Monday, March 30, 2015



- تحریم ها امکان بنای اقتصاد مستقل را برای ایران فراهم کرد



- مسئولان ما صریحاً گفتند که رفع تحریم‌ها باید بدون هیچ فاصله ای در هنگام رسیدن به توافق انجام شود
«غرب با تحمیل تحریم بر ایران به اعتراض مردم علیه دولت امید بسته بود و با همین منظور تحریم ها طراحی شده اند تا ملت ایران از دولت دور شود. اما این تحریم ها تاثیر معکوس داشت و امکان بنای اقتصاد مستقل را برای ایران فراهم کرد»
«این که آمریکایی ها تکرار می‌کنند ما با ایران قرارداد می بندیم بعد نگاه می‌کنیم اگر عمل کردند تحریم‌ها را برمی داریم ما این را قبول نداریم. رفع تحریم‌ها جزو موضوع مذاکره است نه نتیجه مذاکره. این خدعه آمریکایی‌است. مسئولان ما صریحاً 
گفتند که رفع تحریم‌ها باید بدون هیچ فاصله ای در هنگام رسیدن به توافق انجام شود.»


سخنرانی خامنه ای در حرم - شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۴


طبرزدى: از دیدگاه من، قاسم سلیمانی اگر خط امام است یا اصلاح‌طلب است یا نیست، اما یک جنایت‌کار و یک تروریست‌پرور است


یادداشتی از حشمت طبرزدى زندانی گوهردشت


سال‌ها پیش از برخی‌ زندانیان سیاسی اصلاح‌طلب شنیدم، شخصی بنام سلیمانی مدیرکل سازمان زندان‌ها گرایش‌های اصلاح‌طلبی دارد. با خود گفتم، چگونه ممکن است فردی گرایش اصلاح‌طلبی داشته باشد و در عین حال مدیرکل سازمانی باشد که این همه حق‌کشی‌، اقدامات ضد حقوق بشری و فساد در آن صورت می‌‌گیرد! پس از مدتی‌ با نام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس آشنا شدم. این بار نیز برخی‌ از زندانیان نزدیک به اصلاح‌طلب‌ها با ذوق‌زدگی ابراز می‌‌داشتند، سردار قاسم سلیمانی از نیروهای خط امامی است و به همین دلیل با احمدی‌‌نژادی‌ها و دلواپسین زاویه دارد! چندی گذشت و با روی کار آمدن دولت اعتدالی-اصلاح‌طلبی روحانی، یک سلسله برنامه نمایشی به نام جنبش دانشجویی از سوی انجمن‌های اسلامی، در روز ۱۶ آذر تشکیل شد و در آن‌ها تجلیلی از سردار قاسم سلیمانی نمایش داده شد و شرکت‌کنندگان برای او هورا کشیدند و کف و سوت زدند!
مدت زمانی‌ به درازا نکشید که شنیدم افرادی از اصلاح‌طلب‌ها در برون‌مرز و در رسانه‌های دولت انگلیس از قاسم سلیمانی به عنوان سردار عارف تجلیل کرده‌اند و برخی‌ روزنامه‌نگاران همین جریان در درون مرز، سعی کرده‌اند از این فرزند خلف امام!؟ قهرمان بسازند.
ولی‌ از دیدگاه من، قاسم سلیمانی اگر خط امام است یا اصلاح‌طلب است یا نیست، اما یک جنایت‌کار و یک تروریست‌پرور است. هر دلاری که در منطقه هزینه کرده، هر طرح عملیاتی که تدوین کرده، هر گلوله، موشک، بمب و مین و نارنجکی که از ایران به منطقه برده و استفاده کرده و انسانی‌ ر‌ا کشته و هر نیروی ایرانی‌ که به عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، اسراییل و یمن نفوذ داده و کشته شده یا فردی را کشته، بدون اجازه مردم ایران و غیرقانونی بوده است. جنگ یمن و هر جنگی که در منطقه اتفاق می‌‌افتد، مقصر اصلی‌اش جمهوری اسلامی، شخص خامنه‌ای، سپاه پاسداران، دو جناح اصلاح‌طلب و محافظه‌کار و جنایتکارانی مثل قاسم سلیمانی هستند که برای ترویج اسلام سیاسی و تشکیل امپراطوری شیعی زیر نظر ولی‌ امر یا ولایت مطلقه فقیه، انجام داده‌اند و محکوم است.
ما مردم ایران نیز باید آگاه باشیم که آن‌هایی که به نام منافع ملی‌ و گسترش حوزه‌ی نفوذ ایران از تروریست‌هایی‌ چون قاسم سلیمانی قهرمان ملی‌ می‌‌سازند، در ریختن خون زنان و کودکان و غیرنظامی‌های یمنی، عراقی، سوری، اسراییلی، لبنانی، فلسطینی و بحرینی شریک‌اند و اوف بر این ملی‌‌گرایی!
و نیز باید آگاه باشیم که امروز اسلام سیاسی اعم از سنی یا شیعه و هر نوع اسلام‌گرایی عامل این همه ترور، جنایت و خشونت در ایران و منطقه است و البته اسلام سیاسی غیر از اسلام به عنوان یک دین فردی است که مثل همه عقاید و ادیان محترم است. امروز عامل فلاکت ما ایرانیان، اسلامی سیاسی اعم از اقتدارگرایی‌اش، خط امامی‌اش و حتی به ظاهر دموکرات اما در واقع فاشیستی‌اش است و می‌‌بایست دست به دست هم بدهیم تا از این مصیبت تاریخی نجات پیدا کنیم و برای همیشه با اسلامی سیاسی و هر نوع دین سیاسی خداحافظی کنیم. قاسم سلیمانی تربیت‌شده و پاسدار اسلام سیاسی است.
زندانی گوهردشت
۷ فروردین ماه ١٣٩٤ خورشیدی


Sunday, March 29, 2015




جمهوری اسلامی ۱۲زندانی را در روز پنجشنبه ۶ فروردین به‌طور مخفیانه در شیراز و مشهد بدار آویخت.

