Wednesday, December 31, 2014



پیام شجاعانه یک زندانی سیاسی از زندان
مرثیه ای برای سرزمینم - خالد حرداني

زندانیان سیاسی کرد یک ماه اعتصاب و اینک زندانیان اهواز. از کدامین درد سخن باید گفت :
زمستان؛ سرما؛ و شب های پر از بهانه برای بیاد آوردن چیز های کوچک که زندگی هر یک از ما را شکل انسانی بخشیده است. اما زمستان امسال من ۱۵ ساله شد؛ ۱۵ سال پشت دیوارها و حریم مقدس اندیشه انسانیت؛ سرد ولی پر از احساس با تو بودن و برای تو زیستن؛ ۱۵ سال پشت دیوارهای قطور و سرد آن هم با ترسیمی از تصویر مشوش استبداد؛
پشت قاب شکسته تاریخ ملتم؛ ۱۵ سال محروم از تمام زیبایهایی که خدا به انسان هدیه داده است؛ از نگاه به مهتاب شب دشتهاي سرزمینم گرفته تا قدم زدن توی خیابانهای شلوغ شهرم؛ از سپیده صبح بهار تا اول شب سرد یلدا؛ و از شب های یلدا تا بهاری دیگر. شاید ؟ اما هر زمستان یک تصویری سرد؛ تصویری پر از معنا بر قامت استبداد زده تاریخ ملتم؛سرد برای اینکه رفیقی می رود؛
اول ها اکبر محمدی ؛ و بعدها صارمی ها؛ فرزاد ها؛ سواری ها؛ نداها و ریحانه ها؛ هر کدام آسمانی؛ شلعه ی برافروخته بر تاریکی فضای تیره شهرم؛ همچون ستاره ها؛ درخشان و گرم برای شب های بی روح ملتم؛ گرم و روشن؛ چون شقایق وحشی نگاره شده
بر دشتها؛ سرخ و سوزان پر از عشق؛ اما سخن من با توست ای آنکه با من هم دردی؛ و این چند خط را برای تو می نویسم
سکوت شب را دوست دارم؛
و سرمای یلدا را؛ زیرا درونش؛ فریاد های تو پنهان است؛ که مسیح را؛ به صبح رستاخیز اندیشه های بشر؛ فرا می خواند؛ من تصویر مصلوب مظلومیت تو هستم؛ فریاد تو سخن تو ؛ و آرزوهای تو؛ ای هموطن کرد؛ ای عرب؛ ای بلوچ؛ و ای دستهای در زنجیر ملتم؛ که اینک؛ با زبان روزه ات؛ و؛ با سکوت آسمانی خود در زندان؛ کاخ استبداد پوشالی دیکتاتور را؛ با تمام سربازان مقوایی اش؛ به لرزه انداختی؛ اینک چون سرو؛ استوار باش؛ ای صلیب بر افراشته بر قامت تاریخ وطن؛ ای سیمای جاوید؛ ای رفیق؛ زیرا بامداد؛ قلب جادويی شاپرک های سرزمینم؛ با تو خواهد تپید؛ پس؛ تا صبح بیدار باش؛ زیرا. ..
صبح نزدیک است.
پاورقی خاطرات خالدحردانی.

منبع : سپهر آزادی






«جسد یک بهایی به دلیل صادر نشدن مجوز دفن در سردخانه مانده است»


جامعه جهانی بهایی در بیانیه‌ای خبر داده نزدیک به دو ماه است جسد یک بهایی در سردخانه‌ای در اهواز مانده، چرا که مقامات از دادن اجازۀ دفن خودداری می‎کنند.
این تازه‎ترین مورد از رشته وقایع در ماه‌های اخیر است که بهاییان ایران با آن درگیر بوده اند. دیان علایی، نمایندۀ جامعۀ جهانی بهایی در سازمان ملل متحد گفته است: «در سال‎های اخیر بیش از ۴۰ قبرستان بهایی مورد حمله یا تخریب قرار گرفته و یا بسته شده‌اند، و مقامات مربوطه از دفن تعداد زیادی از بهاییان جلوگيری‌ کرده و یا در آن مداخله کرده‎اند.»
او می گوید بارزترین نمونه از این دست، اقدام سپاه پاسداران است که از اردیبهشت ماه، دست به تخریب قبرستان تاریخی بهاییان در شیراز زده تا یک مجتمع ورزشی و فرهنگی به جای آن بسازد. این اقدام، به رغم درخواست سه کارشناس حقوق بشر سازمان ملل متحد در سپتامبر، شهریورماه سال جاری، برای توقف کار، همچنان ادامه دارد.
جامعه جهانی بهایی می گوید بر اساس تازه ترین گزارش ها، حدود پنج تا شش هزار‌متر مکعب از زمین تاکنون حفاری شده یا بر روی آن ساخت و ساز انجام گرفته است.
سیمین فهندژ، سخنگوی جامعه جهانی بهایی در سوییس، در گفت و گو با رادیو فردا می گوید که از سرنوشت اجسادی که از گورهای قبرستان بهاییان شیراز بیرون کشیده شده اند اطلاعی در دست نیست. خانم فهندژ از مهر و موم شدن گورستان بهاییان در اهواز و ماندن جسد یک بهایی در سردخانه این شهر می‌گوید.



