزهای گذشته برای سلامتی خامنه ای نيز ابراز شادمانی كرده و ۱۶ شهریور گفته است: ما در انتخابات شرکت نکرديم که دوستان ما روی کار بيايند بلکه نظر ما اين بود که روال ها و رويکردهای نادرست اصلاح شود و بحمدالله دولت و رييس جمهوری داريم که رويکرد خوبی دارد.

خاتمی همچنان با وقاحت بی نظير خودش از "قول مردم ایران" گفت: محضر مبارک رهبر عالی‌قدر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) خبر عمل جراحی موفقیت‌آمیز انجام شده موجب مسرت اقشار مختلف در خارج و داخل کشور به ویژه ملت بزرگ ایران گردید ...

آیا "رویکرد خوب دولت" مورد علاقه خاتمی ضرب و شتم دراویش است که از مسالمت آمیز‌ترین افراد جامعه هستند؟ بازداشت بیش از ۴۵۰ درویش و ضرب و شتم دهها تن از آنان. ضرب و شتمی که دهها نفر را روانه بیمارستان کرد!

آیا رويكرد خوب ضرب و شتم بی‌ رحمانه زندانیان بند ۳۵۰ اوین در اواخر فروردين ماه گذشته است؟ آیا خاتمی به خودش زحمت داده نامه دختر عبدالفتاح سلطانی را بخواند که نوشت: " با توجه به اینکه ماموران حمله کننده به زندانیان این بند، از زیرمجموعه دولت یعنی وزارت اطلاعات بوده اند، و باوجود شکایت‌ها و گزارش‌های مکرر خانواده‌های این زندانیان، تاکنون هیچ پی‌گیری از سوی دولت برای رسیدگی به این شکایات صورت نگرفته و علاوه برآن افرادی همچون مادر او به شیوه‌های مختلف از سوی ماموران این وزارتخانه تهدید شده‌اند"

یکی‌ دیگر از وعده‌های دروغین روحانی پیش از انتخابات نجات دریاچه ارومیه بود.

روحانی که وعدهٔ احیای آن‌را داده بود، کاملا خشک شد و به کویر ارومیه تبدیل شد، و ۲.۵ میلیارد دلار بودجه که روحانی هنگام سر دادن شعار‌های انتخاباتی به اعتراف خودش جهت نجات دریاچه ارومیه دریافت کرده مشخص نیست کجا هزینه شده

لطفا این ویدیو را ببینید:

به مردم ایران پاسخ دهید : " دو و نیم میلیارد دلار را کجا هزینه کردید؟ "

http://goo.gl/JgxwNj

و این‌ها علاوه بر فقر و بیکاری در همه جای ایران. و تصویب "قانون " سکس با فرزند خوانده توسط مجلس و شورای نگهبان و ابلاغ دوست سيد محمد خاتمی ... دیگر اوج بی‌حقوقی و پلیدی و تجاوز به حقوق فرزندان و کودکان بی‌خانواده و بی‌مامن آن سرزمین است. و آن هم از طرف "قانونگذار " . پس آن بخش از مردم که با امید‌ها و توهماتی با توصیه سید محمد خاتمی به حسن روحانی رای دادند امروز باید دوباره داد بزنند که رای من کو ؟ ! داد بزنند که ما بر خلاف نظر رهبر و آیت الله ایکس و ایگرگ رای دادیم. داد بزنند که ما رای ندادیم که شما قانون سکس با فرزند را حلال بفرمایید! شرمتان کجا رفت آقای خاتمی آقای روحانی؟ اصلا شرم ميدانيد چيست؟ مردم رای ندادند که دسته دسته دار بزنید و باز فعالین سیاسی اجتماعی فرهنگی را به زندان ببرید. عجب مملکتی ساخته اید آقايان "اصلاح طلب"!

گزارش‌گران بدون مرز: هنگام مصاحبه با روحانی از سرکوب بپرسید

به گزارش وب‌سایت سازمان گزارش‌گران بدون مرز، این نهاد غیردولتی نوشت: «در حالی که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، در گزارشی در باره وضعیت حقوق بشر در ایران از وضعیت نامساعد آزادی اطلاع رسانی در ایران انتقاد و فهرستی از وعده‌های تحقق نایافته حسن روحانی ارائه کرده است، گزارش‌گران بدون مرز بار دیگر تشدید سانسور در ایران و بی‌عملی رئیس دولت در این باره را تقبیح می‌کند.»