پنج تن از زندانیان به‌طور جمعی در مشهد اعدام شدند. شش تن دیگر به‌طور جمعی در زندان پیرنیای شیراز و یک زندانی 
دیگر در زندان عادل‌آباد شیراز بدار آویخته شدند.

لازم به ذکر است که هفت زندانی اعدام شده در شیراز از دو روز قبل از نوروز به سلولهای انفرادی منتقل شده بودند تا آنها 
لحظات تحویل سال را در انتظار مرگ سپری کنند.

رژیم ایران تا کنون از انتشار اخبار و اطلاعات مربوط به این زندانیان خودداری کرده است.

این اعدامها صرفاً نمونه کوچکی از سرکوب سراسری به‌ویژه اعدامهای فزاینده‌یی است که در دوران آخوند روحانی، 
رئیس‌جمهور رژیم ایران صورت گرفته است.

احمد شهید، گزارشگر ویژه ملل‌متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، در روز ۵فروردین از ۱۰۰۰اعدام در ۱۵ماه اخیر خبر
 داد. وی پیش از آن، ضمن اشاره به افزایش اعدامها و وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق‌بشر در ایران، نسبت به تحت الشعاع قرار 
گرفتن نقض حقوق‌بشر در ایران به‌دلیل مذاکرات اتمی هشدار داده بود. احمد شهید تصریح کرد از زمان روی کارآمدن آخوند 
حسن روحانی در سال ۲۰۱۳ وضعیت کلی حقوق‌بشر در ایران بدتر شده است.

منبع : سپیده دم 


Saturday, March 28, 2015

از “من چارلی هستم” تا “ما همه فرخنده ایم” !پاسخ زندانیان سیاسی به پیام نوروزی خامنه ای!
جمعه, ۷ام فروردین, ۱۳۹۴
هشت مارس
پاسخ زندانیان سیاسی به پیام نوروزی خامنه ای!
خامنه ای در پیام نوروزی اش آرزو کرد سال ۹۴سال “پیشرفتهای اقتصادی” و “ایمان و معنویت” و “همدلی و همزبانی” بین دولت و ملت باشد. اما همه میدانند معنی واقعی این سخنان چیست. “پیشرفت اقتصادی” یعنی انباشته شدن بیشتر حسابهای بانکی آیت الله ها و خالی شدن بیشتر جیب مردم، “ایمان و معنویت” یعنی تعرض بیشتر به زنان و جوانان و کل جامعه با شمشیر مقدسات اسلامی، و “همدلی و همزبانی” کذائی هم بجز تقابل و جنگ بی امان مردم با رژیم دزد و تا مغز استخوان فاسد جمهوری اسلامی معنائی ندارد!
مردم سال گذشته در اعتراضات و مبارزاتشان علیه داعشیان حاکم در ایران همدلی و همزبانی خود را نه با حکومت سرکوبگر بلکه با یکدیگر به روشنی اعلام کردند: همدلی و همزبانی در رهائی از شر جمهوری اسلامی. این خواست مردم در آستانه سال نو در پیام نوروزی زندانیان سیاسی گوهر دشت به روشنی بیان شده است:
“آرزو می کنیم سال ۱۳۹۴ خورشیدی سال رهایی ملت ایران از دیو فقر، تنگدستی، بیکاری گرانی، تورم، تبعیض های گوناگون، سرکوب، تیره بختی تحمیلی از سوی رژیم ستمگر دیو صفت و منفعت طلب واپسگرای حاکم بر ایران باشد. …”
این جواب زندانیان سیاسی، در گوهردشت و در زندان بزرگ ایران، به پیام رهبر رژیم دیوصفت حاکم است!
از “من چارلی هستم” تا “ما همه فرخنده ایم” !
قتل فجیع فرخنده مانند حمله به دفتر هفته نامه چارلی ابدو واکنش نیروهای فوق ارتجاعی اسلامی در برابر یک جنبش وسیع ضد مذهبی است. در ماجرای ترور پاریس آزادی نقد مذهب و در ترور کابل آزادی زن مورد هجوم اسلامیون قرار گرفت و در هر دو مورد با یک حرکت تعرض توده ای پاسخ گرفت: مارش عظیم پاریس با شعار من چارلی هستم و تشییع جنازه فرخنده با شعار ما همه فرخنده هستیم.
این حرکتها صرفا اعلام حمایت با قربانیان تروریسم اسلامی نیست، بلکه اعلام کیفر خواست مردم جهان علیه مقدسات مذهبی و زن ستیزی و آزادی ستیزی اسلامی است. امروز بویژه در خاورمیانه مبارزه برای رهائی زن به یک جبهه مهم تعرض علیه دولتها و نیروهای اسلامی تبدیل شده است. از بمیدان آمدن فعال زنان کوبانی علیه داعش، تا تعرض زنان و مردان آزاده ایران علیه داعشیان اسید پاش در ایران، تا اعتراضات زنان آزادیخواه در افغانستان همه برآمدهای یک جنبش واحد علیه زن ستیزی اسلامی است. قتل فجیع فرخنده خود واکنش اسلامیون به این جنبش عظیم بود که به ضد خود تبدیل شد و مبارزات و اعتراضات نسبتا وسیعی را بدنبال خود داشت که هنوز ادامه دارد. این اعتراضات و مبارزات یک بار دیگر بر این واقعیت تاکید میکند که جنبش رهائی زن نقش تعیین کننده ای در رهائی مردم ایران و اقغانستان و همه کشورهای اسلامزده از شر حکومتها و نیروهای اسلامی ایفا میکند. بیحقوقی مفرط زنان یک رکن قوانین ومقدسات اسلامی است و مبارزه برای رهائی زن یک رکن مهم مذهب زدائی از دولت و از جامعه.