گفت و گوی الهه روانشاد با سیمین فهندژ در خصوص افزایش آزار بر بهاییان ایران

«الان قبرستان اهواز مدتی است که توسط مقامات بسته شده، در آهنی قبرستان هم جوشکاری شده و جلوی قبرستان هم دیواری کشیده شده. در حال حاضر خبر بد دیگری هم اضافه شده که یکی از بهاییانی که در آن شهر فوت کردند به اسم آقای شامل بینا، جسدشان را الان حدود دو ماه است در سردخانه نگهداری می‌شود و اجازه دفن به خانواده داده نمی‌شود. با اینکه خانواده و افراد دیگر در این شهر تقاضاهای زیادی به مقام‌های مختلف از استاندار تا امام جمعه، تا شورای شهر و شهرداری هم ارائه کرده‌اند، همه این اقدامات بی‌نتیجه مانده. با این که این افراد تنها چیزی که می‌خواستند این بوده که اجازه داشته باشند یکی از اعضای خانواده شان را دفن کنند که به نظر می‌رسد بهاییان در ایران حتی از این حق هم محروم هستند.»
خانم فهندژ، جامعه جهانی بهایی بارها اعلام کرده که قبرستان‌های مختلفی در ایران تخریب شدند. این قبرستان اهواز که شما به آن اشاره کردید ظاهرا‌ نخستین مورد نیست؟
«بله در سالهای اخیر قبرستان‌های زیادی در ایران تخریب شده یا مقامات از دفن کردن بهاییان در آن قبرستان‌ها جلوگیری کردند. یکی از این اقدامات بی‌رحمانه در شهر شیراز بود که ماه‌ها پیش تخریب قبرستان تاریخی بهاییان در این شهر شروع شد توسط سپاه پاسداران و هنوز هم ادامه دارد. در حال حاضر هم سرنوشت اجسادی که توسط سپاه از خاک درآورده شده‌اند، تا بتوانند مقامات در آنجا ساختمان ورزشی بسازند، معلوم نیست. ده ها مورد دیگر در شهر تبریز و شهرهای دیگر داشتیم که بهاییانی که فوت کردند در شهر تبریز بدون اطلاع خانواده آنها جسد این افراد به شهر میاندوآب برده شده و در آنجا خاک شده. در یک مورد که اخیرا‌ً‌ اتفاق افتاد دختر یازده ساله‌ای به اسم مهنا سمندری که در تبریز فوت کرد و دچار معلولیت هم شده بود حتی اجازه دفن این کودک هم به خانواده داده نشده و این دختر را به شهر میاندوآب منتقل کردند. در مورد دیگری فردی که فوت شده بود در ملافه بیمارستان و بدون اطلاع به خانواده به خاک سپرده شد.»
ظاهرا‌ بین تشریفات خاکسپاری در دیانت بهایی و اسلام تفاوت‌هایی وجود دارد. تابوت یکی از آنها است. بهاییان در تابوت به خاک سپرده می‌شوند و مسلمانان در کفن. ظاهرا‌ً‌ این یکی از موارد اختلافی است که بین جامعه بهایی و مسئولان هست؟
«بله هر فردی باید این حق را داشته باشد که بتواند بنا به قوانین و تشریفات دینی و مذهبی و اعتقادی به خاک سپرده شود. یکی از قوانین دیانت بهایی این است که فردی که فوت می‌کند پارچه‌ای می‌پیچند و در تابوت می‌گذارند و این تابوت را خاک می‌کنند. بهاییان در ایران در تمام طول زندگی‌شان با آزار و اذیت‌های بسیاری روبه‌رو می‌شوند. اجازه تحصیل ندارند. بدون دلیل زندانی می‌شوند. اجازه کار ندارند. با تمام این مشکلات باز با تمام قلب دوست دارند که به ایران خدمت کنند و هنوز هم آنجا زندگی می‌کنند و این مشکلات را متحمل می‌شوند حتی اجازه دفن هم به آنها داده نمی‌شود.»
منبع : رادیو فردا

Tuesday, December 30, 2014








افزایش محکومیت ، هدیه کریسمس جمهوری اسلامی به کشیش فرشید فتحی 

از سوی دادگاه انقلاب اسلامی و با حکم قاضی صلواتی یکسال زندان به مدت محکومیت زندانی مسیحی کشیش فرشید 
فتحی اضافه شد./ بیشتر بخوانید در محبت نیوز



منبع :محبت نیوز


Monday, December 29, 2014


بازداشت و ممانعت از برگزاری جشن کریسمس درتهران از سوی ماموران امنیتی




تاریخ: یکشنبه ,۷ دی ۱۳۹۳

خبرگزاری هرانا – ماه دسامبر برای مسیحیان سراسر دنیا یاد آور یک رویداد بزرگ است، در ایران اما مقامات و مسئولان امنیتی همه ساله با فرارسیدن ایام کریسمس ضمن کنترل و نظارت بر کلیسا‌ها و اعضا و ایمانداران بویژه نوکیشان مسیحی فارسی زبان، فشار و تهدیدهای خود را به شدت افزایش می‌دهند.

به گزارش هرانا به نقل از محبت نیوز؛ ده تن از ماموران امنیتی به منزل مسکونی یک کشیش آشوری واقع در منطقه غرب تهران هجوم برده و ضمن بازداشت وی از ادامه برگزاری جشن کریسمس جلوگیری کردند.