منبع : سپیده دم 




Tuesday, September 23, 2014


الهه منصوریان در ووشو فینالیست شد


الهه منصوریان با شکست نماینده کره جنوبی به فینال مسابقات ووشوی بازیهای آسیایی اینچئون راه یافت.
به گزارش ایسنا، چهارمین روز از هفدهمین دوره بازیهای آسیایی دراینچئون دررشته ووشو با مسابقات ساندای بانوان ادامه یافت که در وزن 52- کیلوگرم الهه منصوریان با شکست "کیم هی بین"از کره جنوبی به مبارزه فینال راه یافت.
در این مبارزه تماشاگران کشور میزبان به شدت ورزشکار خودشان را تشویق می کردند و جو سالن به سود حریف منصوریان بود اما این ووشوکار ایران با هوشیاری کامل توانست از سد این حریف هم عبور کرده و فینالیست شود. منصوریان توانست یک بار حریف را به بیرون پرت کند اما روی یک غفلت خودش هم به بیرون پرت شد. هر دو ورزشکار ضرباتی را به یکدیگر زدند که سهم نماینده ایران بیشتر از حریف بود. در فاصله 19 ثانیه به پایان مبارزه در راند اول الهه منصوریان یک اخطار گرفت و این مبارزه ادامه یافت تا اینکه در پایان راند نخست نماینده ایران به عنوان فرد برنده اعلام شد.
منصوریان در راند دوم هم توانست حریف را شکست دهد و فینالیست شود.
این حریف کره ای همان حریفی بود که در فینال مسابقات جهانی سال قبل در ترکیه الهه منصوریان علی رغم شکستگی استخوان صورتش او را شکست داده بود.
ووشوکار ایران برای رسیدن به این مرحله "هرتاتی " از اندونزی،"گورلینگ" از نپال را شکست داده بود.
الهه منصوریان برای کسب مدال طلا باید فردا (چهارشنبه) با برنده "ژانگ لو" از چین مبارزه کند.
ووشوکار وزن ۵۲ کیلوگرم بانوان ایران مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در سال گذشته و برنز بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو را در کارنامه دارد.
دیگر نماینده بانوان ایران در ساندای بازیهای آسیایی اینچئون شهربانو منصوریان در وزن ۶۰ کیلوگرم بود که مقابل نماینده چین شکست خورد و حذف شد.
منبع: ایسنا


Monday, September 22, 2014




آیا این هموطنان توسط ارتش اسرائیل مورد حمله خونبار قرار گرفتند یا نیروهای داعش و یا شبه‌نظامیان گروه بوکوحرام؟ 


گروهی از هموطنان ما که در اروپا، کانادا و آمریکا به کار زندگی‌ و تفریح خود مشغول هستند، می‌گویند به سیاست علاقه‌ا‌ی ندارند، دعوت به کمپین‌های حقوق بشری حتی در فضای مجازی را نمی‌پذیرند، حتی لایک هم نمیکنند، مبادا دوستان غیر ایرانی‌ آنها تصاویر ناخوشایندی از ایران ببینند، چرا که آبرومندانه تر است آنها تصاویر نقاط دیدنی‌ ایران، پارتی‌های تهران، اسکی دختران در دیزین، دور دور‌های در خزرشهر ، جئت اسکی در کیش، ... را ببینند، تا تصاویر هموطنان زندانی و یا مورد ضرب و شتم واقع شده را !

اما همین دوستان تصویر کشته شده گان در غزه را در کاور خود قرار میدهند، عکس پروفایل خود را عوض میکنند، به جای حمایت از کمپین‌های واقعی‌ مبارزه با حجاب اجباری، از کمپین آزادی‌های یواشکی حمایت میکنند، و ضمنا با پرچم جمهوری اسلامی هم طبیعتاً مشکلی‌ ندارند، چرا که به گفته آنان همه دنیا ایران را با آن‌ پرچم می‌شناسد، گویی همه دنیا احمدی‌نژاد را به عنوان رئیس جمهور نمی‌شناخت!