حمید تقوایی




جنگ و خشونت در یمن نتیجه قطعی مماشات دولت اوباما در برخورد با سیاست‌های تجاوزکارانه داعشی‌های حاکم بر ایران در کل منطقه به دلیل اعمال سیاست‌های مضحک مقابله با داعش عراق و سوریه با همکاری دولت جمهوری اسلامی است . این سیاست مضحک و متناقض دولت حاکم بر آمریکا موجب گردید رژیم حاکم بر ایران از خلاً قدرت در خاورمیانه سوء استفاده نماید و اینک منطقه را به کام خشونت ، نا امنی و جنگ کامل فرو ببرد . هزینه چنین سیاست‌های کاسب کارانه و غیر معقولانه را مردم ایران و سایر ملت‌های منطقه خواهند داد ، در تجاوز ، جنگ افروزی و خشونت این کودکان ، زنان ، غیر نظامی‌ها و در واقع حقوق بشر و دموکراسی است که قربانی می شود . اما حکومت‌ها و گروه‌های بنیاد گرا و افراطی حیات خود را در آن می بینند ، به همین دلیل جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران قطعاٌ دخالت‌های رژیم حاکم بر ایران در منطقه را محکوم می کند و پیامد هر اتفاق ناگوار ناشی از جنگ در یمن یا هر امر خسارت آفرین دیگر برای مردم ایران را متوجه ملاهای حاکم بر ایران می داند .
زندانیان سیاسی


اسامی به ترتیب حروف الفبا

۱.امیر امیرقلی ۲.مجید اسدی ۳.رضا اکبری منفرد ۴.سهیل بابادی ۵.خالد حردانی ۶.افشین حیرتیان ۷.شاهرخ زمانی ۸.شاهین ذوقی تبار ۹.سعید شیرزاد ۱۰.حشمت الله طبرزدی ۱۱.ابوالقاسم فولادوند ۱۲.صالح کهن دل ۱۳.علی اکبری مشهدی کاظم ۱۴.علی معزی ۱۵.پیروز منصوری ۱۶.اسدالله هادی

منبع : سپیده دم 




آقای نوری‌زاد! چرا دروغ گفتید؟

عباس خسروی فارسانی: آقای نوری‌زاد! سه سال پیش به شما نوشتم به دنبال رهبر کردن محمد خاتمی هستید و شما آشکارا نوشتید: «قصدم هرگز بر سر کار آوردن آقای خاتمی نیست. یا حتی فردی از همین قماش»، و اکنون صراحتا به خامنه‌ای می‌نویسید: «بیایید و اسم سید محمد خاتمی را از دل مجلس خبرگان خود بیرون بکشید برای رهبری»؛ این تناقض آشکار را چگونه پاسخ می‌دهید؟
لازم به ذکر است عباس خسروی فارسانی در این مقاله فقط به یکی‌ از دروغ‌های محمد نوریزاد پرداخته است، اما محمد نوریزاد دروغ‌های بی‌ شماری گفته که ما در سپیده دم در سال ۹۳ بخشی از آنها را افشا کردیم و در سال جدید نیز مطلبی جهت اطلاع هموطنان منتشر خواهیم کرد.

ادامه مطلب در لینک زیر:
http://goo.gl/XX2R5m
منبع : سپیده دم


Friday, March 27, 2015


همسر احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، و مادر علی جنتی، وزیر ارشاد، درگذشت
به گزارش خبرآنلاین، همسر احمد جنتی و مادر علی جنتی درگذشت. بر اساس این گزارش، وزیر ارشاد برای آماده‌سازی مقدمات مراسم تدفین و ترحیم مادرش راهی اصفهان شده است.
احمد جنتی، متولد سال ۱۳۰۵ (۸۹ ساله) در منطقه لادان خمینی‌شهر اصفهان است، اما بر اساس رویه مرسوم مقامات مذهبی - سیاسی در جمهوری اسلامی، اطلاعات چندانی در مورد همسر او منتشر نشده است.
در پایان سال ۱۳۹۳ و آغاز سال ۱۳۹۴ چند نفر از نزدیکان مقام‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی درگذشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به خواهر علی خامنه‌ای، مادر حسن روحانی، مادر محمود احمدی‌نژاد و خواهر محمد خاتمی اشاره کرد؛ در حال حاضر، مادر خاتمی نیز به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری است.

منبع : سپهر آزادی





تصویر شماره یک: ریزش سنگ‌ها در جاده هراز در تاریخ ۴ فروردین ۱۳۹۴
سوانح رانندگی و تلفات ناشی از تصادفات هنوز قصه پر دردی در کشور ماست و به اندازه یک جنگ 
هر ساله هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشد.