به گفته منابع خبری، ماموران لباس شخصی در ساعت پنج و نیم بعداظهر روز جمعه پنجم دی ماه سالجاری پس از ورود به خانه کشیش «ویکتور بِت تَمرز» ضمن اینکه خود را از ماموران دادستانی دادگاه انقلاب اسلامی معرفی کردند، اقدام به بازداشت موقت این افراد در‌‌‌ همان مکان نموده و مانع از برگزاری جشن میلاد مسیح شدند.

ماموران امنیتی تعداد ۱۵ تن از مهمانان را که در آنجا حضور داشتند، ضمن جدا کردن زنان و مردان از یکدیگر و بازرسی و تفتیش بدنی این افراد، اقدام به توقیف کتاب مقدس، ضبط کلیه تلفن‌های همراه و مدارک شناسائی حاضرین کردند.

این مراسم در منزل کشیش ویکتور از کشیشان رسمی و آشوری در تهران در حال برگزاری بود که ماموران لباس شخصی ضمن تهدید بازداشت شدگان، حضور این جمع در این مکان را «تجمع غیر قانونی و بدون مجوز» دانسته و مانع از برگزاری جشن میلاد مسیح شدند.

ماموران سپس فرمهای بازجویی هشت صفحه‌ای که با آرم وزارت اطلاعات بوده را در بین بازداشت شدگان تقسیم کرده و از آنان خواسته شد تا به تمامی فرم پرسشنامه که شامل سوالاتی از پیش تعیین شده بوده، به آن به دقت پاسخ دهند.

مشخصات واسامی این افراد عبارتند از: کشیش ویکتور بهمراه همسر و فرزندشان که وی به تازه گی از سفر، به ایران بازگشته بود تا کریسمس را در کنار خانواده خود بگذرند.

سوزان که به همراه پدر، مادر و خواهرش که در این جمع حضور داشتند.

از دیگر افراد: خانم محنا، افشین، میثم، آقای کاویان از کلیسایی در شمال کشور- خانم سحر – جمشید بهمراه همسرش – محمد و همسرش ملیکا.

(محبت نیوز نام خانوادگی این افراد را محفوظ دانسته و از انتشار آن خوداری می‌کند)

در میان این نوکیشان مسیحی افرادی بوده‌اند که پس زمینه دینی آن‌ها نه دین اسلام بلکه آئین زرتشتی بود، که این افراد به این امر و بازجوئی کتبی اعتراض کرده و عنوان نمودند که این برگه‌ها را پرنخواهند کرد زیرا به گفته آنان، پر کردن اینگونه فرم‌ها می‌تواند ایجاد سابقه برای این افراد شود. زیرا آنان معتقد بودند که عمل اشتباهی از آنان سر نزده که اکنون باید مورد بازجویی قرار بگیرند.

ماموران یکدیگر را گاهن با نامهای مستعار و مجعول حاجی و سید خطاب می‌کردند. در بین ماموران دو مامور زن نیز حضور داشتند که آنان زنان مسیحی را مورد تفتیش و بازرسی بدنی قرار می‌دادند. مامورین امنیتی همچنین از بازداشت شدگان موقت در آن مکان خواسته بودند تا در مقابل دوربین فیلمبرداری قرار گرفته و ضمن معرفی خودشان علت حضور و دلیل بازداشتشان را توضیح دهند.

کشیش «ویکتور» و همسرش خانم «شامیرام عیسوی» و فرزندشان «رامئیل» این سه تن نیز مورد بازجوئی و پرسش قرار گرفتند. ماموران لباس شخصی همچنین خانه این زوج آشوری را به طور کامل مورد تفتیش و بازرسی قرار داده و بسیاری از وسایل شخصی آنان از جمله کامپیو‌تر، تلفن همراه، کتب و…. را ضبط و با خود بردند. سپس ماموران اقدام به بازداشت کشیش «ویکتور» کرده و وی را به بازداشتگاه زندان اوین منتقل کردند که تا لحظه انتشار خبر از وضعیت جسمانی و شرایط این کشیش آشوری اطلاع دقیقی در دست نیست.

یک منبع آگاه به محبت نیوز گفت؛ یک تن از نوکیشان مسیحی با نام «امین» که ماموران امنیتی وی را داخل خودرویی بردند و بطور خاص در داخل اتومبیل وی را مورد بازجوئی قرار دادند، و سپس هماهنگ شده بود تا با چند مامور دیگر به خانه شخصی وی اعزام و آنجا را مورد بازرسی قرار دهند. که از سرنوشت این نوکیش مسیحی پس از خروج از منزل کشیش ویکتور تا لحظه تنظیم این خبر اطلاع دقیقی در دست نیست.

همچنین گفته شده که بازداشت شدگان پس از انجام مراحل بازجویی و عکسبرداری و تکمیل فرم پرسشنامه وزارت اطلاعات اجازه 
خارج شدن از خانه به آنان داه شد، اما ممکن است طی روزهای آینده این افراد برای توضیحات بیشتر به وزارت اطلاعات احضار شوند.





Sunday, December 28, 2014







Based on Pastor Saeed Abedini's letter from Prison on Christmas 


براساس نامه کشیش سعید عابدینی در آستانه کریسمس: صلیب های کاغذی ام را پاره
 کردند.