فراموش نکنیم که صفحه آزادی‌های یواشکی تنها چند روز پس از حمله بی‌ رحمانه «پنجشنبه سیاه» در بند ۳۵۰ اوین و ضرب و شتم زندانیان سیاسی راه اندازی شد، (پنجشنبه سیاه اواخر فروردین ۱۳۹۳ - راه‌اندازی صفحه آزادی‌های یواشکی اوایل اردیبهشت ماه ۱۳۹۳) و اعتراض خانواده‌ها در داخل کشور و فعالین حقوق بشر در خارج از کشور را که میرفت دولت جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهد و وادار به پاسخگویی نماید، خنثی نمود!

حال میبایست از این دوستان "فعال سیاسی فصلی" پرسید: به نظر شما چه کسانی‌ اینطور زنان و مردان هموطن ما را مورد ضرب و شتم قرار داده است؟ ارتش اسرائیل؟ نیروهای داعش یا شبه‌نظامیان گروه بوکوحرام؟ 

خیر هیچ کدام! ماموران انتظامی و امنیتی در «پوشش‌های نظامی و لباس شخصی» با استقرار در محدوده‌ی “خیابان بهشت” در تهران که حسینیه‌ی دراویش در آن واقع شده، «صد‌ها درویش گنابادی را محاصره کردند» و پس از ساعاتی «با گاز اشک‌آور و ضربات باتوم» مورد حمله قرار دادند. 

وب‌سایت “مجذوبان نور” با اشاره به زخمی شدن ده‌ها درویش متحصن در جریان اتفاقات روز یکشنبه در اثر فرود آمدن «ضربات بسیار مهلک» باتوم ماموران «بر سر و دست و کتف» آن‌ها، خاطرنشان کرده که چهار نفر از دراویش به نام‌های سجاد اسداللهی، محمود غلامی، علی بیرانوند و بیژن کیانمنش که وضعیت وخیم‌تری داشتند، «در جو سنگین امنیتی به اورژانس بیمارستان سجاد منتقل شده‌اند».

آیا صلح طلب تر از دراویش پیدا می شود که دولت "تدبیر و امید" با این خشونت با آنها رفتار می کند؟ 

این همان دولتی است که هفته پیش سید محمد خاتمی در وصفش گفته است: ما در انتخابات شرکت نکرديم که دوستان ما روی کار بيايند بلکه نظر ما اين بود که روال ها و رويکردهای نادرست اصلاح شود و بحمدالله دولت و رييس جمهوری داريم که رويکرد خوبی دارد!

منبع : سپیده دم






از ساعات اوليه صبح روز یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ بازداشت بیش از ۴۵۰ درویش و ضرب و شتم دهها تن از آنان توسط نيروهای امنيتی. ضرب و شتمی که دهها نفر را روانه بیمارستان کرد! 


دراويش گنابادی روز گذشته تجمعی مشابه در مقابل دادستانی تهرانبرگزار کردند که در خلال آن ده‌ها نفر از آنها توسط نيروهای امنيتی دستگير شدند. 

دراويش اعلام کرده‌اند هدفشان از برگزاری تجمع مقابل دادستانی پايان بخشيدن به حملات و فشارها و نگاه امنيتی به دراويش است و گفته‌اند که اگر مسوولان به خواسته‌هايشان توجه نکنند، حاضرند خودخواسته و بدون درگيری به زندان بروند.

۹ نفر از دراويش گنابادی محبوس در زندان اوين تهران و نظام شيراز در اعتراض به آنچه رفتارهای غيرقانونی با دراويش خوانده‌اند، اعتصاب غذای نامحدود کرده‌اند.



*****

محمد خاتمی گفته است: ما در انتخابات شرکت نکرديم که دوستان ما روی کار بيايند بلکه نظر ما اين بود که روال ها و رويکردهای نادرست اصلاح شود و بحمدالله دولت و رييس جمهوری داريم که رويکرد خوبی دارد.