یکی‌ از محور‌های پر تردد جاده زیبا اما بسیار خطر ناک هراز است. برآورد می‌شود که فقط در ایام 
نوروز، این جاده میزبان ۵ میلیون مسافر باشد. حجم زیاد تردد در کنار ظرفیت کم جاده گاهی موجب 
به وجود آمدن ترافیکهای بسیار طولانی می‌شود. و در خوشبینانه‌ترین حالت ساعت‌ها وقت مردم در 
جاده‌ها تلف میشود. ریزش بهمن و سنگ ، تصادفات مهیب از جمله خطراتی است که جان انسانها را تهدید می‌کند.

آیا کشوری با هزاران میلیارد دلار در آمد در طول ۳۵ سال گذشته نمی‌توانست یک بزرگراه مطمئن و 
خط قطار سریع السیر از تهران به شمال کشور احداث نماید؟ آیا وقت آن‌ نرسیده همه با هم نسبت 
به این همه کشته در جاده‌های کشور اعتراض کنیم؟ متأسفانه بسیاری در کشور ما تصادف و سوانح 
را به حساب قضا و قدر میگذارند و آنطور که باید و شاید در جهت پیشگیری از تلفات جانی و مالی نمی کوشند.

حتی همین جاده قدیمی‌ هراز را نیز می‌توان با تمهیداتی بر ایمنی‌ آن‌ افزود.

در تصویر شماره دو و سه‌ توری‌های فلزی را می‌بینید که در بسیاری از کشور‌های جهان جهت 
جلوگیری از ریزش سنگ‌ها در جاده‌های کوهستانی روی صخره‌ها نصب میکنند و از این طریق ضریب 
ایمنی‌ جاده‌ها را بالاتر برده و از کشته شدن انسان‌ها جلوگیری به عمل میاو‌رند...

آیا به نظر شما حکومت اسلامی که برای جان انسان‌ها ارزش بسیار کمی‌ قائل است، صلاحیت 
دستیابی به انرژی هسته‌ای دارد؟؟ و آیا می‌توان باور نمود مقامات جمهوری اسلامی که سالها همت 
خود را صرف جنگ افروزی و ترور در نقاط مختلف دنیا کرده اند اکنون به دنبال استفاده صلح آمیز از 
انرژی هسته‌‌ای هستند؟!

منبع : سپیده دم 


Thursday, March 26, 2015



رئیس پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا می‌گوید، توافق احتمالی شش قدرت جهانی موسوم به گروه ۱+۵ و ایران در گفتگوهای هسته‌ای جاری، چشم انداز امنیت منطقه و جهان را «تیره ‌و تار» خواهد کرد.
مایکل هایدن این سخنان را روز سه‌شنبه ۲۴ مارس، در نشستی در کمیسیون امنیت ملی مجلس نمایندگان ایالات متحده بیان کرد، که به بحث درباره «جنگ با اسلام افراطی در ایالات متحده و جهان» اختصاص داشت.


گزارش كامل در لينك زير:
http://ir.voanews.com/co…/us-house-iran-nuclear/2693949.html

منبع : سپیده دم 




کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گزارش داده است که دادستانی تهران با اعلام این حکم، رای به مختومه شدن پرونده خانم قوامی داده که پیشتر به «فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام» و «داشتن ارتباط با مخالفان نظام» متهم شده بود.
این شهروند ایرانی-بریتانیایی در خرداد ماه سال ۱۳۹۳، هنگامی که برای دیدن مسابقه والیبال مردان ایران و ایتالیا به ورزشگاه آزادی تهران رفته بود، بازداشت شد .
مقامات ایران بارها تاکید کرده‌ بودند پرونده غنچه قوامی ارتباطی با تماشای بازی والیبال ندارد.
با وجود این، بازداشت او با اعتراضات گسترده بین‌المللی روبرو شد و میزبانی چند مسابقه بین‌المللی والیبال نیز به همین دلیل از ایران گرفته شد.

منبع : سپهر آزادی


Wednesday, March 25, 2015


آشنایی به این قانون برای کسانی که احتمال احضار، 
بازداشت و بازجویی خود را بالا می‌بینند بسیار اهمیت دارد.


اگر متهم بی گناهی با حقوق خود آشنا نباشد، چه بسا به دلیل ترس ناشی از بازداشت و حضور در مراکز  امنیتی و قضایی و یا دیدن مأموران امنیتی با سلاح کمری، دستبند و بی‌سیم، تمامی اتهامات تفهیمی به خود را بپذیرد.
آیا هر شهروندی می‌داند که هیچ پلیسی یا ضابط قضایی حق دستگیری او را (درجرایم غیر مشهود) ندارد، مگر به دستور صریح مقام قضایی؟ و آیا همه شهروندان می‌دانند به موجب قانون هیچ کس را نمی‌توان به دادگاه احضار و یا جلب کرد، مگر آن که مدارک و قراین کافی برای آن وجود داشته باشد؟
همه شهروندان برای تضمین امنیت و آزادی خود باید به حقوق خود آشنا باشند. متهم نیز یکی از افراد جامعه است و به عنوان شهروند صاحب حق. متهم با مجرم فرق دارد. چه بسیار متهمانی که در دادگاه های بدوی و تجدیدنظر تبرئه می‌شوند. اگرمتهم مجرم نیست باید همانند سایر شهروندان به او نگاه کنیم و تا زمانیکه حکم محکومیت قطعی او صادرنشده با سایر افراد جامعه هیچ تفاوتی ندارد و از شأن و احترام برخورداراست. متهم حقوقی دارد و بر همه عوامل و ضابطان دستگاه قضایی فرض است که آن را مراعات نمایند. یکی از مهمترین قوانین در این رابطه «قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی است» که در سال ۱۳۸۳ به تصویب مجلس رسیده است. آشنایی به این قانون برای کسانی که احتمال احضار، بازداشت و بازجویی خود را بالا می‌بینند بسیار اهمیت دارد.