درباره این نامه، به فارسی اینجا بخوانید: http://goo.gl/RD5PAh




یک ویدئو در این رابطه 


منبع : Article18




ماموران امنیتی با حمله و ورود به یک کلیسای خانگی در شهر رودهن، واقع در شرق استان تهران، چند تن از نوکیشان مسیحی را بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل کرده‌اند


به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر؛ ماموران امنیتی با حمله و ورود به یک کلیسای خانگی در شهر رودهن، واقع در شرق استان تهران، چند تن از نوکیشان مسیحی بنامهای مهدی کیان، علی صدرالدین (برادر استفان)، محمد کاظمی، آذین فرودی، محمدحسین مریدیان، مریم نریمانی، علیرضا ناصری، برادر متین و یک تن دیگر (هویت نامعلوم) را بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل کرده‌اند.
روز پنجشنبه (۴ دیماه ۱۳۹۳ - ۲۵ دسامبر ۲۰۱۵) گروهی از ایمانداران مسیحی برای دعا و نیایش به مناسبت زادروز عیسی مسیح (کریسمس) گردهم آمده بودند، که تعدادی از ماموران لباس شخصی مجهز به سلاح کمری و بیسیم، با برخوردی بسیار غیرمودبانه وارد محل مذکور شده و ضمن تفتیش محل و ضبط کامپیوتر‌ها، کتب و جزوات، موبایل‌های حاضران و…، اقدام به بازداشت و انتقال این مسیحیان به خودروهای ون نمودند.
***
خبرها حاکی از دستگیری و بازداشت موقت گروه دیگری در تهران دارد که در میان ایشان نام کشیش ویکتور بت تمرز نیز به چشم می‌خورد. اطلاعات بیشتر در این باره به اطلاع خواهد رسید.

منبع : Article18


Saturday, December 27, 2014




خبر فوری: کشیش ویکتور بت تمرز بازداشت شد



به گزارش خبرنگار شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان در خاور میانه، مامورین امنیتی روز گذشته شبان کلیسای پنطیکاستی شهر آرا، کشیش  ویکتور بت تمرز و گروهی از ایمانداران را بازداشت و به مکان نامشخصی منتقل کردند.
اخبار تکمیلی به تدریج به اطلاع شما خواهد رسید...

منبع : شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان


Friday, December 26, 2014


کریسمسی که فرشید فتحی به خاطر ایمان و خدمات مسیحی خود در زندانهای جمهوری اسلامی می‌گذراند.



گزارش بیژن فرهودی از وضعیت مسیحیان مسلمان‌زاده در ایران؛ بر اساس گزارش «وال استریت ژورنال» از چهارمین کریسمسی که فرشید فتحی به خاطر ایمان و خدمات مسیحی خود در زندانهای جمهوری اسلامی می‌گذراند.
لینک گزارش «وال استریت ژورنال» به فارسی: http://goo.gl/IY4apV


منبع : Article18



Thursday, December 25, 2014



 بهنام ابراهیم‌ زاده، فعال کارگری زندانی در زندان رجایی شهر از روز ۱۲ آذر ماه دست به اعتصاب غذا زده و در شرایط جسمی نامناسبی بسر می‌برد


بهنام ابراهیم‌ زاده، فعال کارگری زندانی در زندان رجایی شهر، از روز ۱۲ آذر ماه در اعتراض به انتقالش به بند زندانیان محکوم به اعدام دست به اعتصاب غذا زده و در شرایط جسمی نامناسبی بسر می‌برد.
آقای ابراهیم زاده در نامه ای به فرزند مبتلا به سرطانش نوشته "مسئولان پرونده من را به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب دادند تا باردیگر برایم پرونده سازی کنند. تازه به این هم بسنده نکرده و پس از بازگشت از دادگاه که با توهین و آزارواذیت همراه بود، من را از بند زندانیان سیاسی به بند زندانیان خطرناک و محکوم به اعدام منتقل کردند"
روزگذشته نیز گروهی ازفعالان مدنی با انتشارنامه ای خواستاررسیدگی به وضعیت آقای ابراهیم‌ زاده شده بودند . بهنام ابراهیم‌زاده به اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال زندان محکوم شده و در حال سپری کردن چهارمین سال محکومیت خود است.




Wednesday, December 24, 2014






صدها فعال مدنی در نامه‌ای به روحانی: اسیدپاشان آزادند و مهدیه گلرو در زندان

مهدیه گلرو، فعال مدنی زندانی

روز دوشنبه صدها فعال مدنی در ایران و خارج از کشور در نامه ای به حسن روحانی رییس جمهوری ایران خواستند، از تمامی امکانات قانونی و ظرفیت‌های خود برای رهایی مهدیه گلرو بهره گیرد.

مهدیه گلرو فعال دانشجویی و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ است که هم اکنون زندانی عقیدتی در بند دو الفت سپاه پاسداران است.

او در سال‌های اخیر چند بار از سوی نهادهای امنیتی و قضائی ایران دستگیر و زندانی شده است.

وب سایت کلمه روز سه‌شنبه ۲ دی خبر داد که هفتصد فعال مدنی ایران در نامه ایایاتای به حسن روحانی نوشته اند که او به عنوان رییس‌جمهور و حافظ قانون اساسی ایران، متولی دستگاه اجرایی کشور است و باید از امکانات قانونی و ظرفیت‌های خود برای رهایی مهدیه گلرو یان زندانی سیاسی- عقیدتی بهره گیرید.