منبع : سپیده دم 



Sunday, September 21, 2014







محیط زیست واردکردنی نیست

طرح: علی جهانشاهی- فرهیختگان




Saturday, September 20, 2014


فرياد يك زن ايرانی: همان آمریکا که خون جوانان ما میچکد از دست او حالا برای کارگزاران رژیم از اصلاح طلب و کار چاق کن های آن دلار و ویزا از همان دست می چکد! به من بگویید چه کنم؟


با گذشت سال ها جمهوری اسلامی چهره و ماهیت فریبکارانه اش بیش از بیش روشنتر میشود باید نوشت جمهوری فریب اسلامی . نگاه کنید کدام سخن و رویکرد آنها در این ٣٥ سال مانند هم بوده است. در بازی های جام جهانی سفیر جنایتکارش همراه با دخترش به دیدن مسابقات فوتبال رفتند زن ایرانی از دیدن مسابقات در استادیوم های مردانه ی آن محروم است، مهمان پرست با همسرش با خیال خوش به دیدن والیبال میروند زن ایرانی از دیدن والیبال محروم مانده است چرا که آخوند های در قم نشسته آنرا برای زن ایرانی مناسب نمیداند. معصومه ابتکار یا همان سیستر مری ( نمیدانم چرا معصومه ابتکار خودش را مری نامیده بود به آمریکائی ها و آن یکی معصومه که در خانه مصی صدایش میکرده اند حالا شده مسیح ) که همراه با نینجا های جمهوری فریب اسلامی از دیوار سفارت بالا رفتند و گوش همه را از مرگ بر آمریکا کر کرده بودند به هر جا که میرفتند آمریکا دشمن بود در داخل اما دوست بود و هست در خارج! دشمنی با آمریکا فقط یک فریب بزرگ است که برگیست که این رژیم همیشه از آن استفاده کرده است همان معصومه ابتکار تروریست یا سیستر مری پسرش را برای تحصیل به امریکا ی جهان خوار میفرستد! همان آمریکا که خون جوانان ما میچکد از دست او حالا برای کارگزاران رژیم از اصلاح طلب و کار چاق کن های آن دلار و ویزا از همان دست می چکد! به من بگویید چه کنم؟

شيلا فرهنگ 
٢٩ شهريور ١٣٩٣

عیسی هاشمی فرزند معصومه ابتکار برای ادامه‌ی تحصیل به آمریکا عزیمت کرد.


در این ویدئو تناقض آشکار اظهارات خانم ابتکار با مستند پخش شده از شبکه آی‌ تی وی‌ در سال ۱۹۷۹ قابل مشاهده است که از شما دعوت می‌کنیم این ویدئو را ببینید.


منبع : سپیده دم 




Friday, September 19, 2014




تخریب شبانه خانه‌هایی با قدمت چندصدساله در بافت تاریخی شیراز

همچنين در روزهای گذشته با تلاش دولت تدبیر و امید انجام شد: ایجاد کارخانه ترشی‌سازی در حریم مجموعه باستانی پاسارگاد! به نظر شما دليل اين همه دشمنی با آثار باستانی ايرانی برای چيست؟ 
دکتر شاهپور بختیار در زمستان ۵۷ آن گاه که همه مسحور فریب خمینی شده بودند، در یک جمله هشدار بسیار مهمی‌ داده بود: 

«این‌ها ماموریت دارند که ایران را به نابودی ببرند»


این خانه‌ها که قدمت‌شان به دوره‌های ایلخانی و زندیه برمی‌گردد در راستای طرح توسعه “حرم شاهچراغ” به “حرم علاءالدین حسین” که از آن به “بین‌الحرمین” یاد می‌شود، تخریب شده‌اند.
“ایسنا” در عین حال تاکید کرده که «تاکنون نهاد، ارگان، گروه و یا شخص حقیقی یا حقوقی مسوولیت این فاجعه‌ی تاریخی را به عهده نگرفته است».
این خبرگزاری به نقل از علیرضا گل‌گلی، “دبیر انجمن معماران ایران”، نوشته که چند شب قبل پنج خانه‌ی قدیمی در «محله‌ی اسکندری، در قلب بافت دوره‌ی ایلخانی» شیراز در ضلع شرقی “شاهچراغ” با تعدادی لودر و بیل مکانیکی تخریب شد آن هم در حالی‌ که با مقاومت “تعدادی از دوست‌داران میراث فرهنگی” که جلوی لودرها خوابیدند، «خانه تاریخی پورنواب» متعلق به دوره‌ی زندیه که یکی از “ارزشمندترین خانه‌های تاریخی” این محدوده است، از تخریب کامل نجات پیدا کرد.
آقای گل‌گلی با بیان این‌که خانه‌ی «پورنواب» متعلق به دختر فتحعلی‌شاه بوده و مساحت حدود ۲۵۰۰ مترمربعی آن بعد از تخریب‌های سال‌های گذشته به حدود ۵۰۰ متر رسیده، اضافه کرد که در اتفاقات چند شب گذشته نیز، «دو دیوار و هشتی ورودی» این خانه تخریب شده است.
این در حالی است که خبرگزاری رسمی دولت، “ایرنا”، از قول “معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس”، تعداد خانه‌های تخریب‌شده را ۱۰ خانه عنوان کرده و نوشته که “خانه پورنواب” نیز بعد از جلوگیری از تخریب کامل در شب اول، چهارشنبه‌شب (۲۶ شهریور) به طور کامل تخریب شد.