منبع : ماده 18



شهبانو فرح پهلوی در گفتگو با روزنامه آلمانی‌ ولت:در کشور من فقط زمانی تغییر حاصل خواهد شد که جمهوری اسلامی سرنگون شود. باید مذهب و سیاست از هم جدا شوند.


- در این مصاحبه خانم فرح پهلوی دوبار تکرار می کند که رژیم شاه بیشتر نگران کمونیست‌ها بود تا متعصبان مذهبی. او افسوس می خورد که چرا رژیم شاه کتاب‌های خمینی را در تیراژ بالا منتشر نکرد تا مردم ایران بدانند با این “عمامه دار” چه بلائی بر سرشان خواهد آمد.
- از زمان انقلاب اسلامی به رهبری خمینی همه این دیوانه‌ها موقعیت‌های کلیدی قدرت را قبضه کردند. نه. در کشور من فقط زمانی تغییر حاصل خواهد شد که جمهوری اسلامی سرنگون شود. باید مذهب و سیاست از هم جدا شوند.
- بعد از انقلاب ما از خودمان می پرسیدیم: ما چه اشتباهی کردیم. خیلی چیزها مطرح می شد: فشاری که از طریق اصلاحات اجتماعی و اقتصادی شاه بر کشور وارد می شد. در کشور جریانات مختلفی وجود داشتند: کمونیست ها، روحانیت. فشار غرب هم بر این افزوده می شد. فشار آمریکائی ها، بریتانیائی‌ها و فرانسوی ها. آن‌ها ما را در افزایش قیمت نفت مقصر می دانستند و این که شاه از اوپک پشتیبانی می کند. غرب به این دلیل گذاشت ایران سقوط کند. وقتی که من امروز انتقاد رسانه‌ها و سیاستمداران غربی علیه جمهوری اسلامی را می شنوم، وقتی که ایرانیان به قتل رسیده توسط رژیم مذهبی را می شمارم و درباره نقض بی‌رحمانه حقوق بشر می خوانم، باید بگویم: طبعا ما بی‌خطا نبودیم، اما ما نیت خوبی داشتیم. همسر من می خواست اول ایران را به لحاظ اقتصادی توسعه بدهد تا بعد به آزادی سیاسی برسد. ما به زمان زیادی نیاز داشتیم و به اشتباه افتادیم. ما کور شده بودیم. ما به جای آن که نگران متعصبان مذهبی باشیم، نگران کمونیست‌ها بودیم.

متن کامل اين گفتگو در سایت شهروند:


منبع : سپیده دم


Tuesday, March 24, 2015



آقای دکتر احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران ، گزارش جدیدی از وضعیت اسفناک حقوق بشر درمورد ایران  را به شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده است که براساس این گزارش در سال گذشته  میلادی ۷۵۳ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

در این گزارش آمده است که  در سال گذشته میلادی ، در ایران ۷۵۳ نفر اعدام شده‌اند و تنها در ۱۰ هفته ابتدایی  سال جاری حکم اعدام ۲۵۲ نفراجرا شده است  . همچنین حداقل ۱۳ مجرم که در هنگام ارتکاب جرم کمتر از  ۱۸ سال سن داشته اند نیز در سال ۲۰۱۴ اعدام شده‌اند.
اکثریت این افراد به دلیل جرایمی که طبق قوانین بین‌المللی جزو جرايم سخت شناخته نشده و مستوجب اعدام نیستند، محکوم به مرگ شده‌اند.
طبق قوانین جمهوری اسلامی مجازات حمل و قاچاق مواد مخدر اعدام است در حالی که این جرايم طبق قوانین بین‌المللی جزو جرائم مستوجب اعدام شناخته نمی‌شوند.
آقای شهید  در گزارش جدید خود تاکید کرده است  که حکومت  جمهوری اسلامی همچنان به تعقیب، دستگیری و آزار و اذیت  اعضای جامعه مدنی ادامه می‌دهد.
این در حالی است که دولت ایران همواره ادعا می‌کند روزنامه‌نگاران، وکلا یا فعالان مدنی را به دلیل فعالیت شغلی‌شان بازداشت نکرده، بلکه به جرم اقدام علیه امنیت ملی آنان را زندانی می‌کند.
بر اساس گزارش احمد شهید بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ نهادهای حقوق بشری خواستار رفع حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی و نیز تعداد دیگری از روزنامه‌نگاران، وکلا، کشیشان مسیحی و فعالان دانشجویی شده بودند، اما از میان این افراد همچنان بیش از ۳۰ روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس، ۱۰۰ بهایی و ۹۲ مسیحی در ایران زندانی هستند.
این گزارش همچنین حاکی است که تنها در سال ۲۰۱۴ تعداد ۶۹ نوکیش مسیحی دستگیرشده و به مدت ۲۴ ساعت بازداشت شده اند. بیشتر این افراد، رهبران کلیساهای خانگی بوده‌اند.

منبع : 
Vocir.org خبرگزاری صدای مسیحیان ایران



در ایرانِ با حاکمیت جمهوری اسلامی به همه‌ی اقلیت‌های دینی و مذهبی ظلم می‌شود ولی به یک اقلیت دینی به ویژه ظلم مضاعف وارد می‌شود: جامعه‌ی بهائیان ایران.
بهائیان علاوه بر تمامی فشارها، زندانی شدن ها، محرومیت های اجتماعی، شغلی و محرومیت از انجام امور دینی‌شان، از ابتدایی ترین حقِ انسانی که حق تحصیل است نیز، محروم‌اند. این انسان‌های مهربان و بی آزار را فراموش نکنیم.
تصویر پیوست، عکس دو نفر از مدیران جامعه بهایی ایران (یاران ایران)، سعيد رضايى و وحيد تيزفهم است که محکوم به بیست سال زندان شده اند، به جرم داشتن دیانت بهایی، جرمی که در هیچ جامعه ی آزاد و دموکراتیکی "جرم" نیست.
سفره‌ی نوروزی‌شان در پشت میله های زندان. نوروز 1394، زندان رجایی شهر.