در این نامه آمده است: « اسیدپاشان در جامعه آزادند و مهدیه گلرو بازداشت شده؛ این عادلانه نیست»

درباره نگارش این نامه و دلیل فرستادن آن برای رئیس جمهوری ایران، مصطفی خسروی، یکی از امضا کنندگان این نامه و فعال سیاسی ساکن ایتالیا به رادیو فردا می گوید که: «طبیعی است، حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران با سوگند به عدالت، قسم خورده که پاسدار قانون اساسی و حقوق مردم باشد. اونماینده همه مردم ایران است و باید پاسخگو باشد.»

مصطفی خسروی درباره اینکه چرا این نامه خطاب به مسئولان دستگاه قضائی ایران نوشته نشده می‌گوید: « چنانچه نهادهای رسمی امنیتی و قضائی پاسخگو بودند و به صدای منتقدان توجه می‌کردند، پاسخگوی عملکرد خود بودند، آقای روحانی هم از آنجایی که به عنوان رییس جمهوری مسئول عملکرد وزارت اطلاعات است، این نامه خطاب به او نوشته شده است و ما انتظار پاسخگویی داریم.»

در نامه هفتصد فعال مدنی از جمله فعلان سیاسی و دانشجویی و روزنامه نگاران ایرانی تصریح شده که آنان به عنوان دوستان و همرهان مهدیه گلرو شهادت می‌دهند که او در سالیان اخیر جز فعالیت مدنی، مسالمت‌آمیز و قانونی روشی مشیی نداشته است و حتی در شرایطی که حق خود او برای ادامه تحصیل، صبورانه در دولت حسن روحانی ادا نشد، گام از این دایره بیرون ننهاده است.

مهدیه گلرو از فعالان دانشجویی حق تحصیل در دانشگاه علامه بود که معتقد بودند حق تحصیل باید برای همه اقلیت‌ها از جمله بهاییان فراهم باشد.

در نامه فعالان مدنی ایران همچنین آمده که «پس از گذشت بیش از دو ماه از اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان هنوز عامل یا عوامل این اقدام دستگیر نشده‌اند، اما همچنان مهدیه گلرو، عضو کانون شهروندی زنان و از شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی به این حادثه، در بازداشت به سر می‌برد.»

مهدیه گلرو آخرین بار به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی علیه اسیدپاشی‌های اخیر زنجیره‌ای در اصفهان دستگیر شد.

او که عضو کانون شهروندی زنان ایران است، چند روز پس از تجمع فعالان جنبش زنان در برابر مجلس شورای اسلامی در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۳ در اعتراض به اسیدپاشی های زنجیره ای که در اصفهان رخ داد، دستگیر و دوباره به زندان اوین منتقل شد.

مهدیه گلرو، پیشتر در ١١ آذر ۱۳٨٨ بازداشت شد و در فروردین ۱۳٨٩ به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرداد 
۱۳٨٩، عیناً از سوی شعبه ٥٤ دادگاه تجدیدنظر تهران تأیید شد.



منبع : سپهر آزادی 


Tuesday, December 23, 2014


دوران قبل از اسلام: توحش یا تمدن؟



در رابطه با تاریخ قبل از اسلام در عربستان روایت‌های مختلفی‌ ذکر شده است، آخوند‌ها از دوران قبل از اسلام به عنوان دوره توحش، ارزش قائل نشدن برای زنان، زنده به گور کردن دختران، ... یاد کرده اند. 

چندی پیش یک آخوند شیعه به وجود تمدن قبل از ادعای پیامبری محمد اعتراف کرد و گفت: "روشی‌ که محمد در مدینه پیش گرفت، دو رنگی‌ (نفاق) را پدید آورد. ریاکاری میان عرب‌های پیش از اسلام نبود. آنها آزاد و یک رنگ بودند و مانند دال‌ها دارای ارج و وقار زیادی بودند."


در مورد تمدن قبل از اسلام می‌توان به عنوان نمونه به ازدواج محمد با خدیجه اشاره کرد. گفته شده‌ است که این خدیجه بوده ‌است که از محمد خواستگاری کرده ‌است. محمد پیش از ازدواج با خدیجه برای خدیجه کار می‌کرد و خدیجه از زنان ثروتمند قریش بوده‌است. ثروت خدیجه و کارفرما بودن او نشان می‌دهد که پیش از محمد نیز زنان حق داشتن ثروت و حق کارفرما بودن را داشته‌ اند و مردان از کار کردن برای زنان شرمسار نبوده‌ اند.

حال توجه شما را جلب می‌کنیم به گفتگوی محسن یکی‌ از حامیان پیامبر مسلمانان و شقایق یکی‌ از زنان آزادی خواه ایرانی‌ که روز گذشته پس از انتشار سخنان زنده یاد رضا فاضلی بین ایندو در گرفت:

محسن زرین: قرآن در دورانى و براى اعرابى آمد كه زن رو با سگ ولگرد يكى ميدونستند و هر وقت لازم داشتند نگر ميداشتند نميخواستن مينداختن بيرون يا ميدادند به كسى ديگه
قرآن كريم آمد و اين .... آدم كرد كه از توحش دست برداشتند وشماهايى كه داريد از قرآن ايراد درمياريد اگه خوب خونده باشيد توى قرآن كريم چند بار گفته اين كتاب هم براى انسانهاى معمولى هستش و هم براى انسانهايى كه دانا هستند
شما شعورتو ببرى بالا ميفهمى قرآن چه معجزه اى هستش و به كس توهين نكرده و به همه ارج و اهميت داده است

شقایق فولاد: حقیقت ندارد. دروغ میگویید . اسلام در زمانی آمد که محمد برای زن ثروتمندی چون خدیجه کارگری میکرد و کاروانهایش را اداره میکرد. تا کی اینهمه دروغ؟!!!!