با تلاش دولت تدبیر و امید انجام شد: ایجاد کارخانه ترشی‌سازی در حریم مجموعه باستانی پاسارگاد!

گزارش كامل در لينك زير:


در اين ويديو جابجایی یک ساختمان ۱۲۰ ساله در شهر زوریخ را ببينيد:



منبع : سپیده دم 



Thursday, September 18, 2014






عزیمت فرزند سخنگوی گروگان‌گیران به آمریکا



عیسی هاشمی فرزند معصومه ابتکار برای ادامه‌ی تحصیل به آمریکا عزیمت کرد.



نیلوفر ابتکار معروف به معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست در دولت‌های اصلاحات و اعتدال و اولین زن حاضر در کابینه ی دولت جمهوری اسلامی، از اعضای اصلی گروگان‌گیری واقعه‌ی اشغال سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ بود و سمت سخنگوی آنان را بر عهده داشت.

حادثه‌ای که همچنان بحث مخالفان و موافقان در رد و تایید آن برقرار است و اساس سیاست خارجی نظام نوپای جمهوری اسلامی را از آن زمان تا به امروز و حتی مدت‌ها بعد تحت تاثیر قرار داده است.

اثری که مصداق اصلی‌اش در تیرگی کم سابقه‌ی رابطه‌ی ایران و آمریکا دیده می شود و هزینه‌های زیادی را بر نظام جمهوری اسلامی حاکم کرده که اکنون نیز تبعاتش به طور مستقیم با مردم دست و پنجه نرم می‌کند.

حالا در حالی که هنوز رابطه ی دو کشور عادی نشده و دیدار و مذاکره برای حل مسایل گذشته و کنونی به سختی انجام می گیرد، خانواده‌ی خانم ابتکار ترجیح داده‌اند که فرزندشان برای بهره‌گیری بیشتر، آمریکا را به عنوان مقصد بعدی زندگی انتخاب کند.

منبع: مردم رپورت


قابل توجه است نیلوفر ابتکار بجای عذرخواهی از یک عمل فاجعه‌آمیز که با تمام اصول اخلاقی و انسانی و بین‌المللی منافات داشته، همچنان مشغول موجه جلوه دادن رفتار و گفتار خود و هم قطاران‌شان هستند.
در این ویدئو تناقض آشکار اظهارات خانم ابتکار با مستند پخش شده از شبکه آی‌ تی وی‌ در سال ۱۹۷۹ قابل مشاهده است که از شما دعوت می‌کنیم این ویدئو را ببینید.


وقاحتی که فقط از عهده مقامات جمهوری اسلامی بر می‌‌آید: نگرانی رژیم از وضعیت محیط زیست در غزه!

درحالیکه تخریب محیط زیست در ایران، زندگی هموطنان را در معرض خطر جدی قرار داده و سالانه هزاران قربانی میگیرد، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دولت تدبیر و امید در کنار علی‌ لاریجانی در کنفرانس بین المللی تهران، وضعیت محیط زیست در غزه را مورد بحث قرار دادند. 