منبع: صفحه‌ی کمپین نه به آزار و زندان هموطنان بهایی
http://on.fb.me/1HAyPmB
..............................





من آزادی نمی خواهم ، رسول بداقی از زندان گوهر دشت

تقدیم به همکاران و سروران ارجمندم که هرگز من و خانواده ام را در دوران زندان از یاد نبرده اند و خواستار آزادی من شده اند:
“من آزادی نمی خواهم”
………………….
تا سیاست بازان بی اخلاق
از برای لقمه ای نان
آبروها را گروگان برده اند،
من آزادی نمی خواهم.
**
اندیشه تا از ترس شلاق
در مغزها زندانی است،
من آزادی نمی خواهم.
**
تا آن نگاه حسرت آمیزم
که بر کنج دل رنجبران سرزمینم مانده است،
من آزادی نمی خواهم.
**
تا کودکان این وطن
از زخم سیمای پدر
اندوه نان
رمزگشایی می کنند،
من آزادی نمی خواهم.
**
تا خنده بر سیمای مردم بشکفد،
مرا در بر بگیر
تو ای دیوار زندان
**
واپسین نگاه کودکی هستم
که بر پیچ کوچه مانده است،
تا بازگشت پدر
از سمت زندان
من آزادی نمی خواهم.
**
آن عکس یادگاری تلخم
کز فروخوردن بغضی
در نگاه اشک مادر
در خاطرات کودکی
جا مانده است.
دست از سرم بردار،
رؤیای آزادی!
**
کودکان این وطن
به پیکار ما دل بسته اند،
پس مرا در بر بگیر
تو ای دیوار زندان!
**
تا گل اندیشه در ایران زمین
یخ بسته است،
نمی خواهم تو را
رؤیای آزادی!
مرا در بر بگیر
تو ای
دیوار زندان!
25 اسفند 1393،رسول بداقی،زندان گوهردشت








یونس عساکره در اثر سوختگی ناشی از فقر درگذشت



ﯾﻮﻧﺲ ﻋﺴﺎﮐﺮﻩ، ﺩﺳﺘﻔﺮﻭﺵ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﺑﻪ ﺑﺮﭼﯿﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺑﺴﺎﻁ ﻣﯿﻮﻩﻓﺮﻭﺷﯽﺍﺵ ﺧﻮﺩﺳﻮﺯﯼ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺩﺭ 
ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﻣﻄﻬﺮﯼ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺩﺭﮔﺬﺷت.


امـــــــــــا


صبح روز دوم فروردین ۱۳۹۴، هواپیمای ایرانی ماهان برای رساندن کمک‌های دارویی و فاکتورهای مختلف خونی اهدایی هلال احمر ایران، به یمن پرواز کرد. ۲۴ تــُــــــــن دارو و یک تیم پزشکی شش نفره به یمن اعزام شده بود که شش پزشک همراه با ۵۲ مجروح در پرواز بازگشت این هواپیما در روز سوم فروردین، به ایران منتقل شدند.







۳۶۷ تن از قانونگذاران آمریکایی ( ٨٠ درصد نمايندگان ) از هردو حزب دمكرات و جمهورى خواه با امضای نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار دادند که هر گونه توافق احتمالی اتمی با ایران برای اجرایی شدن باید تأیید کنگره را به‌دست بیاورد. این نامه که توسط ۳۶۷ تن از نمایندگان کنگره امضا و دوشنبه (۲۳ مارس/ ۳ فروردین) منتشر شده، دومین نامه مشابهی است که در این زمینه منتشر می‌شود. نامه پیشین توسط ۴۷ سناتور جمهوری‌خواه امضا و خطاب به رهبران ایران نوشته شده بود. در آن نامه هشدار داده شده بود که هر گونه توافقی با ایران، اگر توافق کنگره را جلب نکرده‌ باشد، می‌تواند توسط رئيس‌جمهور بعدی آمریکا لغو شود. در نامه جدید همچنین آمده است: «توافق نهایی اتمی باید زیرساخت‌های ایران را مهار کند، به نحوی که این کشور راهی برای تولید بمب اتمی نداشته باشد.» بیشترقانونگذاران همچنین خواستار دسترسی سرزده بازرسان به محل‌های مورد سوء ظن در ایران شده و خواستند تا محدودیت‌های اعمال‌شده بر برنامه هسته‌ای ایران برای "دهه‌ها" ادامه پیدا کند. در حال حاضر نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین‌، روسیه و آلمان) سرگرم مذاکراتی بر سر برنامه اتمی ‌ایران‌ هستند تا طبق تصمیم مقرر تا پایان ماه مارس به چارچوبی از توافق نهایی دست یابند. توافق نهایی نیز باید تا پایان ماه ژوئن (۱۰ تیر) حاصل شود. مذاکرات هسته‌ای بین شش قدرت دنیا و ایران در لوزان سوئیس که به دلیل درگذشت مادر حسن روحانی‌، رئیس‌جمهور ایران متوقف مانده بود، از روز چهارشنبه (۵ فروردین/ ۲۵ مارس) پی گرفته می‌شود


منبع : سپیده دم 




محمد خاتمى در پيامى به "حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب مد ظله"، به مناسبت درگذشت خواهرش، از درگاه خداوند "برای جامعه و ملت توفیق برخورداری از برکات وجود" "مبارك" حضرت آيت الله خامنه اى را مسئلت كرده است.