دروغ بس است. اگر زنان عرب را زنده به گور می کردند که نسل زنان عرب منقرض شده بود. پس خود محمد از پدرش زاییده شده بود؟!! هرچیزی ملاها گفتند باور می کنید ؟!!

شما تعصبت رو پایین ببر و کمتر ساندیس بخور تا حقیقتها رو ببینی!

سخنان رضا فاضلی در رابطه با موارد نقض آشکار حقوق زنان در قران


منبع : سپیده دم 



Monday, December 22, 2014

بودجه‌ای که حسن برای حسن و شرکایش با افزایش ۸۰ درصدی برای سال ۱۳۹۴ در نظر گرفته است:
۵۲۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال ( ۵۲ میلیارد تومان ) معادل ۱۴،۸ میلیون دلار
موسسه نشر آثار امام خمینی که زیر نظر سید حسن خمینی فعالیت می‌کند با افزایش ۸۰ درصدی بودجه همراه بوده است. بودجه سال گذشته این نهاد ۱۶ میلیارد تومان اما بودجه امسال ۳۰ میلیارد تومان که علاوه بر آن ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم تحت عنوان تملک دارایی‌های سرمایه به این بودجه اضافه شده تا جمع آن در لایحه بودجه به بیش از ۵۲ میلیارد تومان برسد. ۵ میلیارد ازاین بودجه به پژوهشکده امام خمینی اختصاص دارد.
علاوه بر مرکز فرهنگی مساجد که بودجه‌ای از ارشاد می گیرد در زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی نیز مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار دارد که بودجه امسال آنها بیش از ۳۲ میلیارد تومان است و مشخص نیست که چرا باید برای یک مکان دو نهاد بودجه پیشنهاد دهند و هزینه شود ...

در روز‌های گذشته سید محمد خاتمی در جمع نمایندگان ۷۰ تشکل دانشجویی سراسر کشور گفته است:
"برای آنکه از مسیر منحرف نشوید باید خود را به نقد مجهز کنید؛ نقد خود، نقد جامعه و نقد قدرت. اگر قدرت بی‌مهار باشد و مورد نقد قرار نگیرد هم به دیکتاتوری می‌انجامد و هم به «فسادهای بزرگ». «فسادهای بزرگ» در متن قدرت‌هایی ایجاد می‌شود که دست خود را باز می‌دانند و به کسی «پاسخگو» نیستند."

حال با توجه به این سخنان، آیا ایشان حاضر هستند به سوالات زیر پاسخ دهند؟
چند درصد از مبلغ ۵۲ میلیارد تومان به حساب سید محمد خاتمی ریخته میشود؟ آیا علاوه بر این مبلغ، بودجه دیگری هم برای شخص ایشان در نظر گرفته شده است؟
آیا خمینی با آن‌ اندیشه‌های خطرناک و افکار مریضش را می‌توان با هزینه کردن میلیارد دلار ( هزینه‌های ساخت و نگهداری مرقد خمینی یکی‌ از گران‌ترین مقبره جهان را هم اضافه کنید) به عنوان مصلح اجتماعی معرفی‌ نمود؟
خاتمی در سخنرانی‌ اخیر خود با اشاره به دوره استالین که می گفتند دروغ را باید چنان بزرگ گفت که قابل باور باشد یادآوری کرد: دروغ را ممکن است در وهله اول باور کنند اما دروغ خیلی زود معلوم و برملا می شود و اعتماد افراد جامعه آسیب می بینند.
حال چگونه است که او در مورد فرد جنایتکاری مثل خمینی آن‌ چنان دروغ‌های بزرگی‌ می‌گوید که قابل باور باشد؟ آیا ترسی از برملا شدن دروغ‌هایش در عصر ارتباطات ندارد؟
واژگانی که خاتمی در خصوص ویژگیهای خمینی بکار می برد عبارتند از :
منادی اسلام عزت بخش ، مظهر عزت مردم، مرجع دینی استقلال طلب ، مدافع روحانیت اسلام و شیعه ، اهتمام ویژه به متفکران غیر حوزوی ، جوان گرا ، تاکید کننده بر وحدت و همدلی،دیندار ، در راس مهمترین حرکت انقلابی زمان قرار گرفتن ، جمع بین فلاح و آزادی ،خود باوری،پیشوای نهضت ، رسیدن به اوج آگاهی های عمیق اسلامی ، وجود اجتهاد پویا و کارساز اسلامی در بینش امام خمینی ، تاکید امام بر مردم و حضور مردم ، حکیم ، عارف ، متفکر ، باور دینی متکی بر علم و عرفان ، قیام برای تاسیس حکومت اسلامی ، نوآوری و شجاعت ، اعتماد و اهمیت به مردم ، حضور امام در راس حرکت عظیم اجتماعی ، ارادت به اهل بیت ، آمادگی امام برای فداکاری در راه دین،مصلح تاریخ اسلام ، تاکید امام بر ضرورت باز گشت به خویشتن ، تکیه امام بر عنصر زمان و مکان ، پایبندی امام به هویت ایرانی خود ، شاعر توانا و غزل سرای زبر دست ،احیا گر دین ، اصلاح گر مسلمان ، مظلومیت امام به دلیل عدم ارائه تحلیل درست و جامع از شخصیت امام ، اجتهاد پویای امام و نقش زمان و مکان در این اجتهاد ، آزادی گرا و پیشرفت طلب .