آیا خانم رئیس قادر هستند برنامه‌های در دست اجرای سازمان محیط زیست در ایران را تشریح نمایندو بگویند جهت مقابله با تخریب محیط زیست در ایران به غیر از صرف صبحانه با محیط بانان در پارک ملی‌ تنگ آباد چه اقدامات موثری انجام داده اند؟؟


از ایشان باید پرسید آیا از نشر فاضلاب به سیستم آب آشامیدنی برنامه‌ای در دست اجرا دارید؟ راهکار دولت تدبیر و امید و سازمان محیط زیست در مورد بزرگترین بحران کم آبی‌ و بی‌ آبی‌ چیست؟ از ایشان میبایست پرسید چگونه می‌توان با آلودگی‌ آب رودخانه‌ها مقابله کرد

باید از گروگانگیر سابق پرسید برنامه هایی که برای مقابله با خشک شدن دریاچه ارومیه وعده داده بود چیست؟.حسن روحانی نیز البته اولین وعده کمپین انتخاباتی اش نجات دریاچه ارومیه بود! 

رئیس سازمان محیط زیست به جای نگرانی برای محیط زیست غزه باید توضیح دهد کدام راه حل را برای جلوگیری از نابودی جنگل‌های ایران در نظر دارد.

ایشان موظف است توضیح دهد آنچه که برای مقابله با آلودگی‌ هوای شهر‌های بزرگ انجام داده، نام ببرد! در مورد دفعه غیر اصولی زباله‌های صنعتی، بیمارستانی و شهری چه کردید؟

***

دولتِ روحانی که وعدهٔ احیای آن‌را داده بود، کاملا خشک شد و به کویر ارومیه تبدیل شد، و ۲.۵ میلیارد دلار بودجه که روحانی هنگام سر دادن شعار‌های انتخاباتی به اعتراف خودش جهت نجات دریاچه ارومیه دریافت کرده مشخص نیست کجا هزینه شده

لطفا این ویدیو را ببینید:

به مردم ایران پاسخ دهید : " دو و نیم میلیارد دلار را کجا هزینه کردید؟ "


منبع : سپیده دم 


Wednesday, September 17, 2014

یک شرکت هواپیمایی مانع از حضور حسین علیزاده و گروه «هم‌آوایان» به شهر شیراز شد.


گروه «هم‌آوایان» که قرار بود در راستای تور کنسرت «نغمه‌ای در پرده‌ای» فردا شب ۲۷ شهریور ماه در شهر شیراز به روی صحنه برود،ساعاتی پیش در فرودگاه اصفهان با برخورد نامناسب شرکت هوایپمایی «ایران ایر» مواجه شد.
این شرکت هواپیمایی به دلیل همراه داشتن ساز توسط اعضای گروه اجازه سوار شدن به هواپیما را به هنرمندان نداد.
این در حالی است که قرار بود این گروه اجرایی امشب ۲۶ شهریور ماه در سالن شیراز برای اجرای فردا شب‌اش تست صدا داشته باشد.
روابط عمومی گروه هم‌آوایان اعلام کرد که این گروه به خاطر این رفتار نامناسب قصد شکایت از این شرکت هواپیمایی را دارد.

منبع خبر: سهام نیوز

Tuesday, September 16, 2014


رسوایی جدید: «تفاوت فرهنگی» پس از برزیل اینبار به کرهٔ جنوبی رسید
آزارجنسی زن کره‌ای توسط یکی از مسئولان فوتبال ایران!
«تماس فیزیکی» یکی از مسئولان فوتبال ایران با زن کره‌ای جنجال آفرید
پلیس کره جنوبی اعلام کرد که یکی از مسئولان تیم ملی فوتبال امید ایران پس از دیدار این تیم با ویتنام در چارچوب بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی، با یک زن کره‌ای از راهنماهای داوطلب در امور اجرایی مسابقات «تماس فیزیکی» برقرار کرده است.
به‌گزارش رویترز، این رویداد روز دوشنبه ۲۴ شهریورماه رخ داده و این زن کره‌ای به پلیس شکایت برده و گفته که توسط یکی از مسئولان تیم ایران مورد آزار جنسی قرار گرفته است.
سایت مسابقات نیز این خبر را تأیید کرده است.
پلیس کره جنوبی، نامی از مرد ایرانی نبرده اما اعلام کرده که این مرد ۳۸ ساله پس از بازجویی‌ها «تماس فیزیکی» با یکی از داوطلبان امور اجرایی مسابقات را پذیرفته است. این مرد با این حال گفته که هیچ کار غیرقانونی انجام نداده است.
زن کره‌ای به پلیس گفته است که این ماجرا پس از مسابقه و هنگامی که وی و یکی از مسئولان تیم ملی می‌خواستند با هم عکس بگیرند رخ داده است.
به‌گفته پلیس کره‌ جنوبی مرد ایرانی در حال حاضر آزاد است اما اجازه خروج از کره را ندارد. کمیته رسمی مسابقات آسیایی اینچئون (IAGOC) نیز قرار است به این پرونده رسیدگی کند.
تیم ملی فوتبال امید ایران روز دوشنبه در نخستین دیدار خود در بازی‌های آسیایی اینچئون با نتیجه سنگین چهار بر یک از ویتنام شکست خورد.
تنها گل ایران توسط محسن مسلمان، کاپیتان این تیم در دقیقه ۶۵ و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.
این نتیجه، بسیاری از دوستداران فوتبال ایران را شگفت‌زده کرد.