حالا مردم گرفتار و دربند ايران اين دعاى خاتمى -بخوانيد نفرين خاتمى در حق ملت ايران- را كجاى دلشان بگذارند!؟
٢٤ ساعت از اين پيام چاپلوسانه و مشمئزكننده خاتمى نگذشته بود كه خشايار ديهيمى، انديشمند آزاده ى ايرانى، در نامه اى سرگشاده به خامنه اى نوشت:

"تا کنون با نوکرانت و مزدورانت حرف زده ام. و شاید خیال کرده ای که شهامت حرف زدن مستقیم با تو را ندارم. کور خوانده ای. شهروند نمیترسد ... نمیتوانی و نباید آمال هفتاد میلیون نفر را به پای غرور و کین توزی شخصی ات قربانی کنی. من از خارج از کشور نمینویسم. من همینجایم. در محضر مزدورانت. اما با با همه ی اعتدالم و دندان به جگر فشردنم دیگر نمیتوانم شاهد بدبختی مردم به خاطر هوا و هوس تو باشم. من برانداز نیستم. تو براندازی. تو نوکری. من آزاده ام. مزدورانت را بفرست. زیر شکنجه میمیرم. اگر قانون سرت میشود من تو را به محکمه میخوانم. تا از محکمه کی سر بلند آید بیرون. نمیتوانم دیگر اینهمه خفت و دروغ را تحمل کنم..."



سعید بشیر تاش
۴ فروردین ۱۳۹۴

منبع : سپیده دم



Monday, March 23, 2015



آزاده نامداری مجری معروف تلویزیون، دیروز عکس از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد تا پاسخی باشد به خشونت فیزیکی همسر سابقش، فرزاد حسنی- یکی از معروف ترین مجری‌های تلویزیون. آزاده نیز بالاخره به این نتیجه رسید که خشونت را باید بلند فریاد زد. خشونت فیزیکی نباید در حوزه روابط شخصی باقی بماند. اگر دخالت دیگران نباشد چه بسا بارها و بارها در یک چرخه تکرار شود.
«به لطف پدرم من حق طلاق داشتم و گرنه شاید الان زنده نبودم».
آزاده نامداری با نوشتن این جمله در واقع یادآوری می‌کند که یک زن در ایران با امضای سند ازدواج، برخی از حقوق مدنی و معنوی خود را برای همیشه به شوهرش واگذار می‌کند. حقوقی چون همچون حق سفر، داشتن شغل، انتخاب محل زندگی و مسکن، ولایت بر فرزندان و جدایی از همسر(طلاق) از زن گرفته می‌شود و البته برخی حقوق مادی همچون مهریه و نفقه به او تعلق می‌گیرد. ثبت این موارد در عقدنامه ضمانت اجرایی ندارد و باید در دفترخانه اسناد به صورت رسمی ثبت شود تا جنبه اجرایی پیدا کند.
زنان مقصر اصلی خشونت خانگی؟
زنان ایران و آن چه حق آن‌هاست





پس از رخشان بنی اعتماد که ایده ی فروش جوایز هنری اش را برای ساختن یک خانه برای زنان بی خانمان تهران را داد و جوایز خود را به حراج گذاشت ، پرویز پرستوی و رضا کیانیان هم به او برای انجام این کار انساندوستانه اضافه شدند. در چند روز گذشته، هنرمندان دیگری چون فاطمه معتمدآریا ، حسین پاکدل- مجری سابق صدا و سیما- ،‌نیکی کریمی و بهمن فرمان آرا- کارگردان نامی کشور- نیز به این کار پیوستند. علاوه بر آنها ‌بازیگرانی چون عاطفه رضوی، بهرام رادان، مهناز افشار نیز به برنامه ی "سین هشتم" پیوستند. نیکی کریمی درباره حضورش در این برنامه به سایت خبرآنلاين گفت: همیشه فکر می‌کنم مهمترین موضوع آگاهی دادن است که از طریق رسانه‌های عمومی انجام می‌شود بنابراین هر امری که بتوانیم از طریق آن به این آگاهی بخشی کمک کنیم، قطعا مثبت خواهد بود. من خود همیشه دنبال این بودم که بانی چنین اقداماتی باشم زیرا این گونه فعالیت‌ها در تمام دنیا دنبال می‌شود و هنرمندان خود بانی امور خیریه می‌شوند نه اینکه صرفا مشارکت کننده باشند. وی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری جریان «سین هشتم؛ سرپناه» افزود: بسیار خوشحالم که هنرمندان خود آغازگر این حرکت شده‌اند. البته در آغاز نگران بودم که این حرکت سطحی شود ولی خوشبختانه با پیگیری‌هایی که در این مدت دیده‌ام، معلوم شد حرکتی ریشه‌ای است و قرارهم نیست یک جرقه زودگذر باشد بلکه جریانی است که می‌توانیم به بعد ملی و حتی جهانی آن امیدوار باشیم. 
بهمن فرمان آرا هم در یادداشتی که به این بهانه منتشر کرده، آورده است: "وقتی سرپناهی نداری‌، سرما و گرما فرقی نمی‌کند چون پناهی نداری. امروز اگر به اجتماعی که در آن زندگی می‌کنیم‌، نگاهی بی‌اندازیم، می‌بینیم که فاصله‌ها بین طبقات بیشتر از پیش شده و افرادی که تعدادشان کم هم نیست‌، کلا از قافله عقب مانده‌اند و در گوشه و کنار شهر ما بی‌پناه مانده‌اند.
در این روزها که همگی به دنبال اندکی شادمانی هستیم و سعی داریم در کنار فامیل و دوستان اوقات خوشی را سپری کنیم، باید یادی از این همشهریانی بکنیم که جایی ندارند که در کنار فامیل و دوستان باشند.
من به نوبه خودم سعی می‌کنم که در سال نو در این زمینه هر کمکی که برآید، انجام دهم و در کنار دوستانی مثل رخشان بنی‌اعتماد ‌، رضا کیانیان‌ و دیگر هنرمندان به این مساله بپردازم."
کارگاه آموزشی شهروندیار ضمن خرسندی از این ابتکار خانم رخشان بنی اعتماد، امیدوار است هنرمندان بیشتری به این برنامه پیوسته و مهمتر از آن آرزومند است که روزی برسد که در میهن ثروتمندمان هیچ بی سرپناهی وجود نداشته باشد.