منبع : سپیده دم 




تشکر بشار اسد از حمایت حکومت و رهبر ایران


بشار اسد رئیس جمهور سوریه، با تشکر از حمایت های حکومت و رهبر جمهوری اسلامی ایران در جنگ داخلی این کشور 
گفت: "ایران و سوریه توانسته اند برنامه های دشمنان و تروریست ها را با شکست مواجه کنند."

منبع : سپیده دم



Sunday, December 21, 2014





دانش آموزان افغان در ایران



منبع : سپهر آزادی











سید محمد خاتمی: اگر قدرت مورد نقد قرار نگیرد هم به دیکتاتوری می‌انجامد و هم به «فسادهای بزرگ»


برای آنکه از مسیر منحرف نشوید باید خود را به نقد مجهز کنید؛ نقد خود، نقد جامعه و نقد قدرت. اگر قدرت بی‌مهار باشد و مورد نقد قرار نگیرد هم به دیکتاتوری می‌انجامد و هم به «فسادهای بزرگ». «فسادهای بزرگ» در متن قدرت‌هایی ایجاد می‌شود که دست خود را باز می‌دانند و به کسی «پاسخگو» نیستند.
این سخنان خاتمی در حالی‌ بیان میشود که منتقدین ایشان و امامش‌ در داخل و خارج از ایران در طول ۳۶ سال گذشته به شکلی‌ سرکوب شدند که درس عبرتی برای بقیه مخالفین باشد که در میان آنها می‌توان از افرادی چون دکتر شاپور بختیار، سعید سیرجانی و دکتر فریدون فرخزاد نام برد. رسانه‌ هایی که حتی در خارج از کشور عملکرد سید محمد خاتمی، هاشمی‌ رفسنجانی‌، حسن روحانی را مورد انتقاد قرار میدهند توسط طرفداران این جناح مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند و در تجمعات نیز به منتقدین خاتمی حتی در کشور کانادا حمله فیزیکی می شود!
اگر سید محمد خاتمی به راستی‌ پاسخگویی را چاره کار می‌داند و قصدش فریب مردم نیست چرا به سوالات سکولار‌ها پاسخ نمی دهد و در مقابل طرفدارانش رسانه‌ هایی که در خارج از کشور عملکرد سیاسی این مدعی اصلاحات را به چالش میکشند، «امل الفساد» خطاب میکنند؟ فساد خمینی بیشتر بود یا چهره‌های سیاسی و رسانه‌‌های منتقد او؟
واکنش سید محمد خاتمی پس از سرکوب دانشجویان منتقد در سال ۱۳۷۸ و زمانی‌ که از بالکن خوابگاه‌ها به پایین پرتاب شدند چه بود؟ واکنش سید محمد خاتمی پس از کشته شدن ندا آقا سلطان که نه به خاتمی باور داشت و نه به خمینی چه بود؟

منبع : سپیده دم 


Saturday, December 20, 2014



نتایج یک نظرسنجی تلفنی از واشینگتن، می‌گوید که ۵۹٪ مردم ایران از روحانی رضایت دارند. 

به نظر شما با وجود فضاي امنيتي در ايران چند درصد مردم جرات ميكنند در يك مكالمه تلفني حقيقت را بيان كنند و ترسي از دستگيري و زندان نداشته باشند؟ 

آيا واقعا اسيد پاشي زنجيره اي و دستگير شدن معترضان به جاي عاملين و آمرين مورد رضايت ٥٩٪ مردم ايران است؟ 

آيا نقض فاحش حقوق بشر و رشد نجومي اعدام ها در دوران روحاني مورد رضايت ٥٩٪ مردم ايران است؟ 

آيا تجاوز و خوراندن مدفوع به دانش آموزان در مدارس اسلامي و عدم مجازات عاملان مورد رضايت ٥٩٪ مردم ايران است؟ 

آيا حمايت از بشار اسد، حماس، ... مورد رضايت ٥٩٪ مردم ايران است؟

آيا ...

لازم به ذكر است مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه (۱۸ دسامبر/ ۲۷ آذر) با تصویب قطعنامه‌ای از جمهوری اسلامی ایران خواست تا به طیفی از موارد گسترده نقض حقوق بشر نظیر شکنجه٬ تبعیض جنسیتی و هدف گرفتن فعالان و روزنامه‌نگاران خاتمه دهد. نماینده ایران در سازمان ملل به این قطعنامه اعتراض کرد. وی گفت قطعنامه صادر شده "تحولات مثبت" رخ داده در دولت حسن روحانی را که از سال گذشته به ریاست‌جمهوری ایران برگزیده شده، نادیده گرفته است.
قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد اگرچه غیرالزام‌آور هستند اما منعکس‌کننده دیدگاه بخش بزرگی از جامعه جهانی‌اند. به گزارش آسوشیتدپرس٬ نماینده ایران٬ قطعنامه صادر شده را "سیاسی٬ تبعیض‌آمیز و مغرضانه" خواند.