منبع: تابناک

Sunday, September 14, 2014





کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با انتشار ویدیویی یک سال پس از آغاز به کار حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهور ایران، مروری داشته بر اظهارات او در زمینه بهبود آزادی ‌های فردی، اجتماعی و سیاسی.
طی سال گذشته حقوق شهروندان ایرانی توسط نهادهای مختلف، مکررا نقض شده است و رئیس جمهور تا کنون هیچ برنامه‌ای برای عملی کردن وعده‌ها و سخنان خود در ارتباط با بهبود وضعیت حقوق شهروندان و متوقف کردن ناقضان حقوق بشر ارائه نکرده است.


: بیشتر بخوانید




منبع : Article18


آب مناطق یک و ۴ اهواز غیرقابل شرب شد


صفحه فیسبوک «مشبوش اهوازى» با انتشار این عکس نوشت:
«اینجا خوزستان است 
اینجا شادگان (فلاحیه) است
الآن ساعت ۳۰: ۱۸ دقیقه روز شنبه ۲۲ شهریور است.
این فرزندم (ایمن) است.
این‌ها تمام لیوانهای ما است
اگر بیشتر لیوان داشتیم بیشتر پر می‌کردم ولی حیف که...
کجایید مسؤلین با ادعا...
به نظر شما ما باید درد دلم را به چه کسی بگویم...
آیا گوش شنوایی هست؟؟؟
من فقط آب می‌خواهم... آب
ایمن می‌گوید: من می‌ترسم از این آب بنوشم
به نظر شما بنوشد... یا ننوشد!»
خبرگزاری فارس هم با انتشار خبری آب مناطق یک و چهار اهواز را غیرقابل شرب و گل‌آلود اعلام کرد.
بنا بر این گزارش، دو هفته پیش، ۲۰ ساعت آب برخی از مناطق یک و چهار اهواز، کمپلو ناصرخسرو جنوبی و ابتدای کوی علوی اهواز دچار قطعی شد.
پس از اینکه این مشکل برطرف و حل شده اما آب غیرقابل شرب از لوله‌ها سرازیر و مزه و حتی بو و رنگ آن نیز تغییر کرده است.
این معضل حدود دو هفته‌ای‌ست که گریبان ساکنان مناطق مذکور را گرفته است.

منبع : 
توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران

Saturday, September 13, 2014



من اگر برخیزم/ تو اگر برخیزی/ همه برمی خیزند


هنگامی که اول سراغ کرد ها آمدند
سکوت کردیم چون کرد نبودیم،
بعد سراغ ترکمن های گنبد آمدند،
سکوت کردیم چون ترکمن نبودیم،
بعد سراغ بلوچ ها آمدند،
سکوت کردیم چون بلوچ نبودیم،
بعد سراغ عرب ها آمدند،
سکوت کردیم چون عرب نبودیم،
بعد سراغ آذری ها آمدند،
سکوت کردیم چون آذری نبودیم،
بعد سراغ اقلیت های مذهبی و قومی آمدند،
سکوت کردیم چون جز اقلیت های مذهبی و قومی نبودیم،
بعد سراغ هموطنان عضو حزب و گروه های سیاسی آمدند،
سکوت کردیم چون عضو حزب و گروه های سیاسی نبودیم،
و بعد سراغ زندانیان مظلوم سیاسی آمدند،
بعضی از هموطنان سکوت نمودند چون عضوی از خانواده اشان زندانی سیاسی نبود