Sunday, March 22, 2015




وقتی ‫#‏فرخنده‬، دختر افغان در شب سال نو به وسیله صدها مردِ هم‌وطن‌اش در کابل کشته و سپس سوزانده شد، از شدت خشونتی در این واقعه موج می‌زد عکس و خبر را منتشر نکردیم. گفته می‌شود که فرخنده چند برگ تعویذ از دعانویس گرفته و آتش زده بود. خانواده‌اش می‌گفتند که او وضع روانی درستی نداشت. روزی که صدها مرد افغان به او حمله کردند پلیس هم حضور داشت و جلوی این خشونت را نگرفت. دولت افغانستان تنها توانست در این رابطه شش نفر را بازداشت کند. سخنگوی وزارت داخله افغانستان می‌گوید: «همه جوانب حادثه دیروز تحت بررسی است، از جمله عملکرد پلیس.» با این همه، جامعه افغان چشم به وجدان‌های بیداری دارد که از این خشونت ابراز انزجار کرده‌اند. سوگوارانی که درصد بالایی از آنان زنان بودند و اجازه ندادند «ملا ایاز» در مراسم سوگواری فرخنده شرکت کنند و او را از مراسم بیرون راندند.



کارگاه آموزشی شهروندیار








بر طبق «کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان» هرگونه خشونت علیه زنان باید متوقف شود.
اما در ایران بر خلاف بیشتر کشورها از جمله افغانستان و پاکستان قانونی برای مبارزه با خشونت خانگی وجود ندارد.
به عنوان مثال:
زنی که در فضای خصوصی خانه، توسط همسر ضرب و شتم می‌شود، برای شکایت باید شاهد داشته باشد، در حالیکه غالبا شاهدی نیست.
به همین دلیل بیشتر از 60 درصد زنانِ خشونت دیده از شکایت منصرف می‌شوند.
به مناسبت روز جهانی توقف خشونت علیه زنان
.....................
ویدیوی شهروندیار در این مورد؛http://bit.ly/1aI6ThZ

دانلود پاورپوینت و پی دی اف این کار؛ http://bit.ly/1aP5zHO
......................






" در اسلام جنگ فقط به صورت تدافعی مجاز هست و این هم مربوط به زمانی هست که 

بین مسلمانان و مشرکین پیمان صلحی 


بر قرار شده بود. بعد اون ها پیمان رو شکستن و به مسلمان ها حمله کردن اینجا بود که 

با این آیه به مسلمانان دستور داده شد 

نترسند و از خودشون دفاع کنند ... "

حال باید از ایرانیانی که شیفته متجاوزان به سرزمین ایران شدند پرسید آیا حمله اعراب 

به ایران خصوصاً در جنگ قادسیه و نهاوند 

جنبه تدافعی داشت؟ چه کسی‌ به اعراب حمله کرده بود؟ آیا ارتش امپراتوری ساسانی 

در خاک عربستان به طرفداران محمد 


حمله کرده بود، یا در کشور خودمان در حال دفاع از سرزمین ایران بود؟


فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ 

لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ 

وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (توبه/۵)

پس هنگامی که ماههاى حرام سپرى شد مشركان را هر كجا يافتيد بكشيد و آنان را 

دستگير كنيد و محاصره کنید و به كمين آنان 

بنشينيد در هر مکانی که قابل کمین کردن است پس اگر توبه كردند و نماز خواندند و زكات 
پرداختند راه را بر آنها رها کنید، زيرا الله 

آمرزنده مهربان است.


4فَإِذَا انْسَلَخَ الْأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُوا الْمُشْرِکينَ حَيْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ وَ خُذُوهُمْ وَ احْصُرُوهُمْ وَ 

اقْعُدُوا لَهُمْ کُلَّ مَرْصَدٍ فَإِنْ تابُوا وَ أَقامُوا 

الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ فَخَلُّوا سَبيلَهُمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحيمٌ


پس چون ماه های حرام پایان یافت مشرکان را هر جا که یافتید بکشید و آنها را دستگیر 

نمایید و در محاصره قرار دهید و برایشان 

در 
هر کمینگاهی بنشینید ، پس اگر توبه کردند و نماز را برپا داشتند و زکات دادند راهشان 

را بازگذارید ، که همانا خداوند بسیار 

آمرزنده و مهربان است.





منبع : سپیده دم 



Sample Text

Powered by Blogger.

Video

Popular Posts

Our Facebook Page