گزارش کامل در سایت دویچه وله


منبع : سپیده دم 



Friday, December 19, 2014




تصویب قطعنامه در سازمان ملل علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر



بان گی مون،دبیر کل سازمان ملل، روز ۲۱ شهریور در گزارشی گفته بود که قول‌های حسن روحانی، ‌رییس جمهوری اسلامی، ‌در مورد آزادی‌های بیشتر در ایران به هیچ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در حقوق بشر و آزادی بیان منجر نشده است.
و طبق معمول نماینده ایران این قطعنامه را «سیاسی، تبعیض‌آمیز و مغرضانه» خواند.
***
تصویب قطعنامه در سازمان ملل علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر
تصویب قطعنامه در سازمان ملل علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر
مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل نقض گسترده حقوق بشر در ایران٬ سوریه و کره شمالی علیه این سه کشور قطعنامه صادر کرد. مجمع از شورای امنیت خواست پرونده کره شمالی را به دیوان بین‌المللی کیفری ارجاع دهد.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه (۱۸ دسامبر/ ۲۷ آذر) با تصویب قطعنامه‌ای از جمهوری اسلامی ایران خواست تا به طیفی از موارد گسترده نقض حقوق بشر نظیر شکنجه٬ تبعیض جنسیتی و هدف گرفتن فعالان و روزنامه‌نگاران خاتمه دهد. نماینده ایران در سازمان ملل به این قطعنامه اعتراض کرد. وی گفت قطعنامه صادر شده "تحولات مثبت" رخ داده در دولت حسن روحانی را که از سال گذشته به ریاست‌جمهوری ایران برگزیده شده، نادیده گرفته است.
قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد اگرچه غیرالزام‌آور هستند اما منعکس‌کننده دیدگاه بخش بزرگی از جامعه جهانی‌اند. به گزارش آسوشیتدپرس٬ نماینده ایران٬ قطعنامه صادر شده را "سیاسی٬ تبعیض‌آمیز و مغرضانه" خواند.
گزارش کامل در سایت دویچه وله 



Thursday, December 18, 2014






(تایید حکم ۱۵ ماه زندان برای شاعر و طنز پرداز مردمی، محمد رضا عالی پیام (هالو




خبرگزاری حکومتی بهارنیوز: دادگاه تجدیدنظر استان تهران با رد درخواست تجدیدنظر محمدرضا عالی‌پیام (هالو)، محکومیت ۱۵ ماه حبس این شاعر و طنزپرداز منتقد را تایید کرد.

عالی‌پیام پیش‌تر در آخرین روزهای تیرماه امسال، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به مجموعه اتهامات “اهانت به مقدسات اسلام”، “اهانت به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی”، “اهانت به مراجع مسلم تقلید” و “اهانت به رهبر جمهوری اسلامی” مجموعا به یک سال و سه ماه حبس محکوم شده بود. 

او هم‌چنین در کیفرخواست صادرشده در دادگاه بدوی، به «سیاه‌نمایی علیه نظام جمهوری اسلامی و تحریک مردم به عدم مشارکت در انتخابات» متهم شده بود.

محمدرضا عالی‌پیام که حرفه‌ی اصلی‌اش فیلنامه‌نویسی و فیلم‌سازی است در دهه‌ هفتاد از سوی وزارت ارشاد از فعالیت سینمایی ممنوع شد و در تمام این سال‌ها به سرودن و نگارش اشعار و نوشته‌های طنز در نشریات کشور مشغول بود، پس از انتخابات خردادماه با انتشار سروده‌هایش در شبکه‌های اجتماعی، شهرتی دوچندان یافت. با تایید محکومیت حبس عالی‌پیام در دادگاه 
تجدیدنظر، این حکم قطعی شده و در مرحله‌ی اجرا قرار گرفته است.


منبع : سپهر آزادی 




مرگ فرشته علیزاده در زیر شکنجه 

فرشته علیزاده دانشجوی دانشگاه الزهرا در جریان حمله انصار حزب الله به خوابگاه دانشجویان در 18 تیر سال 78 توسط مأموران دولتي دستگیر و به داخل این قفس آهنین انداخته شد. 

این عکس از لحظه دستگیری فرشته علیزاده در فردای همان روز در یکی از روزنامه های تهران نیز منعکس گردید اما پس از آن این دختر ناپدید شد و هیچ نهادی مسئولیت سرنوشت او را بر عهده نگرفت. 

امیر فرشاد ابراهیمی یکی از رهبران سابق انصار حزب الله از مرگ فرشته علیزاده در زیر شکنجه و دفن او در گورستان خاوران پرده برداشت. در بازداشتگاه فرشته علیزاده را ناجوانمردانه به زیر ضربات کابل گرفتند. 

این دختر مظلوم و بی گناه بی آنکه پرونده ای برایش تشکیل شده باشد بعد از تحمل شکنجه های طاقت فرسا بر اثر زخم های شدید جان باخت. 
در آخرین مراجعه خانواده فرشته به قوه قضائیه تنها پاسخی که می شنوند این است: پرونده او بسته شده است و از او خبری نداریم ایشان تخلفات امنیتی زیادی داشته شما هم بهتر است دنبالش را نگیرید... مادر فرشته بر اثر فشارهای روحی سکته قلبی کرد و درگذشت.

پی نوشت: این اعترافات گوشه ای از جنایات این حکومت است که باعث فروپاشیدن یک خانواده و مرگ یک دختر و مادر شدند ، حکومتی که با شکنجه، اعدام و سرکوب مردم و دانشجویان زنده است.

 منبع : سپهر آزادی





Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page