اما ما نباید سکوت کنیم زیرا همگی فرزندان ایران زمین هستیم و اگر سکوت کنیم دیگر کسی نخواهد بود تا به اعتراض برآید و اگر سکوت کنیم روزی سراغ خودمان خواهند آمد و بیاد بیاوریم که آزادی بانو نسرین ستوده که برای مطالبه حقوق مدنی و شهروندی دست به نافرمانی مدنی و اعتصاب غذای چند باره و طولانی مدت در زندان نمود و همیاری و همراهی ایرانیان داخل و خارج از کشور با ایشان در پیگیری فعال مطالبات و پایین نیاوردن سطح مطالبات به حق خویش که منجر به عقب نشینی اقتدارگرایان شد نشان عینی آن است که حق گرفتنی است و هرچقدر که مردم در پیگیری مطالبات مدنی و شهروندی فعال تر و متحد تر باشند اقتدارگرایان مجبور به عقب نشینی بیشتری میشوند و این همان آلترناتیوی است که اقتدارگرایان از آن وحشت دارند و آن همانا قدرت اتحاد مردمی در پیگیری فعال مطالبات خویش است که باعث خروش ملت تحت ستم ایران و فروریختن پایه های نظام دیکتاتوری میشود.

هموطنان عزیزم، قدرتمندترین نیرو همانا خود شما هستید قدرتی برتر از هر قدرت،نیرویی فراتر از هر نیرو، این شما هستید که با پیگیری فعال مطالبات به حق خود میتوانید اراده ملت را گام به گام بر خواست دیکتاتور حاکم کنید.
به نام آزادی،پاینده باد ایران و سربلند باد ایرانی.
محمد رستگار
هنگامی که اول سراغ کرد ها آمدند
سکوت کردیم چون کرد نبودیم،
بعد سراغ ترکمن های گنبد آمدند،
سکوت کردیم چون ترکمن نبودیم،
بعد سراغ بلوچ ها آمدند،
سکوت کردیم چون بلوچ نبودیم،
بعد سراغ عرب ها آمدند،
سکوت کردیم چون عرب نبودیم،
بعد سراغ آذری ها آمدند،
سکوت کردیم چون آذری نبودیم،
بعد سراغ اقلیت های مذهبی و قومی آمدند،
سکوت کردیم چون جز اقلیت های مذهبی و قومی نبودیم،
بعد سراغ هموطنان عضو حزب و گروه های سیاسی آمدند،
سکوت کردیم چون عضو حزب و گروه های سیاسی نبودیم،
و بعد سراغ زندانیان مظلوم سیاسی آمدند،
بعضی از هموطنان سکوت نمودند چون عضوی از خانواده اشان زندانی سیاسی نبود

اما ما نباید سکوت کنیم زیرا همگی فرزندان ایران زمین هستیم و اگر سکوت کنیم دیگر کسی نخواهد بود تا به اعتراض برآید و اگر سکوت کنیم روزی سراغ خودمان خواهند آمد و بیاد بیاوریم که آزادی بانو نسرین ستوده که برای مطالبه حقوق مدنی و شهروندی دست به نافرمانی مدنی و اعتصاب غذای چند باره و طولانی مدت در زندان نمود و همیاری و همراهی ایرانیان داخل و خارج از کشور با ایشان در پیگیری فعال مطالبات و پایین نیاوردن سطح مطالبات به حق خویش که منجر به عقب نشینی اقتدارگرایان شد نشان عینی آن است که حق گرفتنی است و هرچقدر که مردم در پیگیری مطالبات مدنی و شهروندی فعال تر و متحد تر باشند اقتدارگرایان مجبور به عقب نشینی بیشتری میشوند و این همان آلترناتیوی است که اقتدارگرایان از آن وحشت دارند و آن همانا قدرت اتحاد مردمی در پیگیری فعال مطالبات خویش است که باعث خروش ملت تحت ستم ایران و فروریختن پایه های نظام دیکتاتوری میشود.

هموطنان عزیزم، قدرتمندترین نیرو همانا خود شما هستید قدرتی برتر از هر قدرت،نیرویی فراتر از هر نیرو، این شما هستید که با پیگیری فعال مطالبات به حق خود میتوانید اراده ملت را گام به گام بر خواست دیکتاتور حاکم کنید.
به نام آزادی،پاینده باد ایران و سربلند باد ایرانی.


محمد رستگار

منبع : سپیده دم



Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page